Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    K-77M diskant noen som vet om den passer i la scala?
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    leser inne på klipsch forumet at det er for og imot disse 125!!!liker ting mest mulig originalt å har fått et par veldig billig så lurer på hvordan M versjonen er i forhold til F som jeg har nå? og om de passer...
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    eddie1 skrev:
    leser inne på klipsch forumet at det er for og imot disse 125!!!liker ting mest mulig originalt å har fått et par veldig billig så lurer på hvordan M versjonen er i forhold til F som jeg har nå? og om de passer...
    Står sikkert noe om det på klipsch forum.

    /jan
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    takk for svar får bare lete litt men du anbefaler altså disse fra crites?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    eddie1 skrev:
    takk for svar får bare lete litt men du anbefaler altså disse fra crites?
    Har som sagt hørt de i LS, så ja.
    Prisen er helt kurant. Får neppe tak i "originale" til den prisen. Var vel en kar her på forumet som betalte 5k for nye diskanter til sine LS.

    Skal ha ett par Crites diskanter i mine så snart de nye filtrene er i hus.


    For ordens skyld, det er minst like mange på klipsch forum som misliker A filter (som kommer ila uken håper jeg) som det er de som liker de. Gjelder da også, selvsagt, Crites diskantene.

    /jan
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    JanR skrev:
    eddie1 skrev:
    takk for svar får bare lete litt men du anbefaler altså disse fra crites?
    Har som sagt hørt de i LS, så ja.
    Prisen er helt kurant. Får neppe tak i "originale" til den prisen. Var vel en kar her på forumet som betalte 5k for nye diskanter til sine LS.

    Skal ha ett par Crites diskanter i mine så snart de nye filtrene er i hus.


    For ordens skyld, det er minst like mange på klipsch forum som misliker A filter (som kommer ila uken håper jeg) som det er de som liker de. Gjelder da også, selvsagt, Crites diskantene.

    /jan
    ja får tenke på det,de andre var brukte å ville kommet inn på rundt 800.-
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    eddie1;

    Det finnes diverse K77-* utgaver. Crites sin C125 er en mod av den samme diskanten. Du vil finne nostalgikere som "hører" at de som kommer med Klipsch merke på esken er bedre, men jeg er ikke sikker.
    Tror ikke det er store forskjellene på noen av dem.
    Det finnes en Electrovoice-versjon også. Mener den heter EV77?


    Målinger, både i vanlig rom og testlab, viser at til tross for oppgitte spec. greier ikke K77'ene og spille noe særlig over 17khz.
    Mod'en som Bob Crites har gjort med C125, gjør at de i alle fall i testlab leverer opp til 20khz under samme forhold.

    Men dette er målinger!

    Min mening er at C125 er så lik originalen både i spillestil og utseende at dette ikke kan ansees som et fravik.

    Men, om vi ser på reelle målinger, gjort her i Norge og gjengitt her på hfs (tråden til JanR) så ser vi fakta!
    Det ruller av nokså dramatisk over 10khz!
    Jeg vil også påpeke at dette ikke er noe unikt tilfelle - uten å kunne dokumentere med utskrift fra målinger, opplevde jeg omtrent det samme med C125 i min stue. Cymbaler og mikrodetaljer i toppen ble tilslørt eller låt litt avstumpet.
    Man kan sette inn tweeter attenuator, mekke på delefilter osv. men driveren henger rett og slett ikke helt med opp i det øverste området!

    Sorry Jan, bortsett fra at det er gøy å forsøke noe som ikke koster all verden, tror jeg ikke du skal forvente at C125 vil gi det store løftet.
    Både BHO og jeg har prøvd disse et par år, og det er ikke uten grunn at vi gikk for en helt annen løsning i toppen. Dog kanskje ikke noe man ville gjort med et par originale Khorn eller LaScala ::)
    Kanskje bedre med med supertweeter enn å gå løs på toppene med stikksaga?

    Sist LMC var på besøk, fikk jeg en CD med John Cocuzzi Quintet "Swingin' and Burnin' - Sporet "Comes Love" avslører til de grader hva en god diskant gjør - og hvor galt det blir når den ikke er der........

    Håper dette hjelper litt?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Erland skrev:
    Sorry Jan, bortsett fra at det er gøy å forsøke noe som ikke koster all verden, tror jeg ikke du skal forvente at C125 vil gi det store løftet.
    Non taken.

    Litt av poenget med Crites i mitt tilfelle er at de tåler å bli brukt sammen med A/4500 filter. Det gjør IKKE de originale.
    Tror heller ikke de gjør så mye mere oppover enn de originale. Hvilket ikke er noe poeng iofs, for meg.

    /jan
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Mange Superdiskanter er nok ikke lette å få til å virke på LS/K-horn.....rett og slett fordi de ikke har høy nok følsomhet. ;)
    Jeg prøvde noen John Blue ? (tror jeg de het ::)), og selv satt til max, så var jeg ikke kar om å høre at de spilte med. Mulig jeg begynner å bli dauhørt. ;D ;D

    Fostexene Erland og jeg benytter kan brukes som superdiskanter og Fostex har også rimeligere modeller av horn-diskanter som sikker kan gjøre jobben, men da må en også bruke en attunator for å justere nivået.

    Helt gratis blir det ikke uansett hva en ønsker å prøve.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.987
    Antall liker
    13.413
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    FOSTEX bullet diskanten dere bruker er i en HELT annen klasse enn det dere hadde før og kanskje blandt det aller ypperste tilgjengelige sammen med bla Acapella plasmatweeteren
    imo
    mvh
    Leif
     

    tRMD

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.04.2007
    Innlegg
    238
    Antall liker
    0
    Audions beste (forsterker) noensinne...det er Golden Dream det!

    Finner du en Golden Night er nok det også en fantastisk match til effektive hornht. Og deres integrerte med 300B/2A3 er også verdt å ta med i betraktiningen
    Har det noe for seg å gjøre en slik Mod på mine LS da?
    Ikke at jeg savner noe... men kanskje jeg vil oppdage noe :)
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    Du VIL oppdage noe -

    En lettsvevende overtone av detaljer som du takket være "gøy-faktoren" i høytalerne dine, har akseptert fraværende.

    Ikke mye forskjell oppover på Khorn og LaScala.

    Men om du spiller HØYT, bør du gjøre en vurdering av delefrekvensen for mellomtone/diskant.

    Fostex T500AmkII diskanten spiller flatt til 5khz med 110 db følsommhet, men har en anbefalt delefrekvens på 7khz.
    (de er jo ikke slik at delefiltrene stenger alt under, de bare ruller av).

    Dersom du begynner avrulling ved f.eks 4500 og går bananas med volumkontrollen, risikerer du å "blåse" en del kroner på veldig kort tid!
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Hei disse rørene står i min Cayin forsterker...
    4 stk Electron Harmonix 6550EH (russia)
    2 stk RCA Radiotron electron 59EX9 (usa)
    2 stk Sylvania Jan CHS 6SL7GT (usa)

    noen som vet om dette er brukbare rør,er det billig rør,Nos rør eller lign?
     

    tRMD

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.04.2007
    Innlegg
    238
    Antall liker
    0
    Du VIL oppdage noe -

    En lettsvevende overtone av detaljer som du takket være "gøy-faktoren" i høytalerne dine, har akseptert fraværende.

    Ikke mye forskjell oppover på Khorn og LaScala.
    Men for å oppnå dette. Må det skjæres og herjes i kassene?
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    Som du ser av bildet, kan du velge å sette dem på toppen, aller lage nye frontplate å montere dem i.
    Det kommer en krybbe med diskantene som gjør at de kan plasseres på toppen av enhver flat ht.


    Det som er sikkert, er at en rund diskant ikke passer i et firkantet hull ;)

    T500AmkII er 99mm i diameter.

    Fostex leverer også attenuatorer til diskanten, men lettest er det å kjøpe et sett fra www.alkeng.com

    Går du med tanker om å gjøre dette, anbefaler jeg deg å lese litt på www.fostex.com og gjøre deg opp en mening selv, uavhengig av hva vi andre mener. Det gjorde jeg!

    Her kan du se litt om hva jeg har gjort, og valgene jeg har tatt:
    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=5446.200

    og det fortsetter med info om horn og anlegg - tweaks og ombygginger her;
    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=21619.400
     

    Vedlegg

    tRMD

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.04.2007
    Innlegg
    238
    Antall liker
    0
    Må man gjøre om delefilter i LS ved bruk av noe sånt. Eller er det bare å plugge på liksom?
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    tRMD skrev:
    Må man gjøre om delefilter i LS ved bruk av noe sånt. Eller er det bare å plugge på liksom?
    Denne diskanten har 110 db følsomhet i 8 ohm.

    Som jeg nevnte, anbefaler jeg deg å lese litt spec og teori om diverse drivere og løsninger for å bedre se sammenhengen.

    Men JA - du må gjøre noe med delefilter og volumstyring mellom driverne!
     

    tRMD

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.04.2007
    Innlegg
    238
    Antall liker
    0
    om jeg nevnte, anbefaler jeg deg å lese litt spec og teori om diverse drivere og løsninger for å bedre se sammenhengen.
    Jeg leser jeg ---- men jeg er jo totalt uforstående til alt sånt. Jeg er bare interessert i lyden. Kall meg gjerne en som surfer på toppen om du vil, men sånn er det ::)
    Så om noe slikt skulle bli gjort ville jeg måtte få noen til å gjøre hele greia for meg.

    BHO - hva er egentlig gjort med de LS jeg har?
    Kun kabinett og kabling?

    mvh
    T
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    tRMD skrev:
    Jeg leser jeg ---- men jeg er jo totalt uforstående til alt sånt. Jeg er bare interessert i lyden. Kall meg gjerne en som surfer på toppen om du vil, men sånn er det ::)
    Greit nok det "Mr.t".

    Siden du ber om forklaringer på en del nokså kompliserte spørmål hvor det ikke finnes noe enkeltstående fasitsvar, man kun "veivalg", har jeg anbefalt deg å lese litt basic bak Klipsch LS og Khorn, drivere og delefiltere generelt.

    Det finnes bla en utmerket bok som kan lastes ned gratis fra www.dynabel.no .

    Vi her på forumet kan komme med forslag, eller eksempler på løsninger som vi har valgt. Flere av oss kan sikkert også forklare hvorfor vi valgte som vi gjorde. Vi hverken kan eller bør fortelle deg hva eller hvordan du skal velge.

    Dersom du har intensjoner om å gå "custom" med dine horn, bør du forstå gunnprinnsippene for hva som ligger bak, ellers blir det rett og slett for omfattende å gi råd over forum.

    Du må gjerne kjøre en tur til Sandefjord, og jeg kan tegne og forklare det lille jeg kan mens vi spiller musikk som eksempler, men det blir rett og slett mer enn jeg gidder å skrive i detalj. Spesielt siden mye flinkere folk enn meg har beskrevet dette på nett.
     

    tRMD

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.04.2007
    Innlegg
    238
    Antall liker
    0
    Vi her på forumet kan komme med forslag, eller eksempler på løsninger som vi har valgt. Flere av oss kan sikkert også forklare hvorfor vi valgte som vi gjorde. Vi hverken kan eller bør fortelle deg hva eller hvordan du skal velge.
    Neida - forlanger ikke det.

    Men kom gjerne med ytringer - hvorfor dere liker det osv...
    Jeg digger LS som de er - men er litt tiltrukket av en evt. delefilterendring og hva det kan gi.

    Å bytte ut diskant er ikke aktuelt på nåværende tidspunkt. Må rekke å "bli lei" av den diskanten jeg har først. :eek:

    Hvis det er noe jeg ikke synes er optimalt fortsatt så er det den overgangen mellom/bass. Hvis ikke innspillingen hjelper til blir det litt blodfattig der av og til.
    Bass savner jeg overhodet ikke. Den som er der gjør meg bare SÅ glad! ;D

    har lånt en Audion Silver Night MK2 m passiv linjevelger. Har stooooore problemer med å sette inn min egen 2a3 igjen. Den spiller grisebra.
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    tRMD skrev:
    Å bytte ut diskant er ikke aktuelt på nåværende tidspunkt. Må rekke å "bli lei" av den diskanten jeg har først. :eek:
    Det er klart at det er moro å "modde" eller kall det gjerne en oppgradering eller whatever, men jeg personlig synes at enkelte er ALTFOR rask til å gjøre slike endringer. ;) Kan man virkelig bli ordentlig kjent med lyden så fort?

    Jeg liker å bli ordentlig kjent med det jeg har, spille leeeeenge før slikt gjøres, men selvfølgelig er det opp til hver enkelt hva de vil gjøre.

    Så om jeg var deg, så ville ikke jeg gjort en dritt, bare spillt musikk og kost meg. 8)
     

    tRMD

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.04.2007
    Innlegg
    238
    Antall liker
    0
    Så om jeg var deg, så ville ikke jeg gjort en dritt, bare spillt musikk og kost meg.
    Det gjør jeg heeele tida mens jeg prøver å bli vis her på forumet.

    mvh
    T
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    JanOlav skrev:
    tRMD skrev:
    Å bytte ut diskant er ikke aktuelt på nåværende tidspunkt. Må rekke å "bli lei" av den diskanten jeg har først. :eek:
    Det er klart at det er moro å "modde" eller kall det gjerne en oppgradering eller whatever, men jeg personlig synes at enkelte er ALTFOR rask til å gjøre slike endringer. ;) Kan man virkelig bli ordentlig kjent med lyden så fort?

    Jeg liker å bli ordentlig kjent med det jeg har, spille leeeeenge før slikt gjøres, men selvfølgelig er det opp til hver enkelt hva de vil gjøre.

    Så om jeg var deg, så ville ikke jeg gjort en dritt, bare spillt musikk og kost meg. 8)
    Vise ord Jan Olav,

    Jeg brukte 2 år på å bestemme meg for å bytte diskant.
    Den tiden brukte jeg på å lytte-lese-forstå
    Ennå et halvt år er gått før jeg byttet delefilter.
    Føler at jeg er på rett spor nå :)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Ett bitte lite førsteinntrykk etter filter bytte i hønna mine, det funker ;)

    Det første som slo meg, etter 5 min, var hvor lettflytende det ble og hvor mye bedre bassen føltes der og da. Er som å ha dratt av brekket for å bruke en halvbra sammenligning til bilverdenen.

    Satt og hørte litt på Steinar Albrigtsen på kassett i går kveld før jeg køyet (da hadde filtrene fått rundt 10 timer) og fikk gåsehud ! Skremmende.
    Virker som det har blitt mye mere kjøtt på beina, bassen slipper seg løs (mellombass også), toppen er noe "dempet" ennå men regner med det slipper etterhvert. Fjerning av bassfilter har garantert noe for seg, iaf i bunkersen min. Skal la de får ett par uker før det blir aktuelt å leke med settingene på autotrafo. Vishay får også vente til filtrene er innspilt. Hadde jeg satt på Vishay nå hadde jeg neppe merket noe fra eller til tror jeg.
    Må vel regne med noen opp og nedturer før man kan si at filtrene er innspilt.

    Men så langt positivt. Garantert ikke blitt værre.

    /jan
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.788
    Antall liker
    55.379
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    Hei J
    Hadde du AL 3 filtre ?
    Jeg har hørt masse på La Scala nå,hadde et døds fall i familien så jeg har ikke vært så aktiv her inne
    Adionoten blir ikke ferdig på en stund,så jeg kjøpte en hybrid forsterker så lenge.
    Blir mye lytting om dagen og jeg må si at jeg kommer ikke til og selge LS på leeeeenge.
    Kunne tenke meg og oppgradere om en stund,men ikke mere enn delefiltrene om det har noe for seg
    har AL 3 filtere og lurer da på om det er noe og hente?

    O
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Kondolerer.


    AK-3 filtre i mine.
    Ligger noen bilder fra delefilterbytte og av begge filtrene i tråden min.
    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=11057.4780

    Skal ikke gi meg utpå om det er noe/mye og hente på delefilter bytte/oppgradering i LS.

    Her, så langt, virker det som det har blitt "bedre" og mere i min gate lydmessig.
    Så er ikke misfornøyd med tingenes tilstand.

    Nå skal det sies at jeg har hørt primært på/spilt kassetter og filtrene har fått 35 timer god og vel så langt.
    Føler at det begynner å løsne. Skal ta noen timer i bunkersen i kveld, da med cd og vinyl.
    Bruker foresten Svampen (2A3) og M2 nå.

    /jan
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    20.066
    Antall liker
    11.046
    Torget vurderinger
    10
    Får jeg bedre lyd ved å skifte komponenter i delefilteret i RB75?
    Hva med internkablingen?
    Diskanthornet har jeg tenkt å dempe med Densotape eller 2K fugelim.
    Er det andre tweak?
    :)
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.788
    Antall liker
    55.379
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    JanR skrev:
    Kondolerer.


    AK-3 filtre i mine.
    Ligger noen bilder fra delefilterbytte og av begge filtrene i tråden min.
    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=11057.4780

    Skal ikke gi meg utpå om det er noe/mye og hente på delefilter bytte/oppgradering i LS.

    Her, så langt, virker det som det har blitt "bedre" og mere i min gate lydmessig.
    Så er ikke misfornøyd med tingenes tilstand.

    Nå skal det sies at jeg har hørt primært på/spilt kassetter og filtrene har fått 35 timer god og vel så langt.
    Føler at det begynner å løsne. Skal ta noen timer i bunkersen i kveld, da med cd og vinyl.
    Bruker foresten Svampen (2A3) og M2 nå.

    /jan
    Takk for det Jan!
    Jeg ser jo at Khorna går mye dypere enn LS,venter en stund med delefilter bytte
    Det låt sykt mye bedre med hybriden den spiller etter sigende 2x10 watt klasse A.
    O
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Ove W skrev:
    JanR skrev:
    Kondolerer.


    AK-3 filtre i mine.
    Ligger noen bilder fra delefilterbytte og av begge filtrene i tråden min.
    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=11057.4780

    Skal ikke gi meg utpå om det er noe/mye og hente på delefilter bytte/oppgradering i LS.

    Her, så langt, virker det som det har blitt "bedre" og mere i min gate lydmessig.
    Så er ikke misfornøyd med tingenes tilstand.

    Nå skal det sies at jeg har hørt primært på/spilt kassetter og filtrene har fått 35 timer god og vel så langt.
    Føler at det begynner å løsne. Skal ta noen timer i bunkersen i kveld, da med cd og vinyl.
    Bruker foresten Svampen (2A3) og M2 nå.

    /jan
    Takk for det Jan!
    Jeg ser jo at Khorna går mye dypere enn LS,venter en stund med delefilter bytte
    Det låt sykt mye bedre med hybriden den spiller etter sigende 2x10 watt klasse A.
    O
    De kryper langt nok ned for meg :)
    Men de er nok litt "snillere" enn LS.

    Men tro meg, LS er den artigste høytaleren jeg har hørt. En bombe av en høytaler på "riktig" utstyr.
    Bare vær litt tålmodig og prøv deg fram med plassering og amper :)
    Spill musikk, kos deg. Evt oppgraderinger og triksing kan du ta etterhvert.

    /jan
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.788
    Antall liker
    55.379
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    Har vel plasert de så godt det går an nå,etter bil kjøp er det ikke my på konto :'(
    Sparer til en MC 275,hørte på en med RF 63 og den låt utrolig bra.
    Koser meg med musikk vær dag ;D

    O
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    AL-filtere er i LaScala og AK i K-horn. ;)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Ove W skrev:
    Koser meg med musikk vær dag ;D

    O
    Jeg også, mest bakgrunnsmusikk av naturlige grunner.
    Men..blitt noen timer i kveld i bunkersen (foran anlegget), mest vinyl men ett par cd's har man vært innom.

    Og ja, koser meg veldig :)

    /jan
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Audionote KIT 1 er en fin forsterker til La scala.

    Den er rimlig i innkjøp , har den volumpot , kan dette bypasses og bruke pre på sikt( mye bedre)

    man kan mked denne ta litt og litt , og oppnå veldig bra lyd.

    Man bør prøve det enkelte individ før innkjøp om mulig....Eldre an Kits kan gi lyd fra seg , hva brum angår , men det meste er reparerbart ;)

    La scala er en forferdelig dynamisk høyttaler rett og slett... ;D

    Sikkert mye annet som funker også , feks transistor klasse A som har vært nevnt....jeg har kun harr rør på la scala , og bare hørt disse ht med dette i andre sammenhenger....at de er kjappere enn K-horn har noe med bassen å gjøre , den går ikke like dypt , og kan dermed spille enda kjappere....de dyreste klipsch subbene funker til ls hevder importøren , men tror og Velodyne s subber kan gjøre det bra her.

    Med l.s i hus , befinner eiern seg på kanten av det maksimale av dynamikk som kan komme ut av høyttalere skapt for reproduksjon av lyd.... ;D

    ES
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Ønsker alle Klipsch elskere en fin Valentinsdag sammen med sine kjære Klipsch!! 8)
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    JanOlav skrev:
    Ønsker alle Klipsch elskere en fin Valentinsdag sammen med sine kjære Klipsch!! 8)
    knips noen bilder av dine valentinespyntete khorns JanOlav!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn