Leikis Lyd
Hi-Fi freak
Skal det være dual mono, ja så skal det være Dual Mono
Ja vi blander aldrig inn to kurser i samme stereo annleg. Skal nokk holde styr på fasenDet bliver vel extra vigtigt å ha styr på fasen. Fra 2
forskellige kurser er ren meget dårlig ide må vi sige til barnetv.
La oss håpe det spiller godtSkal lytte på min her til aften. Meget spændende.
Jo vanligvis er det kraftverk, men den jeg bygger nå blir bare på ca 100 wattKaller du ikke Holton-kreasjonene dine kraftverk? Søkke ta. Jeg vet hvem jeg skal ringe dersom jeg tar en tur utover en dag. Særlig nå når det ikke ser ut som du får besøk av Kreket.
B
Tolmodighet, min venn, tolmodighet........ Slik TAR tid, men du vil garantert bli både stolt og fornøyd med sluttresultatet, tro meg !Skal prøve å legge kabler så det ser litt pent og ryddig ut. Alt sånn jobbing med å tilpasse alt tar no veldig mye tid
Her bestilte jeg ??????Hei, Eminence lab 15, handlet du dine på Evenstad eller partsexpress, finnes det andre alternative steder?
Det er så fantastisk hvor godt min nye Holton Stereo 800 L lyder. Jeg køber aldrig mere Voltage one. Ville lage en passiv forsyning hvis jeg var dig.Tror at det optimale resultat opnår du uten voltage one. Det er foreløbig min erfaring.
Jeg vurderer å prøve uten Volt-One i første omgang ja.Det er så fantastisk hvor godt min nye Holton Stereo 800 L lyder. Jeg køber aldrig mere Voltage one. Ville lage en passiv forsyning hvis jeg var dig.Tror at det optimale resultat opnår du uten voltage one. Det er foreløbig min erfaring.
@Drossel: Benytter du en passiv forsyning til inngangstrinnet selv, eller bruker du bare en felles forsyning?Det er så fantastisk hvor godt min nye Holton Stereo 800 L lyder. Jeg køber aldrig mere Voltage one. Ville lage en passiv forsyning hvis jeg var dig.Tror at det optimale resultat opnår du uten voltage one. Det er foreløbig min erfaring.
Hej jeg tager spændingen fra hovedforsyningen igennem drossler 51 ohm 1 Henry. Med hensyn til regulering så vil den normalt give mindre støj og rippel. Men man skal tænke på det er extra elektronik som også har modkobling og egenlyd. Selv helt fælles forsyning mener jeg giver bedre lyd end med Voltage One. Prøvede den også på en pre med dårligt resultat. Please referer mig ikke til Anthony. Jeg har tidligere nævnt det for ham.@Drossel: Benytter du en passiv forsyning til inngangstrinnet selv, eller bruker du bare en felles forsyning?Det er så fantastisk hvor godt min nye Holton Stereo 800 L lyder. Jeg køber aldrig mere Voltage one. Ville lage en passiv forsyning hvis jeg var dig.Tror at det optimale resultat opnår du uten voltage one. Det er foreløbig min erfaring.
Har du noen tanker om hvorfor en passiv forsyning er bedre enn en regulert? (Spørsmålet er kanskje heller hvorfor man trenger en regulert forsyning til et forsterkertrinn).
Ja, jeg bruker 4 modifiserte ebay-regulatorer basert på TL783. Kan ikke si at jeg merket stor forskjell på lyden med og uten, men da jeg satte inn regulatorene var det for mye romklang i stua, så forskjeller ble muligens maskert av dårlig akustikk.Gorm, har du også sepparat forsyning på dine 800R2 ?
Jeg satte på Volt-One på mine 500L når jeg satte de i monoblokk kabinett. Det var en forskjell, bedre sepparasjon og litt mere presist lydbilde, men i samme slengen mistet lyden muligens noe engasjemang og varme. Jeg mistenker Volt-One er litt imponator i starten, som gir litt lyttetretthet i lengden. Men vi får se om det kan funke bedre med lavspent trafo og høy bias, hvem vet før vi har prøvd
Jeg har ikke 1000VA trafo, jeg har to 630VA Men de er på 2x33 volt som gir ca 100watt, så tror det holder i lange baner !Ser godt ut. Jeg må erkende at 1000 w trafo til denne ikke er nok.
Kult
Har denne en trigger bryter (altså en impuls bryter) til start av forsterkeren?
Hvis du trekker ut kontakten og setter den inn igjen, starter da forsterkeren opp igjen eller må du trykke på startbryteren igjen?
Og den DC protectionen kan den ta 2 kanaler? er jord isåfall felles eller separert på på sense til høyttalerne?
hvis det er DC på utgangen så kutter den selve AC ut av softstarten ikke DC etter likeretteren ok kondisbanken?
Mvh
Per