Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bjarild

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    18.03.2005
    Innlegg
    144
    Antall liker
    13
    Torget vurderinger
    12
    Takk, da skulle det vel ordne seg ser det ut som. :p

    Bjarild
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.955
    Antall liker
    27.049
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    cash:

    Aner ikke for å være ærlig. Ikke ofte man ser de på "brukten"
    20 - kanskje rundt 8-9k i ok stand, 30 - rundt 12-13k. Mest synsing fra min side men rundt der ett sted vil jeg tro.

    20 er stor men ikke så ille vrien å få til i normale rom, 30 er STOR og krever nok litt mere rom - plass.

    /jan
    Takk Jan
    tar og låner hjem dem og ser hur det funker, tenkte ha dem på hytta i fremtiden....kjapp respons her blant klipsch folka
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    cash:

    Aner ikke for å være ærlig. Ikke ofte man ser de på "brukten"
    20 - kanskje rundt 8-9k i ok stand, 30 - rundt 12-13k. Mest synsing fra min side men rundt der ett sted vil jeg tro.

    20 er stor men ikke så ille vrien å få til i normale rom, 30 er STOR og krever nok litt mere rom - plass.

    /jan
    Takk Jan
    tar og låner hjem dem og ser hur det funker, tenkte ha dem på hytta i fremtiden....kjapp respons her blant klipsch folka
    We aim to please ;)

    /jan
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.092
    Antall liker
    6.576
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    cash:

    Aner ikke for å være ærlig. Ikke ofte man ser de på "brukten"
    20 - kanskje rundt 8-9k i ok stand, 30 - rundt 12-13k. Mest synsing fra min side men rundt der ett sted vil jeg tro.

    20 er stor men ikke så ille vrien å få til i normale rom, 30 er STOR og krever nok litt mere rom - plass.

    /jan
    Takk Jan
    tar og låner hjem dem og ser hur det funker, tenkte ha dem på hytta i fremtiden....kjapp respons her blant klipsch folka
    We aim to please ;)

    /jan
    aim to please eller har ikke no liv???
    klipschfolk ikke ut, sitter bare å speller musikk
     

    jan lars

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.04.2011
    Innlegg
    85
    Antall liker
    1
    hej ja fick byta försteg till ett audio research med variabelt nivå inställning så funkar det bra igen:)
     

    jan lars

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.04.2011
    Innlegg
    85
    Antall liker
    1
    rouge audio m-150 var lite för känsliga ihop med klipschornen men funkar bra nu ihop med audio research där jag kunde justera ner gain;)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Burde fungere "greit" på 63'ene de der :D

    ps: og du kan kaste ut vedovnen med de i hus.

    /jan
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.364
    Antall liker
    6.559
    Torget vurderinger
    2
    har ni testat dessa Attenuators
    Jepp.

    Kommer mye bra fra Rothwell, de der kommer under "ikke så bra" (i min bok)
    Dvs...her hos meg dreper de dynamikk og det meste låt som om man har dratt en våt ullsokk over høytalerne.

    Men det er her hos meg.

    /jan
    Har prøvd disse pluggene her også. De senka gainet, men de senka mer også. Flat og ullen diskant bl.a.
    Finn på noe annet.

    Ser også det er nevnt noe om passiv pre litt tilbake her. Har hatt en Rothwell noen måneder. Spilte rent og pent, men ble for klinisk og kjedelig for meg.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.791
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Tjoho. Nå har jeg fått tilslag på et par AudioQuest Rocket-33 biwire. Spennende om AudioQuest sine ht kabler er så forskjellig ifra alt anna som jeg syns f.eks dems signal kabler er. Syns de som oftest fjerner endel "kvasse" kanter iallefall. Gleder meg til å teste på mine Klipsch RF63 :).
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Syns de som oftest fjerner endel "kvasse" kanter iallefall.
    Er dette bra eller dårlig?

    Min erfaring er at det gir et bedre resultat å finne årsaken til at forvrengningen oppstår i utgangspunktet i stedet for å prøve og kamuflere feilene.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.791
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Er ikke forvregning det er snakk om egentlig. Men mer å få lyden mer lyttevennlig for mine ører. Er veldig lite forskjell, men hørbart. Men har som sagt hørt det kun med signalkablene ifra AQ. Er også noe med dårlige innspillinger tror jeg. Vet bare at ifra Dali Helicon tiden min, at det var forskjell ifra Silk Mk2 til AQ kingcobra, likte da AQ'en best. Men kommer tilbake med rapport, da jeg har hatt dårlig erfaring med forskjeller på kabler sånn ellers(les: lite/ingen forskjeller).

