Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • pak.k

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    489
    Antall liker
    157
    Sted
    Charlottenberg
    Torget vurderinger
    1
    Nån som var och lyssnade på forte 3se hos stereofil i helgen eller kanske har hört de förut?
    Lite nyfiken hur de spelar:)
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Da ble det ny CD-spiller til anlegget i dag, Hegel CDP2A mk2 :) vil si at CD var en del bedre enn jeg husket. Ble fin match med rf-63 :)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.334
    Sted
    Smurfeland
    Heller noen Klipsch HT som må spilles inn i 2-300timer enn noe kjedelig andre greier i den pris klassen. Har selv spilt inn Rf82 mk2 å det stod bare å spilte lavt døgnet rundt en uke og ett par skikkelig utblåsnings økter så var det gjort :)
    Er så enig! Hatt så mye innom de siste par årene og går alltid tilbake til Klipsch. Det eneste merket jeg har fått til og spille med samme fot er Living Voice
    Men har du hatt noen av de større JBL? Jeg lurer fælt på hvordan det spiller ifht. Heritage for tiden.
     

    cb_600

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.02.2011
    Innlegg
    413
    Antall liker
    352
    Sted
    Stokke
    Torget vurderinger
    12
    Fått inn i hus noen fantastiske klassikere: Klipsch HW-O Heresy I, låter helt fantastiske.

    20171021_215356.jpg


    20171021_215320.jpg



    Må sitere eddie1 ett par innlegg tilbake: "Er så enig! Hatt så mye innom de siste par årene og går alltid tilbake til Klipsch." Opplever akkurat det samme, uansett hva jeg har av høyttalere så faller jeg stadig tilbake til Klipsch. Hadde riktig nok TANNOY i ett års tid, og var super fornøyd med det, men Klipsch kommer igjen og igjen her i gården. :)
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Råstilig! Jeg synes nesten Heresy er kulere enn mine Cornwall.. Det er noe med så mye råskap i små kasser.
     

    cb_600

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.02.2011
    Innlegg
    413
    Antall liker
    352
    Sted
    Stokke
    Torget vurderinger
    12
    Enig med deg Valfy, Heresy er kule. Har hatt Cornwall II, så vet hva du mener. Da disse dukket opp i nabolaget måtte jeg bare slå til. Ekstremt godt tatt vare på, de er fra ca.1972. Til og med originalt frontstoff, som er helt 100%. Og igjen, spiller fantastisk. :)
     

    Stein Ivar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    538
    Antall liker
    415
    Torget vurderinger
    6
    Tja, kan da prøve ett par bilder.

    20171026_160223.jpg


    20171026_160239.jpg

    Lyden opplever jeg som bedre enn Heresy på alle punkter. Den er mer behagelig i toppen enn Heresy, selv om jeg ikke hadde noe problem med det. Det er masse dynamikk og i tillegg føler jeg ikke behov for sub, noe jeg helt klart gjorde med Heresy.
     
    Sist redigert:

    Twsts

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.08.2015
    Innlegg
    458
    Antall liker
    416
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    5
    Ser ihvertfall utrolig bra ut!

    Er bassen fast og fin?
    Smekk?
     

    pak.k

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    489
    Antall liker
    157
    Sted
    Charlottenberg
    Torget vurderinger
    1
    Grymt! Så de kan stå såpass nära väggar alltså.? Utan att basen blir konstig?
    Blir sugen på såna jag :)
    Är de kräsna på förstärkare eller?
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.529
    Antall liker
    24.870
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    De er utrolig lekre i den finishen! Det var rett før mine Chorus II havnet på Torget til fordel for disse, men jeg klarte å beherske meg i siste liten :)
     

    Stein Ivar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    538
    Antall liker
    415
    Torget vurderinger
    6
    Grymt! Så de kan stå såpass nära väggar alltså.? Utan att basen blir konstig?
    Blir sugen på såna jag :)
    Är de kräsna på förstärkare eller?
    Ja, jeg syns det fungerer veldig bra, men vil nok tro litt mere rom hadde gjort seg. Får prøve å flytte de ut en dag jeg har kåken for meg selv :)

    Ang forsterkere har jeg kun hørt de på det jeg har i sig og noen Audio Research rør hos Stereofil til 170k+, og fungerer bra på begge imo :)
     
    H

    hifierik

    Gjest
    Klipsch Cornwall III langt fra bakvegg med sub bak og skal drives av en transistor forsterker. Noe mer galt jeg kan gjøre? :)
    Gött, friskt vågat och högtalarna en bra bit från väggen, spännande. Berätta gärna hur det låter. Det ser ut som du har fixat lite med akustiken också!
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Heller noen Klipsch HT som må spilles inn i 2-300timer enn noe kjedelig andre greier i den pris klassen. Har selv spilt inn Rf82 mk2 å det stod bare å spilte lavt døgnet rundt en uke og ett par skikkelig utblåsnings økter så var det gjort :)
    Er så enig! Hatt så mye innom de siste par årene og går alltid tilbake til Klipsch. Det eneste merket jeg har fått til og spille med samme fot er Living Voice
    Men har du hatt noen av de større JBL? Jeg lurer fælt på hvordan det spiller ifht. Heritage for tiden.
    Hei det har jeg faktisk ikke hatt innom :)
     

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.951
    Antall liker
    1.318
    Klipsch Cornwall III langt fra bakvegg med sub bak og skal drives av en transistor forsterker. Noe mer galt jeg kan gjøre? :)
    Du kan jo alltids komplettere med Klasse D. :p

    Jeg har hørt på denne lille saken i helga. Det er ikke en liten pre-amp, men en integrert klasse D sak til den svimlende sum av 70kr (+ ca 150kr i terminaler og chassis). Den fungerer over all forventning på KLF20, men det er selvsagt begrenset hvor mye over 100db den klarer å spille kontrollert. :)
    IMG_20171030_173418.jpg
     

    pak.k

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    489
    Antall liker
    157
    Sted
    Charlottenberg
    Torget vurderinger
    1
    Är alla äldre modeller avsedda att stå nära vägg?
    Typ cornwall, forte och de andra- mins inte vad de heter...
    Det nämns klass d- är det no no på tex forte 3?
    Tänker på min t+a powerplant. Den känns absolut inte som en klass d..
    Min adyton 3b lär då bli på tok för känslig på såpass lättdrivna grejer.?
     

    Twsts

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.08.2015
    Innlegg
    458
    Antall liker
    416
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    5
    Cornwall er vel ironisk nok den Heritage som klarer seg best uten vegg bak :p
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Litt feil sted og spørre men føler meg trygg på lytte evne og visdommen hos dere som tross alt har valgt Klipsch :)

    Spiller musikk med Spotify og har satt kvaliteten til maks. Men det er en liten innstilling jeg lurer litt på og om noen kan forklare om den bør være på eller av? Den "Enable audio normalization"
    IMG_0257.jpg
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.837
    Antall liker
    6.088
    Den knappen gir alle sangene lik lydstyrke, sanger er jo innspilt med forskjellig lydstyrke. Anbefaler ikke å aktivere denne, da det kan drepe dynamikken i sangene.
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Den knappen gir alle sangene lik lydstyrke, sanger er jo innspilt med forskjellig lydstyrke. Anbefaler ikke å aktivere denne, da det kan drepe dynamikken i sangene.
    Ganske sikker på at den stod på originalt da jeg akkurat skrudde den av.
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.837
    Antall liker
    6.088
    Ja, den står på originalt. Mangen innstillinger som ikke er bra for lyden originalt.
     

    mattsa

    Fersking
    Ble medlem
    01.01.2015
    Innlegg
    3
    Antall liker
    0
    Hej

    Ursäkta att jag kommer med en fråga som första inlägg men behöver lite feedback!

    Ni som är nöjda med Parasound A21 till RF-7II vilket försteg använder ni?? Jag är ute efter värme :)

    Takk på forhånd!
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.792
    Antall liker
    2.003
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    At klipsch trenger fyldig klangsognatur i elektronikk er egentlig relativt feil. Finn noe som er super oppløst. Klipsch er rimelig fyldige i klangen.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.231
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Han sa vel ikke «klipsch trenger». Han sa «jeg er ute etter».

    Jeg har absolutt god erfaring med litt varmtklingende forsterkere på Klipsch, forøvrig.
     

    mattsa

    Fersking
    Ble medlem
    01.01.2015
    Innlegg
    3
    Antall liker
    0
    Tack för svar :)

    Jag vet sedan tidigare att jag uppskattar "färgat/varmt"
    Ska titta på en A21 och ville ha lite input då jag vet att det finns en del härinne som uppskattar A21 med RF-7II, alltid intressant att se vilka försteg andra provat vare sig man varit nöjd eller inte :)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.334
    Sted
    Smurfeland
    Venter også RF-7 III. Ikke fordi jeg tror jeg vil bytte, men aldri si aldri hvis de har fått til noe virkelig bra. Selv om livet uten 15" høres litt trist og grått ut.
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Hvordan låter Rf-7 III sammenlignet med et par Cornwall ?
     

    cb_600

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.02.2011
    Innlegg
    413
    Antall liker
    352
    Sted
    Stokke
    Torget vurderinger
    12
    Noen her med nye Heritage, cornwall III, Heresy III osv., som kan ta mål av Klipsch merket for meg. Høyde, bredde og tykkelse.

    På forhånd takk. :)
     

    Realchef

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2006
    Innlegg
    426
    Antall liker
    286
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    1
    Er sykt imponert over rf63, har leeenge hatt rf82 i «koneanlegget» og synes i grunnen de har gjort en bra jobb. men så tenkte jeg å prøve noe annet, etter noen bytter kom jeg fram til rf63 og må bare få si de er en stor oppgradering fra rf82! Bra klipsch;)
    A07E6272-F357-4D96-A262-51D564EB0D92.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn