LEIKIS LYD sitt svarte anlegg.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.237
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Da var de kommet i hus, skal bli spennende å høre hvordan dette kan låte. Men jeg forventer ikke att de er bedre en RS1, men morsomt å teste noe nytt og utvide horisonten litt. Kanskje jeg liker det jeg

image.jpg

Sist redigert:

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.237
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Da har jeg fåt saga non hull i testbafflene. De var ganske hullete fra før, men de var aaaalt for små :rolleyes:

image.jpg

32bit

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Antall liker
    307
    Torget vurderinger
    1
    Moro og følge med i denne tråden, spesielt det siste forsterkerprosjektet:)

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.237
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Morro å å høre. Siste prosjektet spiller bra også :) Du må vel få prøve den en dag !
    Men først må jeg teste litt med Tannoy ;)

32bit

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Antall liker
    307
    Torget vurderinger
    1
    Hvordan er lytteinntrykkene da?

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.237
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Hvordan er lytteinntrykkene da?
    Det låter veldig bra, 100 watt er overraskende mye :) Den låter ivertfall bedre en Plinius SA-100 :)

Nå er Tannoy til testing, laga meg et hurtig filter for å teste. Men merkelig ujevnt nivå på diskant for høyre og venstre side.
    Wird. Jævla irriterende.

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.237
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Testing testing.

image.jpg

Merkelig att det er for lite nivå i ene diskanten, mener å ha laget filtrene like på høyre og venstre side :cool:

HAREPUSEN

avtrådt 010924
    Ble medlem
    04.11.2009
    Antall liker
    3.151
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    ikke snudd fasen feil på den diskanten som er lav ?skal ikke mer til:(

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.237
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    ikke snudd fasen feil på den diskanten som er lav ?skal ikke mer til:(
    Har sjekket flere ganger så tror ikke det. Det er ikke bare att den er lav, den er også mere dunkel. Den sprudler liksom ikke.
    Jeg skal teste litt mere i kveld eller morgen, bytte side osv.

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.237
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Tannoy diskant mekking. Det viste seg å mangle en litt tykk pakning mot membran. Slik at membra tok i fasepluggen.
    Lyden ble ikke i orden så noe har nokk gått galt på grunn av denne skiven som manglet, den skal være ca 1 mm tykk. Laget en ny av et plast lokk :)

image.jpg
    image.jpg
    image.jpg

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.237
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Nå som ny diskant er på plass og jeg har fått mekka litt på delefilter så begynner det å spille bra. Holton skal på utlån så jeg har fått kobbla på Aleph J, jeg må si den imponerer stort med sine 20watt. Jeg kan ikke spille veeeldig høyt, men høyt nokk. Og den spiller veldig stort og luftig, ja rett og slett veldig bra !!
    Ellers merker jeg att Tannoy spiller noe ulikt fra Infinity RS1, men begge har sine fordeler. Tannoy favoriserer litt enklere musikk og på litt lavere volum. RS1 kan spille høyere og holder bedre kontroll på musikk med mere informasjon.

Om jeg hiver meg på å lage ny penere baffel til Tannoy vet jeg ikke enda, det frister å lage ny baffel til RS1 også.
    Så Tannoy blir nokk solgt etterhvert, de var mere som ett nysjerig dempende prosjekt. Men de skal nokk få stå å spille noen uker enda. For de imponerer bra, og håper noen kan ta turen å høre på de for å få bekreftet det jeg også hører.
    Og om noen er nysjerig på å kjøpe slike så bør de ivertfall komme å høre !

2 B fortseted.

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.237
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    image.jpg
    Sånn ser det ut med Tannoy og Aleph J, det spiller bra, men savner litt pling plong luft i toppen tror jeg.
    Att det er morro med noe lettrdrevet er jeg ikke i tvil om, men hvor veien går aner jeg ikke.

JoHoo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Antall liker
    4.191
    Torget vurderinger
    16
    Jeg syntes aleph var veldig behagelig i toppen enn kanskje noe avrundet. Den lille klasse d saken jeg bruker nå gir luft til tusen, men kan også bli i overkant pågående. Vanskelig balansegang det der..

men har du prøvd å dele diskanten aktivt ennå? Skjønte på terje at det var himmel og hav

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.237
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Jeg syntes aleph var veldig behagelig i toppen enn kanskje noe avrundet. Den lille klasse d saken jeg bruker nå gir luft til tusen, men kan også bli i overkant pågående. Vanskelig balansegang det der..

men har du prøvd å dele diskanten aktivt ennå? Skjønte på terje at det var himmel og hav
    Har ikke testet aktiv deling, men skjønner forskjellen er stor mot å bruke orginal filteret. Jeg har laget filter med litt Mundorf Supreme osv så de spiller langt bedre en orginal filteret. Siden Holton skal til Trondheim mandag så får jeg ikke testet aktiv deling enda, og det ser ut for att Aleph J flagger ut til en kar i Trondheim. Så jeg må vel bestille litt deler fra down under snart igjen :rolleyes:

JoHoo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Antall liker
    4.191
    Torget vurderinger
    16
    Aktiv deling er vanedannende, men selvfølgelig noe komplisert herk. Måling og tuning til den store gullmedaljen, men gir muligheter for å tyne maksimalt ut av driverne.
    Alephen var virkelig god syntes jeg, og den er nok den forsterkeren jeg syntes det var lettest å få til å låte godt på diskanten.

Fristende å teste ut de nye kl A modulene siden jeg har grini meg til gain justering. Si ifra før du slenger inn en bestilling!

Terje Berg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2008
    Antall liker
    1.082
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    5
    Ville absolutt kjørt tannoyene aktivt. Begynner å spille veldig greit hos meg nå, en perfekt høyttaler i et ventesystem. Mine blir nok liggende etter at nye ting ankommer :)

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.237
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Ville absolutt kjørt tannoyene aktivt. Begynner å spille veldig greit hos meg nå, en perfekt høyttaler i et ventesystem. Mine blir nok liggende etter at nye ting ankommer :)
    Det blir nokk prøvd, men må få på plass nokk forsterkere. Blir Holton også solgt så trenger jeg 4 gode kanaler :)

JoHoo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Antall liker
    4.191
    Torget vurderinger
    16
    Jeg gikk en runde kose klemte på bassene mine, så oppdager jeg att ene av de 6 på ene siden ikke spilte. Tittet bak, var ikke koblet på :p
    Surrehue
    Jeg satt og lyttet til bjørkestabelen min i går og syntes det låt skikkelig hoggorm. Etter en god stund fattet jeg at kun en mellomtonekanal var koblet til... Som nevnt, aktiv deling med en drøss kanaler er no hærk, men deilig når ting en skjelden gang er på stell

Terje Berg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2008
    Antall liker
    1.082
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    5
    Jeg måler ofte feil diskant i nærfelt uten å merke det, før en er ferdig.

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.237
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Jeg gikk en runde kose klemte på bassene mine, så oppdager jeg att ene av de 6 på ene siden ikke spilte. Tittet bak, var ikke koblet på :p
    Surrehue
    Jeg satt og lyttet til bjørkestabelen min i går og syntes det låt skikkelig hoggorm. Etter en god stund fattet jeg at kun en mellomtonekanal var koblet til... Som nevnt, aktiv deling med en drøss kanaler er no hærk, men deilig når ting en skjelden gang er på stell
    Det blir litt kabler å holde styr på ja, men greit å slippe alle deler og kabling i delefilter når det er aktiv deling inn i bildet da.
    Får jeg solgt Holton i samme slengen tenker jeg att det blir en brukbar bestilling fra Holton. Må få testa den klasse A saken ivertfall :)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Når jeg leser dette blir jeg mest glad for at jeg ikke kjører aktivt. Hadde rota meg helt bort. Når en så har dsp i tillegg blir det for mye for nepa mi å holde styr på...

God påske Mr Black..

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.237
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Når jeg leser dette blir jeg mest glad for at jeg ikke kjører aktivt. Hadde rota meg helt bort. Når en så har dsp i tillegg blir det for mye for nepa mi å holde styr på...

God påske Mr Black..
    Kabler er gøy :)
    God påske til deg også Mr ikke DSP :rolleyes:

Terje Berg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2008
    Antall liker
    1.082
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    5
    Jeg måler ofte feil diskant i nærfelt uten å merke det, før en er ferdig.
    Da mener du feil side ? Du har vel ikke flere på samme siden :rolleyes:

Har du prøvd annen diskant til Tannoy, vet du eventuelt hva som er bra og passer ?
    Måler feil side... hehe.. Måtte ta en runde med meg selv her om dagen... Går det ann :D

Ang diskant, så vurderer jeg å finne annet, kanskje en Berylliums driver... Kanskje en Radian.. Vi får se.

Men aktivt... Hopp i det, så verd det.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

God påske Mr Black..
    For den som liker slikt , så ja... Som alt annet, det er en del av kjeden..Det og..Om det så er kabler, dps eller andre ting.. Men du skulle beholdt Kora'n.. :)

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.237
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12

God påske Mr Black..
    For den som liker slikt , så ja... Som alt annet, det er en del av kjeden..Det og..Om det så er kabler, dps eller andre ting.. Men du skulle beholdt Kora'n.. :)
    Kora'n hadde nokk vært midt i blinken nå ja. Jeg får lånt meg en liten rør amp snart, mulig jeg tester den bare på diskant så finner vi noe annet til mid mellombas tonen :)
    Jeg er åpen for rør og jeg, men klasse A føler jeg er enklere å bygge selv.

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.237
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Siden jeg blir forsterker løs snart har jeg fått til ud om å låne en hime snekkra rør amp og en The End forsterker. Så kan jeg leke litt med aktvideli d på Tannoy diskant og mellomtone bass.
    Morosamt. 8 rørwatt holder vel til litt låt i diskanten som har en følsomhet på ca 102db.

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Spilte i flere år på Klipsch Forte ll på 98 db med 4 set watt uten pusteproblemer, så jeg vil tro det funker

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.997
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.600
    Leikis er der Panasonic M på dine 800 L. Sorry hvis jeg har spurgt om det samme før. Kan ikke huske om jeg har.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn