Å jada, bytt den ut med en SE :eddie1 skrev:Nå begynner det å bli mange med SE versjoner her! noe som kan gjøres for å gjøre lyden i min mosfet enda bedre tro 8)
/jan
Å jada, bytt den ut med en SE :eddie1 skrev:Nå begynner det å bli mange med SE versjoner her! noe som kan gjøres for å gjøre lyden i min mosfet enda bedre tro 8)
Ja, gjerne... Vi finner tid og romLagga skrev:Hi hi hi, herlig Lassemann!!!
Førjulskaffe?
:
Vennlig hilsen
Morten
Hehe. Du bare lodder du..! ;Dlassemann skrev:Spiller veldig flott og uanstrengt dette her.. Mer rom og luft og mer power rett og slett.. Vil komme en mer utfyllende beskrivelse etterhvertbjornh skrev:Dette var særs interessant. Hvordan er lyden?
mvh
lassemann
Neida.. Bestiller feriehus også.. ;D Men fra spøk til alvor; hva er livet uten liv og lodding Har ikke skjedd noe galt ennå.... Forøvrig skål til de som fortsatt har noe i glassetbjornh skrev:Hehe. Du bare lodder du..! ;Dlassemann skrev:Spiller veldig flott og uanstrengt dette her.. Mer rom og luft og mer power rett og slett.. Vil komme en mer utfyllende beskrivelse etterhvertbjornh skrev:Dette var særs interessant. Hvordan er lyden?
mvh
lassemann
Spiller fabelaktig bra!! 90000uF pr side er jo brukbart til 25/60 watt Kan plassmessig øke til 105000 uF pr side og vurderer det.. Lyttene koster ikke mer enn ca 200,- pr stk så det er jo ikke all verden.. Men om det er noe poeng vites ikkebjornh skrev:Heldiggrisen..!
-hva synes du om lyden i MI 10.1 (SE særskilt edition)?
Det var ikke meg.lassemann skrev:Ja, så sant Morten! Noen bedre transe skal letes lenge etter vil jeg tro.. Nå er det bare glede her i gården, til tross for beskyldninger om kabeltroyka og det hele.. Tenk å dra meg inn i det kabelhe....te.. Vel, vel.. dem om det :-\
Uansett, måltidet og drikke satt seg rett i sikringsboksen.. Perfekt kjøtt! Og fant frem en luring av et belgisk juleøl.. 10,5 ampere :
mvh
lassemann
lassemann skrev:en luring av et belgisk juleøl..
Takker sluket!pengesluk skrev:Ingen dårlig ertatning for manglende matbilder det her....
;Dpengesluk skrev:Den der til slukking?? Da tør jeg ikke tenke på hva som brukes til opptenning
;Dpengesluk skrev:Den der til slukking?? Da tør jeg ikke tenke på hva som brukes til opptening
Vel, kall det heller fordøyelseshelp Tok på gårkveldens pinnekjøttseanse.. Både fruen og jeg sovnet på sofaen ut i de sene timer.. Men, herlig godt måltid var detpengesluk skrev:Den der til slukking?? Da tør jeg ikke tenke på hva som brukes til opptening
Nydelig da......lassemann skrev:Både fruen og jeg sovnet på sofaen ut i de sene timer..
He, he.. Spiller flott her nå, ikke noe tendenser til "feil" eller andre ulumskheter, helt klart mer oppløst og mer dynamikk. Annerledes enn jeg er vant med, så jeg vil, som med all annen galskap jeg bedriver, vente med de store ordene. Har fulgt oppskriften til Truels Gravesen til punkt og prikke..RoDa skrev:Du er rape gal, lassemann, men tøffing! ;D
Litt usikker nå, snek det seg en t, r og e for mye, eller skulle g'en være en k?lassemann skrev:He, he.. Spiller flott her nå, ikke noe tendenser til "feil" eller andre ulumskheter, helt klart mer oppløst og mer dynamikk. Annerledes enn jeg er vant med, så jeg vil, som med alt annen galskap jeg bedriver, vente med de store ordene. Har fulgt oppskriften til Truels Gravesen til pungt og prikke..
mvh
lassemann
Peter skrev:Litt usikker nå, snek det seg en t, r og e for mye, eller skulle g'en være en k?lassemann skrev:He, he.. Spiller flott her nå, ikke noe tendenser til "feil" eller andre ulumskheter, helt klart mer oppløst og mer dynamikk. Annerledes enn jeg er vant med, så jeg vil, som med alt annen galskap jeg bedriver, vente med de store ordene. Har fulgt oppskriften til Truels Gravesen til pungt og prikke..
mvh
lassemann
;D
...Ja, det var det da. Du har visst en arg konkurrent her. Lassemann snakket jo nettopp om innspilling av nye loddepunkter.Destiny skrev:Hvis jeg er Norges innbrenningsmester
Dazed skrev:...Ja, det var det da. Du har visst en arg konkurrent her. Lassemann snakket jo nettopp om innspilling av nye loddepunkter.Destiny skrev:Hvis jeg er Norges innbrenningsmester
;D ;D ;DDazed skrev:...Ja, det var det da. Du har visst en arg konkurrent her. Lassemann snakket jo nettopp om innspilling av nye loddepunkter.Destiny skrev:Hvis jeg er Norges innbrenningsmester
Det er helt sikkert en grunn til at diskanter er dempet med ferromagnetisk olje. Jeg vil tro det er for å sikre mot kraftige impulser iom at oljen gir en treghet til coilen slik at den "henger" eller holder spolen igjen ved store utslag. Videre vil jeg tro den kan bidra til noe kjøling når diskanten arbeider hardt.. Oljen er vel der som en form for sikkerhet vil jeg tro og som egentlig ikke har noe direkte positivt å si for selve lydegenskapen annent enn negativt. Dette er jo i og for seg et kjent mod i DIY miljøene og blitt gjort mange ganger før..Dazed skrev:Hmm. Modig, det skal du ha!
Er det ikke en grunn til at Scanspeak synes diskanten skal være oljedempet?
Mm, ikke alltid like lett å skilleRubyred skrev:Herlig Lassemann. Du finner stadig nye innfallvinkler for modifiseringer ser jeg. Kudos.
Får håpe det spiller bedre, og ikke bare er anneledes. Denne modden er jo ikke reversibel.
Får snart komme på en lytt igjen. Veldig hyggelig sist.
/Ruby
Får ta en tur bortom igjen snart, tror jeg. Det har skjedd mye hos deg siden sist.lassemann skrev:Det er helt sikkert en grunn til at diskanter er dempet med ferromagnetisk olje. Jeg vil tro det er for å sikre mot kraftige impulser iom at oljen gir en treghet til coilen slik at den "henger" eller holder spolen igjen ved store utslag. Videre vil jeg tro den kan bidra til noe kjøling når diskanten arbeider hardt.. Oljen er vel der som en form for sikkerhet vil jeg tro og som egentlig ikke har noe direkte positivt å si for selve lydegenskapen annent enn negativt. Dette er jo i og for seg et kjent mod i DIY miljøene og blitt gjort mange ganger før..Dazed skrev:Hmm. Modig, det skal du ha!
Er det ikke en grunn til at Scanspeak synes diskanten skal være oljedempet?
Min subjektive opplevelse i går var et mer åpent lydbilde med mer mikrodynamikk, men det er fortsatt for tidlig å si noe bastant ennå. Vi får la juleplatene bryne seg på dette moddet gjennom julen. Blir nok bra det her også tenker jeg
mvh
lassemann