Ludo
Hi-Fi freak
Jeg har aldri hørt Heresy III så jeg har ingen aning om hvilken av disse som låter best. Eneste jeg vet er at jeg liker lyden hos Continuo godt og at det skyldes en fin kombinasjon av rør og horn
Blir kanskje vanskelig og fortelle hvorfor de er bedre. Men en lytterapport vil det selvfølgelig bli. Jeg er ganske sikker på at den godeste Continue har bra greier.FallenA skrev:Når dere har vært der, så hadde det vært hyggelig å få vite hvorfor disse er bedre enn Heresy IIIrolfozzy skrev:Du får si fra når du har tenkt deg over. Må jo få hørt disse Heresy III killerne.JanR skrev:Det kommerLudo skrev:Også har han jo et flott oppsett, flere burde låne øret til dette
Har trua med en tur "over there" og må nok gjøre alvor av det ganske snart.
/jan
Tror egentlig ikke det er noen himmelropende forskjell på II og III. Men II har jeg aldri hørt så det kan bli spennende det.Ludo skrev:Jeg har aldri hørt Heresy III så jeg har ingen aning om hvilken av disse som låter best. Eneste jeg vet er at jeg liker lyden hos Continuo godt og at det skyldes en fin kombinasjon av rør og horn
Det syns jeg absolutt Herr Ludo skulle gjøre.rolfozzy skrev:Ellers, hr. Ludo er det bare og hive seg på en ferge så kan du få hørt III, hvis du har lyst.
Nånå, Jan. Ikke la det ta helt av for deg nå da, fordi om du har hatt besøk av en psykolog som kom med trøstens ord at det låter ikke så aller verst hos deg, selv om det er langt fra hifi.JanR skrev:rolfozzy skrev:Ellers, hr. Ludo er det bare og hive seg på en ferge så kan du få hørt III, hvis du har lyst.
Greit å få høre på noe som spiller hele veien hjem/ned, på 2A3
/jan
rolfozzy skrev:Nånå, Jan. Ikke la det ta helt av for deg nå da, fordi om du har hatt besøk av en psykolog som kom med trøstens ord at det låter ikke så aller verst hos deg, selv om det er langt fra hifi.JanR skrev:rolfozzy skrev:Ellers, hr. Ludo er det bare og hive seg på en ferge så kan du få hørt III, hvis du har lyst.
Greit å få høre på noe som spiller hele veien hjem/ned, på 2A3
/jan
Tull og tøys, kan aldri bli for mye skriveri om bra saker ;DRotekroken skrev:(bare ikke Heresy og Forte, det er det vel skrevet nok om her inne.? 8))
Mvh
Thorvald Thåke Rex
Jeg har ingen kommentar til dine opplevelser i tangentverdenen. :-XRotekroken skrev:Andre som har Tangent, evt andre gode gamle modeller fra Klipsch (bare ikke Heresy og Forte, det er det vel skrevet nok om her inne.? 8)) og som har erfaring med andre Klipsch kan kanskje komme med tips/råd å kanskje en lignende anmeldelse.?
Mvh
Thorvald Thåke Rex
For mye å for lite er like galt, kjære vennJanR skrev:Tull og tøys, kan aldri bli for mye skrivere om bra saker ;DRotekroken skrev:(bare ikke Heresy og Forte, det er det vel skrevet nok om her inne.? 8))
Mvh
Thorvald Thåke Rex
Du får skrike ut når du får satt opp høytalerne bedre og slengt på rør amp.
Klipsch og transistor er det vel ingen som vite noe om
/jan
Her knebles ingen ;Drolfozzy skrev:Jeg har ingen kommentar til dine opplevelser i tangentverdenen. :-XRotekroken skrev:Andre som har Tangent, evt andre gode gamle modeller fra Klipsch (bare ikke Heresy og Forte, det er det vel skrevet nok om her inne.? 8)) og som har erfaring med andre Klipsch kan kanskje komme med tips/råd å kanskje en lignende anmeldelse.?
Mvh
Thorvald Thåke Rex
Hilsen kneblet Heresyeier.
OK, kroken. Gratulerer med å ha fått de i hus. Kan sikkert bli brukbart dette, kanskje til og med bra. Noe drit er det nok uansett ikke.Rotekroken skrev:Her knebles ingen ;Drolfozzy skrev:Jeg har ingen kommentar til dine opplevelser i tangentverdenen. :-XRotekroken skrev:Andre som har Tangent, evt andre gode gamle modeller fra Klipsch (bare ikke Heresy og Forte, det er det vel skrevet nok om her inne.? 8)) og som har erfaring med andre Klipsch kan kanskje komme med tips/råd å kanskje en lignende anmeldelse.?
Mvh
Thorvald Thåke Rex
Men det er vel et ønske om BREDERE erfaringer med Klipsch sine kreasjoner fra tidenes morgen.? :
Håper inderlig at mitt førsteinntrykk av Tangent er noe jeg kan se tilbake på å undres, HVA I SVARTE.! ;D
Takker for det, LaScala ;DRaist skrev:Gratulerer med nye høyttalere og takk for en interessant, grundig og god omtale!
Blir spennende å følge med på hvordan dette utarter seg!
Det er fantastisk morro å spille musikk på Klipsch! Håper du kommer i mål etterhvert og får tweaket vekk de tingene som du ikke var helt komfortabel med!
AbsoluttRotekroken skrev:Men det er vel et ønske om BREDERE erfaringer med Klipsch sine kreasjoner fra tidenes morgen.? :
: 8)rolfozzy skrev:Til Kroken og JanR !
Kan dere kutte ut det derre Rozzy greiene !
Ser jo ut som en forkortelse av Rasshøl !
Da sier vi så ;D ;Djoaquin skrev:grattis, kroken, håper du blir fornøyd.
og, ja, slutt å kalle rolfozzy for rozzy.
det holder med rosy.
Er bare noe billige greier som jeg har lyst til å spinne litt videre på dette her..rolfozzy skrev:OK, kroken. Gratulerer med å ha fått de i hus. Kan sikkert bli brukbart dette, kanskje til og med bra. Noe drit er det nok uansett ikke.Rotekroken skrev:Her knebles ingen ;Drolfozzy skrev:Jeg har ingen kommentar til dine opplevelser i tangentverdenen. :-XRotekroken skrev:Andre som har Tangent, evt andre gode gamle modeller fra Klipsch (bare ikke Heresy og Forte, det er det vel skrevet nok om her inne.? 8)) og som har erfaring med andre Klipsch kan kanskje komme med tips/råd å kanskje en lignende anmeldelse.?
Mvh
Thorvald Thåke Rex
Men det er vel et ønske om BREDERE erfaringer med Klipsch sine kreasjoner fra tidenes morgen.? :
Håper inderlig at mitt førsteinntrykk av Tangent er noe jeg kan se tilbake på å undres, HVA I SVARTE.! ;D
Jasså, rødstrømpe under deg, kroken ?
Trodde de ville ligge øverst jeg.
Ække så gæernt me rozzy da.JanR skrev:: 8)rolfozzy skrev:Til Kroken og JanR !
Kan dere kutte ut det derre Rozzy greiene !
Ser jo ut som en forkortelse av Rasshøl !
Da sier vi så ;D ;Djoaquin skrev:grattis, kroken, håper du blir fornøyd.
det holder med rosy.
/jan
Ikke så fornøyd som jeg ønsket å bli ;Djoaquin skrev:grattis, kroken, håper du blir fornøyd.
det holder med rosy.
Nå har jeg kun hørt KLF-20, på Primare elektronikk og det låt ikke galt.Torsen skrev:Er det ikke en klipsch som heter KLF også? I så fall, hvor stiller disse seg i forhold til KG og Tagent serien?
Torsen
Gammelt delefilter:Rotekroken skrev:JanR:
Hukommelsen er ikke hva den en gang var :-[
Kan du fortelle historien med gammelt delefilter opp mot det nye igjen.?
Overhodet ikke. Igjen her hos meg på mitt utstyr.Rotekroken skrev:JanR:
Er det en del grovkornhet i originale Forte.?
Litt sånn maskering av musikken slik at den ikke slipper frem.?
Litt hissig betoning som forårsakes av grovkornheten.?
Hyggelig med positive tilbakemeldinger Ludo!Ludo skrev:Har vært en tur hos Continuo idag og hørt på Heresy II. Ikveld var høyttalerne plassert nærmere optimalt må jeg si og dette spiller jo bare råflott på 300B. Holografi og realisme var virkelig tilstede, meget sjarmerende spillestil... Rockefoten bra går og går - dette er virkelig ett av de ordentlige gode tegnene med Klipsch!!
Også har han jo et flott oppsett, flere burde låne øret til dette
300b duger på RF-3, om noen lurte.Continuo skrev:Jeg kan ta med 300B blokka over til deg ved anledning, så får vi testa den på RF-63.
Om noen lurer, så duger 300B på alle Klipsch.ØivindJ skrev:300b duger på RF-3, om noen lurte.Continuo skrev:Jeg kan ta med 300B blokka over til deg ved anledning, så får vi testa den på RF-63.
CW er en imponerende høyttaler å se på, antar den er enda mer imponerende å høre på!FallenA skrev:De ruver ganske godt disse CW III i mitt bitte lille rom.
Og det er imponerende hvordan de slipper lyden og forsvinner i lydbildet
Vet du sitter (ligger) på andre siden av rommet når du nyter musikk..JanR skrev:Gammelt delefilter:Rotekroken skrev:JanR:
Hukommelsen er ikke hva den en gang var :-[
Kan du fortelle historien med gammelt delefilter opp mot det nye igjen.?
Spilte meget bra her hos meg, syns nå jeg da.
Nye delefilter:
Alt ble bedre.
Største merkbare forskjell var vel at høytalerne ble mere "borte".
Ha i bakhodet at jeg sitter langt i fra høytalerne, 4.5-5m.
Overhodet ikke. Igjen her hos meg på mitt utstyr.Rotekroken skrev:JanR:
Er det en del grovkornhet i originale Forte.?
Litt sånn maskering av musikken slik at den ikke slipper frem.?
Litt hissig betoning som forårsakes av grovkornheten.?
Ved delefilter bytte ble diskanten bedre, dvs mere oppløst (føles det som), uendelig dyp, masse luft.
Bassen ble tightere, strammere/mere korrekt om du vil. Mellomtonen, vel som både BHO og Mbare har ymtet innpå så bør jeg kanskje vurdere å finne fra litt densoteip og ta ett par runder på hornet. Ikke misforstå, det låter ikke dårlig men kanskje en antydning til hardhet en sjelden gang på enkelte stemmer/instrumenter.
Merker det nok kanskje bedre nå enn før delefilter bytte. Ikke noe jeg legger særlig merke til så plager ikke meg.
I det hele tatt en bedre høytaler på ale måter uten at det på noen måte har gått utover Klipsch "lyden/signaturen"
Nå skal det sies at jeg ikke kjøpte så ille dyre delefilter komponenter. Fikk god hjelp av BHO og Erland, som slengte ihopes filtrene.
Spolene derimot er av bra kvalitet (Eltek) og Duelund motstandere i toppen, verdt hver eneste krone.
Soni Cap kondiser og litt smått fra Solen. Erland sponset "4 nine'ers silver" kabling.
Ikke byttet terminaler eller internkabling. Iofs ikke noen planer om det heller, ennå
Verdt det, tja vil vel påstå det ;D
Mvh Jan