Spiralis skrev:
Komponenten skrev:
Prøv heller å komme under skallet.
Det prøver de fleste av oss det Kompo, men vi kaller det ikke "skallet". Hva er i veien med å si "trusa", det er jo det det som det heter! ;D ;D ;D
Komponenten skrev:
Javel sjef! :-[ :-[ :-[ :-\
:-* :-* :-* :-* :-* :-* Blid igjen?
Vi som ikke bruker truser i polstret reinsdyrskinn pleier ikke å kalle det for skallet vet du
Blid igjen
? Pøh
Tror du jeg er så lett å smøre
Lomt:
Det er nok litt for mange menn som ser på kvinner som noe de har rett på, noe de kan bestemme over og nesten eie, dette ser man i mange kulturer, her er ikke Norge det verste landet, tvert imot. Det er vi heller ikke når det kommer til å betrakte kvinner som seksuelle objekter, dette er jo nesten det samme problemet som med tildekking av kvinner i andre kulturer, de er en vare, en eiendel som noen vil beskytte for andres åsyn, det er ikke for å beskytte kvinnene, men for å holde henne ren for den rette eieren. Tildekking av avkledning av kvinner er i bunn og grunn mye av det samme, bare i hver sin ytterkant, det er i begge tilfeller ikke hennes interesser som kommer i første rekke, det er andre som har glede av at hun fremstår som hun gjør.
Dessverre så er mange kvinner med på å ødelegge for alle de andre når de står frem med tomt blikk og lite klær. Jo flere sånne som står frem på denne måten, jo sterkere blir inntrykket av at slik er nå en gang kvinner, de er ikke så smarte stakkars, men de er da fine å se på, de liker å vise seg frem og få oppmerksomhet, de trenger noen som kan passe på dem og gi dem litt penger, så får man nok noe igjen også
Vel jeg liker ikke dette synet, jeg skjønner meg ikke på disse kvinnene, og de er faktisk og heldigvis ikke så mange som man kan få inntrykk av, og jeg skjønner meg heller ikke på disse mennene, de er vel ikke så mange som man kan få inntrykk av de heller. De aller fleste foretrekker heldigvis en likeverdig partner, en som er på noenlunde samme nivå mentalt.
Jeg tror ikke at en mann med en normal dose selvtillit føler seg redd for kvinner som er likestilte og oppegående, det er vel helst de som enten ikke har så stor selvtillit, eller er en slags variant av egoist eller psykopat som har behov for noen å dominere, eller bestemme over. Man trenger vel heller ikke å snakke så høyt om at vi er likestilte så lenge det finnes såpass mange menn som føler det går på æren løs om hans kone har bedre utdannelse eller bedre lønn heller, hva er det egentlig man føler at man må bevise, hvorfor skal dette ha noe å si?
Mye av det du skriver om å gi trygghet og ønske oppmerksomhet tror jeg rett og slett er noe man er tillært gjennom kjønnsroller. Jenter skal helst være pene, gutter skal helst være flinke. Jenter skal helst være snille, gutter kan i større grad være rampete. Det stilles andre forventinger til gutter og jenter helt fra oppveksten, og dette preger oss nok mer enn vi liker å innrømme.
Alle ønsker nok oppmerksomhet, men kanskje på litt forskjellige måter, alle har behov for å bli sett, lagt merke til, få skryt og anerkjennelse. Er man pen og får skryt for det fra man er liten kan man føle at dette er veien å gå, da blir man enda mer opptatt av hvordan man ser ut, og de mer viktige ting i livet kommer i andre rekke. Noen blir sikkert lykkelige på denne måten, men jeg tror nok at forfallet etter hvert blir tyngre å bære for dem enn for andre som har mer å falle tilbake på og ser at livet også har andre verdier.