Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Ste-Reo. skrev:
    Da var Chorus II på plass i stua!! Og det må jeg si... Lyden er førsteklasses. Hadde igrunn ikke forventet det av så gamle høyttalere. Disse står pokkers meg ikke tilbake for noenting!! God damn sier bare jeg!!! :eek: ;D
    Grattis! :D
    Alder har ingenting å bety når det handler om ordentlige høyttalere! 8)
     

    gubben

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    24.09.2007
    Innlegg
    98
    Antall liker
    0
    Bladius ; ser du har et par RF 82 på børsen. Skal etter beste evne prøve å forklare forskjellen ned til RB 81, hvis ned er riktig talemåte. Vil heller si et steg til siden ;D
    De går ikke like dypt som 82, og det mangler kanskje en db eller to på full guffe men til gjengjeld får du en litt strammere mellombass med 81. Et pluss til er at de er lettere å plassere enn 82.

    Dette er min erfaring med RB 81, sikkert noen som våkner nå tenker jeg.......
    Har forøvrig kun kjørt disse på Yamaha snurrerundtmottager, ikke prøvd dem på rørampen.

    mvh
    Finn
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    gubben skrev:
    Bladius ; ser du har et par RF 82 på børsen. Skal etter beste evne prøve å forklare forskjellen ned til RB 81, hvis ned er riktig talemåte. Vil heller si et steg til siden ;D
    De går ikke like dypt som 82, og det mangler kanskje en db eller to på full guffe men til gjengjeld får du en litt strammere mellombass med 81. Et pluss til er at de er lettere å plassere enn 82.

    Dette er min erfaring med RB 81, sikkert noen som våkner nå tenker jeg.......
    Har forøvrig kun kjørt disse på Yamaha snurrerundtmottager, ikke prøvd dem på rørampen.

    mvh
    Finn
    Han spurte etter erfaringer, ingen som kan "kjefte" på deg for det :)
    Bra innspill syns nå jeg.

    /jan
     

    krash

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2008
    Innlegg
    106
    Antall liker
    0
    Da har jeg fått kjøpt meg MAE SET-1, som jeg skal drive mine Heresy II med, så nå begynner det å likne noe. Noen som har tips til en god pre med RIAA. Er Copland noe å vurdere her?
     

    leon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Innlegg
    1.600
    Antall liker
    182
    Sted
    Trondheim
    krash skrev:
    Da har jeg fått kjøpt meg MAE SET-1, som jeg skal drive mine Heresy II med, så nå begynner det å likne noe. Noen som har tips til en god pre med RIAA. Er Copland noe å vurdere her?
    Grattis Krash :)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Gratulerer :)

    Copland lager bra pre's men kjenner ikke til riia i andre enn den som sitter i 405 (int.amp)
    Eldre CJ pre's har bra riia bla. Sitter på en "gammel" PV8, ikke misfornøyd den riia'n akkurat :)

    /jan
     

    krash

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2008
    Innlegg
    106
    Antall liker
    0
    Fælt så rolig det var i klipsch tråden da :p Det er fredag gutter, og pilsen er i hånden og Susanne Vega snurrer her og tryller ut magiske toner på Heresy. Livet er hærlig. Har akkurat vært på min lokale platesjappe, og handlet helgens beholdning. God helg til alle sammen!
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.985
    Antall liker
    1.057
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Nye membraner er på plass i Fortene!
    - Og hvordan lyder det????
    Well, they are LOUDspeakers... ;D
    (-de er MER enn 50 000,- MINDRE HiFi enn AudoiVectorene mine...)
    (skal tweake / teste et par kondenstorer til i delefilteret i helga).

    Arne K
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Cobra2 skrev:
    Nye membraner er på plass i Fortene!
    - Og hvordan lyder det????
    Well, they are LOUDspeakers... ;D
    (-de er MER enn 50 000,- MINDRE HiFi enn AudoiVectorene mine...)
    (skal tweake / teste et par kondenstorer til i delefilteret i helga).

    Arne K
    Det her blir artig å følge med på Arne :)
    Så langt nøyd ?


    krash skrev:
    Fælt så rolig det var i klipsch tråden da :p Det er fredag gutter, og pilsen er i hånden og Susanne Vega snurrer her og tryller ut magiske toner på Heresy. Livet er hærlig. Har akkurat vært på min lokale platesjappe, og handlet helgens beholdning. God helg til alle sammen!
    Kos deg du ;D
    Skal avgårde etterpå, hvis jeg ikke sovner, så går på kaffe og Porcupine Tree på vinyl HØYT.

    /jan
     

    toei

    Fersking
    Ble medlem
    01.10.2008
    Innlegg
    3
    Antall liker
    0
    Hei.

    Dette er min første post på dette forumet. Ville bare legge opp bilde av mitt nyanskaffede anlegg. Driver å spiller det inn. Det er egentlig Parasound 2100 og Roksan cd som skal stå der. Tester litt Electrocompaniet for øyeblikket.

    -Tom
     

    Vedlegg

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Cobra2 skrev:
    Nye membraner er på plass i Fortene!
    - Og hvordan lyder det????
    Well, they are LOUDspeakers... ;D
    (-de er MER enn 50 000,- MINDRE HiFi enn AudoiVectorene mine...)
    (skal tweake / teste et par kondenstorer til i delefilteret i helga).

    Arne K
    LOUDspeakers are moro! ;D
    Spiller høyt her hjemme, med 3.5 watt som blir matet inn i Heresy! :eek: 8)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    toei skrev:
    Hei.

    Dette er min første post på dette forumet. Ville bare legge opp bilde av mitt nyanskaffede anlegg. Driver å spiller det inn. Det er egentlig Parasound 2100 og Roksan cd som skal stå der. Tester litt Electrocompaniet for øyeblikket.

    -Tom
    Der det så ikke feil ut :)
    Velkommen til oss.

    Du må gjerne pøse på med bilder og beskrivelse både anlegg og hvordan du syns det låter :)

    /jan
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.985
    Antall liker
    1.057
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Nye membraner er på plass, delefilteret tweaket (måtte ha en mer "botique" kondis til mellomtonen), hornet er dempet litt utvendig...
    Jeg tenker Fortene er så bra som de kan bli...(ok, det finnes bedre diskant-membraner også...en annen gang?).
    Og nå kan jeg skremme naboen 30M borte med en singel-ended rørforsterker!

    Arne K
     

    Vedlegg

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    24.514
    Antall liker
    40.991
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    morning arne

    ser du har blitt klipsch venn ;) hvordan er du fornøyd med disse kontra audiov?
    en litt anderledes verden kanskje?

    mvh
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.985
    Antall liker
    1.057
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    motoren skrev:
    morning arne

    ser du har blitt klipsch venn ;) hvordan er du fornøyd med disse kontra audiov?
    en litt anderledes verden kanskje?

    mvh
    Venn og venn... De vil ALDRI erstatte AudioVector i mitt hus...

    Det er litt dempematte under duct-tapen, som er av den dyrere/mer flexible sorten, (nashua), med mye kraftigere lim...
    (men 20 runder tape vil nok gjøre nytten)

    Arne K
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.914
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Jeg har faktisk vurdert noe av det samme på mine. Har du hørt noen forbedringer?
    Og er det noe å hente på å dempe hele?
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    24.514
    Antall liker
    40.991
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Cobra2 skrev:
    motoren skrev:
    morning arne

    ser du har blitt klipsch venn ;) hvordan er du fornøyd med disse kontra audiov?
    en litt anderledes verden kanskje?

    mvh
    Venn og venn... De vil ALDRI erstatte AudioVector i mitt hus...

    Det er litt dempematte under duct-tapen, som er av den dyrere/mer flexible sorten, (nashua), med mye kraftigere lim...

    Arne K
    godt å høre du ikke har blitt omvendt,ble litt redd nå ;)

    mvh
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.985
    Antall liker
    1.057
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    FallenA skrev:
    Jeg har faktisk vurdert noe av det samme på mine. Har du hørt noen forbedringer?
    Og er det noe å hente på å dempe hele?
    Det virker som mellomtonen ble mer homogen/behagelig. Tok nok bort noen resonanser.
    Har du hornet i hånda, hører du lett hvor lite berøring som skal til innerst for at du hører det
    i munningen... dessuten er det lov å experimentere!!! Spesielt når det er enkelt å fjerne.

    Arne K
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Cobra2 skrev:
    FallenA skrev:
    Jeg har faktisk vurdert noe av det samme på mine. Har du hørt noen forbedringer?
    Og er det noe å hente på å dempe hele?
    Det virker som mellomtonen ble mer homogen/behagelig. Tok nok bort noen resonanser.
    Har du hornet i hånda, hører du lett hvor lite berøring som skal til innerst for at du hører det
    i munningen... dessuten er det lov å experimentere!!! Spesielt når det er enkelt å fjerne.

    Arne K
    Helt enig.
    Det er nok, i det fleste tilfeller, ting å hente på å dempe horna litt.
    Har ikke kommet så langt her ennå. Mest for jeg er redd for å "kline" på noe som jeg kommer til å slite med å få vekk.
    Smart det du hadde gjort der Arne, dempematt og surr noen runder med gaffa rundt :)
    Skal vurderes seriøst.

    /jan
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.914
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Det er altså dempematte i "skum", og ikke asfalt dempematte som er brukt?

    Skal teste ut det i kveld!

    Jeg gikk og vurderte modeleringsleire/plastelina og gaffa selv ;)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    FallenA skrev:
    Det er altså dempematte i "skum", og ikke asfalt dempematte som er brukt?

    Skal teste ut det i kveld!
    Asfalt matte og myk den opp med for eks en hårføner, aberet er at det setter seg jæ*** godt fast.

    /jan
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    Har skrevet det før.......Densotape i tjukke lag....det er tingen for både kompositt og metallhorn!

    Ikke no å spare på. Minst en rull pr mellomtone!
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Erland skrev:
    Har skrevet det før.......Densotape i tjukke lag....det er tingen for både kompositt og metallhorn!

    Ikke no å spare på. Minst en rull pr mellomtone!
    Notert, igjen ;)
    Takker Erland.

    /jan
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    motoren skrev:
    Cobra2 skrev:
    motoren skrev:
    morning arne

    ser du har blitt klipsch venn ;) hvordan er du fornøyd med disse kontra audiov?
    en litt anderledes verden kanskje?

    mvh
    Venn og venn... De vil ALDRI erstatte AudioVector i mitt hus...

    Det er litt dempematte under duct-tapen, som er av den dyrere/mer flexible sorten, (nashua), med mye kraftigere lim...

    Arne K
    godt å høre du ikke har blitt omvendt,ble litt redd nå ;)

    mvh
    Vi får se om han ikke blir omvendt når han har spillt en stund på Fortene. ;) ;) ;D
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.914
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Da er mellomtonene dempet! Og allerede nå hører jeg at dette skulle vært gjort for leeeenge siden ;)
    Så folkens.... Sett i gang! Det er ingenting å tenke noe mer på!
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    JanR skrev:
    Erland skrev:
    Har skrevet det før.......Densotape i tjukke lag....det er tingen for både kompositt og metallhorn!

    Ikke no å spare på. Minst en rull pr mellomtone!
    Notert, igjen ;)
    Takker Erland.

    /jan
    Jeg kan ikke tenke meg noe annet "påklinbart" ;D stoff som på tilsvarende måte holder seg mykt, tilfører stor masse, og kan limes på baksiden av et horn uten at det sprekker eller lager vibrasjonslyder over tid.

    Det er heller ikke noe problem å vikle det av igjen, bortsett fra at det etterlater en "sticky" klinete overflate.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Erland skrev:
    JanR skrev:
    Erland skrev:
    Har skrevet det før.......Densotape i tjukke lag....det er tingen for både kompositt og metallhorn!

    Ikke no å spare på. Minst en rull pr mellomtone!
    Notert, igjen ;)
    Takker Erland.

    /jan
    Jeg kan ikke tenke meg noe annet "påklinbart" ;D stoff som på tilsvarende måte holder seg mykt, tilfører stor masse, og kan limes på baksiden av et horn uten at det sprekker eller lager vibrasjonslyder over tid.

    Det er heller ikke noe problem å vikle det av igjen, bortsett fra at det etterlater en "sticky" klinete overflate.
    Det kan jeg leve med :)
    Hvor får man tak i denslags monn tro ? Nærmeste farvehandel ?

    /jan
     

    toei

    Fersking
    Ble medlem
    01.10.2008
    Innlegg
    3
    Antall liker
    0
    Jeg er veldig fornøyd med anlegget. Merker at ting og tang skjer under inspillingen ja! Har hatt litt problemer med at jeg føler det mangler noe i frekvenssprekret. Men i dag virket det som om ting var som det skulle. Da prøvde jeg en electrocompaniet cd spiller og pre. Funderer på om jeg rett og slett skal selge cd-spilleren og pre-en min, og kjøpe mcintosh MCD201, og kjøre rett i MC275. Det må vel være genialt?
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    JanR skrev:
    Det kan jeg leve med :)
    Hvor får man tak i denslags monn tro ? Nærmeste farvehandel ?

    /jan
    Jeg vil gjette på en Tools-butikk eller evt en velassortert fargehandel eller jernvare.

    edit - en rask googling avslørte at det importeres av "Denso tape" på Alna utenfor Oslo og selges bla gjennom Tess.
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    toei skrev:
    Men i dag virket det som om ting var som det skulle. Da prøvde jeg en electrocompaniet cd spiller og pre. Funderer på om jeg rett og slett skal selge cd-spilleren og pre-en min, og kjøpe mcintosh MCD201, og kjøre rett i MC275. Det må vel være genialt?
    Elektrocompaniets EMC1 er veldig god! Den kan alene tilføre et "punch og driv" i lydbildet som er veldig kult. Jeg har ikke hørt MCD201 men vet at Mac har laget gode cd-spillere tidligere. Ta det likevel ikke for gitt at du automatisk oppnår det samme som med EMC1. MCD201 behøver ikke være dårligere av den grunn, bare andeledes.
    Å koble CD-spiller rett i MC275 kan være bra det. Har CD-spilleren volumkontroll eller planelegger du å benytte pot'ene på 275?
    Husk at ingen av dem har en fullgod preamp-løsning, men kun et potensiometer på inn- eller utgangen. Å eliminere linjetrinnet kan være et bra sted å starte, men utelukk ikke at du vil savne noe. Da er det jo fint å vite at Mac lager veldig gode rør-preamper ;)
     

    toei

    Fersking
    Ble medlem
    01.10.2008
    Innlegg
    3
    Antall liker
    0
    Jeg har den 2008 versjonen av MC275 uten pot-meter. Men det er en egen 12v variabel volumkontroll utgang som er balansert fra MCD201. Tror det hadde vært bra. Men det er ikke lett. Jeg er fornøyd med oppsettet nå, men spørsmålet er om jeg blir mer fornøyd med 201, enn 4.8 og emc1. ::)
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Jeg får nesten legge ut de bildene jeg lovte! Jeg sa jeg skulle vente til jeg hadde fått ting ordentlig på plass, noe som har vist seg å bli vanskelig. Har nemlig vært litt vanskelig å gjøre noe annet enn å høre på musikk 8)
     

    Vedlegg

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Det er gutten sin J-V :)

    Flotte bilder, ryddig.
    Sub fungerer greit i kroken sin ?

    /jan
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    JanR: :) Gutten som ikke klarer å prioritere at komponentene får seg hylleplass ;) Kunne puttet dem i racket, men da har jeg for korte kabler ::)
    Jeg tror sub'en fungerer greit i kroken. Er der jeg har måttet plassere den forrige sub'en også. Den leverer de dypere frekvenser i lytteposisjon, så det må jo være bra. Er litt større mellomrom fra sub til LaScala enn hva det ser ut som på bildet.

    FallenA: Jo takk skal du ha:) Er kul den Cornwall kroken din også 8) Jeg misunner spilleren din! ;)

    /ShaunV
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.914
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    shaunv skrev:
    JanR: :) Gutten som ikke klarer å prioritere at komponentene får seg hylleplass ;) Kunne puttet dem i racket, men da har jeg for korte kabler ::)
    Jeg tror sub'en fungerer greit i kroken. Er der jeg har måttet plassere den forrige sub'en også. Den leverer de dypere frekvenser i lytteposisjon, så det må jo være bra. Er litt større mellomrom fra sub til LaScala enn hva det ser ut som på bildet.

    FallenA: Jo takk skal du ha:) Er kul den Cornwall kroken din også 8) Jeg misunner spilleren din! ;)

    /ShaunV
    Om det er vinylriggen du tenker på, så er den "gone" dessverre! :p Men digitalriggen er ikke så værst den heller ;)
    Cornwall kroken kan muligens inneholde noe større enn Cornwall etterhvert også. Men det er noe frem i tid!
    Foreløpig så tror jeg ikke at noe "større" er mulig her i rommet, men etterhvert økes romstørrelsen fra 14m2 til 25m2, så da tenker jeg ;D
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    FallenA: Det var vinylriggen jeg tenkte på ja;) Hvor har du gjort av den? ::) Har du lyst på noe større enn cornwall altså? ;D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn