Det er gulvet jeg er mest usikker på... 50mm sundolitt 22mm spon, 15mm parkett. alternativer vil bli vurdert men de må ikke bygge mer.jan#jan skrev:Flytende gulv er grøss ... da er det bedre å kjøre hardt.
Det er gulvet jeg er mest usikker på... 50mm sundolitt 22mm spon, 15mm parkett. alternativer vil bli vurdert men de må ikke bygge mer.jan#jan skrev:Flytende gulv er grøss ... da er det bedre å kjøre hardt.
Har ikke sjekket hva som er lovlig eller ei, velger å følge anvisning fra entrepenør.vins666 skrev:Gulv er isolert og grovavrettet betong, tanken er å bruke 50mm sundolitt 22mm spon og parkett.(sitat)
Isopor er ikke lovlig brukt i bygg uten å brannsikres.
Varmekabel i gulvet ??KnB skrev:Det er gulvet jeg er mest usikker på... 50mm sundolitt 22mm spon, 15mm parkett. alternativer vil bli vurdert men de må ikke bygge mer.jan#jan skrev:Flytende gulv er grøss ... da er det bedre å kjøre hardt.
;DKnB skrev:Det gummigulvet kjenner jeg godt til, og ikke i svarte H om det havner i mitt hus :-X ;D ;D
Ah - den ser jegKnB skrev:Kvalitet er veldig bra osv, men jeg har tråkket på slike gulv i x antall år. For meg er det et mer jobb gulv![]()
Åh, på kjøkken og andre steder som det kunne trenges... ja hvorfor ikke. Plastikk-lammi gulv har jeg fått nok av, og unger lager hakk i alt inkludert parkett. Må vel kjøpe bambus-parkett når det blir aktuelt en gang.KnB skrev:Det gummigulvet kjenner jeg godt til, og ikke i svarte H om det havner i mitt hus :-X ;D ;D
Liker ikke varme i gulv, om det skulle være noe -kanskje vannbåren varme, men nei, det blir det ikke.
Beklager feilinformasjon. Ser at sundolitt er godkjent lagt med overdekking av 22mm spon eller gips før parkett.KnB skrev:Har ikke sjekket hva som er lovlig eller ei, velger å følge anvisning fra entrepenør.vins666 skrev:Gulv er isolert og grovavrettet betong, tanken er å bruke 50mm sundolitt 22mm spon og parkett.(sitat)
Det var da endelig godtvins666 skrev:KnB skrev:Har ikke sjekket hva som er lovlig eller ei, velger å følge anvisning fra entrepenør.vins666 skrev:Gulv er isolert og grovavrettet betong, tanken er å bruke 50mm sundolitt 22mm spon og parkett.(sitat)
Beklager feilinformasjon. Ser at sundolitt er godkjent lagt med overdekking av 22mm spon eller gips før parkett.
Gummigolv er ikke plastikk .. men et høykvalitetsprodukt, men tror jeg skjønner hva du mener fordetbjornh skrev:Åh, på kjøkken og andre steder som det kunne trenges... ja hvorfor ikke. Plastikk-lammi gulv har jeg fått nok av, og unger lager hakk i alt inkludert parkett. Må vel kjøpe bambus-parkett når det blir aktuelt en gang.KnB skrev:Det gummigulvet kjenner jeg godt til, og ikke i svarte H om det havner i mitt hus :-X ;D ;D
Liker ikke varme i gulv, om det skulle være noe -kanskje vannbåren varme, men nei, det blir det ikke.
Ja, ser denNikko03 skrev:Tanken min var å spikre direkte i tilfarer. Bare bruke ullpapp på tilfarer for å hindre knirk.
Hvis huset er av nyere dato ligger det sikkert fuktsperre i grunn. Da er det ingen grunn til å bruke fuktsperre lenger opp i konstruksjonen. Det er rett å slett uheldig da du kan ende med å sperre fukt mellom to lag plast.
er huset av eldre årgang så annbefaler byggforsk å legge plast direkte på betong og tilfarere oppå, isolasjon og tregulv eller spon.
Har god erfaring med heltre eik, helt annen kvalitet en parkett. La over 100m2 skipsgulv i mitt gamle hus. Veldig bra.bjornh skrev:Åh, på kjøkken og andre steder som det kunne trenges... ja hvorfor ikke. Plastikk-lammi gulv har jeg fått nok av, og unger lager hakk i alt inkludert parkett. Må vel kjøpe bambus-parkett når det blir aktuelt en gang.KnB skrev:Det gummigulvet kjenner jeg godt til, og ikke i svarte H om det havner i mitt hus :-X ;D ;D
Riktig det. Men den lekkasjen er så liten og klemt med tilfareren så den representerer ingen fare.KnB skrev:Ja, ser denNikko03 skrev:Tanken min var å spikre direkte i tilfarer. Bare bruke ullpapp på tilfarer for å hindre knirk.
Hvis huset er av nyere dato ligger det sikkert fuktsperre i grunn. Da er det ingen grunn til å bruke fuktsperre lenger opp i konstruksjonen. Det er rett å slett uheldig da du kan ende med å sperre fukt mellom to lag plast.
er huset av eldre årgang så annbefaler byggforsk å legge plast direkte på betong og tilfarere oppå, isolasjon og tregulv eller spon.men må inn med fuktsperre under tilfarere... som igjen blir puntert ved bolting.
ikke sikkert det er bedre men trodde kanskje trinnlyd matta dempet vibrasjoner i underlaget bedreKnB skrev:Om jeg legger flytende ser jeg ikke at trinnlyd har noen fordel fremfor isopor på et kjellergulv.
Alternativet blir tilfarere og spikring tror jeg![]()
Nei se der...!KnB skrev:fra lytte pos.
prøver meg på justering av basser...
KnB skrev:fra lytte pos.
prøver meg på justering av basser...
[/quote
Det aner meg at du har godt med dynamikk å by på i front der...