Haugenial skrev:
JanR skrev:
Haugenial skrev:
Jeg kjører Klipsch Chorus II på krell kav-500-IL og det låter enormt. Det er vel egentlig denne som din er etterkommer av...
Det er forresten jeg som er Ste-Reo., men mistet/glemt passordet + mail er nede.
Hei du
Chorus II og Forte II er søsken ja
Artig å høre at det ble klaff med Krell/Klipsch.
Med eller uten sub's ?
/jan
jeg vet Forte og Chorus er søsken ja, reffererte egentlig til Krell kav 500-il og fbi... ;D Litt OT bjarild men hvordan syns du 500 il er mot fbi siden du har sammenligningsgrunnlag?? For min del er 500'n en forsterker jeg sansynligvis ikke kommer til å kvitte meg med...
JanR; Jeg kjøpte ikke med subbene, og det tror jeg ikke var nødvendig heller... Her er det bass i massevis. Og det svinger som bare det...
En uke etter og jeg gleder meg til å spille musikk etter jobb!
Hehe ;D
Jo, jeg fikk såvidt testet 300iL'en(som er veldig lik til 500'en) og FBI'en på et sett Vienna Acoustics Beethoven Concert Grand som var innom et par uker. Og forskjellen kan nesten ikke sammenlignes.. De har forsåvidt samme Krell sound, med skikkelig slam og dynamikk, men FBI'en har egenskaper jeg aldri hadde trodd var mulig. Ekstremt oppløst, og med dypbass som disse høyttalerne egentlig ikke kan..!! hehe. Følte det var en klasse opp.. Men skulle vel bare mangle egentlig, mht pris osv.. Ofret MYE for å prioritere den :
;D
Men hvis jeg MÅ nedprioritere en gang, blir det garantert tilbake til 300iL eller 500'en, de er svinebra begge to, og har egentlig alt jeg ønsker mht til mine preferanser, matchet med riktige høyttalere da selvfølgelig. Men fordelen nå slik jeg ser det, er at jeg aldri trenger å bytte elektronikken, da jeg mest sannsynlig kan koble "alt" til denne, nesten uansett pris og krav.. Bygge, bygge, bygge ;D
Så hadde jo virkelig vært moro å få testet et par Heritage høyttalere på den, spesielt da dine erfaringer med Chorus/Krell er så bra som du sier..
Og Klipsch generelt er jo grisemoro!!
(måtte bare ha med den så ikke de kaster oss på huet og ræva inn i Krell tråden.. hehe)
Mvh
Bjarild