når du er ivrig nok til å bygge cornscala er du en god venn av klipsch imo ;D ;D ;Dlasset skrev:Hei,
Det er Selen 3950. 2"
jeg har eid rf62 og 82 av mk l, det jeg opplevde som forskjell var vel at rf82 naturlig nok er noe råere, mens rf62 var vel så bra hvis ikke bedre her på musikk, men dette var som sagt mk lval skrev:Noen som har testet nye RF62 mot 82?
Var å hørte på 82 i en butikk men de hadde ikke 62 inne til demo så jeg fikk ikke sammenlignet. Skal brukes i kinorommet, men blir også spilt en del musikk der. Hvor dypt det går i bassen er ikke viktig da de deles på 80Hz, men midbassen regner jeg med er bedre på 82.
Tenker først og fremst på mellomtonen da jeg er skeptisk til store mellomtoner og lurer på om 62 er bedre opp mot diskanten.
Jeg vil jo ha både i pose og sekkru-jo skrev:Rf-62 er nokk bedreopp mot diskanten på det fleste typer musikk,mens 82ene er det litt mer snert i mellombassen. Dette pga membran arealet.
Men nå skal det sies at Rf-82mk2 og Rf62mk2 er bedre opp mot diskanten enn di gamle, pga lavere delefrekvens ok nye drivere.
Ønsker deg lykketil med Kinoen din, Mvh:Rune ;D
Nå skal jeg ikke være skråsikker her ... men mener den er faset ut ....val skrev:Jeg vil jo ha både i pose og sekkru-jo skrev:Rf-62 er nokk bedreopp mot diskanten på det fleste typer musikk,mens 82ene er det litt mer snert i mellombassen. Dette pga membran arealet.
Men nå skal det sies at Rf-82mk2 og Rf62mk2 er bedre opp mot diskanten enn di gamle, pga lavere delefrekvens ok nye drivere.
Ønsker deg lykketil med Kinoen din, Mvh:Rune ;D
Burde kansje vente til nye 63 kommer
Det er vel ikke noe mer spesielt enn at det er Palladium P-38F i EspressoYou are velkommen Sonicfrontiers. Er det noe veldig spessielt du har bestilt?
Grattis, det var ikke akkurat ett lite steg inn i klipsch verdenensonicfrontiers skrev:Det er vel ikke noe mer spesielt enn at det er Palladium P-38F i EspressoYou are velkommen Sonicfrontiers. Er det noe veldig spessielt du har bestilt?
Sonicfrontiers
Ojoj, gratulerer så myesonicfrontiers skrev:Det er vel ikke noe mer spesielt enn at det er Palladium P-38F i EspressoYou are velkommen Sonicfrontiers. Er det noe veldig spessielt du har bestilt?
Sonicfrontiers
En sann venn, say no more ;Dkaap skrev:Har nå totalt 7 Klipsch på 9 1/2 kvm
kaap sitt ja.ru-jo skrev:Det er litt av et oppsett du Janr.. har på 9,5 k/m2. sikkert bra trøkk ;D
Jeg har kun Ref I-serien, ingen fra II-serien. Har hørt flere syns de nye er bedre, men prisen i høst var knallbra, og jeg liker designet på disse bedrebjornh skrev:Er det Klipsch RS-42 II eller RS-52 II?
Kanskje ikke så rart du gjør det...hel skrev:@ kaap:
Jeg synes jeg kjenner igjen de småtassene helt bakerst i rommet ;D
JanR skrev:En sann venn, say no more ;D
/jan
Oooh! Palladium!sonicfrontiers skrev:Det er vel ikke noe mer spesielt enn at det er Palladium P-38F i EspressoYou are velkommen Sonicfrontiers. Er det noe veldig spessielt du har bestilt?
Det er bare å ta med høyttalerene det så tar vi en test ;DDet hadde vært moro å teste RF83 og Palladium P38
Joda, de holder absolutt mål til midt forbruk. MEN vis du tar en titt på div profiler på avforum (banner litt i kirka her sikkert men sjitt au).. så bruker de fleste RS52 eller 62... sikkert mye grunnet begrensningene i 4", kontra 5 1/4 og 6 1/2, men det gjennspeiles i prisen også... RS42 er en god del rimeligere enn storebrødrene.bjornh skrev:Klipsch RS-42 er vel som gode bakhøyttalere, tror jeg? Jeg har begynt å vandre i retning av Klipsch også, men må nok ta meg en hørerunde først og få litt bedre skikk på økonomien.
Kanskje ikke så rart du gjør det...hel skrev:@ kaap:
Jeg synes jeg kjenner igjen de småtassene helt bakerst i rommet ;D
Hadde de innom stua en tur før de ble montert opp, og oppdaga fort at her var det begrensninger i bassområde, MEN satt på SARA K. - live (vokal + en gitar), og det funka som smør det!!!hel skrev:Ble du fornøyd?
De blir. Trenger ikke embalasje da vettujan#jan skrev:Flotters .. men ta vare på emballasje - bygg heller ut ;D
sonicfrontiers skrev:Da er høyttalerene kommet.
Har bare fått tid til å ta imot de og fått de i hus.
Jeg hater å pakke opp store høyttaleresker.
Det tar for laaaaaaaaaang tid.......
Og embalasjen da. Tar jo opp halve loftet
Flere bilder kommer etter hvert.
Det er vist satt opp tur på hytta i ettermiddag :'(
Sonicfrontiers