Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Billbob

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Antall liker
    386
    Fan diskanten i den ene høyttaleren virker til å slite skikkelig..

Billbob

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Antall liker
    386
    Hvorfor demonterer du ?

/jan
    Hakke demontert en dritt jeg.Den høyre høyttaler "datt ut" her om dagen.Trudde det var forsterker som evt trengte en grundig rens men når jeg legger øret inntil virker det til å være diskanten som er tyst.Koble opp en annen amp å teste for sikkerhets skyld..En eller annen dag..

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Hakke demontert en dritt jeg.Den høyre høyttaler "datt ut" her om dagen.Trudde det var forsterker som evt trengte en grundig rens men når jeg legger øret inntil virker det til å være diskanten som er tyst.Koble opp en annen amp å teste for sikkerhets skyld..En eller annen dag..
    Jeg som ikke kan lese :)
    Aja, sånn kan det jo ikke være. Musikk må man ha, bare å gå til det vettu.

/jan

Zeke1983

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Antall liker
    424
    Får skrive litt på nytt forum jeg også:

Dempet kassene i RF62mk2 med eggekartong, hele veien fra bunn til topp, samt eggekartong rundt hornet oppe istedet for den ulla som er der fra før..
    Etter tips fra Haakon Rognlien, kjører jeg nå mere toe inn og med mm nøyaktighet..

hadde egentlig tenkt å bytte internkabling, men begynner VIRKELIG å bli fornøyd med lyden nå!! En BILLIG oppgradering imo!! Stillere på stille partier, tørrere bass; mulig noen synes den hadde blitt litt tammere, men den er der, bare at kassene ikke spiller like mye med!:)

Funderer på bitumen plater på hornet, men synes også hornet er roligere allerede?!

Drevet av B&O ice blokker i en Pioneer LX, 2*120 watt på hver høyttaler..
    MVH Johan

Torsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Antall liker
    152
    en test det her da.
    Hei. Jeg har nettopp fått tilbake delefiltrene mine etter at de har vært på lodding hos ett profft firma. Men venstre mellomtone virker så klart fortsatt ikke. Driver du BHO med delefiltrene etc? Det er filtre til Chorus II. Kanskje jeg burde ta dette på PM?

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.388
    Torget vurderinger
    1
    Blir Elkjøp aldri tomme for MK. I utgavene av RF-serien?

Torsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Antall liker
    152
    Etter litt fikling og justering av begge mellomtomene så låter ting som det skal nå. Heldigvis:) Da er det altså nye kondiser, diskanter og mellomtoner. Det låter litt tørt så langt, men det mykner vel opp etter etter hvert. Låner en Audiolab 8000S som de spiller på nå. Kommer til å teste ut NAD 3020 i morgen. Hvordan tror dere disse spiller opp mot hverandre?

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Etter litt fikling og justering av begge mellomtomene så låter ting som det skal nå. Heldigvis:) Da er det altså nye kondiser, diskanter og mellomtoner. Det låter litt tørt så langt, men det mykner vel opp etter etter hvert. Låner en Audiolab 8000S som de spiller på nå. Kommer til å teste ut NAD 3020 i morgen. Hvordan tror dere disse spiller opp mot hverandre?
    Fritt etter hukommelsen, de spiller vel ikke så ille ulikt.
    Litt mere kløs i Audiolab kanskje ?

/jan

rørlig

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2008
    Antall liker
    77
    Torget vurderinger
    1
    Har lett nettet opp og ned etter en oversikt over impedansen i forhold til frekvens til mine Forte II. Det har jeg enda ikke funnet, men jeg fant en fin test av Forte . Den er noen år gammel.

ForteSR86p1.jpg

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.388
    Torget vurderinger
    1
    Hehe.
    Hørt med elkjøp ?

/jan
    Nei, men jeg ser stadig at de reklamerer for RF-62 eller RF-82 i brosjyrene og da undrer jeg meg over om Elkjøp har kjøpt opp enorme restlagre av denne.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Nei, men jeg ser stadig at de reklamerer for RF-62 eller RF-82 i brosjyrene og da undrer jeg meg over om Elkjøp har kjøpt opp enorme restlagre av denne.
    Ja du spør.
    Er vel en grens hvor mange de kan ha, skulle man tro.

Skal jaggu svinge innom og titte litt :)

/jan

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.151
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Jævla svinepelser, sideimport er det de gjør. Importøren vår tjener ikke noe på det.

Zeke1983

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Antall liker
    424
    Jævla svinepelser, sideimport er det de gjør. Importøren vår tjener ikke noe på det.
    Etter hva jeg har hørt så kjøpte Elkjip opp hele restlageret med mk1, helt "lovlig", fordi de ikke fikk selge mk2.
    Hvordan det blir med service etc har jeg desverre liten tro på at Elkjip har noe særlig å stille opp med kunnskap etc..

