Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Stigb1993

    Medlem
    Ble medlem
    01.02.2015
    Innlegg
    29
    Antall liker
    16
    Sted
    Frei

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Har du bestemt deg for høyttalere da?
    Det blir nok bytte i løpet av året, men har ikke bestemt meg helt ennå. De to heteste kandidatene foreløpig er de du har og B&W 702 s2, selv om disse representerer to litt ulike lydfilosofier. Må gå noen runder med meg selv om hvilken retning jeg vil gå i nå i denne omgang. Men som nevnt savner jeg å kunne dra på skikkelig med tungrocken, som jo er det jeg hører mest på. Det kom jo et sett JBL S3900 for salg på finn her om dagen, og de kunne også vært aktuelle. Skulle egentlig vært moro å hørt det oppsettet ditt. Du får si fra hvis det er mulig for en langhåra aldrende metallskalle å få en liten demo en dag det passer...
    Ja det kan vi få til, Åssen størrelse har du på rommet ditt? :)
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.102
    Antall liker
    963
    Sted
    Kristiansand
    Har du bestemt deg for høyttalere da?
    Det blir nok bytte i løpet av året, men har ikke bestemt meg helt ennå. De to heteste kandidatene foreløpig er de du har og B&W 702 s2, selv om disse representerer to litt ulike lydfilosofier. Må gå noen runder med meg selv om hvilken retning jeg vil gå i nå i denne omgang. Men som nevnt savner jeg å kunne dra på skikkelig med tungrocken, som jo er det jeg hører mest på. Det kom jo et sett JBL S3900 for salg på finn her om dagen, og de kunne også vært aktuelle. Skulle egentlig vært moro å hørt det oppsettet ditt. Du får si fra hvis det er mulig for en langhåra aldrende metallskalle å få en liten demo en dag det passer...
    Ja det kan vi få til, Åssen størrelse har du på rommet ditt? :)
    26 kvadratmeter.
     

    karstein89

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.08.2017
    Innlegg
    53
    Antall liker
    25
    Sted
    Vestfold, Hof
    Hei.

    Jeg har jo et par RF83, på Parasound P3/A21.
    Vurderer på sikt å bytte ut P3'en, men usikker på hva jeg skal velge.

    Føler kanskje at P3'en har litt lite i bunnen for å dra i gang 83'erne ordentlig.

    Har lenge tenkt på P5, men veit ikke hvordan lyden i denne er i forhold til P3. Ville vel tro at lydsignaturen var ganske lik?

    Er det eventuelt noen andre alternativer som passer disse høyttalerne godt? Kan godt være litt varmere i toppen enn P3 også :)

    På forhånd takk.
    Mvh. Karstein
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Noen som vet om oppdateringa av Rp serien (den som kommer til høsten) kun er utseende ? Eller er det andre forbedringer?

    Mvh Aleksander
     

    Ass Destroyer

    Fersking
    Ble medlem
    26.02.2018
    Innlegg
    1
    Antall liker
    1
    De gjør vel noen finjusteringer/tweaks. Fra hjemmesiden deres "New, vented proprietary Linear Travel Suspension titanium tweeter and our exclusive Tractrix® horn loaded technology, the new Reference Premiere series speakers deliver improved high-frequency response, better extension, enhanced imaging, and reduce unwanted harmonics for incredible detail and clarity"
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.102
    Antall liker
    963
    Sted
    Kristiansand
    Alek264:

    Hvilken avstand har du henholdsvis mellom høyttalerne og mellom høyttalerne og lytteposisjon?
    2,5m Cc mellom HT og rundt 2,3m til lytteposisjon :)
    Takker.
    Har selv ca. 260 cm mellom de tre punktene.
    Etter min erfaring bør ikke avstand mellom ht overstige avstand til lytteposisjon. Vinkler du de mye innover?
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Alek264:

    Hvilken avstand har du henholdsvis mellom høyttalerne og mellom høyttalerne og lytteposisjon?
    2,5m Cc mellom HT og rundt 2,3m til lytteposisjon :)
    Takker.
    Har selv ca. 260 cm mellom de tre punktene.
    Etter min erfaring bør ikke avstand mellom ht overstige avstand til lytteposisjon. Vinkler du de mye innover?
    Avstanden er faktisk nesten hel lik.. målte kun til stolen å ikke lytteposisjon. 250cm hele veien.
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har spilt MANGE timer med musikk siden jeg fikk Rf-7 mk3 om jeg personlig er overraska over at jeg syntes de spiller såpass mye bedre enn Rf-63 i mitt lille rom.. de spiller bra uansett hvordan jeg plasserer dem i rommet. Å for en vanvittig høyttaler, jeg må si jeg fnøys litt av han som testa mk2 i "lyd og bilde" som var redd "villdyret" skulle våkne igjen men jeg forstår han så utrulig godt nå! Men nå skal ikke jeg si at de spiller i nærheten av potensialet sitt her hos meg men må si her har tilgode å høre noe bedre faktisk. Nå har jeg åsså bestandig syntes det har spilt Okay her hjemme når ting har vært plassert riktig men nå sitter det.(Kun min mening)

    Nå skal jeg til Peter i påska så da får jeg nok så hatten passer men fram til da så er dette noe av det bedre jeg har hørt.

    Mvh Aleksander
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.102
    Antall liker
    963
    Sted
    Kristiansand
    Jeg har spilt MANGE timer med musikk siden jeg fikk Rf-7 mk3 om jeg personlig er overraska over at jeg syntes de spiller såpass mye bedre enn Rf-63 i mitt lille rom.. de spiller bra uansett hvordan jeg plasserer dem i rommet. Å for en vanvittig høyttaler, jeg må si jeg fnøys litt av han som testa mk2 i "lyd og bilde" som var redd "villdyret" skulle våkne igjen men jeg forstår han så utrulig godt nå! Men nå skal ikke jeg si at de spiller i nærheten av potensialet sitt her hos meg men må si her har tilgode å høre noe bedre faktisk. Nå har jeg åsså bestandig syntes det har spilt Okay her hjemme når ting har vært plassert riktig men nå sitter det.(Kun min mening)

    Nå skal jeg til Peter i påska så da får jeg nok så hatten passer men fram til da så er dette noe av det bedre jeg har hørt.

    Mvh Aleksander
    Leser dine inntrykk med stor interesse, da det er smått med andre anmeldelser av disse høyttalerne ennå.
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har spilt MANGE timer med musikk siden jeg fikk Rf-7 mk3 om jeg personlig er overraska over at jeg syntes de spiller såpass mye bedre enn Rf-63 i mitt lille rom.. de spiller bra uansett hvordan jeg plasserer dem i rommet. Å for en vanvittig høyttaler, jeg må si jeg fnøys litt av han som testa mk2 i "lyd og bilde" som var redd "villdyret" skulle våkne igjen men jeg forstår han så utrulig godt nå! Men nå skal ikke jeg si at de spiller i nærheten av potensialet sitt her hos meg men må si her har tilgode å høre noe bedre faktisk. Nå har jeg åsså bestandig syntes det har spilt Okay her hjemme når ting har vært plassert riktig men nå sitter det.(Kun min mening)

    Nå skal jeg til Peter i påska så da får jeg nok så hatten passer men fram til da så er dette noe av det bedre jeg har hørt.

    Mvh Aleksander
    Leser dine inntrykk med stor interesse, da det er smått med andre anmeldelser av disse høyttalerne ennå.
    Kommer test i lyd og bilde nå etterhvert :)
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.102
    Antall liker
    963
    Sted
    Kristiansand
    Jeg har spilt MANGE timer med musikk siden jeg fikk Rf-7 mk3 om jeg personlig er overraska over at jeg syntes de spiller såpass mye bedre enn Rf-63 i mitt lille rom.. de spiller bra uansett hvordan jeg plasserer dem i rommet. Å for en vanvittig høyttaler, jeg må si jeg fnøys litt av han som testa mk2 i "lyd og bilde" som var redd "villdyret" skulle våkne igjen men jeg forstår han så utrulig godt nå! Men nå skal ikke jeg si at de spiller i nærheten av potensialet sitt her hos meg men må si her har tilgode å høre noe bedre faktisk. Nå har jeg åsså bestandig syntes det har spilt Okay her hjemme når ting har vært plassert riktig men nå sitter det.(Kun min mening)

    Nå skal jeg til Peter i påska så da får jeg nok så hatten passer men fram til da så er dette noe av det bedre jeg har hørt.

    Mvh Aleksander
    Leser dine inntrykk med stor interesse, da det er smått med andre anmeldelser av disse høyttalerne ennå.
    Kommer test i lyd og bilde nå etterhvert :)
    De har kanskje vært hos deg og lyttet?

    Eller er det du som har skrevet testen? :)
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har spilt MANGE timer med musikk siden jeg fikk Rf-7 mk3 om jeg personlig er overraska over at jeg syntes de spiller såpass mye bedre enn Rf-63 i mitt lille rom.. de spiller bra uansett hvordan jeg plasserer dem i rommet. Å for en vanvittig høyttaler, jeg må si jeg fnøys litt av han som testa mk2 i "lyd og bilde" som var redd "villdyret" skulle våkne igjen men jeg forstår han så utrulig godt nå! Men nå skal ikke jeg si at de spiller i nærheten av potensialet sitt her hos meg men må si her har tilgode å høre noe bedre faktisk. Nå har jeg åsså bestandig syntes det har spilt Okay her hjemme når ting har vært plassert riktig men nå sitter det.(Kun min mening)

    Nå skal jeg til Peter i påska så da får jeg nok så hatten passer men fram til da så er dette noe av det bedre jeg har hørt.

    Mvh Aleksander
    Leser dine inntrykk med stor interesse, da det er smått med andre anmeldelser av disse høyttalerne ennå.
    Kommer test i lyd og bilde nå etterhvert :)
    De har kanskje vært hos deg og lyttet?

    Eller er det du som har skrevet testen? :)
    Hehe, det har ikke jeg kunnskap eller ører til :) Nei, de skal ha ett demo par på test :)
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har gjort noen sammenlikninger mellom Rp280 og Rf-63/83?

    Mvh Aleksander
     

    cb_600

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.02.2011
    Innlegg
    413
    Antall liker
    352
    Sted
    Stokke
    Torget vurderinger
    12
    Noen som har gjort noen sammenlikninger mellom Rp280 og Rf-63/83?

    Mvh Aleksander
    Jeg har hatt alle tre i mitt eie, men ikke samtidig, så ingen direkte sammenligninger har blitt gjort. Men, kan si det slik: RP-280F er den høyttalerne som sto kortest tid i frontrekken, så kommer RF63 og lengst sto RF83, som etter min smak er den desidert beste av de tre kandidatene.

    Ikke mye til hjelp kanskje, men ett innspill er det, med en delvis sammenligning. :)
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har gjort noen sammenlikninger mellom Rp280 og Rf-63/83?

    Mvh Aleksander
    Jeg har hatt alle tre i mitt eie, men ikke samtidig, så ingen direkte sammenligninger har blitt gjort. Men, kan si det slik: RP-280F er den høyttalerne som sto kortest tid i frontrekken, så kommer RF63 og lengst sto RF83, som etter min smak er den desidert beste av de tre kandidatene.

    Ikke mye til hjelp kanskje, men ett innspill er det, med en delvis sammenligning. :)
    Joda alt av sammenlikninger hjelper vettu. Hva var det du likte så god med 83 da?
     

    cb_600

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.02.2011
    Innlegg
    413
    Antall liker
    352
    Sted
    Stokke
    Torget vurderinger
    12
    Tja, hvordan skal man legge det frem. RP-280F ble stående relativt kort tid pga de var litt kjedelige, burde kanskje gitt de mer tid, men det ramlet inn ett par Tannoy DC10. RF63 hadde jeg en stund, men fikk de aldri til låte bra i mitt rom, bassen var veldig boomy og upresis. RF83 der imot har i mitt rom en bass som sitter presist, en mellom tone som er tydelig og en diskant som er silkemyk, og det er på alle volumer.

    Må over til Heritage serien for å finne kandidater som kan hamle opp med RF83, men ingen slår RF83 på alle punktene og i tillegg har en slående bass som virkelig kan sparke ifra når det trengs. På tidspunktet når jeg fikk inn RF83 så hadde jeg ett par Epic 15" subwoofere disse ble ikke brukt etter at RF83 kom i hus, (Merk: doble aktive 15" i hver sub!).

    Min erfaring med RF83 er utelukkende positiv og er helt klart en høyttaler som jeg skal ha i hus igjen når sjansen byr seg. :)
     

    karstein89

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.08.2017
    Innlegg
    53
    Antall liker
    25
    Sted
    Vestfold, Hof
    Tja, hvordan skal man legge det frem. RP-280F ble stående relativt kort tid pga de var litt kjedelige, burde kanskje gitt de mer tid, men det ramlet inn ett par Tannoy DC10. RF63 hadde jeg en stund, men fikk de aldri til låte bra i mitt rom, bassen var veldig boomy og upresis. RF83 der imot har i mitt rom en bass som sitter presist, en mellom tone som er tydelig og en diskant som er silkemyk, og det er på alle volumer.

    Må over til Heritage serien for å finne kandidater som kan hamle opp med RF83, men ingen slår RF83 på alle punktene og i tillegg har en slående bass som virkelig kan sparke ifra når det trengs. På tidspunktet når jeg fikk inn RF83 så hadde jeg ett par Epic 15" subwoofere disse ble ikke brukt etter at RF83 kom i hus, (Merk: doble aktive 15" i hver sub!).

    Min erfaring med RF83 er utelukkende positiv og er helt klart en høyttaler som jeg skal ha i hus igjen når sjansen byr seg. :)
    Tør jeg spørre hva slags elektronikk du brukte på RF83? :)
     

    Leggen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2015
    Innlegg
    232
    Antall liker
    82
    Torget vurderinger
    0
    Tja, hvordan skal man legge det frem. RP-280F ble stående relativt kort tid pga de var litt kjedelige, burde kanskje gitt de mer tid, men det ramlet inn ett par Tannoy DC10. RF63 hadde jeg en stund, men fikk de aldri til låte bra i mitt rom, bassen var veldig boomy og upresis. RF83 der imot har i mitt rom en bass som sitter presist, en mellom tone som er tydelig og en diskant som er silkemyk, og det er på alle volumer.

    Må over til Heritage serien for å finne kandidater som kan hamle opp med RF83, men ingen slår RF83 på alle punktene og i tillegg har en slående bass som virkelig kan sparke ifra når det trengs. På tidspunktet når jeg fikk inn RF83 så hadde jeg ett par Epic 15" subwoofere disse ble ikke brukt etter at RF83 kom i hus, (Merk: doble aktive 15" i hver sub!).

    Min erfaring med RF83 er utelukkende positiv og er helt klart en høyttaler som jeg skal ha i hus igjen når sjansen byr seg. :)
    Her er jeg helt enig med deg! Har RF 7 mk1 og mk2, og spiller mye bedre enn dem og syns jeg. Og en voldsom, men presis bass.
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.684
    Antall liker
    2.164
    Torget vurderinger
    8
    Synes RF63 er den beste i RF serien. Førsteinntrykket på RF7mkll var bra men er noe med bassen jeg ikke fikk til og stemme. RF7 er også heftige men veldig avhengig av elektronikk matching og rom. RP280 en av de bedre som allround og lett å få til
     

    cb_600

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.02.2011
    Innlegg
    413
    Antall liker
    352
    Sted
    Stokke
    Torget vurderinger
    12
    Tja, hvordan skal man legge det frem. RP-280F ble stående relativt kort tid pga de var litt kjedelige, burde kanskje gitt de mer tid, men det ramlet inn ett par Tannoy DC10. RF63 hadde jeg en stund, men fikk de aldri til låte bra i mitt rom, bassen var veldig boomy og upresis. RF83 der imot har i mitt rom en bass som sitter presist, en mellom tone som er tydelig og en diskant som er silkemyk, og det er på alle volumer.

    Må over til Heritage serien for å finne kandidater som kan hamle opp med RF83, men ingen slår RF83 på alle punktene og i tillegg har en slående bass som virkelig kan sparke ifra når det trengs. På tidspunktet når jeg fikk inn RF83 så hadde jeg ett par Epic 15" subwoofere disse ble ikke brukt etter at RF83 kom i hus, (Merk: doble aktive 15" i hver sub!).

    Min erfaring med RF83 er utelukkende positiv og er helt klart en høyttaler som jeg skal ha i hus igjen når sjansen byr seg. :)
    Tør jeg spørre hva slags elektronikk du brukte på RF83? :)
    Ble brukt mye forskjellig den tiden jeg hadde de, Marantz SR7008 sto som forforsterker, hadde inne Luxman, McIntosh, Bladelius, Primare på effekt siden.

    McIntosh låt meget bra, og overraskende nok så var ikke Bladelius langt bak, oppgitt til betydelig mindre effekt, men klarte å drive RF83 til samme høyder som McIntosh uten puste vansker. Men det som overrasket mest, for hva den klarte, var en Marantz PM-40SE med Audio Note DAC foran seg. Den lille Marantzen drev RF83 til relativt høy volumer med alle de kvalitetene som jeg har nevnt tidligere. Rett og slett meget imponerende med tanke på at det er en liten tass på 40W.

    Uansett, kan vel legge til at RF83 ikke er noe spesielt kresen og vanskelig med tanke på forsterkere, som følgelig vekter positivt for disse - kan man si glemte eller skjulte perlene? :)
     

    karstein89

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.08.2017
    Innlegg
    53
    Antall liker
    25
    Sted
    Vestfold, Hof
    Tja, hvordan skal man legge det frem. RP-280F ble stående relativt kort tid pga de var litt kjedelige, burde kanskje gitt de mer tid, men det ramlet inn ett par Tannoy DC10. RF63 hadde jeg en stund, men fikk de aldri til låte bra i mitt rom, bassen var veldig boomy og upresis. RF83 der imot har i mitt rom en bass som sitter presist, en mellom tone som er tydelig og en diskant som er silkemyk, og det er på alle volumer.

    Må over til Heritage serien for å finne kandidater som kan hamle opp med RF83, men ingen slår RF83 på alle punktene og i tillegg har en slående bass som virkelig kan sparke ifra når det trengs. På tidspunktet når jeg fikk inn RF83 så hadde jeg ett par Epic 15" subwoofere disse ble ikke brukt etter at RF83 kom i hus, (Merk: doble aktive 15" i hver sub!).

    Min erfaring med RF83 er utelukkende positiv og er helt klart en høyttaler som jeg skal ha i hus igjen når sjansen byr seg. :)
    Tør jeg spørre hva slags elektronikk du brukte på RF83? :)
    Ble brukt mye forskjellig den tiden jeg hadde de, Marantz SR7008 sto som forforsterker, hadde inne Luxman, McIntosh, Bladelius, Primare på effekt siden.

    McIntosh låt meget bra, og overraskende nok så var ikke Bladelius langt bak, oppgitt til betydelig mindre effekt, men klarte å drive RF83 til samme høyder som McIntosh uten puste vansker. Men det som overrasket mest, for hva den klarte, var en Marantz PM-40SE med Audio Note DAC foran seg. Den lille Marantzen drev RF83 til relativt høy volumer med alle de kvalitetene som jeg har nevnt tidligere. Rett og slett meget imponerende med tanke på at det er en liten tass på 40W.

    Uansett, kan vel legge til at RF83 ikke er noe spesielt kresen og vanskelig med tanke på forsterkere, som følgelig vekter positivt for disse - kan man si glemte eller skjulte perlene? :)
    Virker som de er ganske greie da egentlig.
    Jeg kjører Parasound på mine, og opplever at det skriker litt til tider, har forsøkt å flytte litt på det, slik at ht står mere riktig (som ikke går i en vanlig hverdag). Og da hjalp det vesentlig, så har vel slått meg til ro med at det er rommet som er største utfordringen min.

    Hvordan er RF7 plasseringsmessig kontra RF83? Lettere eller vabskeligere? :)
     

    cb_600

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.02.2011
    Innlegg
    413
    Antall liker
    352
    Sted
    Stokke
    Torget vurderinger
    12
    Har dessverre ikke hatt gleden av å eie ett par RF-7, så har da ikke noe sammenligningsgrunnlag. Når det er sagt så kan jeg ikke si at RF83 har vært noe utfordrende med tanke på plassering i mitt rom, eneste jeg har måttet ta hensyn til er avstanden mot bakvegg, men det må man med alt av høyttalere som har bassport bak.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.120
    Antall liker
    20.477
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jeg har spilt MANGE timer med musikk siden jeg fikk Rf-7 mk3 om jeg personlig er overraska over at jeg syntes de spiller såpass mye bedre enn Rf-63 i mitt lille rom.. de spiller bra uansett hvordan jeg plasserer dem i rommet. Å for en vanvittig høyttaler, jeg må si jeg fnøys litt av han som testa mk2 i "lyd og bilde" som var redd "villdyret" skulle våkne igjen men jeg forstår han så utrulig godt nå! Men nå skal ikke jeg si at de spiller i nærheten av potensialet sitt her hos meg men må si her har tilgode å høre noe bedre faktisk. Nå har jeg åsså bestandig syntes det har spilt Okay her hjemme når ting har vært plassert riktig men nå sitter det.(Kun min mening)

    Nå skal jeg til Peter i påska så da får jeg nok så hatten passer men fram til da så er dette noe av det bedre jeg har hørt.

    Mvh Aleksander
    Hehe.. Liker Klipsch jeg, har hatt en del par. Hatten beholder du nok.. Ikke vær bekymret for det. Blir jo spennende å høre hva et Klipsch hue synes om Triangle /svs kombinasjonen min..
     

    karstein89

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.08.2017
    Innlegg
    53
    Antall liker
    25
    Sted
    Vestfold, Hof
    Har dessverre ikke hatt gleden av å eie ett par RF-7, så har da ikke noe sammenligningsgrunnlag. Når det er sagt så kan jeg ikke si at RF83 har vært noe utfordrende med tanke på plassering i mitt rom, eneste jeg har måttet ta hensyn til er avstanden mot bakvegg, men det må man med alt av høyttalere som har bassport bak.
    Merka at det utgjorde en forskjell her også, står ca 60 fra bakvegg. Funker helt greit, men skulle nok hatt større rom optimalt sett :)
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Noen her som har noen tips til reciver til ett lite hjemmekino oppsett? Om det blir ett Quintet V5 sett eller noen mindre rf/rb vet jeg ikke enda men Klipsch blir det. Om noen har noen tips til oppsett så hadde det vært font også :)

    Mvh Aleksander
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.208
    Antall liker
    2.471
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Alt avhenger selvfølgelig av pris, men til Klipsch mener jeg personlig Yamaha fungerer veldig godt. De 2 siste generasjonene av Marantz er også artige og fine på Klipsch.
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Alt avhenger selvfølgelig av pris, men til Klipsch mener jeg personlig Yamaha fungerer veldig godt. De 2 siste generasjonene av Marantz er også artige og fine på Klipsch.
    Har lurt på Yamaha :) da blir det sikkert det :)
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har noen tanker rundt Rf-7 mk1 vs Rf-7 mk2?

    Mvh Aleksander
     

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.951
    Antall liker
    1.318
    Synes RF63 er den beste i RF serien. Førsteinntrykket på RF7mkll var bra men er noe med bassen jeg ikke fikk til og stemme. RF7 er også heftige men veldig avhengig av elektronikk matching og rom. RP280 en av de bedre som allround og lett å få til
    Det kan gjerne bli litt mye å be om når man skal få to 10" til å spille mellomtone krysset over mot ett horn. Jeg har idag ett par RP280 som tv-høyttalere og ett par smått modifiserte KLF20 til musikk. Når jeg hører på KLF20 har jeg problemer med å forstå hvordan de kunne lage en 2-veis arvtager (jeg har kun hørt RF7 II). Jeg misstenker at det var for å spare penger og øke gapet til Herritage serien.
     

    Ivaols

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2004
    Innlegg
    1.190
    Antall liker
    507
    Sted
    Flekkerøy
    Noen som har prøvd Heresy III til senter? Vil bli delt på 80 hz i første omgang, og senere enda høyere så er ikke bekymret for dypbassen. Tenker helst på kvalitet på stemmegjengivelsen. Frontene er Klipsch KPT-535. Med store hornmellomtoner i frontene blir forskjellen til senteren litt for stor så er ute etter horn i mellomtonen på senter. Høyden på Heresy passer akkurat under lerretet så går ikke med noe større.

    Mens Cornwallene ligger ute for salg fant jeg for øvrig ut at å ha de i boden ble for dumt, så nå gjør de nytten som bakhøyttalere :)
     

    Vedlegg

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Synes RF63 er den beste i RF serien. Førsteinntrykket på RF7mkll var bra men er noe med bassen jeg ikke fikk til og stemme. RF7 er også heftige men veldig avhengig av elektronikk matching og rom. RP280 en av de bedre som allround og lett å få til
    Det kan gjerne bli litt mye å be om når man skal få to 10" til å spille mellomtone krysset over mot ett horn. Jeg har idag ett par RP280 som tv-høyttalere og ett par smått modifiserte KLF20 til musikk. Når jeg hører på KLF20 har jeg problemer med å forstå hvordan de kunne lage en 2-veis arvtager (jeg har kun hørt RF7 II). Jeg misstenker at det var for å spare penger og øke gapet til Herritage serien.
    Syntes Rf-7 spiller helt vanvittig bra jeg.. både mk1 og mk3 har ikke hørt mk2.. men for en råå høyttaler å spille metal å rock på :) de mellomtone problemene hører jeg ikke noe til.
     
    Sist redigert:

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.417
    Antall liker
    9.314
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Noen her som har noen tips til reciver til ett lite hjemmekino oppsett? Om det blir ett Quintet V5 sett eller noen mindre rf/rb vet jeg ikke enda men Klipsch blir det. Om noen har noen tips til oppsett så hadde det vært font også :)

    Mvh Aleksander
    Personlig syns jeg onkyo sine recivere gjør veldig god jobb med klipsch. Hadde gått den veien selv.
     

    hammershaug

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Innlegg
    949
    Antall liker
    1.060
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3
    Noen som har prøvd Heresy III til senter? Vil bli delt på 80 hz i første omgang, og senere enda høyere så er ikke bekymret for dypbassen. Tenker helst på kvalitet på stemmegjengivelsen. Frontene er Klipsch KPT-535. Med store hornmellomtoner i frontene blir forskjellen til senteren litt for stor så er ute etter horn i mellomtonen på senter. Høyden på Heresy passer akkurat under lerretet så går ikke med noe større.

    Mens Cornwallene ligger ute for salg fant jeg for øvrig ut at å ha de i boden ble for dumt, så nå gjør de nytten som bakhøyttalere :)
    Bedre senterkanal enn Heresy skal du lete lenge etter; den er jo opprinnelig konstruert for nettopp dette.

    Kjenner de godt, men kan ikke komme med noe fornuftig ang matching mot KPT.
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Hei.

    Har en bekjent som har gått til anskaffelse av RF-83.

    Hva anbefales som et minimum av forsterker for at de skal våkne til liv, ikke gå ad undas pga laber elektronikk?
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    2.004
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Så strømsterk amp som mulig, som tåler litt juling i impedansevandring. Hadde rotel rb1572 power amp på mine, det ga seg aldri, og spilte veldig bra(prisen tatt i betraktning) brukte rc1570 som pre. Rakk å teste Hegel h300 på dem før jeg solgte, det var skikkelig bra.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn