Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    For meg ble det alt for skarpt i toppen.. ikke mange minutter før man ble lyttetrett :)
    Hvilken forsterker og høyttaler da? H360'n er prøvd på 63/83 å rf7 mk3 med stort hell.. å vi har hatt skarp topp før tro meg hehe
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.684
    Antall liker
    2.164
    Torget vurderinger
    8
    Kan heller ikke forstå at nyere Hegel skal gi hard/skarp lyd
     

    hammershaug

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Innlegg
    949
    Antall liker
    1.060
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3
    Noen som har testet PrimaLuna på Klipsch? Fortrinnsvis Heritage, og gjerne opp i mot LM Audio. Bare nysgjerrig.
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.208
    Antall liker
    2.471
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Har hørt et par LM forsterkere på Klipsch og det spiller bra, men de har slitt litt med støy på de følsomme Klipsch høyttalerne. Har hørt at PL er bedre på dette med sus/støy uten å ha hørt PL på Klipsch selv.
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.684
    Antall liker
    2.164
    Torget vurderinger
    8
    LM vil jeg peronlig ikke ikke anbefale da jeg slet med sus/støy på div Heritage. PM er vel mye likt som Cayin og har hvert tyst av det jeg har testet. Er selv følsom for støy og der er det ikke alltid så lett å finne noe enn er fornøyd med
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.336
    Sted
    Smurfeland
    Kan bekrefte at min LM heller ikke er støyfri på Klipsch, men 508IA som jeg bruker har muligheten til å justere negative feedback i fire forskjellige nivåer, og det hjelper ganske mye å sette bryteren opp på 3 eller 4 kontra 1.

    Har bare hørt Prima Luna på Spendor tror jeg det var, og det låt bra nok til at jeg nok kunne levd med en sånn selv (EL 34 push pull), men føler at SET gir mer liv og det som litt klisjèaktig beskrives som "rørmagi". Tror uansett ikke PL og Klispch er håpløst selv om jeg ikke har hørt kombinasjonen selv.
     

    hammershaug

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Innlegg
    949
    Antall liker
    1.060
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3
    Har hørt et par LM forsterkere på Klipsch og det spiller bra, men de har slitt litt med støy på de følsomme Klipsch høyttalerne. Har hørt at PL er bedre på dette med sus/støy uten å ha hørt PL på Klipsch selv.
    Testeren hos Stereophile var enormt imponert. Skrudde på skikkelig med volum uten musikk, men kunne ikke høre noen form for støy/sus. Helt tyst.
    Heresy på LM218 hos meg er ikke støyfritt, men ikke mer enn at jeg tåler det. «Hum balance» fikser mye.
     

    hammershaug

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Innlegg
    949
    Antall liker
    1.060
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3
    LM vil jeg peronlig ikke ikke anbefale da jeg slet med sus/støy på div Heritage. PM er vel mye likt som Cayin og har hvert tyst av det jeg har testet. Er selv følsom for støy og der er det ikke alltid så lett å finne noe enn er fornøyd med
    Vær forsiktig med kategorisering. Hadde 216 før jeg byttet til 218, og den var tyst! Tror også dette med støy kan variere fra eksemplar til eksemplar.
     

    hammershaug

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Innlegg
    949
    Antall liker
    1.060
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3
    Kan bekrefte at min LM heller ikke er støyfri på Klipsch, men 508IA som jeg bruker har muligheten til å justere negative feedback i fire forskjellige nivåer, og det hjelper ganske mye å sette bryteren opp på 3 eller 4 kontra 1.

    Har bare hørt Prima Luna på Spendor tror jeg det var, og det låt bra nok til at jeg nok kunne levd med en sånn selv (EL 34 push pull), men føler at SET gir mer liv og det som litt klisjèaktig beskrives som "rørmagi". Tror uansett ikke PL og Klispch er håpløst selv om jeg ikke har hørt kombinasjonen selv.
    La oss holde oss til SET:cool:
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.684
    Antall liker
    2.164
    Torget vurderinger
    8
    LM vil jeg peronlig ikke ikke anbefale da jeg slet med sus/støy på div Heritage. PM er vel mye likt som Cayin og har hvert tyst av det jeg har testet. Er selv følsom for støy og der er det ikke alltid så lett å finne noe enn er fornøyd med
    Vær forsiktig med kategorisering. Hadde 216 før jeg byttet til 218, og den var tyst! Tror også dette med støy kan variere fra eksemplar til eksemplar.
    Hatt 216 innom, minst støy på den men fortsatt for mye etter min smak :)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.336
    Sted
    Smurfeland
    Kan bekrefte at min LM heller ikke er støyfri på Klipsch, men 508IA som jeg bruker har muligheten til å justere negative feedback i fire forskjellige nivåer, og det hjelper ganske mye å sette bryteren opp på 3 eller 4 kontra 1.

    Har bare hørt Prima Luna på Spendor tror jeg det var, og det låt bra nok til at jeg nok kunne levd med en sånn selv (EL 34 push pull), men føler at SET gir mer liv og det som litt klisjèaktig beskrives som "rørmagi". Tror uansett ikke PL og Klispch er håpløst selv om jeg ikke har hørt kombinasjonen selv.
    La oss holde oss til SET:cool:
    Klarer ikke helt å se hva jeg skulle kunne bytte til som jeg samtidig har råd til, så er nok ingen fare for noe annet med det første. :)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.336
    Sted
    Smurfeland
    Syntes Rf-7 mk3 er fantastiske å spille lavt med også. Begynner snart å nærme seg innspilt nå :)
    Har Klipsch endelig lagd en høyttaler som ikke trenger 5000 timers innspillingstid? Holdt på å skrive "det skal du ikke være så sikker på....". :cool:
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.684
    Antall liker
    2.164
    Torget vurderinger
    8
    Kan bekrefte at min LM heller ikke er støyfri på Klipsch, men 508IA som jeg bruker har muligheten til å justere negative feedback i fire forskjellige nivåer, og det hjelper ganske mye å sette bryteren opp på 3 eller 4 kontra 1.

    Har bare hørt Prima Luna på Spendor tror jeg det var, og det låt bra nok til at jeg nok kunne levd med en sånn selv (EL 34 push pull), men føler at SET gir mer liv og det som litt klisjèaktig beskrives som "rørmagi". Tror uansett ikke PL og Klispch er håpløst selv om jeg ikke har hørt kombinasjonen selv.
    La oss holde oss til SET:cool:
    SET er bra de men det er mye annet også.
    P W Klipsch hadde vel 2A3 rør i pushpull som favoritt på Klipschorn :)
    Kjøret nå på Sugden A21 og den gruser mange rørforsterkere der ute :)
    Det jeg skal frem til er at det er mye som fungerer.
    Når det gjelder støy så er jo det veldig personlig også :)
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Syntes Rf-7 mk3 er fantastiske å spille lavt med også. Begynner snart å nærme seg innspilt nå :)
    Har Klipsch endelig lagd en høyttaler som ikke trenger 5000 timers innspillingstid? Holdt på å skrive "det skal du ikke være så sikker på....". :cool:
    5000timer er vel å dra det langt Hehe. De har spilt mye men er nok litt igjen. Begynner SNART å NÆRME seg innspilt ;)
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.102
    Antall liker
    963
    Sted
    Kristiansand
    Syntes Rf-7 mk3 er fantastiske å spille lavt med også. Begynner snart å nærme seg innspilt nå :)
    Har Klipsch endelig lagd en høyttaler som ikke trenger 5000 timers innspillingstid? Holdt på å skrive "det skal du ikke være så sikker på....". :cool:
    5000timer er vel å dra det langt Hehe. De har spilt mye men er nok litt igjen. Begynner SNART å NÆRME seg innspilt ;)
    Har du eksperimentert noe med å plugge igjen bassrefleksportene?
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Syntes Rf-7 mk3 er fantastiske å spille lavt med også. Begynner snart å nærme seg innspilt nå :)
    Har Klipsch endelig lagd en høyttaler som ikke trenger 5000 timers innspillingstid? Holdt på å skrive "det skal du ikke være så sikker på....". :cool:
    5000timer er vel å dra det langt Hehe. De har spilt mye men er nok litt igjen. Begynner SNART å NÆRME seg innspilt ;)
    Har du eksperimentert noe med å plugge igjen bassrefleksportene?
    Nei det har jeg ikke, hva skulle det vært godt for?
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.102
    Antall liker
    963
    Sted
    Kristiansand
    5000timer er vel å dra det langt Hehe. De har spilt mye men er nok litt igjen. Begynner SNART å NÆRME seg innspilt ;)
    Har du eksperimentert noe med å plugge igjen bassrefleksportene?
    Nei det har jeg ikke, hva skulle det vært godt for?
    Nei, ikke sikkert det er godt for noe, de er vel tunet for å spille med dem åpne. På papiret ruller de vel av ved ca 32hz, opplever du at bassen er kontant og kontrollert hele veien ned?
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Ja bassen virker veldig bra og kontrollert helt ned men er klart at de spiller nok enda bedre når de får enda flere timer på seg. Selv om jeg ikke helt skjønner at det kan bli mye bedre enn det er nå :)
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Right. "Snart". :rolleyes:
    Veldig negativ da. Har spilt inn noen 82'ere så regner ikke med at det tar mye lengre tid :)
    Vil ikke si negativ, men det går en del historier om hvor lenge enkelte modeller trenger på seg for å virkelig åpne opp. :)
    Er selvfølgelig klar over det men ser ikke på det som noen stor bakdel for min del.. spiller bare musikk å koser meg åsså blir lyden bare bedre å bedre. Hadde de spilt dårlig før de ble innspilt hadde det selvsagt vært en annen sak. Å hadde det vært noe som plaga meg så hadde jeg valgt ett annet merke hehe
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.102
    Antall liker
    963
    Sted
    Kristiansand
    Ja bassen virker veldig bra og kontrollert helt ned men er klart at de spiller nok enda bedre når de får enda flere timer på seg. Selv om jeg ikke helt skjønner at det kan bli mye bedre enn det er nå :)
    Høres jo bra ut. Takler de til og med ...and justice for all-plata på høyt volum? :)
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Ja bassen virker veldig bra og kontrollert helt ned men er klart at de spiller nok enda bedre når de får enda flere timer på seg. Selv om jeg ikke helt skjønner at det kan bli mye bedre enn det er nå :)
    Høres jo bra ut. Takler de til og med ...and justice for all-plata på høyt volum? :)
    Der blir bassen litt buldrete men det har den blitt på alt av utstyr i det rommet mitt. Men ellers bra.

    Tidligere HT i det rommet har vært 82 II, 63 å nå 7 :)
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Ja bassen virker veldig bra og kontrollert helt ned men er klart at de spiller nok enda bedre når de får enda flere timer på seg. Selv om jeg ikke helt skjønner at det kan bli mye bedre enn det er nå :)
    Høres jo bra ut. Takler de til og med ...and justice for all-plata på høyt volum? :)
    Er den remastret ? And justice?
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.102
    Antall liker
    963
    Sted
    Kristiansand
    Ja bassen virker veldig bra og kontrollert helt ned men er klart at de spiller nok enda bedre når de får enda flere timer på seg. Selv om jeg ikke helt skjønner at det kan bli mye bedre enn det er nå :)
    Høres jo bra ut. Takler de til og med ...and justice for all-plata på høyt volum? :)
    Er den remastret ? And justice?
    Det tror jeg ikke. Men en anelse mer artikulert bass hadde gjort seg på den. Trur Ulrich hadde litt sterke meninger om hvordan det skulle låte. Kjøpte jo kassetten når den kom ut, reagerte ikke på det på samme måte da. Hørtes bedre ut på forne dagers walkman enn på dagens anlegg...
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Ja bassen virker veldig bra og kontrollert helt ned men er klart at de spiller nok enda bedre når de får enda flere timer på seg. Selv om jeg ikke helt skjønner at det kan bli mye bedre enn det er nå :)
    Høres jo bra ut. Takler de til og med ...and justice for all-plata på høyt volum? :)
    Er den remastret ? And justice?
    Det tror jeg ikke. Men en anelse mer artikulert bass hadde gjort seg på den. Trur Ulrich hadde litt sterke meninger om hvordan det skulle låte. Kjøpte jo kassetten når den kom ut, reagerte ikke på det på samme måte da. Hørtes bedre ut på forne dagers walkman enn på dagens anlegg...
    Altså den høres veldig bra ut men ja.. bassen er litt rotete men det er vel eneste plata den er det på så kan være innspillinga. Både på CD å vinyl.
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Sitter å hører på den nå å ja.. rotete var kanskje å overdrive.. høres bra ut. Vinyl repress
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.102
    Antall liker
    963
    Sted
    Kristiansand
    Sitter å hører på den nå å ja.. rotete var kanskje å overdrive.. høres bra ut. Vinyl repress
    Godt mulig du kjenner til det allerede, men hvis du vil straffe de bassene dine litt (forsåvidt resten av høyttalerne også) så setter du på låta Achilles... av Manowar. Sju minutter og førtifem sekunder uti den låta er det en trommesolo som er moro å spille høyt. Når det er sagt, så er jo hele den plata meget bra.
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Hansa IPA er fantastisk. Er som regel en Hansa pilsner type men kjøpte meg for moroskyld en sixpack med tuborg å det smakte bedre en jeg huska. På Instagram du?
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.102
    Antall liker
    963
    Sted
    Kristiansand
    Har du bestemt deg for høyttalere da?
    Det blir nok bytte i løpet av året, men har ikke bestemt meg helt ennå. De to heteste kandidatene foreløpig er de du har og B&W 702 s2, selv om disse representerer to litt ulike lydfilosofier. Må gå noen runder med meg selv om hvilken retning jeg vil gå i nå i denne omgang. Men som nevnt savner jeg å kunne dra på skikkelig med tungrocken, som jo er det jeg hører mest på. Det kom jo et sett JBL S3900 for salg på finn her om dagen, og de kunne også vært aktuelle. Skulle egentlig vært moro å hørt det oppsettet ditt. Du får si fra hvis det er mulig for en langhåra aldrende metallskalle å få en liten demo en dag det passer...
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.102
    Antall liker
    963
    Sted
    Kristiansand
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn