LEIKIS LYD sitt svarte anlegg.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.601
    Det bliver vel extra vigtigt å ha styr på fasen. Fra 2
    forskellige kurser er ren meget dårlig ide må vi sige til barnetv.

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.237
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Hmmm, må krype til korset og innrømme att jeg var litt snar med de dobble IEC. I utganspunktet var årsaken att Power-One korta tålte kun to 1000VA trafoer og tanken var å bruke to 1500VA. Men nå som jeg bruker to stk 630VA, så holder det med ett Power-One kort. SARV.
    Så da blir det vel bare en iec da sikkert, de Power-One 3.0 korta er ikke akkurat så billige at jeg setter inn to for morros skyld :p

Da bli Power-One og Volt-One montering ca slik, må fremdeles fundere litt på hvor og hvordan jeg monterer de små trafoene til inngangstrinnet.

image.jpg
    image.jpg

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.237
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Litt mere jobbing med Power-One og Volt-One holderen, som også må holde de to små trafoene til inngangstrinnet.

image.jpg
    image.jpg

• Liker
    Reaksjoner: SRM

berxter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Antall liker
    4.466
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Kaller du ikke Holton-kreasjonene dine kraftverk? Søkke ta. Jeg vet hvem jeg skal ringe dersom jeg tar en tur utover en dag. Særlig nå når det ikke ser ut som du får besøk av Kreket.

B

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.237
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Kaller du ikke Holton-kreasjonene dine kraftverk? Søkke ta. Jeg vet hvem jeg skal ringe dersom jeg tar en tur utover en dag. Særlig nå når det ikke ser ut som du får besøk av Kreket.

B
    Jo vanligvis er det kraftverk, men den jeg bygger nå blir bare på ca 100 watt :rolleyes:
    Og det hadde jo passet konton mye bedre å kunne bygge non 20-50 watt klasse A eller lignende.
    Du er selvfølgelig velkommen for en lytteseanse !!

Ine123

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Antall liker
    4.769
    Sted
    Halden
    Hei Leikis:)

Skal prøve å legge kabler så det ser litt pent og ryddig ut. Alt sånn jobbing med å tilpasse alt tar no veldig mye tid :mad:
    Tolmodighet, min venn, tolmodighet........ :) Slik TAR tid, men du vil garantert bli både stolt og fornøyd med sluttresultatet, tro meg !

Mvh.
    Johnny

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.601
    Tror at det optimale resultat opnår du uten voltage one. Det er foreløbig min erfaring.

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Hei, Eminence lab 15, handlet du dine på Evenstad eller partsexpress, finnes det andre alternative steder?

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.601
    Tror at det optimale resultat opnår du uten voltage one. Det er foreløbig min erfaring.
    Det er så fantastisk hvor godt min nye Holton Stereo 800 L lyder. Jeg køber aldrig mere Voltage one. Ville lage en passiv forsyning hvis jeg var dig.

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.237
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Det er så fantastisk hvor godt min nye Holton Stereo 800 L lyder. Jeg køber aldrig mere Voltage one. Ville lage en passiv forsyning hvis jeg var dig.
    Jeg vurderer å prøve uten Volt-One i første omgang ja.

gormj

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.12.2008
    Antall liker
    315
    Sted
    Trondheim
    @Drossel: Benytter du en passiv forsyning til inngangstrinnet selv, eller bruker du bare en felles forsyning?
    Har du noen tanker om hvorfor en passiv forsyning er bedre enn en regulert? (Spørsmålet er kanskje heller hvorfor man trenger en regulert forsyning til et forsterkertrinn).

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.237
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Gorm, har du også sepparat forsyning på dine 800R2 ?
    Jeg satte på Volt-One på mine 500L når jeg satte de i monoblokk kabinett. Det var en forskjell, bedre sepparasjon og litt mere presist lydbilde, men i samme slengen mistet lyden muligens noe engasjemang og varme. Jeg mistenker Volt-One er litt imponator i starten, som gir litt lyttetretthet i lengden. Men vi får se om det kan funke bedre med lavspent trafo og høy bias, hvem vet før vi har prøvd :D

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.601
    @Drossel: Benytter du en passiv forsyning til inngangstrinnet selv, eller bruker du bare en felles forsyning?
    Har du noen tanker om hvorfor en passiv forsyning er bedre enn en regulert? (Spørsmålet er kanskje heller hvorfor man trenger en regulert forsyning til et forsterkertrinn).
    Hej jeg tager spændingen fra hovedforsyningen igennem drossler 51 ohm 1 Henry. Med hensyn til regulering så vil den normalt give mindre støj og rippel. Men man skal tænke på det er extra elektronik som også har modkobling og egenlyd. Selv helt fælles forsyning mener jeg giver bedre lyd end med Voltage One. Prøvede den også på en pre med dårligt resultat. Please referer mig ikke til Anthony. Jeg har tidligere nævnt det for ham.

gormj

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.12.2008
    Antall liker
    315
    Sted
    Trondheim
    Gorm, har du også sepparat forsyning på dine 800R2 ?
    Jeg satte på Volt-One på mine 500L når jeg satte de i monoblokk kabinett. Det var en forskjell, bedre sepparasjon og litt mere presist lydbilde, men i samme slengen mistet lyden muligens noe engasjemang og varme. Jeg mistenker Volt-One er litt imponator i starten, som gir litt lyttetretthet i lengden. Men vi får se om det kan funke bedre med lavspent trafo og høy bias, hvem vet før vi har prøvd :D
    Ja, jeg bruker 4 modifiserte ebay-regulatorer basert på TL783. Kan ikke si at jeg merket stor forskjell på lyden med og uten, men da jeg satte inn regulatorene var det for mye romklang i stua, så forskjeller ble muligens maskert av dårlig akustikk.

Før eller siden skal forsterkerne bygges om litt, og da frister det å lage et testoppsett hvor jeg også kan prøve Drossels spole-løsning. Det blir mere tilbake til en KISS-løsning som jo var den opprinnelige tanken.

Sist redigert:

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.237
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Litt søndags mekking.
    Montere strømtilførselen til 800L korta, gjør dette på under siden for et ryddigere utseende :p
    Sorte kjøleribber er også i hus så montering av 800 korta gjøres fortløpende.
    Stay tuned for more pictures.

image.jpg
    image.jpg

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.237
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Lita økt i kveld også. Begge 800 korta montert til kondisbank og kjøleribber. Alle kabler montert på 800korta. Borret hull og montert bryter i front, lenge siden jeg kjøpte de så vet ikke hvilken farge det er på ringen. Mistenker att det kan være grønn, likt som fargen på diodene på 800L korta :rolleyes:
    Så om en dag eller to håper jeg det blir oppstart.

image.jpg
    image.jpg
    image.jpg

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.601
    Ser godt ut. Jeg må erkende at 1000 w trafo til denne ikke er nok.

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.237
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Da har jeg endelig fått fyrt opp, en liten test på benken. Når har jeg sattn på plass i annlegget.
    Den veier ca 35 kg.
    Testing i kveld når roen i heimen har senket seg.
    Bias fåreløpig satt til 80mA pr transistor.
    Hva har du i bias Drossel ?
    Volt-One er ikke tilkoblet enda.

image.jpg

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.601
    Vet faktisk ikke hvad min bias er. Den er jo prejusteret fra Holton og temperatur og lyd er fin så jeg spiller bare en masse musik. Har netop betralt told for NXV 1200 og NXV 800. Jeg slap meget billigt med 1030 kr, :)

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.237
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    På mine 800L var bias pre justert, men de var ikke helt like ! Jeg også betalte vel ca 1000 i moms/tull for siste pakken.
    Jeg har nå koblet til Volt-One, det er helt klart økt klårhet og prsisjon i lydbildet. Eva og hennes kassegitar låter helt fortreffelig !
    Tror denne klårheten og åpenheten fordrer litt kontroll på akustikken og rett matching av utstyret forøvrig for ikke å låte hard og pågående. For jeg tror ikke jeg vil være foruten :cool:

Jeg skal selvsakt la det spille seg inn noen dager før jeg er mere påståelig :cool:

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.237
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Jeg vil også nevne att dette kortet Power-One 3.0 er helt genialt og praktisk sak.
    DC vakt, der høyttaler signalet ikke går igjenom et rele ! Ved dc på utgangen kuttes strøm til forsterker kortet.
    Softstart, tåler ivertfall to stk 1000VA.
    Lavspent bryter funksjon, så du kan bruke fin spinkel bryter !
    12v trigger funksjon for auto start fra pre med trigger !
    Tilkoblings punkter for strøm til ON led og Protection led.

image.jpg

pellesmil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2005
    Antall liker
    350
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    4
    Kult

Har denne en trigger bryter (altså en impuls bryter) til start av forsterkeren?

Hvis du trekker ut kontakten og setter den inn igjen, starter da forsterkeren opp igjen eller må du trykke på startbryteren igjen?

Og den DC protectionen kan den ta 2 kanaler? er jord isåfall felles eller separert på på sense til høyttalerne?

hvis det er DC på utgangen så kutter den selve AC ut av softstarten ikke DC etter likeretteren ok kondisbanken?

Mvh

Per

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.237
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Kult

Har denne en trigger bryter (altså en impuls bryter) til start av forsterkeren?

Hvis du trekker ut kontakten og setter den inn igjen, starter da forsterkeren opp igjen eller må du trykke på startbryteren igjen?

Og den DC protectionen kan den ta 2 kanaler? er jord isåfall felles eller separert på på sense til høyttalerne?

hvis det er DC på utgangen så kutter den selve AC ut av softstarten ikke DC etter likeretteren ok kondisbanken?

Mvh

Per
    ;)
    Vet ikke helt om det er en impuls bryter, bryteren holder seg inne når jeg slår på så da er det vel ikke det ?
    Jeg har ikke som vane å trekke ut kontaktene så det har jeg ikke testet :cool:
    Den overvåker dc på 6 kanaler eller to kanaler pluss tempratur på to og to til ca ingenting !
    Ved dc på utgangen så kutter den ac strømmen ja.

pellesmil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2005
    Antall liker
    350
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    4
    Takk, har kikket litt på den
    snuste også litt på den nye speaker protectionen HPA-LSP Two