Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Torsen skrev:
    Hvor lenge var Adam i paradis? Det er ikke rart det låter ullent. Høyre HT: diskanten er helt død, mellomtone skurrer og bassen er som normalt. Skrudde ut delefilteret som jeg ikke har rørt tidligere. Alt ser normalt ut. Koblet direkte til diskant. Helt død. Mellomtone og bass virker. Hva pokker er som skjer nåda?

    Var skikkelig gira på litt musikk og et par fredags pils i kveld. Men det skar seg gitt. Går det an å måle seg frem til feilen på dette? Føler litt stress nå:)
    dette kan du fikse, elv om det tar litt tid å få tak i deler
    selv kjøpte jeg en brukt forte diskant m/horn på ebay, funker som bare det
    eller er crites mannen som JAN sier
     

    Finbeck

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2008
    Innlegg
    1.500
    Antall liker
    1.135
    jokris skrev:
    Torsen skrev:
    Hvor lenge var Adam i paradis? Det er ikke rart det låter ullent. Høyre HT: diskanten er helt død, mellomtone skurrer og bassen er som normalt. Skrudde ut delefilteret som jeg ikke har rørt tidligere. Alt ser normalt ut. Koblet direkte til diskant. Helt død. Mellomtone og bass virker. Hva pokker er som skjer nåda?

    Var skikkelig gira på litt musikk og et par fredags pils i kveld. Men det skar seg gitt. Går det an å måle seg frem til feilen på dette? Føler litt stress nå:)
    dette kan du fikse, elv om det tar litt tid å få tak i deler
    selv kjøpte jeg en brukt forte diskant m/horn på ebay, funker som bare det
    eller er crites mannen som JAN sier
    Hadde samme problemet på mine ChorusII.Jeg har bytta membraner på diskant og mellomtone horna.Crites har membraner og det er enkelt å bytte disse.Jeg valgte titanium membraner til diskanten og er fornøyd med de.
    Mvh Tom
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Takk for råd gutta.
    Har tittet litt på Crites sin side. Det blir nok nye membraner til diskant og mellomtone ganger 2. Lurer litt på om jeg ikke ryker på noen Supersonic capser også :) Har hatt en del kompiser innom som mener dette er noe av kuleste de har sett. Disse blir nok stående en stund ja. Og de fortjener å se dagens lys igjen på en skikkelig måte.
     

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    693
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    4
    Torsen skrev:
    Takk for råd gutta.
    Har tittet litt på Crites sin side. Det blir nok nye membraner til diskant og mellomtone ganger 2. Lurer litt på om jeg ikke ryker på noen Supersonic capser også :) Har hatt en del kompiser innom som mener dette er noe av kuleste de har sett. Disse blir nok stående en stund ja. Og de fortjener å se dagens lys igjen på en skikkelig måte.
    Ahh.. Da blir det nok liv etter hvert. Da har du en gylden mulighet for oppgradering ja. Kan tenke meg eiergleden blir detso større når du får dette i hop og finner ut hva som virkelig gjemmer seg inni disse. Og tenk på Chorusene sitt ståsted... Hehe. Ingenting som er så morsomt som å komme over et par juveler som er blitt dratt ned i skiten blandt pubertal energikonsentrasjon, -til en som virkelig bryr seg og tar de inn i varmen og gir de nytt liv. Det blir som å sitte å mimre med gamle bestemor (nå avdød) og opplive en gammel gnist i øynene hennes fra en svunnen tidsepoke sammen med Hoagy Charmichael i bakgrunnen og se hvordan den gamle får tilbake livsgnisten fra fordums tid...
    Jeg tror jammen det falt en liten tåre her nå...
    ;D ;D ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Torsen skrev:
    Disse blir nok stående en stund ja. Og de fortjener å se dagens lys igjen på en skikkelig måte.
    Det gjør de så absolutt :)
    Er noen skikkelige godinger de der.

    /jan
     

    Billbob

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Innlegg
    514
    Antall liker
    120
    Haugenial;Og du som var så steike tullat at du nesten solgte dine Chorus :eek: :p
     

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    693
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    4
    paisley skrev:
    Haugenial;Og du som var så steike tullat at du nesten solgte dine Chorus :eek: :p
    Helt riktig, og jeg angrer ikke ett sekund på den avgjørelsen (med å beholde de)... ;)
     

    Billbob

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Innlegg
    514
    Antall liker
    120
    Haugenial skrev:
    paisley skrev:
    Haugenial;Og du som var så steike tullat at du nesten solgte dine Chorus :eek: :p
    Helt riktig, og jeg angrer ikke ett sekund på den avgjørelsen (med å beholde de)... ;)
    Men du vurderte ::) Hadde du for mye småmat innabords kanskje ;D
     

    Billbob

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Innlegg
    514
    Antall liker
    120
    God påske da Klipsch guttær!Klipsch,svartmetall og kvikklunsj er en god kombinasjon :)
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    God påske folks, og takk for gode klipsch råd så langt :)
     

    stammis

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    50
    Antall liker
    25
    God påske og en innmelding :)
    Har for litt siden erhvervet meg ett par rf-63 . Kjører disse på en musical innovation 10.1 SE, pre er parasound p7 . I bunnen sper jeg på med en Velodyne 1000 spl ultra. For å si det på grenlandsk : fytti katta!! Dette er gøyalt , har ALDRI hatt det så morsomt med musikk som nå. Har prøvd diverse kombinasjoner , noen har nok gitt meg mer gåsehudopplevelser, men mer gøy aldri.....

    Stammis
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    stammis skrev:
    God påske og en innmelding :)

    Har for litt siden erhvervet meg ett par rf-63 . Kjører disse på en musical innovation 10.1 SE, pre er parasound p7 . I bunnen sper jeg på med en Velodyne 1000 spl ultra. For å si det på grenlandsk : fytti katta!! Dette er gøyalt , har ALDRI hatt det så morsomt med musikk som nå. Har prøvd diverse kombinasjoner , noen har nok gitt meg mer gåsehudopplevelser, men mer gøy aldri.....

    Stammis
    God påske og gratulerer :)

    /jan
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    stammis skrev:
    God påske og en innmelding :)
    Har for litt siden erhvervet meg ett par rf-63 . Kjører disse på en musical innovation 10.1 SE, pre er parasound p7 . I bunnen sper jeg på med en Velodyne 1000 spl ultra. For å si det på grenlandsk : fytti katta!! Dette er gøyalt , har ALDRI hatt det så morsomt med musikk som nå. Har prøvd diverse kombinasjoner , noen har nok gitt meg mer gåsehudopplevelser, men mer gøy aldri.....

    Stammis
    God påske og gratulerer så masse! :D
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    stammis skrev:
    God påske og en innmelding :)
    Har for litt siden erhvervet meg ett par rf-63 . Kjører disse på en musical innovation 10.1 SE, pre er parasound p7 . I bunnen sper jeg på med en Velodyne 1000 spl ultra. For å si det på grenlandsk : fytti katta!! Dette er gøyalt , har ALDRI hatt det så morsomt med musikk som nå. Har prøvd diverse kombinasjoner , noen har nok gitt meg mer gåsehudopplevelser, men mer gøy aldri.....

    Stammis
    Jeg kan liksom høre det for meg! Sitter med samme oppfatning selv. Det forrige anlegget var vel og bra det, og spilte mer korrekt, men musikk skal være gøy mener jeg, noe det ble med mitt nåværende anlegg! :)

    Slenger meg på gratulasjonene og god påske. :)
     

    eikeland

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    127
    Antall liker
    78
    http://www.youtube.com/watch?v=MuraEau2pCA&feature=player_embedded#!
     

    SteinLarsen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.06.2009
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    1.342
    Sted
    Nykirke
    Torget vurderinger
    5
    Heia
    Madammen kjøpte seg RF7 til kinobruk, men det var to slitne Soundcare spikes. Noen som har to liggende å slenge?
    1/4" gjenge
    Vet at Njål Hansson har disse, men..

    Stein
     

    Vedlegg

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.605
    Antall liker
    54.643
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    Da er Onkyo Grand Integra oppe og går igjen på RF 3MKII,fy flate og det spiller ;D
    RF 3 har fått nye dempe matter og intern kabling .

    O
     

    Hilmar

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.02.2008
    Innlegg
    86
    Antall liker
    1
    Sted
    Trondheim
    Hei Klipsch eksperter,

    Kan dere fortelle meg hvordan impedanskurven til Klipsch Heresy III ser ut? De er oppgitt til 98db og 8 Ohm, men er de stabil last? Vurderer disse, men er avhengig av at de er lettdrevne (9 watt rørmonoblokker) :).

    Mvh

    Hilmar
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Ove W skrev:
    Da er Onkyo Grand Integra oppe og går igjen på RF 3MKII,fy flate og det spiller ;D
    RF 3 har fått nye dempe matter og intern kabling .

    O
    +1
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Ove W skrev:
    Da er Onkyo Grand Integra oppe og går igjen på RF 3MKII,fy flate og det spiller ;D
    RF 3 har fått nye dempe matter og intern kabling .

    O
    thumps up :)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Hilmar skrev:
    Hei Klipsch eksperter,

    Kan dere fortelle meg hvordan impedanskurven til Klipsch Heresy III ser ut? De er oppgitt til 98db og 8 Ohm, men er de stabil last? Vurderer disse, men er avhengig av at de er lettdrevne (9 watt rørmonoblokker) :).

    Mvh

    Hilmar
    Aner ikke hvordan imp kurven er, men har hørt litt på H III og i de fleste gangene på "små" rørforsterkere. Fungerer bra det :)

    /jan
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Hilmar skrev:
    Hei Klipsch eksperter,

    Kan dere fortelle meg hvordan impedanskurven til Klipsch Heresy III ser ut? De er oppgitt til 98db og 8 Ohm, men er de stabil last? Vurderer disse, men er avhengig av at de er lettdrevne (9 watt rørmonoblokker) :).

    Mvh

    Hilmar
    HIII som forøvrig er oppgitt til 99db er ikke så ille å drive med lite effekt. Antar at det burde gå greit med 9 watt.
    Eller hva mener du Ozzy?
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    289
    Torget vurderinger
    19
    10 watt er nok her til å drive Heresy III i massevis, spiller selv meget basstung musikk på nattklubbnivåer uten problemer, drivrørene gir 70 % gain, har ikke pre, så går glipp av 20 db gain der.
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.575
    Torget vurderinger
    2
    JanOlav skrev:
    Hilmar skrev:
    Hei Klipsch eksperter,

    Kan dere fortelle meg hvordan impedanskurven til Klipsch Heresy III ser ut? De er oppgitt til 98db og 8 Ohm, men er de stabil last? Vurderer disse, men er avhengig av at de er lettdrevne (9 watt rørmonoblokker) :).

    Mvh

    Hilmar
    HIII som forøvrig er oppgitt til 99db er ikke så ille å drive med lite effekt. Antar at det burde gå greit med 9 watt.
    Eller hva mener du Ozzy?
    Jeg mener som følger. Jeg har brukt 300B som er 2x9 w på mine Heresy III hele tiden. Av og til har andre amper fått prøve seg, men de har ikke blitt her i lenger tid. De har bare vært vikarer, og det er min 300B amp som blir, og låter best. Her. Hos meg.
     

    Hilmar

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.02.2008
    Innlegg
    86
    Antall liker
    1
    Sted
    Trondheim
    Hei igjen,

    Det dere sier vedrørende Heresy III høres jo veldig bra ut. Tusen takk for innspill, svar og erfaringer!

    Mvh

    Hilmar
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Da gikk det en bestilling til B.Crites på 2 nye titanium diskanter, 2 x mellomtone og nye kondiser.

    Noen mener vel at disse diskantene kan bli litt skarpe, men vi får se. Blir spennende dette:)
     

    rørlig

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2008
    Innlegg
    957
    Antall liker
    77
    Torget vurderinger
    1
    Torsen skrev:
    Da gikk det en bestilling til B.Crites på 2 nye titanium diskanter, 2 x mellomtone og nye kondiser.

    Noen mener vel at disse diskantene kan bli litt skarpe, men vi får se. Blir spennende dette:)
    Har byttet til titanium på mine Forte II, og opplevde dem på ingen måte som skarpere.
    Heller som mer luftigere og "renere".
    Jeg er så fornøyd med disse at jeg har , uten hell så langt, også prøvd å få fatt i titaniummembraner til mellomtonen
    Er dessverre ikke så enkelt...
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Godt å høre gutter (puh).

    Rørlig: har du de originale mellomtonene? De crites selger skal visstnok være litt snillere selv om de ikke er i titanium.
    72$ paret.
     

    rørlig

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2008
    Innlegg
    957
    Antall liker
    77
    Torget vurderinger
    1
    Torsen skrev:
    Godt å høre gutter (puh).

    Rørlig: har du de originale mellomtonene? De crites selger skal visstnok være litt snillere selv om de ikke er i titanium.
    72$ paret.
    Har prøvd både Crites sine og de originale mellomtonediaphgrammene.
    Prisene er jo ikke værre, enn at man kan prøve litt. :)
    Begynner å bli en stund siden dette, men mener å huske at jeg ikke syns det var store forskjeller.
    Titanium diaphgrammet i diskanten derimot... ;D

    Håper enda jeg skal være så heldig å få kjøpt titanium til mellomtonen fra Klipschimportøren.
    Maser litt hvert halvår ca. :(
     

    Billbob

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Innlegg
    514
    Antall liker
    120
    Torsen skrev:
    Da gikk det en bestilling til B.Crites på 2 nye titanium diskanter, 2 x mellomtone og nye kondiser.

    Noen mener vel at disse diskantene kan bli litt skarpe, men vi får se. Blir spennende dette:)
    Kunne du ikke slengt ut noen bilder av oppussingen?Før og etter bilder!!
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    paisley skrev:
    Torsen skrev:
    Da gikk det en bestilling til B.Crites på 2 nye titanium diskanter, 2 x mellomtone og nye kondiser.

    Noen mener vel at disse diskantene kan bli litt skarpe, men vi får se. Blir spennende dette:)
    Kunne du ikke slengt ut noen bilder av oppussingen?Før og etter bilder!!
    Har masa på'n lenge, skjer det noe a ? NEI.


    ;)

    /jan
     

    Billbob

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Innlegg
    514
    Antall liker
    120
    JanR skrev:
    paisley skrev:
    Torsen skrev:
    Da gikk det en bestilling til B.Crites på 2 nye titanium diskanter, 2 x mellomtone og nye kondiser.

    Noen mener vel at disse diskantene kan bli litt skarpe, men vi får se. Blir spennende dette:)
    Kunne du ikke slengt ut noen bilder av oppussingen?Før og etter bilder!!
    Har masa på'n lenge, skjer det noe a ? NEI.


    ;)

    /jan
    Kanskje han bare er litt østfold/telemark treig...
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    H.R skrev:
    jammen sånn som dere gneldrer over bilder da. Ikke rart han stritter i mot.
    ;D ;D


    paisley skrev:
    JanR skrev:
    paisley skrev:
    Torsen skrev:
    Da gikk det en bestilling til B.Crites på 2 nye titanium diskanter, 2 x mellomtone og nye kondiser.

    Noen mener vel at disse diskantene kan bli litt skarpe, men vi får se. Blir spennende dette:)
    Kunne du ikke slengt ut noen bilder av oppussingen?Før og etter bilder!!
    Har masa på'n lenge, skjer det noe a ? NEI.


    ;)

    /jan
    Kanskje han bare er litt østfold/telemark treig...
    Øssingene er ikke treg, hvor har du fått det i fra ? ::)
    De andre....kjenner jeg ikke til 8)

    /jan
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Jeg kan godt legge ut bilder jeg, bare en av dere tar jobben etter at jeg har sendt bildene på mail ;D ;D
    Jeg får hjerteinfarkt bare av tanken på å legge bildene inn i ett annet program forst. Eller hva det nå var som skulle til... ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn