Ok.Var kun en pre-modell.. den ble skrotet, for Palladium serien.Hvilken Klipsch er denne nederste her ?
Synd da - så jo virkelig lekker ut [emoji2]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ok.Var kun en pre-modell.. den ble skrotet, for Palladium serien.Hvilken Klipsch er denne nederste her ?
Rp280 er en veldig god allrounder.. spiser alt og leverer bra på både lavt og høyt volum.. de har virkelig kommet seg noen steg nærmere hifi enn tidligere, men samtidig ikke mistet morrofaktorenDet er mye morsomt fra Klipsch, hvordan vil dere som eier RP280 og 260 uttale dere om lyden på disse? Jeg hørte Rp260 i Oslo, synes det låt morsomt. Er faktisk mitt første møte med Klipsch, har sett mange modeller men ikke hørt så mye skal en si.
Det kan være at titan membranen ikke er for alle, men det polymermembranet er det desidert svakeste leddet i høyttalerne dine. Selv å bytte til phenolic vil gi et stort løft...Nye eventyr med KLF20, synes den er litt snill/slørete i diskanten kontra RP280 så nå har jeg bestilt Titanium diaphragm til diskant hornene.
Mellomtonen beholder jeg i polymer da jeg har lest litt blandede erfaringer med titanium her. Titanium krever også en ekstra krets i delefilteret for å matche diskanten.
Vis vedlegget 455059
Ellers fant jeg en elektrolytt i delefilteret (den grønne), disse degraderes over tid, så de skal byttes ut i polypropylen.
Vis vedlegget 455062
Audiopfoolvariantene ble for kostbare, så jeg bestilte motorstarter kondensatorer istedet.
Vis vedlegget 455063
Resten av kondensatorene er film, så de ser jeg ingen hensikt i å bytte.
Mi Mosfet er hånd i hanske med Rf-63. Det er dessuten alle de andre Mi-forsterkerne også. De tyngre klasse-A forsterkerne derfra er blant de 6 - 8 beste jeg har hørt på RF-63, men da ligger det en solid forforsterker i fatet også, dessverre. Men Prasound P3 og Mi Mosfet er gull, spiller flott i lag.Musical Innovation mosfet så jo veldig fristende ut! Den passer vel veldig bra med 63'ene
Den minste (Mi 10) går i kne ved litt pådrag på RF-63; det har jeg prøvd, så den er ikke helt på merket. Spiller fint, så lenge du ikke skal tråkke til litt, men den makter ikke den lasten. Alle de andre driver RF-63 som en drøm.Hvilken modell tenker dere av klasse A forsterkerne til MI passer til 63'ene ?
Trodde det var bare såkalte "motor run" kondensatorer som kunne brukes til audioformål. Tar jeg feil nå?Audiopfoolvariantene ble for kostbare, så jeg bestilte motorstarter kondensatorer istedet.
Blir nok en Mi mosfet på meg, det burde vel være en god oppgradering fra cayin?Den minste (Mi 10) går i kne ved litt pådrag på RF-63; det har jeg prøvd, så den er ikke helt på merket. Spiller fint, så lenge du ikke skal tråkke til litt, men den makter ikke den lasten. Alle de andre driver RF-63 som en drømHvilken modell tenker dere av klasse A forsterkerne til MI passer til 63'ene ?
Mvh
Håkon Rognlien
Takk for oppklaringa!Hvis man ser på start kondensator som elektrolytt, bør de unngås i filter eller som driftskondensator.
Det er elektrolytt som blir brukt til wooferene i delefilteret originalt, antagelig pga fysisk størrelse og pris.
De jeg har kjøpt er polypropylen og kan brukes til drift, start, audio etc. Ulempen er at de er gigantiske i forhold til en elektrolytt.