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.151
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Etter hva jeg har hørt så kjøpte Elkjip opp hele restlageret med mk1, helt "lovlig", fordi de ikke fikk selge mk2.
    Hvordan det blir med service etc har jeg desverre liten tro på at Elkjip har noe særlig å stille opp med kunnskap etc..
    Ja, det er mulig du har rett. Synergi serien selges via importør, men de fikk ikke lov til å selge RF.
    Trodde de handlet RF via Dansk importør? :confused:

Zeke1983

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Antall liker
    424
    Ja, det er mulig du har rett. Synergi serien selges via importør, men de fikk ikke lov til å selge RF.
    Trodde de handlet RF via Dansk importør? :confused:
    Det stemmer det! Lageret de sitt er i DK, storlager for Sverige og Norge og Finland om jeg ikke har helt feil. Hørte dette selv av forhandler av mk2. Problemet til forhandlere som har solgt mk1 er jo nå at de må henvende seg til f..ns Elkjøp for å få deler! :(

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.014
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Tja, jeg har nesten ekstremt god erfaring med Lefdal og en PC-reparasjon, så jeg vil ikke avskrive Elkjøp (egentlig samme kjede) som serviceinstans når noe går galt. At kundene ikke får ekspertiseråd når de setter sammen et anlegg berører vel ikke oss, eller? Vi vet jo hva vi vil ha, og vet ofte bedre enn de fleste unge selgere i Soundgarden og Hifi Klubben.

Haugenial

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Antall liker
    208
    Torget vurderinger
    4
    Tja, jeg har nesten ekstremt god erfaring med Lefdal og en PC-reparasjon, så jeg vil ikke avskrive Elkjøp (egentlig samme kjede) som serviceinstans når noe går galt. At kundene ikke får ekspertiseråd når de setter sammen et anlegg berører vel ikke oss, eller? Vi vet jo hva vi vil ha, og vet ofte bedre enn de fleste unge selgere i Soundgarden og Hifi Klubben.
    Dette er jeg faktisk helt enig i. -Så lenge de ser sine egne kunskapsbegrensninger. Det finns nok av besservissere der ute...

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.014
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Dette er jeg faktisk helt enig i. -Så lenge de ser sine egne kunskapsbegrensninger. Det finns nok av besservissere der ute...
    De er det enkelt å overse. Still de noen spørsmål om det vil fungere fint med EL84, eller om du bør satse på noen andre rør til disse, da tipper jeg de klapper kjeften sammen ganske raskt. Eller et tilsvarende spørsmål som stiler dem svar skyldig. Du kan også bare overse dem, og spør om de ønsker å selge høyttalerne til deg, eller om du skal oppsøke en annen filial der de klarer å holde kjeft. ;)

K

kveita

Gjest
    Det er jo slik markedsliberastinene vil ha det, dvs ca 95 prosent av befolkningen i Norge. Det å bli nyrik har vært en hard påkjenning for Ola Nordmann, han er blitt heslig og motbydelig, det verste av alt er imidlertid norges politikere, det ser ut som de har mistet dømmekraften fullstendig, korrupte er de og, fy fan!

Da er det godt å ha noen småfete amerikanere som leverer. Litt jævlig har de hatt det i det siste, tenk å tilby de bare 10 kinawatt, men som sønner av markedsliberalismen så klarer de faktisk å tyne mye godlyd av disse godlynte småtassene fra Maos hjemland.

Har imidlertid bestilt en stk S1, en B&O modul på 125 watt i 8 ohm. Skulle gjerne hatt 2 (500 w i 8 ohm), men det får komme senere. Får se om mine Klipsch KLF-10 liker forandringen og om jeg er istand til å høre noen forskjell.

Torsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Antall liker
    152
    Noen tips til brukt forsterker opp til 5000,-? Merker jeg trenger litt mere effekt for å få liv i bassen enn det mine 2x13w klarer. Jeg vet ikke hva som vil passe Klipsch, men jeg vil ha noe som låter litt varmt og som ikke gir lyttetretthet med det første. Noen råd?

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    43.086
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Noen tips til brukt forsterker opp til 5000,-? Merker jeg trenger litt mere effekt for å få liv i bassen enn det mine 2x13w klarer. Jeg vet ikke hva som vil passe Klipsch, men jeg vil ha noe som låter litt varmt og som ikke gir lyttetretthet med det første. Noen råd?
    Kanskje en Vincent 331? tror nok den kan gjøre en god jobb sammen med Klipsch :)
    Finnes stadig på brukten til 4-5000kr

mvh

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    60.443
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    82
    Ligger en Sansui AU 907 @ DR på brukten som er knall bra som effekt,han forlanger 5000,- men den er ikke strøken så den kan lett prutes på !
    Er verdt 3000,- som ren effekt,2x 165 knall bra watt,låter meget bra på RF 3 MKII.

Mvh
    Ove

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Kjerringa bruker en Marantz 1550L (gammel haug) på sine Forte II, det svinger ;)
    Koster ikke allverden heller. Så kanskje noen av de "gamle" onkyo'ene/Sansui'ene/Marantz'ene vil kunne fungere greit hos deg au.

/jan

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.151
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Det ligger mange forskjellige modeller av Klipsch til salgs på Hifimagasinet.
    RB25, RB81, RF82, RF7II, KG5.5, Forte og Cornwall III ! :eek:

Torsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Antall liker
    152
    Har tenkt litt på SP-331. Men da må det bli pre-amp også. Da må jeg begynne å gruble på hva som passer etc etc. Kan jo bruke Sonosen, men det er vel ikke optimalt.

Fikk nesten tak i en eldre Musical Fidelity X-A200R men den glapp gitt. Passer MF og Klipsch sammen?

Billbob

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Antall liker
    386
    Det er jo slik markedsliberastinene vil ha det, dvs ca 95 prosent av befolkningen i Norge. Det å bli nyrik har vært en hard påkjenning for Ola Nordmann, han er blitt heslig og motbydelig, det verste av alt er imidlertid norges politikere, det ser ut som de har mistet dømmekraften fullstendig, korrupte er de og, fy fan!

Da er det godt å ha noen småfete amerikanere som leverer. Litt jævlig har de hatt det i det siste, tenk å tilby de bare 10 kinawatt, men som sønner av markedsliberalismen så klarer de faktisk å tyne mye godlyd av disse godlynte småtassene fra Maos hjemland.

Har imidlertid bestilt en stk S1, en B&O modul på 125 watt i 8 ohm. Skulle gjerne hatt 2 (500 w i 8 ohm), men det får komme senere. Får se om mine Klipsch KLF-10 liker forandringen og om jeg er istand til å høre noen forskjell.
    Hva er det du bruker av forsterkeri på dine KLF-10?

Zeke1983

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Antall liker
    424

Det er jo disse b&o modulene som står i både Rotel og Pioneer sine amps, og jeg synes selv det er en ok match! De legger ikke så mye til, men lydbildet blir meget rent og ryddig!! Og kraft har de jo i massevis!

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Fikk nesten tak i en eldre Musical Fidelity X-A200R men den glapp gitt. Passer MF og Klipsch sammen?
    Ikke hørt MF og klipsch sammen - blir i så fall bare synsing fra min side, dvs står over synsingen i dag ;)
    Holde ett på brukten du, brått så dukker det opp noe spennende.

/jan

K

kveita

Gjest
    Har brukt rørmonoblokker på 100 watt hver. Kjempematch. Fikk lyst å prøve Trends TA-102P tripath på 10w. Har 2 stk, men bruker bare 1 av de.Syns det låter best.

Bassen er utrolig go og de gir mer enn nok effekt siden jeg bor i borettslag og sjelden får anledning til å skru opp volumet. Lyden er varm og uten sjenerende støy, bare evt. det som er på opptaket.

Har bestilt Eximus S1 som er utrustet med B&O 250 chipen. Får den om ca ei uke.

Billbob

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Antall liker
    386
    Har brukt rørmonoblokker på 100 watt hver. Kjempematch. Fikk lyst å prøve Trends TA-102P tripath på 10w. Har 2 stk, men bruker bare 1 av de.Syns det låter best.

Bassen er utrolig go og de gir mer enn nok effekt siden jeg bor i borettslag og sjelden får anledning til å skru opp volumet. Lyden er varm og uten sjenerende støy, bare evt. det som er på opptaket.

Har bestilt Eximus S1 som er utrustet med B&O 250 chipen. Får den om ca ei uke.
    Hm den Trends saken var liten..Sparker den liv i de gamle kassene asså?

K

kveita

Gjest
    Sammenlignet med rørmonoblokkene er det nok ikke samme"trykket" i bassen, men ellers syns jeg ikke det er særlig forskjell. Har prøvd rør- og trafobasert pre og det funker som bare det. Lyden i forhold til pris er utrolig da nyprisen bare er på 1806 kr levert fra sat.no.

Innspillingen med "Siri Svale Band," der to el basser spiller opp, sparker liv i KLFene så du faktisk merker det fysisk i mageregionen. Tror ikke jeg gidder å kjøpe nye rør til 4000 kr med det første, merker også på strømregningen at dette er miljøvennlige greier.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn