Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.160
    Antall liker
    777
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Noen som vet noe om Klipsch RF-3 mkII er noe å samle på? Skal sette igang med et prosjekt etterhvert og har solgt unna litt, men må jo ha musikk. Og er man Klipsch'd så er man det... :)
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Ludo skrev:
    Noen som vet noe om Klipsch RF-3 mkII er noe å samle på? Skal sette igang med et prosjekt etterhvert og har solgt unna litt, men må jo ha musikk. Og er man Klipsch'd så er man det... :)
    Du vet vel svaret selv vil jeg tro? Verdens mest solgte høyttalermodell! :D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.162
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Ludo skrev:
    Noen som vet noe om Klipsch RF-3 mkII er noe å samle på?
    Ja de er noe å samle på.
    MK II er iflg de som har/har hatt en meget morsom høytaler :)

    /jan
     

    KML

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    557
    Antall liker
    84
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Noen som vet om en god rør-/solid state-preamp som er en god kombo med Klipsch RF-7 og har prosessor passthrough?

    Har nettopp fått meg en rørspiller, og dette var absolutt en helt annen verden!
     

    Vedlegg

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.160
    Antall liker
    777
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Oi, jeg har vært en idiot!!! At det går an... Jeg solgte mine Klipsch.... :-[ :-[ :-[

    Prøvde å søke lykken med silkediskant og lite dB - men det er jo fullstendig idioti... Lyden var laaaaaangt deeeer borte heeele tiden, for no skrammel!! Heldigvis så er RF-3 mk2 på vei og etterhvert RF-5... Man snakker om tosk!! Heldigvis tok jeg til fornuften igjen :D
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Huff Ludo....dette hørtes ikke bra ut nei , silkediskant.......blir vel neppe noe rock & roll ala klipsch meddet der gett....

    Jeg var å prøvelytta Klipschhønn her om dagen , 60th anni........ ;D fytte katta for ett soundstage , jeg har hørt hønna til bho før , men det begynner å bli en stynd siden , soro SE vartet opp med stort bilde(lydbilde)

    Det er så lenge siden jeg har hatt klipsch nå , så jeg har fått lånt meg ett par , så får vi se.....anledningen er å teste ut litt forskjellig på min nye 2a3 forsterker , jeg får se hvor mye jeg gidder å bære , men det er snakk om en to-tre par høyttalere , horn og kasse løsninger , noe i bjørk......... ;D

    Mvh Espen
     

    Benelli

    Medlem
    Ble medlem
    03.09.2007
    Innlegg
    29
    Antall liker
    0
    Søker medlemskap her.

    Har godt gradene i RF-klassen. Fra 62 til 82, og nå 63 ;D.
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.160
    Antall liker
    777
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Rf-63 er absolutt godkjente her ja - knallgoe' høyttalere!!! Gratulerer :D
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Ludo skrev:
    Oi, jeg har vært en idiot!!! At det går an... Jeg solgte mine Klipsch.... :-[ :-[ :-[

    Prøvde å søke lykken med silkediskant og lite dB - men det er jo fullstendig idioti... Lyden var laaaaaangt deeeer borte heeele tiden, for no skrammel!! Heldigvis så er RF-3 mk2 på vei og etterhvert RF-5... Man snakker om tosk!! Heldigvis tok jeg til fornuften igjen :D
    Velkommen tilbake! :)
    En gang Klipsched, alltid Klipsched! 8)
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Ja, så går eg med disse tankane mine igjen, og treng synspunkt.
    Det det dreier seg om er Heresy vs. KG-4. Heresy koster det dobbelte, men er de dobbelt så bra? Noen som har erfaringer?




    vs.


     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hva er din pris på de respektive ?

    slavebass er jo konge , de øverste går sikkert dypere enn heresey også.....forøvrig har du vel blide av heresey II der , ser det bare er vanlig terminal og ikke bi-wiring....selv om det har mindre betydning,.....

    Mvh Espen
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    KG-4, 1985 modell, topp stand bortsett fra litt stygg flekk på ene kabinettet. Alle elementer i topp stand.: 1558 kr + frakt og moms
    Heresy II, pitteliten skade på kabinettet, ellers topp stand: 3599 kr + frakt og moms.

    Det er den store prisforskjellen som får meg til å lure på disse KG-4.
    Har ellers sjekka ut audioreview.com, og der har KG-4 4.68 av 5 i rating på 85 anmeldelser. Så de er nok ikkje dritt :D

    Har forespurnad om frakt på KG-4 inne hjå Jet-Carrier no. Så får vi sjå :) De er jo ikkje dyrare enn at det går ann å prøve for morro skuld, om frakta ikkje er for dyr. Frister med basselement som er større enn 5,25" ;)
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    det har gått noen heresey II her og for en tid tilbake , prisen var rundt 6k....

    selv om elementene er små i front på kg m, er iokke den bassen bak så liten..... ;D

    moro med noe andre ikke har også , begge låer mere åpent enn rf serien , heresey 3 har jeg hørt.....kg ene går nok en del dypere i bassen , heresey II tr.kaammer stopper ved 50 hertz

    ES
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Jepp, KG-4 er oppgitt til 38Hz, som er det samme som mine RF-52... Men har trua på at 38Hz med 12" er vesentlig meir reelt enn 38hz med 5,25" :)

    Trur dette kan være ein alright gammel-klipsch. Lurer på om ikkje JanR hadde KG-4 før Forte?
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Han kan nok komme på banen Jan....hører du.....


    det står noen svarte cornwall i bakevja på bilde ........du skal ikke fleske tel med de a ;D

    har jo sendt deg pm brasse , vi tar det derfra.....uansett lite penger.

    Mvh Espen
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Cornwall og Cornwall, litt i dyreste laget kanskje.
    Leser stadig bra ting om KG-4:

    the kg4s and fortes are competing against much higher priced exotics and coming out on top! The kg4 responds down to 38hz? That's darn near Klipschorn turf in a box smaller I've never heard such deep, powerful and well defined bass from a pair of boxes this size.
    So, how good is the KG4? I’ve had the Gale 401, the Tangent RS4 and even the Spendor, not forgetting my other reference speaker, the Energy Reference 22 and for my money, the Klipsch KG4 is the best.
    If you are lucky enough to own a pair, keep it for life. They are probably one of the best Klipsch speakers ever built.
    (leser bare det eg vil høre ;) )
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    he he , det var jo lovord ja,......bare å handle da Brasse.
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Ja, venter på svar fra JetCarrier og fra selger :D

    I mellomtiden, her er eit par bilder av et SVÆRT strøkent eksemplar.





     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.162
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Brasse skrev:
    Jepp, KG-4 er oppgitt til 38Hz, som er det samme som mine RF-52... Men har trua på at 38Hz med 12" er vesentlig meir reelt enn 38hz med 5,25" :)

    Trur dette kan være ein alright gammel-klipsch. Lurer på om ikkje JanR hadde KG-4 før Forte?
    Løp å kjøp :)

    Hadde KG 5.5 tidligere.
    Fikk tak i ett par KG 4.5 til en kompis. Artige høytalere det også.
    KG 4 ser jo skikkelig spennende ut :)

    /jan
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    JanR skrev:
    Brasse skrev:
    Jepp, KG-4 er oppgitt til 38Hz, som er det samme som mine RF-52... Men har trua på at 38Hz med 12" er vesentlig meir reelt enn 38hz med 5,25" :)

    Trur dette kan være ein alright gammel-klipsch. Lurer på om ikkje JanR hadde KG-4 før Forte?
    Løp å kjøp :)

    Hadde KG 5.5 tidligere.
    Fikk tak i ett par KG 4.5 til en kompis. Artige høytalere det også.
    KG 4 ser jo skikkelig spennende ut :)

    /jan
    Jeg liker utseende på de modellene du nevner her Jan, samt Forte, veldig klassisk utseende!
    Faen, jeg har lyst på Forte II ! 8)
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.160
    Antall liker
    777
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Continuo skrev:
    JanR skrev:
    Brasse skrev:
    Jepp, KG-4 er oppgitt til 38Hz, som er det samme som mine RF-52... Men har trua på at 38Hz med 12" er vesentlig meir reelt enn 38hz med 5,25" :)

    Trur dette kan være ein alright gammel-klipsch. Lurer på om ikkje JanR hadde KG-4 før Forte?
    Løp å kjøp :)

    Hadde KG 5.5 tidligere.
    Fikk tak i ett par KG 4.5 til en kompis. Artige høytalere det også.
    KG 4 ser jo skikkelig spennende ut :)

    /jan
    Jeg liker utseende på de modellene du nevner her Jan, samt Forte, veldig klassisk utseende!
    Faen, jeg har lyst på Forte II ! 8)
    Løp & kjøp ;D ;D
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Ludo skrev:
    Jeg liker utseende på de modellene du nevner her Jan, samt Forte, veldig klassisk utseende!
    Faen, jeg har lyst på Forte II ! 8)
    Løp & kjøp ;D ;D
    [/quote]

    Hadde jeg enda hatt muligheten til det så! Men før eller senere..............
    De finnes i hopetall over there.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Faen , da får jeg ikke kjøpt dem da brasse.......kjøp noen andre da..... ;D

    jeg skal på tur en dag....vurderer nå ett par la scala igjen..... :D

    la scala 1 er det snakk om , da skal nok subbene i unoene mine få kjørt seg mot hornbassen i la scala , vurderer å handle , fordi jeg er så forbanna sugen på å sammenlikne disse to høyttalerne kort og godt.....

    og blir begge stående , har litt å veksle på med......må vel innom jula og få tak i noe hjulganger til la scalaene(les brett) skrur da ikke hjul på verdens sjefeste hornbass høyttaler kan dere skjønne.....

    gleder meg til å beskue ved anledninge...

    Espen
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Var mer at eg tenkte på KG-4, og nå ser eg på Forte til 2,5x prisen ;)
    Må bare få kontakt med Jetcarrier i morgon, høgtalerene 'går ut på dato' om 1 døgn.
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.868
    Antall liker
    1.482
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Forte anbefales, mine blir stående til jeg får....
    a) Et kraftig lønnshopp/ vinner i lotto/ kona får et kraftig lønnshopp/ vinner i lotto
    b) Vi får mer plass, nytt hus/ barna flytter ut (ca. 20-30 år fram i tid)/ bygger på huset

    Da kan jeg kjøpe....
    a) Klipsch horn
    b) La Scala

    Så da er det bare å vente ca. 25 år på oppgradering på høytalersiden..... ;D
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Forte frister. Ser på et sett til ikkjesåillemassepenger. Me får sjå i morgon :)
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Bilder:









    Pair of Klipsch Forte speaker in great shape. The grill are in very good shape. The drivers a excelent shape. One of the rear passive bass dust cone in pushed in alittle and the rubber edge has been glued. But this is on the back side and dose not effect the great sound from these speakers.
    Verdt 3500 + porto?
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Selger seier følgande om innpakkinga:

    I buy two inch sheets of styrofome and cut them to fit all four sides, top and bottom. They are insured and wil be shipped in two cardboard boxes.
    Vidare er forsikringa hjå selskapet som tar HT fra USA til Norge veldig rimelig, så det er ikkje store risikoen?

    Totalprisen, med frakt, moms og forsikring (minus frakt innalands i norge) blir 5766. Så burde eg få igjen 60% av 6000 for RF-52, ser ikkje halv-galent ut dette reknestykke då. Er klar for årntli Klipsch ;)
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Frakta er av billigsste sort (sjøfrakt med lang ventetid) og kommer på mellom 900 og 1400 kroner for paret.
    Så prisen nærmer seg fort svenskepris (trur eg?) på eit sett Forte (mellom 5-6000). Hm, spørs om eg tør :)

    Holder fremdeles ein knapp på KG-4 om eg skal bestille fra Uniten. Høgtaleren i seg sjølv kan eg få for rundt 1200,- paret, og frakta er garantert under 900 kr.
    Forte kan eg jo alltids kjøpe når JanR kjøper seg K-horn ;)
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har en link til bob crites sin virksomhet på elementer.....?

    Mvh Espen
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn