Får se om jeg får non kroner til overs til trafoer. Jeg må få ferdig Holton 50L først, og se om jeg selger den. Har for mange planer og for lite kronerOk, så du skal ikke ha trafoer nå?
Jeg fikk en pris tidligere på 12-1500 pluss mva for 1200-1500VA audio grade, 2-300 hundre for støpt senter tror jeg.Prisen på ca 2000kr som du oppga var for 1000VA audio-grade trafo uten kapsling?
Får se hva slags pris det blir. De kunne ikke love noe..
Jeg tror da det, har du Steinar Olsen i din hule hånd ? Fast avtale på 30% ?Lages disse fremdeles hos Noratel på Hamar? I så fall er det naboen min . Ok, 4 minutter gange....
IB da ?Hvorfor går du for OB i dypbassområdet? Kansellerer seg selv rundt 20hz området.
Blir vel det samme? Ikke sikker faktisk. Jeg kan kun fortelle om egne erfaringer. H-baffelen jeg har nå har så å si ikke output under 20hz... Men for meg er det ikke så farlig.IB da ?Hvorfor går du for OB i dypbassområdet? Kansellerer seg selv rundt 20hz området.
Tenker det blir bra jeg, trenger ikke mye under 20 hz vel ? De har 30mm xmax så noe luft flytter de velBlir vel det samme? Ikke sikker faktisk. Jeg kan kun fortelle om egne erfaringer. H-baffelen jeg har nå har så å si ikke output under 20hz... Men for meg er det ikke så farlig.IB da ?Hvorfor går du for OB i dypbassområdet? Kansellerer seg selv rundt 20hz området.
Er ganske enig. Det nye bass systemet mitt blir også prioritert ned til 20hz... Er ikke så opptatt av det under.Tenker det blir bra jeg, trenger ikke mye under 20 hz vel ? De har 30mm xmax så noe luft flytter de velBlir vel det samme? Ikke sikker faktisk. Jeg kan kun fortelle om egne erfaringer. H-baffelen jeg har nå har så å si ikke output under 20hz... Men for meg er det ikke så farlig.IB da ?Hvorfor går du for OB i dypbassområdet? Kansellerer seg selv rundt 20hz området.
For hver dobling av antall elementer i linje så kan du teoretisk legge til +3dB.Hvor mye i db tjener jeg på fire i linje i forhold til to i linje på h er side da ?
Det går da vist helt galt med faseforhold vil jeg tillade mig at mene,Men en ting til jeg tenker litt på om er heldig er å plassere disse bassene rett bak dipoler ? Både middbass og mellom toner er dipol. Så det er kanskje litt uheldig å pumpe bassen rett bak de ? Kanskje jeg må få de vekk fra hjørnene læll.
Jeg kan snu fasen i MiniDSP da ! Og justere tidsforsinkelse. Holder ikke det ? Eller er det andre ting å ta hensyn til ?Det går da vist helt galt med faseforhold vil jeg tillade mig at mene,Men en ting til jeg tenker litt på om er heldig er å plassere disse bassene rett bak dipoler ? Både middbass og mellom toner er dipol. Så det er kanskje litt uheldig å pumpe bassen rett bak de ? Kanskje jeg må få de vekk fra hjørnene læll.
Kanskje den trenger større trafo og mere uF for å blomstre ? Eller har du glemt å bruke mange små kondiserJeg undrer mig over at min nye 800 L forstærker med 1000 w trafo , 120000 uf Wicon spænding 88 vdc er så dårlig i forhold til klubbens forstærker med 2000 w trafo 84 vdc og 270.000 uf.
Lyder kedelig uopløst, uden perspektiv og uden saft og kraft.
Bias 80 ma. Bliver varm. Tænker å skifte elektrolytterne.
Har hørt forstærkere med store kondensatorer som lyder godt. I klubbens gamle med de allerførste moduler er der 8 skt. 33000 uf og 4 stk. 2000 uf. I min er der 12 stk 10000 uf.Kanskje den trenger større trafo og mere uF for å blomstre ? Eller har du glemt å bruke mange små kondiserJeg undrer mig over at min nye 800 L forstærker med 1000 w trafo , 120000 uf Wicon spænding 88 vdc er så dårlig i forhold til klubbens forstærker med 2000 w trafo 84 vdc og 270.000 uf.
Har ikke gjort noen direkte sammenligninger med høy og lavere bias, men både 500L og den siste 800L med høy bias har spilt meget bra. På den 800L hadde jeg 2 stk 630VA 2 x 33v ac trafoer og bias på 100mA om jeg husker rett. Denne var vel den som har spilt desidert best over hele fjøla. 20L var nokk litt bedre i mellomtone og diskant, mmen maglet krefter for å drive Infinity RS1.Har hørt forstærkere med store kondensatorer som lyder godt. I klubbens gamle med de allerførste moduler er der 8 skt. 33000 uf og 4 stk. 2000 uf. I min er der 12 stk 10000 uf.Kanskje den trenger større trafo og mere uF for å blomstre ? Eller har du glemt å bruke mange små kondiserJeg undrer mig over at min nye 800 L forstærker med 1000 w trafo , 120000 uf Wicon spænding 88 vdc er så dårlig i forhold til klubbens forstærker med 2000 w trafo 84 vdc og 270.000 uf.
Har du experimenteret med bias og dens indflydelse på lyden?