Takk for hyggelig feedback. Støvlokk - vel , sort pianolakk og støv går ikke så bra sammen , men jeg får bruke støvkluten så lenge. Har så langt ingen planer om lokk ,
det stiligste hadde i så fall å fått til et med hengsler - så det hele så litt "ferdigkjøpt" ut. Målet har vært å få en finish som ikke står tilbake for fabrikkerte produkter -
helt i mål er jeg nok ikke , men jeg er tross alt fornøyd med resultatet. Den kremfargede lakken var av dårligere kvalitet enn forventet, så moralen må bli - hold deg til et merke du kjenner fra før. Den ble ikke hard nok til at jeg fikk polert den "glassfinishen" jeg ønsket. Kan hende jeg lakker den på nytt en vakker sommerdag , selv om det antagelig bare er meg som pirker.
Så til Denon dl-103 R. Av det lille jeg har spilt hittil så kan jeg ikke forstå annet enn at dette funker bra. Jeg har testet Denon i 12 tommers Jelco , Audiocraft AC 300 , SME 3009 mk II , og Mørch DP 6 med tungt armrør - på litt forskjellige spillere.
Opera Audio armen virker ganske nøytral , dvs. den lar deg høre pickupen - uten å synge med slik mange eldre armer gjerne gjør. Jeg har lagt nåletrykk på 2,5 gram , og den sporer bra . Har så langt ikke fylt opp olje i lageret på armen , men kommer til å sjekke ut dette etter hvert. Første post nå blir å få en stabil forlengelse av senterspindelen på tallerkenen.
Her er spilleren i aksjon , side om side med sin slektning ( jeg burde ha rydda først , men skitt au).