    Men idag, da driver jeg veldig å vurderer om jeg skal investere i et sett med cornwall eller Harsey. Men tror jeg venter til ny distributør er på banen, AudioCompaniet satte jo opp prisene på Heritage serien noe voldsomt ifra 2009 - nå :p.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.732
    Antall liker
    11.261
    Torget vurderinger
    2
    Syns de som oftest fjerner endel "kvasse" kanter iallefall.
    Er dette bra eller dårlig?

    Min erfaring er at det gir et bedre resultat å finne årsaken til at forvrengningen oppstår i utgangspunktet i stedet for å prøve og kamuflere feilene.
    Årsaken KAN faktisk ligge i kablene. Dersom du ser på arbeidet utført av bl.a. Steen Duelund, Aduioquest og Synergy, vil du se at de uavhengig av hverandre har kommet fram til samme resultat. Nemlig det at isolasjon kan ha en slags "kondensator-effekt", der det skapes et slags "etterslep", eller "ekko" om du vil. Dette vil for øret oppleves om lag som førsterefleksjon, hvilket oppleves tydelig hardt og skarpt. Det er målbart, og det er teknisk løsbart.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.791
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Syns de som oftest fjerner endel "kvasse" kanter iallefall.
    Er dette bra eller dårlig?

    Min erfaring er at det gir et bedre resultat å finne årsaken til at forvrengningen oppstår i utgangspunktet i stedet for å prøve og kamuflere feilene.
    Årsaken KAN faktisk ligge i kablene. Dersom du ser på arbeidet utført av bl.a. Steen Duelund, Aduioquest og Synergy, vil du se at de uavhengig av hverandre har kommet fram til samme resultat. Nemlig det at isolasjon kan ha en slags "kondensator-effekt", der det skapes et slags "etterslep", eller "ekko" om du vil. Dette vil for øret oppleves om lag som førsterefleksjon, hvilket oppleves tydelig hardt og skarpt. Det er målbart, og det er teknisk løsbart.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Gleder meg iallefall :). Håper de postes idag. Syns RF 63 spiller veldig bra, men litt redd for at jeg har skadet dem litt etter et uhell med volumknotten og noe romkorreksjonsgreier. Men tror det kun ligger som en "mulighet" i bakhode ;).
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Syns de som oftest fjerner endel "kvasse" kanter iallefall.
    Er dette bra eller dårlig?

    Min erfaring er at det gir et bedre resultat å finne årsaken til at forvrengningen oppstår i utgangspunktet i stedet for å prøve og kamuflere feilene.
    Årsaken KAN faktisk ligge i kablene. Dersom du ser på arbeidet utført av bl.a. Steen Duelund, Aduioquest og Synergy, vil du se at de uavhengig av hverandre har kommet fram til samme resultat. Nemlig det at isolasjon kan ha en slags "kondensator-effekt", der det skapes et slags "etterslep", eller "ekko" om du vil. Dette vil for øret oppleves om lag som førsterefleksjon, hvilket oppleves tydelig hardt og skarpt. Det er målbart, og det er teknisk løsbart.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Det var ikke meningen å starte en kabeldiskusjon, og jeg er selvsagt ikke uenig i at uegnet kabling kan introdusere forvrengning. Det var vel heller det faktum at Skorob opplevde Audioquest som unike på dette området, forhåpentligvis da sammenlignet mot annen fornuftig kabling, at jeg tillot meg å stille spørsmålet om dette kanskje heller kunne indikere at det lå noe et annet sted i systemet.

    Eller sagt med andre ord: har all annen kabling generelt en forvrengning som Audioquest ikke har, eller har Audioquest en liten dæsj ekstra snillhet?

    Nå svarte faktisk Skorob på innlegget på en måte som gjør at jeg forsto det slik at dette var hans subjektive preferanse og det er svar godt nok for min del.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    slik har jeg også opplevd at AQ er lydmessig, uten at det egentlig tar bort noe
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.791
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Huff, fått rimelig blod på tann her nå. Cornwall 3 eller RF7-mk2. Har aldri hørt Cornwall, men ut ifra det jeg leser rundt, så spiller den rimelig fyldig og uten noe form for skarphet... Aberet er jo at den ser ut som en "dass" ;). RF7mk1 kjenner jeg, mens mk2 er litt mer ukjent, men ut ifra det jeg leser er denne også mer tolerant på forskjellige forsterkere nå, uten å bli for overdreven i mellomtone/diskant registeret.

    Noen som kan si litt om disse 2 vs f.eks RF63..

    Må også innrømme at jeg skal sjekke ut B&W CM9 i nærmere fremtid... som en slags outsider.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    har ni testat dessa Attenuators
    legger hodet litt på blokka her jeg :) testet disse noen dager her etter å ha lånt ett par, hos meg gjør de faktisk noe positivt, bruker en doxa 70 b sammen med ear912 men jeg venter på ny effekt, og i akkurat denne kombinasjonen så gjør det at jeg kan dra volumknappen over 9 før jeg har makset :) synes det ble noe mer åpen lyd
    her faktisk, har koblet de mellom pre og effekt, ikke teste inngangene på pre
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Der har det ligget mange hoder før deg ;)


    Du opplever det du opplever. Flere erfaringer jo bedre.

    /jan
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Huff, fått rimelig blod på tann her nå. Cornwall 3 eller RF7-mk2. Har aldri hørt Cornwall, men ut ifra det jeg leser rundt, så spiller den rimelig fyldig og uten noe form for skarphet... Aberet er jo at den ser ut som en "dass" ;). RF7mk1 kjenner jeg, mens mk2 er litt mer ukjent, men ut ifra det jeg leser er denne også mer tolerant på forskjellige forsterkere nå, uten å bli for overdreven i mellomtone/diskant registeret.

    Noen som kan si litt om disse 2 vs f.eks RF63..

    Må også innrømme at jeg skal sjekke ut B&W CM9 i nærmere fremtid... som en slags outsider.
    har hatt cwlll og rf63 og mitt inntrykk er at cwlll er en mer jovial ht enn rf63, rf63 har kanskje noe mer max potensiale , cwlll kanskje mer sjarm :)bass på cwlll er forøvrig veldig god
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Der har det ligget mange hoder før deg ;)


    Du opplever det du opplever. Flere erfaringer jo bedre.

    /jan
    joa , sant det :) er bare testet med doxa forøvrig, belles er på vei over dammen så skal teste med den også når den kommer, funker det her så bruker jeg de nok videre
    de funket forøvrig ikke hos min venn i noen stor grad, han rapporterer også at han opplevde at diskant ble ullen, her er det stikk motsatt merkelig nok
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.791
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Huff, fått rimelig blod på tann her nå. Cornwall 3 eller RF7-mk2. Har aldri hørt Cornwall, men ut ifra det jeg leser rundt, så spiller den rimelig fyldig og uten noe form for skarphet... Aberet er jo at den ser ut som en "dass" ;). RF7mk1 kjenner jeg, mens mk2 er litt mer ukjent, men ut ifra det jeg leser er denne også mer tolerant på forskjellige forsterkere nå, uten å bli for overdreven i mellomtone/diskant registeret.

    Noen som kan si litt om disse 2 vs f.eks RF63..

    Må også innrømme at jeg skal sjekke ut B&W CM9 i nærmere fremtid... som en slags outsider.
    har hatt cwlll og rf63 og mitt inntrykk er at cwlll er en mer jovial ht enn rf63, rf63 har kanskje noe mer max potensiale , cwlll kanskje mer sjarm :)bass på cwlll er forøvrig veldig god

    Høres litt ut som at Cornwall kan ha det jeg har savnet i de fleste andre merker siste 10 årene... savner liksom litt moro, samt fylde. Bass med attack som kjennes i brystkassa :). DEt får jeg heller ikke til med RF63, men så var det dette med rom og plassering da ;).
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Huff, fått rimelig blod på tann her nå. Cornwall 3 eller RF7-mk2. Har aldri hørt Cornwall, men ut ifra det jeg leser rundt, så spiller den rimelig fyldig og uten noe form for skarphet... Aberet er jo at den ser ut som en "dass" ;). RF7mk1 kjenner jeg, mens mk2 er litt mer ukjent, men ut ifra det jeg leser er denne også mer tolerant på forskjellige forsterkere nå, uten å bli for overdreven i mellomtone/diskant registeret.

    Noen som kan si litt om disse 2 vs f.eks RF63..

    Må også innrømme at jeg skal sjekke ut B&W CM9 i nærmere fremtid... som en slags outsider.
    har hatt cwlll og rf63 og mitt inntrykk er at cwlll er en mer jovial ht enn rf63, rf63 har kanskje noe mer max potensiale , cwlll kanskje mer sjarm :)bass på cwlll er forøvrig veldig god

    Høres litt ut som at Cornwall kan ha det jeg har savnet i de fleste andre merker siste 10 årene... savner liksom litt moro, samt fylde. Bass med attack som kjennes i brystkassa :). DEt får jeg heller ikke til med RF63, men så var det dette med rom og plassering da ;).
    synes cwlll krevde mye mindre når det gjelder plassering og slikt kontra rf63, rf63 er nok mer hifi ish hvis det går an å si det slik, uansett to meget gode ht imo
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    har hatt cwlll og rf63 og mitt inntrykk er at cwlll er en mer jovial ht enn rf63, rf63 har kanskje noe mer max potensiale , cwlll kanskje mer sjarm :)bass på cwlll er forøvrig veldig god

    Høres litt ut som at Cornwall kan ha det jeg har savnet i de fleste andre merker siste 10 årene... savner liksom litt moro, samt fylde. Bass med attack som kjennes i brystkassa :). DEt får jeg heller ikke til med RF63, men så var det dette med rom og plassering da ;).
    Nå har ikke jeg hørt CW, men jeg savner ikke noe av dette fra RF63. Det skalsies at den nok trenger litt pulver i forsterkeren for å slippe seg helt løs.
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Om man mangler trøkk fra de større Klipschene må nok rom/lytteposisjon/høyttaler-interaksjon ta mesteparten av skylda. Jeg hadde knallbra skyv der jeg bodde før, men nå forsvinner mer eller mindre alt. Heldigvis bor jeg bare her midlertidig.
    Jeg har til gjengjeld fått mer skyv nedover, drar man på litt kjenner man det røsker godt i buksebeina.

    Måtte forresten la RF-7 II'ene "lufte" seg litt skikkelig for første gang her (bor i blokk og jeg er vanligvis snill gutt..), og fytti gamperæva!! jeg hadde glemt hva slags episk overskudd disse har. Ikke et lite fnugg av kompresjon eller stress, bare en ren maktdemonstrasjon :D

    Jeg visste jo dette fra før selvsagt, men jeg hadde glemt den herlige følelsen fullstendig!!
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Måtte forresten la RF-7 II'ene "lufte" seg litt skikkelig for første gang her (bor i blokk og jeg er vanligvis snill gutt..), og fytti gamperæva!! jeg hadde glemt hva slags episk overskudd disse har. Ikke et lite fnugg av kompresjon eller stress, bare en ren maktdemonstrasjon :D
    Moro, det! Jeg har hatt et par sånne utblåsninger i det siste med RF-63 også. RF7 II burde jo ha enda mer pondus i bassen, så det burde duge. :)

    Har du sammenliknet/erfaring med hvordan rf63 er i forhold til dine, forresten?
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    OK. Takk likevel.

    Noen hevder de spiller ganske likt, men med 1,75" i stedet for 1,25" diskantdriver, 58% større membranareale i bassen, 2dB høyere følsomhet og 500Hz lavere delefrekvens, ville jeg gjerne få verifisert det selv for å tro det. ;)
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Måtte forresten la RF-7 II'ene "lufte" seg litt skikkelig for første gang her (bor i blokk og jeg er vanligvis snill gutt..), og fytti gamperæva!! jeg hadde glemt hva slags episk overskudd disse har. Ikke et lite fnugg av kompresjon eller stress, bare en ren maktdemonstrasjon :D
    Jeg ville gjerne hadd æren til og høre klipsch rf 63 II sikkelig i et dedikert rom.

    Moro, det! Jeg har hatt et par sånne utblåsninger i det siste med RF-63 også. RF7 II burde jo ha enda mer pondus i bassen, så det burde duge. :)

    Har du sammenliknet/erfaring med hvordan rf63 er i forhold til dine, forresten?
    Jeg ville gjerne hadd æren til og høre klipsch rf 63 II sikkelig i et dedikert rom. Og det er artig med ein utblåsning av og til.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Blåser ut hele tia jeg, trodde det var noe alle gjorde stadig vekk :rolleyes:

    /jan
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn