LEIKIS LYD sitt svarte anlegg.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    13.189
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    Da er Holton 20l gått videre til Emotikon. Og selv om det var litt som å komme hjem å få koblet opp mine egne dpa 300b blokker, så var Holton20L en forsterker jeg fint kunne levd med. Den er rett og slett god!

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.997
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Her har den fått spille et par dager.
    Fintspillende sak dette. Driv og oppløsning er bra altså. Jo, jeg likte denne. Fin varme på kalde sommerdager ble det også.
    Hørte litt hos B, funket strålende på det jeg fikk høre der.
    Men jeg bør nok ha noe som leverer mer strøm til Imagicene - men da snakker vi på volumer jeg likevel skjelden spiller.....

Ang. den enorme platesamlingen din; hvor mye skal du ha? Cobra-skiva frister.......... ;)

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.232
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Til opplysning finnes det en lik forsterker bare den har 50watt, noe som burde fått litt liv i Imagicene. Kunne tenkt meg å hørt den selv også på RS1.

Hakke peil på hva en sånn stor sammling er verdt, tror også jeg eller du må sjekke tilstand på platene før vi krangler om pris :rolleyes:

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.232
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Om det er noen fra Nord trønderbataljonen som frister å teste Holton 20L så er det bare å avtale med Emotikon !

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.232
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Nå som Holton 800L skal få seg ny lykkelig eier så er det planer om å bygge to stk stereo med 50L kort. Da har jeg mulighet for å kjøre 4x 50w klasse A eller 2 x 100 watt klasse med balansert (xlr) brokobling.
    Fant non fine kabinett jeg vurderer å bruke.

image.jpg

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Om det er noen fra Nord trønderbataljonen som frister å teste Holton 20L så er det bare å avtale med Emotikon !
    Skulle gjerne testet den men er litt uheldig timing med Steinkjerfestival og ferie tur nært forestående de nærmeste ukene.
    Mvh.
    Svein

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Glitrande :)
    Hadde vært kjempespennende å prøvd Holton i anlegget.

Sist redigert:

Ine123

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Antall liker
    4.772
    Sted
    Halden
    Nå som Holton 800L skal få seg ny lykkelig eier så er det planer om å bygge to stk stereo med 50L kort. Da har jeg mulighet for å kjøre 4x 50w klasse A eller 2 x 100 watt klasse med balansert (xlr) brokobling.

Vis vedlegget 326737

Hmmmmm, har jeg ikke sett det kabinettet før ? ;D . Nice 8).

Mvh.
    Johnny

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.232
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12

Hmmmmm, har jeg ikke sett det kabinettet før ? ;D . Nice 8).

Mvh.
    Johnny
    Dette har du kanskje sett i full size. Dette er en mindre versjon. 36x20x39 ca tror jeg bortimot omtrent att de ca er :rolleyes:

Ine123

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Antall liker
    4.772
    Sted
    Halden
    Hei :)

"Mini" Pass Labs med andre ord. Artig. Mine 2 stk. "Full" size måler noe mer: 48 x 26 x 50 cm. Har du en link til disse "mini size" ? Regner med at de er noe billigere enn full size ?

Mvh.
    Johnny

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.232
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    http://www.aliexpress.com/item/the-small-version-three-quarters-of-PASS-XA160-5-Big-classA-amplifier-alumium-chassis/32347181717.html?tracelog=ae-app-ios-sharefor-shkmail

ca 3500kr pr stk

Ine123

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Antall liker
    4.772
    Sted
    Halden

Se det, ja. 3/4 skala av full size. Ca. halve prisen, og halve vekta. 16.5 Kg mot 38Kg som mine full size veier. Blir jo en del billigere frakt da. Mine kom på 7500,- pr. stk. inkl. frakt (svindyre greier). Blir tøft å se Holton i dette kabinettet du har tenkt på. Du har sikkert din ferdig , før jeg har mine Pass Labs XA 160.5 kloner "up and running". Du bygger jo i express fart :) . Jeg skal få tegnet nye kretskort til utgangene (36 utgangs-fets pr. kort), men designeren hadde ikke tid før etter ferien.
    Stå på, gleder meg til å se resultatet :).

Mvh.
    Johnny

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.232
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Gleder meg til å bygge 50L ja, skal prøve å holde limpistolen på avstand :) men mange små kondiser blir det helt sikkert. Men jeg er redd Holton 20L må selges for å få kjøpt inn alle deler :)
    Etter testing med 20L på RS1 så har jeg virkelig trua på 50L. Det er nesten avhengihets skapende lyd fra de kortene der.

Ine123

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Antall liker
    4.772
    Sted
    Halden
    Du trenger i alle fall ikke grue deg til bore og gjenge-jobben til utgangs-fetsene:

With 4 dual die lateral MOSFETs on board this module can deliver 50 watts in Pure Class A into 8 loads and 4 ohm loads Class A up to 35 watts.
    4 kort x 4 dual lateral fets = 16 borede og gjengede hull. Jeg investerer snart in en Bosch benke-boremaskin m/bord. Må bore og gjenge 144 hull for 144 stk. Harris Fets :eek: DET tar nok tid, kan ikke si at jeg gleder meg akkurat........ Til gjengjeld kan nyte av at forsterkerene dobler effekten i 4 ohm/Kl.A til 320W.
    Hvordan de vil lyde.........DET får tiden vise.........ikke vet jeg ?

Mvh.
    Johnny

Sist redigert:

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.232
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Ser ut for att det ble non basser mens vi var inne i en god handle flyt :rolleyes:

6 stk Peerless XLS 10", fåreløpig tanke er å sette 3 på hver side i hjørnene. Hovedsaklig for å ta seg av område 10-50hz ca.
    Kom gjerne med forslag til beste løsning, googling tilsier ca 30L lukket til hvert element.
    Anywone ?

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Tenker du type Elf med 12 db eq?
    Har i tilfelle kortene til Rod Elliot som antagelig ikke vil bli brukt, kan byttes mot en lytt :)

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.424
    Torget vurderinger
    12
    Hehe, som avtager av Holton 800 og leverandør av Peerless XLS 10" føler jeg meg allerede hjemme i denne tråden :).

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Sub-Woofer Controller
    Står forklart bedre her enn det jeg er i stand til selv.
    Er disse kortene jeg har, kjøpte med tanke på et sub prosjekt som det aldri ble noe av.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.424
    Torget vurderinger
    12
    De skal drive noen JBL 2226 basselementer. I tillegg skal det benyttes 4 kanaler med First Watt SIT forsterkere i mellomtone og diskanter. Jeg skal prøve det slik det er, men vurderer å skifte til andre trafoer for høyere effekt. Nå er Noratel (tidl Ulveco) i gangavstand fra heimen så det er en smal sak å fikse.

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.232
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    De skal drive noen JBL 2226 basselementer. I tillegg skal det benyttes 4 kanaler med First Watt SIT forsterkere i mellomtone og diskanter. Jeg skal prøve det slik det er, men vurderer å skifte til andre trafoer for høyere effekt. Nå er Noratel (tidl Ulveco) i gangavstand fra heimen så det er en smal sak å fikse.
    Ok arti valg, kondiser i strømforsyningen er dimensjonert for 65volt sekundær så det skal gå fint med mye mere watt. Men den drar sikkertfint de bassene slik den er også. Den røska godt i Infinity Kappa 8 som absolutt ikke er en lettdrevet høyttaler :)

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.232
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Sub-Woofer Controller
    Står forklart bedre her enn det jeg er i stand til selv.
    Er disse kortene jeg har, kjøpte med tanke på et sub prosjekt som det aldri ble noe av.
    Tenkte egentlig bare hjørne kasse, lukket. Med plass til 3 på hver side. Har et par Holton 500 kort som drivkraft og minidsp til justeringer.

Sepparate kammer til hver og gulv til tak. Trekant kasse, slik att de står 90 grader i hjørnet.
    Sånn egentlig burde jeg vel brukt 12x12 til dypet og 10" i dipol fra 80-150 i stedet for motsatt :)
    Men det gidder jeg ikke nå :rolleyes:

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.232
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Trond.
    Hadde jeg vist du skulle brukt ampen til bare bass så skulle sendt deg 800R2 monoblokkene mine. 400watt i 8 ohm og ca 700 i 4 og diger kondisbank.

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.232
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Skulle gjerne hatt to trafoer til bass forsterkeren min. 2 x 40-55 volt sekundær. 500VA er nokk minimum :)

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.599
    Der ligger 2 stk 2 x 50 V 800 Va i min kælder :) Så hvis du boede i København var det kanskje løsningen :)

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.599
    Hvis du vil bygge NXV 1200 så har jeg en super trafo på 2x 80 V 2000 VA. Købt af Niels Larsen.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn