Hva med Crites sine ?eddie1 skrev:K-77M diskant noen som vet om den passer i la scala?
30,5 cmvinyl...... skrev:kor mye e ein fot???
Står sikkert noe om det på klipsch forum.eddie1 skrev:leser inne på klipsch forumet at det er for og imot disse 125!!!liker ting mest mulig originalt å har fått et par veldig billig så lurer på hvordan M versjonen er i forhold til F som jeg har nå? og om de passer...
Har som sagt hørt de i LS, så ja.eddie1 skrev:takk for svar får bare lete litt men du anbefaler altså disse fra crites?
ja får tenke på det,de andre var brukte å ville kommet inn på rundt 800.-JanR skrev:Har som sagt hørt de i LS, så ja.eddie1 skrev:takk for svar får bare lete litt men du anbefaler altså disse fra crites?
Prisen er helt kurant. Får neppe tak i "originale" til den prisen. Var vel en kar her på forumet som betalte 5k for nye diskanter til sine LS.
Skal ha ett par Crites diskanter i mine så snart de nye filtrene er i hus.
For ordens skyld, det er minst like mange på klipsch forum som misliker A filter (som kommer ila uken håper jeg) som det er de som liker de. Gjelder da også, selvsagt, Crites diskantene.
/jan
Non taken.Erland skrev:Sorry Jan, bortsett fra at det er gøy å forsøke noe som ikke koster all verden, tror jeg ikke du skal forvente at C125 vil gi det store løftet.
Har det noe for seg å gjøre en slik Mod på mine LS da?Audions beste (forsterker) noensinne...det er Golden Dream det!
Finner du en Golden Night er nok det også en fantastisk match til effektive hornht. Og deres integrerte med 300B/2A3 er også verdt å ta med i betraktiningen
Men for å oppnå dette. Må det skjæres og herjes i kassene?Du VIL oppdage noe -
En lettsvevende overtone av detaljer som du takket være "gøy-faktoren" i høytalerne dine, har akseptert fraværende.
Ikke mye forskjell oppover på Khorn og LaScala.
Denne diskanten har 110 db følsomhet i 8 ohm.tRMD skrev:Må man gjøre om delefilter i LS ved bruk av noe sånt. Eller er det bare å plugge på liksom?
Jeg leser jeg ---- men jeg er jo totalt uforstående til alt sånt. Jeg er bare interessert i lyden. Kall meg gjerne en som surfer på toppen om du vil, men sånn er det :om jeg nevnte, anbefaler jeg deg å lese litt spec og teori om diverse drivere og løsninger for å bedre se sammenhengen.
Greit nok det "Mr.t".tRMD skrev:Jeg leser jeg ---- men jeg er jo totalt uforstående til alt sånt. Jeg er bare interessert i lyden. Kall meg gjerne en som surfer på toppen om du vil, men sånn er det :
Neida - forlanger ikke det.Vi her på forumet kan komme med forslag, eller eksempler på løsninger som vi har valgt. Flere av oss kan sikkert også forklare hvorfor vi valgte som vi gjorde. Vi hverken kan eller bør fortelle deg hva eller hvordan du skal velge.
Det er klart at det er moro å "modde" eller kall det gjerne en oppgradering eller whatever, men jeg personlig synes at enkelte er ALTFOR rask til å gjøre slike endringer. Kan man virkelig bli ordentlig kjent med lyden så fort?tRMD skrev:Å bytte ut diskant er ikke aktuelt på nåværende tidspunkt. Må rekke å "bli lei" av den diskanten jeg har først.
Det gjør jeg heeele tida mens jeg prøver å bli vis her på forumet.Så om jeg var deg, så ville ikke jeg gjort en dritt, bare spillt musikk og kost meg.
Vise ord Jan Olav,JanOlav skrev:Det er klart at det er moro å "modde" eller kall det gjerne en oppgradering eller whatever, men jeg personlig synes at enkelte er ALTFOR rask til å gjøre slike endringer. Kan man virkelig bli ordentlig kjent med lyden så fort?tRMD skrev:Å bytte ut diskant er ikke aktuelt på nåværende tidspunkt. Må rekke å "bli lei" av den diskanten jeg har først.
Jeg liker å bli ordentlig kjent med det jeg har, spille leeeeenge før slikt gjøres, men selvfølgelig er det opp til hver enkelt hva de vil gjøre.
Så om jeg var deg, så ville ikke jeg gjort en dritt, bare spillt musikk og kost meg. 8)
Takk for det Jan!JanR skrev:Kondolerer.
AK-3 filtre i mine.
Ligger noen bilder fra delefilterbytte og av begge filtrene i tråden min.
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=11057.4780
Skal ikke gi meg utpå om det er noe/mye og hente på delefilter bytte/oppgradering i LS.
Her, så langt, virker det som det har blitt "bedre" og mere i min gate lydmessig.
Så er ikke misfornøyd med tingenes tilstand.
Nå skal det sies at jeg har hørt primært på/spilt kassetter og filtrene har fått 35 timer god og vel så langt.
Føler at det begynner å løsne. Skal ta noen timer i bunkersen i kveld, da med cd og vinyl.
Bruker foresten Svampen (2A3) og M2 nå.
/jan
De kryper langt nok ned for megOve W skrev:Takk for det Jan!JanR skrev:Kondolerer.
AK-3 filtre i mine.
Ligger noen bilder fra delefilterbytte og av begge filtrene i tråden min.
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=11057.4780
Skal ikke gi meg utpå om det er noe/mye og hente på delefilter bytte/oppgradering i LS.
Her, så langt, virker det som det har blitt "bedre" og mere i min gate lydmessig.
Så er ikke misfornøyd med tingenes tilstand.
Nå skal det sies at jeg har hørt primært på/spilt kassetter og filtrene har fått 35 timer god og vel så langt.
Føler at det begynner å løsne. Skal ta noen timer i bunkersen i kveld, da med cd og vinyl.
Bruker foresten Svampen (2A3) og M2 nå.
/jan
Jeg ser jo at Khorna går mye dypere enn LS,venter en stund med delefilter bytte
Det låt sykt mye bedre med hybriden den spiller etter sigende 2x10 watt klasse A.
O
Jeg også, mest bakgrunnsmusikk av naturlige grunner.Ove W skrev:Koser meg med musikk vær dag ;D
O
Og morsdag 8)JanOlav skrev:Ønsker alle Klipsch elskere en fin Valentinsdag sammen med sine kjære Klipsch!! 8)
knips noen bilder av dine valentinespyntete khorns JanOlav!JanOlav skrev:Ønsker alle Klipsch elskere en fin Valentinsdag sammen med sine kjære Klipsch!! 8)