Ø
ØivindJ
Gjest
Da fikk vi det avklart ja
Bare positivt er jo...positivtØivindJ skrev:Strammere fra bunn og opp. Bassen og langt opp i mellomtonen.
Edit: sikkert hele veien opp. Har bare hørt på dem tre timer i dag.
Det tror jeg kan være en god ide.Haugenial skrev:Far min er pensjonert skomaker. Har mye Eva gummi og vanlig gummi (til sålebruk) liggendes... Kanskje det er en meget god idè å stjele litt gummi derfra å hive under??
Koster ikke noe å prøveHaugenial skrev:Far min er pensjonert skomaker. Har mye Eva gummi og vanlig gummi (til sålebruk) liggendes... Kanskje det er en meget god idè å stjele litt gummi derfra å hive under??
Helt klart ;Dkrash skrev:Ta deg 1/2 l glenfiddich, da blir det om mulig enda bedre ;D
Her er alt lovrørlig skrev:Dette blir vel litt banning i kirka, men mine Forte II hoppa opp på noen spikes jeg fikk til overs.(fra komplett.no)
Har lagt puter under spissene foran. På det underlaget mine står, hadde det en positiv innvirkning på bassformidlingen. En aning "tørrere".
Forøvrig spiller mine Forte noe aldeles fantastisk deilig, og akkurat nå er det den unge kontrabassistinnen og sangeren Esperanza Spalding, som fyller heimen med vellyd.
Hallelujah !!!!! ;DHaugenial skrev:Bær meg over karer! Jeg har vert gjennom mange høyttalere og masse elektronikk. Helt opp til den øverste high-end. Jeg har hørt det meste. Og så snubler jeg over et par chorus II brukt og gamle sådan som jeg har prioritert kjøpt som kinohøyttalere. Det jeg fremdeles ikke kan fatte er hvordan plutselig alt annet blir uvesentlig? Jeg har krabbet rundt på stuegulvet og flyttet på høytallere med milimeterpresisjon i alle forskjellige vinkler for å finne den "rette" lyden, og kona har lurt på om min mentale situasjon ikke er riktig vel bevart, der jeg krabber med bikja, frem, tilbake, hit og dit. Jeg kobler opp Chorusene i stua, setter dem i noenlunde posisjon og der, der var den. Den lyden jeg har lett så lenge etter. Jeg har vert forgjenger for nøytral lyd. Men hvorfor nøytral lyd? -For å få en så virkelighetsnær lyd som mulig, og for å få reproduksjonen av mediet sånn som mediet er laget. Jeg leser i mange tester der det blir komentert; "dette låter sånn som produsenten har ment det skal låte". Det blir jo etter min mening "produsert" lyd. Er det virkelighetsnær lyd, eller er det virkelighetsnær lyd når du står på konsert der artisten står på scenen forran deg? Så lenge Norah Jones holder Livekonsert for meg personlig i stua er jeg sannelig fornøyd! Jeg har alltid vist at heritage-lyden har tiltalt meg, men jeg har aldri hatt de i stua før nå. Hvorfor? Jo, de ser gamle og spesielle ut, og er ikke mye omtalt i media her i Norge. Det er en gammel serie og derav gammel lyd. FEIL! Hvorfor har ikke andre entusiaster oppdaget det samme? Fordi de ikke har opplevd det. Jeg ser med stor sorg at norges klipsch forkjemper nr1 mr Rognlien har konkurs-salg. Han anbefalte meg sterkt heritage serien og mener dette er det morsomste og mest dynamiske høyttalere. -Og det er jo sant! Mine opprinnelige 100 k høyttalere er blitt skjøvet ut til siden og gamle Klipsch Chorus II har overtatt tronen! Jeg er Klipsched!!! Leve dynamikken... !!!
AMENContinuo skrev:Leve Klipsch! Til helvete med elektrostater og andre tungdrevne høyttalere som koster skjorta og låter deretter. 8)
Kan love deg Birger; at fuglekassene kan fremføre, men det vet du vel?BHO skrev:Det er både gøy og jaggu på tide at flere får øya og ører opp for hva det er som gjør det gøy og høre musikk hjemme.
Gode store Klipsch`r ( ok....fuglekassene Heresy og da ) blir liksom aldri seriøst vurdert, men det er jo for faen de som virkelig kan gi deg følelser og go`fot når det gjelder nytelse av musikk.
Lenge leve dynamikken, og PWK`s gode ideèr og konstruksjoner. ;D ;D
....og du sover ennå.....? ;D ;D ;Djoaquin skrev:herrejesuskristus.
det har jo utartet seg til rene vekkelsesmøtet her inne jo!
øyh, det var hsobstad som sov, ikke jeg! ;DBHO skrev:....og du sover ennå.....? ;D ;D ;Djoaquin skrev:herrejesuskristus.
He he.....Hsobstad er vel ikke rare hedersmannen sammenlignet med vår egen o så store foregangsmann for dynamikk til folket......PWK? 8)joaquin skrev:øyh, det var hsobstad som sov, ikke jeg! ;DBHO skrev:....og du sover ennå.....? ;D ;D ;Djoaquin skrev:herrejesuskristus.
btw, det er bedre at du predikerer her enn å plage en hedersmann og avantgarde-eier i hans egen bakgård. ;D
Uff :-\KML skrev:Uff, utrolig trist at Fryd Hifi skal legges ned :
Må bare legge til den samme innrømmelsen her.Milenko skrev:(på en egoistisk måte og med en viss bismak)
Man trenger å vekkes av og til! ;D ;D ;Djoaquin skrev:herrejesuskristus.
Har aldri hørt KLF serien, men kan tenke meg at det svinger.Smibakkjen skrev:Ingen her som får go' foten til å gå med KLF-10/20/30 da??
Har aldri hørt noe som kan rock'n roll som mine KLF-20 plugget i Papworth'en ;D
En kompis har ett par KLF-20, spiller greit deContinuo skrev:Har aldri hørt KLF serien, men kan tenke meg at det svinger.Smibakkjen skrev:Ingen her som får go' foten til å gå med KLF-10/20/30 da??
Jeg hadde KLF 20 en lang periode.Smibakkjen skrev:Ingen her som får go' foten til å gå med KLF-10/20/30 da??
Ikke santMilenko skrev:Ja du får kose deg med dem mens du enda kan ;D
Så får jeg bare gå å lengte noen dager til......
Men den som venter på no godt
Hadde ikke noen planer pr idag men kjekt å vite at det finns noen der ute som kan brukesixos_76 skrev:Sakl du sende store ting for en rimelig penge , anbefaler jeg EEK transport
Espen