Mange takk eddie1, det lyder efter hånden også helt okeddie1 skrev:Grattis med et pent anlegg![]()
Hvordan lyder din cs600 på Klipsch? K-horn var drømme højtalerne i mange år efter at jeg hørte et par i Hong Kong i '98
Mvh Kjartan
|
Mange takk eddie1, det lyder efter hånden også helt okeddie1 skrev:Grattis med et pent anlegg![]()
Hei den låter meget bra på Klipsch,perfekt match på mine Palladium stativ høytalere men effekten passer selvsagt ennå bedre på la scalakjartanb skrev:Mange takk eddie1, det lyder efter hånden også helt okeddie1 skrev:Grattis med et pent anlegg![]()
Hvordan lyder din cs600 på Klipsch? K-horn var drømme højtalerne i mange år efter at jeg hørte et par i Hong Kong i '98
Mvh Kjartan
Hei de går akkurat under men vet ikke om det er "sunt" for rørene og stå klint oppunder topplokketptb skrev:Til både @kjartanb og @eddie1
Velkommen i "klubben" og gratulerer med nye amp´s
BTW: 6CA7 > går de under lokket på CS600?
ptb skrev:Tja - man bør vel ha noe (0,5 cm?).
Den eneste faktoren som innvirker er vel varme?
Med forbehold om at forskjellene kan fremstå annerledes med andre høyttalere - og i andre rom. Det er 2 veldig ulikt lydende rør.doxa skrev:PTB; Vad syns du om forsjellen mellom Svetlana Winged C och 6n3ce?
Er de GE-rørene Black Plate eller Grey Plate?doxa skrev:..... så kom jag över 4st NOS GE 6cs7 och det blev ett lite ljusare, mer detaljerat ljud med dessa. Sylvania är lite mörkare i klangen.
Rørforsterkere generelt er ikke spes. strømsterke. Derfor bør høyttalere velges med noe omhu. Primært er det imperdansedipper i de lavere frekvensområder men bør ta hensyn til. Om A9 ikke faller lavere enn 6,2 ohm, så burde det neppe være noe problem.slartibartfast skrev:hei
vurderer en CS600 - hvor strømsterk er den?
Jeg har Spendor A9 med 91dB/m med en impedansminimum på 6,2R - går det bra, tro?
det blir veldig sjelden spillt høyt her i huset, men etter erfaring er det ingen ulempe hvis forsterkeren har litt saft akkurat ved lavt volum.
ingen problem på lavt volum men på mine Palladium med en følsomhet på 91db(stereophile) og 4 ohm så ga den opp på litt høyere volumslartibartfast skrev:hei
Jeg har Spendor A9 med 91dB/m med en impedansminimum på 6,2R - går det bra, tro?
det blir veldig sjelden spillt høyt her i huset, men etter erfaring er det ingen ulempe hvis forsterkeren har litt saft akkurat ved lavt volum.
Jeg tror også impedanskurven har mest å si (mener jeg også å ha lest)ptb skrev:Rørforsterkere generelt er ikke spes. strømsterke. Derfor bør høyttalere velges med noe omhu. Primært er det imperdansedipper i de lavere frekvensområder men bør ta hensyn til. Om A9 ikke faller lavere enn 6,2 ohm, så burde det neppe være noe problem.slartibartfast skrev:hei
Jeg har nå endelig, etter en langvarig (dog ikke kontinuerlig) prosess funnet frem til- og investert i nye høyttalere. De er oppgitt til 89db med nominell imperdanse oppgitt til 8 ohm. Jeg har kun klart å finne et dårlig detaljert imperdanskurvediagram der det ser ut til at de går ned i noe under 6ohm ved omtrent 150hz, men sett oppgitt måling av laveste imperdanse på 4,1 ohm - frekvens ikke angitt. Var i utgangspunktet litt skeptisk mht dette, men det fungerer fint. Ingen tegn til verken ullen eller flytende bass. Skal ikke direkte påpeke "stålkontroll" i dypbassen, men den er godt definert selv på høyt volum med basstung musikk.leik skrev:Jeg tror også impedanskurven har mest å si (mener jeg også å ha lest)
Jeg har spilt med 600 på ProAc (88,5dB) og nå på Harbeth (86dB) uten problemer. Og med det mener jeg egentlig at det fungerer veldig bra...
Da spiller jeg sikkert ikke særlig høyt i alles ører, men høyt nok til at min lille lyttestue går i metning. Mer enn nok.
Jadapengesluk skrev:Få ut fingrene nå da... Leben er coole saker og du har jo høytt. som matcher!
Yess!Thumper skrev:Takk jeg er veldig fornøyd med den, men den alene gir jo ikke så mye lyd så jeg kjøpte en Leben til når jeg først var i gang med shopping...
Må jo ha power også... 8)
Det skal sies at det var med blandede følelser jeg la ut 600 for salg, men etter litt tenketid så lot jeg det stå til. Bestillte RS100 og CS660p nye i samme moment...leik skrev:Ja, tenkte meg det. Hadde ikke fått meg meg noe på børsen bare.
Regner ikke med det blir tilbakeskritt uansett.
Skulle gjerne hørt 660 en gang.
Selv har jeg ikke hjerte til å selge min 600, så det får evt bli et oppsett nr 2
Den har liksom blitt en god venn av meg her.
Grattis med oppgradering. Må tro om ikke jeg antok/misstenkte dette (i tråden din) som en "naturlig" vei videre fra CS600Thumper skrev:Det som skjedde var at jeg fikk for meg at jeg ville ha pre og power. Ergo så solgte jeg CS600'n...
Siden jeg var så fornøyd med den var det naturlig for meg å gå for et komplett Leben oppsett.
Hadde forsåvidt hørt CS660p tidligere på de forrige ht mine, så jeg visste at det ikke ville bli et tilbakeskritt![]()