|
Spanske då? Har du prøvd kroatiske? Eg har eit ørlite lager av portugisiske, Alentejo-distriktet...Wow det så godt ut . Tyske pølser de beste !!
Hva du ikke har ArveSpanske då? Har du prøvd kroatiske? Eg har eit ørlite lager av portugisiske, Alentejo-distriktet...
Høres riktig ut med mørk inntrukket «spacing» før man treffer en større hovedfot. Visuelt sett er det viktig at hovedfot ser stor nok ut til å gi balanse. Det er slitsomt å se på høyttalere som ser ut som at de kan tippe. For min del kan det godt bare være 2*19mm før hovedfot og den kan gjerne være i samme finish som høyttaleren eller i stål/alu.Jeg liker dette svevende inntrykket. Så jeg stemmer for 3*19mm godt inntrykket mattsort mdf før hovedfoten som har samme finish som høyttaleren. Trur eg.
Jeg bruker å si at det er diskant som bestemmer hvor høy foten, eller høytaler skal stå, for den vil jeg ha i ørehøyde.Vis vedlegget 835373
Hva tenker dere vdr understell til disse skapningene? Dette er kun en lakkeringsfot jeg har stående fra Bendit's . Her er det ca 6 cm med luft ned til hovedfot slik at en enkelt kan komme til når det skal overflatebehandles.
Kanskje ei luftspalte/sort 19mm mdf trukket etpar cm innenfor kasse" før selve hovedfoten kom?
Kom gjerne med innspill
Ørehøyde varierer mye fra person til person, og varierende lyttestol. Liker selv ca 100cm i diskant senter. Foten vil jo være justerbar slik at diskant kan justeres til den enkeltes preferanserJeg bruker å si at det er diskant som bestemmer hvor høy foten, eller høytaler skal stå, for den vil jeg ha i ørehøyde.
Tenker mange ganger; hva med de høyttalere som er lutet veldig bakover?Ørehøyde varierer mye fra person til person, og varierende lyttestol. Liker selv ca 100cm i diskant senter. Foten vil jo være justerbar slik at diskant kan justeres til den enkeltes preferanser![]()
diskanten sender jo ikke kun lyd rett forover, så det vil bare si at du vil få off-axis snarere enn on-axis respons, noe de mest sannsynlig har designet for.Tenker mange ganger; hva med de høyttalere som er lutet veldig bakover?
Eksempelvis flere av QLN sine modeller - ser jo ut som diskanten nesten skal treffe taket før ørene![]()
Kommer jo ann på han som sitter bak spakene detHehe, da snakker vi presisjonsarbeid og finish på skyhøyt nivå![]()