- Ble medlem
- 04.04.2011
- Antall liker
- 386
Fan diskanten i den ene høyttaleren virker til å slite skikkelig..
Hakke demontert en dritt jeg.Den høyre høyttaler "datt ut" her om dagen.Trudde det var forsterker som evt trengte en grundig rens men når jeg legger øret inntil virker det til å være diskanten som er tyst.Koble opp en annen amp å teste for sikkerhets skyld..En eller annen dag..Hvorfor demonterer du ?
/jan
Jeg som ikke kan leseHakke demontert en dritt jeg.Den høyre høyttaler "datt ut" her om dagen.Trudde det var forsterker som evt trengte en grundig rens men når jeg legger øret inntil virker det til å være diskanten som er tyst.Koble opp en annen amp å teste for sikkerhets skyld..En eller annen dag..
Hei. Jeg har nettopp fått tilbake delefiltrene mine etter at de har vært på lodding hos ett profft firma. Men venstre mellomtone virker så klart fortsatt ikke. Driver du BHO med delefiltrene etc? Det er filtre til Chorus II. Kanskje jeg burde ta dette på PM?en test det her da.
Hehe.Blir Elkjøp aldri tomme for MK. I utgavene av RF-serien?
Fritt etter hukommelsen, de spiller vel ikke så ille ulikt.Etter litt fikling og justering av begge mellomtomene så låter ting som det skal nå. HeldigvisDa er det altså nye kondiser, diskanter og mellomtoner. Det låter litt tørt så langt, men det mykner vel opp etter etter hvert. Låner en Audiolab 8000S som de spiller på nå. Kommer til å teste ut NAD 3020 i morgen. Hvordan tror dere disse spiller opp mot hverandre?
Nei, men jeg ser stadig at de reklamerer for RF-62 eller RF-82 i brosjyrene og da undrer jeg meg over om Elkjøp har kjøpt opp enorme restlagre av denne.Hehe.
Hørt med elkjøp ?
/jan
Ja du spør.Nei, men jeg ser stadig at de reklamerer for RF-62 eller RF-82 i brosjyrene og da undrer jeg meg over om Elkjøp har kjøpt opp enorme restlagre av denne.
Jævla svinepelser, sideimport er det de gjør. Importøren vår tjener ikke noe på det.Nei, men jeg ser stadig at de reklamerer for RF-62 eller RF-82 i brosjyrene og da undrer jeg meg over om Elkjøp har kjøpt opp enorme restlagre av denne.
Ahh...skamme seg burde deJævla svinepelser, sideimport er det de gjør. Importøren vår tjener ikke noe på det.
Etter hva jeg har hørt så kjøpte Elkjip opp hele restlageret med mk1, helt "lovlig", fordi de ikke fikk selge mk2.Jævla svinepelser, sideimport er det de gjør. Importøren vår tjener ikke noe på det.
Ja, det er mulig du har rett. Synergi serien selges via importør, men de fikk ikke lov til å selge RF.Etter hva jeg har hørt så kjøpte Elkjip opp hele restlageret med mk1, helt "lovlig", fordi de ikke fikk selge mk2.
Hvordan det blir med service etc har jeg desverre liten tro på at Elkjip har noe særlig å stille opp med kunnskap etc..
Også kjører de samme pris på R62 og RF82Ja, det er mulig du har rett. Synergi serien selges via importør, men de fikk ikke lov til å selge RF.
Trodde de handlet RF via Dansk importør?![]()
Det stemmer det! Lageret de sitt er i DK, storlager for Sverige og Norge og Finland om jeg ikke har helt feil. Hørte dette selv av forhandler av mk2. Problemet til forhandlere som har solgt mk1 er jo nå at de må henvende seg til f..ns Elkjøp for å få deler!Ja, det er mulig du har rett. Synergi serien selges via importør, men de fikk ikke lov til å selge RF.
Trodde de handlet RF via Dansk importør?![]()
Dette er jeg faktisk helt enig i. -Så lenge de ser sine egne kunskapsbegrensninger. Det finns nok av besservissere der ute...Tja, jeg har nesten ekstremt god erfaring med Lefdal og en PC-reparasjon, så jeg vil ikke avskrive Elkjøp (egentlig samme kjede) som serviceinstans når noe går galt. At kundene ikke får ekspertiseråd når de setter sammen et anlegg berører vel ikke oss, eller? Vi vet jo hva vi vil ha, og vet ofte bedre enn de fleste unge selgere i Soundgarden og Hifi Klubben.
De er det enkelt å overse. Still de noen spørsmål om det vil fungere fint med EL84, eller om du bør satse på noen andre rør til disse, da tipper jeg de klapper kjeften sammen ganske raskt. Eller et tilsvarende spørsmål som stiler dem svar skyldig. Du kan også bare overse dem, og spør om de ønsker å selge høyttalerne til deg, eller om du skal oppsøke en annen filial der de klarer å holde kjeft.Dette er jeg faktisk helt enig i. -Så lenge de ser sine egne kunskapsbegrensninger. Det finns nok av besservissere der ute...
Kanskje en Vincent 331? tror nok den kan gjøre en god jobb sammen med KlipschNoen tips til brukt forsterker opp til 5000,-? Merker jeg trenger litt mere effekt for å få liv i bassen enn det mine 2x13w klarer. Jeg vet ikke hva som vil passe Klipsch, men jeg vil ha noe som låter litt varmt og som ikke gir lyttetretthet med det første. Noen råd?
Ligger en Sansui AU 907 @ DR på brukten som er knall bra som effekt,han forlanger 5000,- men den er ikke strøken så den kan lett prutes på !Noen tips til brukt forsterker opp til 5000,-? Merker jeg trenger litt mere effekt for å få liv i bassen enn det mine 2x13w klarer. Jeg vet ikke hva som vil passe Klipsch, men jeg vil ha noe som låter litt varmt og som ikke gir lyttetretthet med det første. Noen råd?
Kjerringa bruker en Marantz 1550L (gammel haug) på sine Forte II, det svingerNoen tips til brukt forsterker opp til 5000,-? Merker jeg trenger litt mere effekt for å få liv i bassen enn det mine 2x13w klarer. Jeg vet ikke hva som vil passe Klipsch, men jeg vil ha noe som låter litt varmt og som ikke gir lyttetretthet med det første. Noen råd?
Hva er det du bruker av forsterkeri på dine KLF-10?Det er jo slik markedsliberastinene vil ha det, dvs ca 95 prosent av befolkningen i Norge. Det å bli nyrik har vært en hard påkjenning for Ola Nordmann, han er blitt heslig og motbydelig, det verste av alt er imidlertid norges politikere, det ser ut som de har mistet dømmekraften fullstendig, korrupte er de og, fy fan!
Da er det godt å ha noen småfete amerikanere som leverer. Litt jævlig har de hatt det i det siste, tenk å tilby de bare 10 kinawatt, men som sønner av markedsliberalismen så klarer de faktisk å tyne mye godlyd av disse godlynte småtassene fra Maos hjemland.
Har imidlertid bestilt en stk S1, en B&O modul på 125 watt i 8 ohm. Skulle gjerne hatt 2 (500 w i 8 ohm), men det får komme senere. Får se om mine Klipsch KLF-10 liker forandringen og om jeg er istand til å høre noen forskjell.
Det er jo slik markedsliberastinene vil ha det, dvs ca 95 prosent av befolkningen i Norge. Det å bli nyrik har vært en hard påkjenning for Ola Nordmann, han er blitt heslig og motbydelig, det verste av alt er imidlertid norges politikere, det ser ut som de har mistet dømmekraften fullstendig, korrupte er de og, fy fan!
Da er det godt å ha noen småfete amerikanere som leverer. Litt jævlig har de hatt det i det siste, tenk å tilby de bare 10 kinawatt, men som sønner av markedsliberalismen så klarer de faktisk å tyne mye godlyd av disse godlynte småtassene fra Maos hjemland.
Har imidlertid bestilt en stk S1, en B&O modul på 125 watt i 8 ohm. Skulle gjerne hatt 2 (500 w i 8 ohm), men det får komme senere. Får se om mine Klipsch KLF-10 liker forandringen og om jeg er istand til å høre noen forskjell.
Ikke hørt MF og klipsch sammen - blir i så fall bare synsing fra min side, dvs står over synsingen i dagFikk nesten tak i en eldre Musical Fidelity X-A200R men den glapp gitt. Passer MF og Klipsch sammen?
Hm den Trends saken var liten..Sparker den liv i de gamle kassene asså?Har brukt rørmonoblokker på 100 watt hver. Kjempematch. Fikk lyst å prøve Trends TA-102P tripath på 10w. Har 2 stk, men bruker bare 1 av de.Syns det låter best.
Bassen er utrolig go og de gir mer enn nok effekt siden jeg bor i borettslag og sjelden får anledning til å skru opp volumet. Lyden er varm og uten sjenerende støy, bare evt. det som er på opptaket.
Har bestilt Eximus S1 som er utrustet med B&O 250 chipen. Får den om ca ei uke.