Polymer brukte Klipsch bare en kort periode (heldigvis). Driverne er de samme, men diaphragmene er ulike...Titan eller phenolic fra crites i mellomtonen er på programmet for hva som skal prøves i fremtiden, men først vil jeg se hva TI i diskanten gjør. Ser at mange skriver at originalmembranen også er phenolic, men i spec sheet står det polymer. Kan dog ikke finne polymer erstatningsmembran til k-52 driveren noe sted.
Er egentlig veldig fornøyd med mellomtonen i høyttalerene, så det var greit å få bekreftet at den ikke er bestykket med de grusomme polymer membranene.Another developement and question for ya'll. This now dealing with the KLF-30 mids.
After installing the replacement tweeter diaphragms and listening, there was still some distortion from the mids (squawker). I purchased replacement mid diaphragms from Klipsch. I asked for titaniums but was told they are not compatible without changing the crossover. Klipsch must be getting many requests for titanium mids [] .
So, he then says, "Yeah we have the Phenolic diaphragms for those in stock". I asked to make sure they are the correct replacement, and he assured me they originally came with Phenolics. I was a bit confused because the Klipsch website lists the KLF-30 mid diaphragm as "Polymer".
After the new mid diphragms arrived, I started to install the first one, and yes he seems to be correct. The original diaphragm looks exactly the same as the new replacement. The new ones say "phenolic" on the boxes.
Ikke hatt exposure men har samme erfaring med sugden a21. Fantastisk på lave volum (under 1/4 av volum) på de K-horn jeg hadde den gang. Trodde i utgangspungtet at a21 skulle ha mer enn nok til k-horn ,men ble grøtete og slitsomt så fort man kom opp over 1/4 av volumknotten,akkuratt da man begynnte å få fot. likte a21 veldig godt mtp lydkvalitet men selv på k-horn blei de snaut når man dro på..Sitter her med en Sugden A21 s2 og en exposure 3010s2 å tester litt på rf63.
Sugden har en flott varm klang med mye dybde i bass og mellomtone men ikke nok power når man vrir opp.
Exposure har en god å varm klang den å men ikke like flott som Sugden og med litt mindre dybde men har mer kontroll når man vrir opp.
Så til rf63 måtte jeg nok gått for exposure.
Andre som har erfaring på exposure til rf63?
Exposure 3010 er i allefall en fantastisk forsterker.. er egentlig litt målløs.Ikke hatt exposure men har samme erfaring med sugden a21. Fantastisk på lave volum (under 1/4 av volum) på de K-horn jeg hadde den gang. Trodde i utgangspungtet at a21 skulle ha mer enn nok til k-horn ,men ble grøtete og slitsomt så fort man kom opp over 1/4 av volumknotten,akkuratt da man begynnte å få fot. likte a21 veldig godt mtp lydkvalitet men selv på k-horn blei de snaut når man dro på..Sitter her med en Sugden A21 s2 og en exposure 3010s2 å tester litt på rf63.
Sugden har en flott varm klang med mye dybde i bass og mellomtone men ikke nok power når man vrir opp.
Exposure har en god å varm klang den å men ikke like flott som Sugden og med litt mindre dybde men har mer kontroll når man vrir opp.
Har hatt exposure 3010 effekt med tilhørende 3010s preamp og 2010 dac på rp280... må si det låt enormt godt sammen.. lett blandt topp 3 anlegg her i hus siste par år.Exposure 3010 er i allefall en fantastisk forsterker.. er egentlig litt målløs.Ikke hatt exposure men har samme erfaring med sugden a21. Fantastisk på lave volum (under 1/4 av volum) på de K-horn jeg hadde den gang. Trodde i utgangspungtet at a21 skulle ha mer enn nok til k-horn ,men ble grøtete og slitsomt så fort man kom opp over 1/4 av volumknotten,akkuratt da man begynnte å få fot. likte a21 veldig godt mtp lydkvalitet men selv på k-horn blei de snaut når man dro på..Sitter her med en Sugden A21 s2 og en exposure 3010s2 å tester litt på rf63.