Linn Lp-12

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    352
    Torget vurderinger
    3
    Har aldri vært ute for det problemet med hverken Ekos1, Ekos2 eller Ekos SE, men prøv her http://forums.linn.co.uk/bb/index.php

    Her er det nok større sjanse for at noen kan gi deg et tips.

    Ellers må jeg si at 2000 for liften var en pepra pris.......
     

    Markus

    Medlem
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    13
    Antall liker
    0
    Takker for tipset FZ, men ikke så mye å finne om problemstillingen på Linnforumet heller. Er vel bare å demontere armløftet og se, verre enn å måtte kjøpe ny blir det vel ikke!
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    352
    Torget vurderinger
    3
    Er sikker på at det har vært spurt om det på Linn-forum et par ganger. Hvis du ikke finner det med søkefunksjonen kan du jo starte en ny tråd der.
    Uansett, gratulerer med Radikal. Det er virkelig en stor oppgradering imo.
     

    Markus

    Medlem
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    13
    Antall liker
    0
    Som sagt så gjort, jeg fant fram strutrekkersettet og umbrakoen og demonterte armløftet, intet problem det! Selve sylinderen virket masiv, men det viste seg at toppen var gjenget på, skrudde den av og ut kom en spindel med en fjær på. Snakket med Simen på Kontrapunkt og fylte på med symaskinolje innvendig i sylinder. Har så beveget stempelet og latt det stå oljefylt. Etter noen timer har det blitt nok smurning i glideflatene til at fjærkraften er stor nok til å presse sylinderen ned. Skal la det stå over natten og remonterer i morgen. kr 2000 spart!
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    352
    Torget vurderinger
    3
    Stille på LP12 tråden om dagen.............

     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Det blir gjerne mest stille i vennetråder for produkter som eierne virkelig elsker.

    Hva skal man si, dag etter dag, uke etter uke, måned etter måned, år etter år, om et produkt man bare er fornøyd med?

    Tror dere har det greit, dere linninister. :)
     

    btolli

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.11.2005
    Innlegg
    323
    Antall liker
    168
    Torget vurderinger
    2
    Beklager, men vi har våre dillemaer! Jeg har en LP-12 fra 1988+Ittok, og er svært tifreds. Likevel har jeg begynt å tenke på oppgraderinger, spesielt etter at Linn han så mye mer å by på! Er det lurt å oppgradere denne spilleren med Keel (og beholde Ittok), for senere å oppgradere strømforsyning osv.?
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Ser den. Det begynner å bli noen generasjoner store og små oppgraderinger, ja.
     

    Kim

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.09.2002
    Innlegg
    431
    Antall liker
    43
    Torget vurderinger
    17
    btolli skrev:
    Beklager, men vi har våre dillemaer! Jeg har en LP-12 fra 1988+Ittok, og er svært tifreds. Likevel har jeg begynt å tenke på oppgraderinger, spesielt etter at Linn han så mye mer å by på! Er det lurt å oppgradere denne spilleren med Keel (og beholde Ittok), for senere å oppgradere strømforsyning osv.?
    Keel er absolutt lurt å kjøpe. Flere sier imidlertidig at Radikal er den oppgraderingen som gir mest og at man burde ta den før Keel. Ikke om jeg vet; jeg installerte Keel før Radikal kom på markedet og har ikke tatt steget til den enda.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.285
    Antall liker
    11.071
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    På tide med litt LP12-stoff igjen.

    Da tar jeg meg den frihet å kopiere det som HFSer Svein nylig la ut i Naim-tråden.
    Jeg merker meg spesielt det aller siste avsnittet, forsåvidt hyggelig lesning for oss gammelmodige gnitne Ittok-eiere. :)

    Svein skrev:
    En omtale og sammenligning av Ittok, Ekos og Aro for de interesserte. Fra Hi-Fi Review 1989.



    -håper det er ok for Svein
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    352
    Torget vurderinger
    3
    La dette innlegget først inn i Naim-tråden med fare for liv og helse. Kanskje tryggere her?

    Fremdeles en del som sverger til Aro, men det er vel stort sett Naim-fantaster ;). Så vidt jeg vet er ikke ARO forandret siden denne testen ble foretatt, mens Ekos har blitt til Ekos2 og Ekos SE, som begge er vesentlig mye bedre enn den originale Ekos....og de har t.o.m. både overhengjustering og lift......... 8)

    Nå blir jeg vel forvist til Tripoli eller Benghazi av Vidar & Co. ;D
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    FZ skrev:
    La dette innlegget først inn i Naim-tråden med fare for liv og helse. Kanskje tryggere her?

    Fremdeles en del som sverger til Aro, men det er vel stort sett Naim-fantaster ;). Så vidt jeg vet er ikke ARO forandret siden denne testen ble foretatt, mens Ekos har blitt til Ekos2 og Ekos SE, som begge er vesentlig mye bedre enn den originale Ekos....og de har t.o.m. både overhengjustering og lift......... 8)

    Nå blir jeg vel forvist til Tripoli eller Benghazi av Vidar & Co. ;D
    Ekos er en flott og sikkert svært vellydende arm, som jeg gjerne skulle hatt selv, hvis det bare hadde vært litt større plass til pickupen i headshellet. Uforståelig at Linn ikke vil gjøre noe med dette.
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    352
    Torget vurderinger
    3
    Helt enig i at det er trangt der og i tillegg er ledningene Linn bruker mellom arm PU ganske grove med store kontakter. Men som vist i en annen tråd er det mulig å modifisere disse kontaktene og da blir det plass til det meste, både Benz med trekasse og de største DynaVectorene.
    Grunnen Linn oppgir for headshellet er at det blir stivere slik. De er jo sære som sine engelske (u)venner fra Naim som påstår at deres arm låter dårligere med overhengjustering.
    Vi må nok bare leve med dem.....eller velge andre løsninger.....
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.285
    Antall liker
    11.071
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    K.H. skrev:
    ..........
    Ekos er en flott og sikkert svært vellydende arm, som jeg gjerne skulle hatt selv, hvis det bare hadde vært litt større plass til pickupen i headshellet. Uforståelig at Linn ikke vil gjøre noe med dette.
    For oss med stadig uforløst potensiale (oppgraderingsplaner), går det an å si noe om hvilke pickuper som går greit å montere på en Ekos arm?
    Eller nevne noen som er helt utelukket?

    J
     

    toriamos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Innlegg
    2.255
    Antall liker
    24
    Torget vurderinger
    5
    FZ skrev:
    La dette innlegget først inn i Naim-tråden med fare for liv og helse. Kanskje tryggere her?

    Fremdeles en del som sverger til Aro, men det er vel stort sett Naim-fantaster ;). Så vidt jeg vet er ikke ARO forandret siden denne testen ble foretatt, mens Ekos har blitt til Ekos2 og Ekos SE, som begge er vesentlig mye bedre enn den originale Ekos....og de har t.o.m. både overhengjustering og lift......... 8)

    Nå blir jeg vel forvist til Tripoli eller Benghazi av Vidar & Co. ;D
    Har du noengang hørt en ARO?
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    352
    Torget vurderinger
    3
    toriamos skrev:
    Har du noengang hørt en ARO?
    Nix. Har ikke engang sett en i virkeligheten..........jeg hadde planer om å kjøpe en for noen år tilbake siden jeg hadde to identiske LP12'ere (med Armageddon), men det endte med at jeg monterte Keel på begge og da ble det utelukket.
     

    Kim

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.09.2002
    Innlegg
    431
    Antall liker
    43
    Torget vurderinger
    17
    FZ skrev:
    toriamos skrev:
    Har du noengang hørt en ARO?
    Nix. Har ikke engang sett en i virkeligheten..........jeg hadde planer om å kjøpe en for noen år tilbake siden jeg hadde to identiske LP12'ere (med Armageddon), men det endte med at jeg monterte Keel på begge og da ble det utelukket.
    Gi beskjed om du vil teste ARO med Keel ;)
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    352
    Torget vurderinger
    3
    Kunne sikkert vært interessant det, men kommer nok aldri til å punge ut for både en ARO og en Keel/A så lenge jeg har både Ekos2 og Ekos SE, begge med Keel.
    Uansett, takk for tilbudet :)
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    ottone skrev:
    K.H. skrev:
    ..........
    Ekos er en flott og sikkert svært vellydende arm, som jeg gjerne skulle hatt selv, hvis det bare hadde vært litt større plass til pickupen i headshellet. Uforståelig at Linn ikke vil gjøre noe med dette.
    For oss med stadig uforløst potensiale (oppgraderingsplaner), går det an å si noe om hvilke pickuper som går greit å montere på en Ekos arm?
    Eller nevne noen som er helt utelukket?

    J
    Jeg hadde en kort periode en Ekos av eldre modell og ga opp å få montert en Dynavector xx2 MkII i den. Hadde kanskje klart det til slutt om jeg hadde prøvd lenge nok, men manglet tålmodigheta som skulle til. Var bare glad til da armen ble solgt til USA. I ettertid har jeg angret at jeg ikke sjekket litt mht. alternative pickuper og nå skulle jeg gjerne hatt en SE. Synes liksom den kler LP12, med et lite forbehold i forhold til fargen.

    En annen ting jeg har lurt på. Har i dag Hercules II som ble valgt fordi jeg av plasshensyn ikke ønsket flere utvendige bokser. Hadde allerede todelt riaa i racket under LP12. Hva er egentlig forskjellen på dette Hercules-kortet og f.eks en Lingo II, og hva kan jeg regne med å oppnå lydmessig med sistnevnte?
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Stor forskjell mellom Hercules II og Lingo!

    Verdt hver krone. Vurderer selv Radikal etter hva jeg opplevde med Lingo II.

    McLaren
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Var innom ebay og kom over en annonse fra Green Street Audio som selger aluminium subshassis for LP12 til $875.00. Leveres til Linn, Aro og Rega, men kan også lages til andre 9' armer på bestilling. Ser interessant ut. Synspunkter?
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    352
    Torget vurderinger
    3
    K.H. skrev:
    Var innom ebay og kom over en annonse fra Green Street Audio som selger aluminium subshassis for LP12 til $875.00. Leveres til Linn, Aro og Rega, men kan også lages til andre 9' armer på bestilling. Ser interessant ut. Synspunkter?
    Green Street har jo bare prøvd å lage en Keel klone. Har aldri sett den utenom bilder med det sies at finishen ikke er i nærheten av en Keel. Den har forøvrig heller ikke integrert armfeste som Keel har.
    Kom en del kritikk av Green Street for Aro. Hullet var vistnok ikke boret på riktig sted!
    Ellers har jeg hørt noen god ord angående RubiKon som koster ca. halvparten av Keel. Sjekk ut på Linn forum. Står masse der om både RubiKon og Green Street.
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    352
    Torget vurderinger
    3
    K.H. skrev:
    En annen ting jeg har lurt på. Har i dag Hercules II som ble valgt fordi jeg av plasshensyn ikke ønsket flere utvendige bokser. Hadde allerede todelt riaa i racket under LP12. Hva er egentlig forskjellen på dette Hercules-kortet og f.eks en Lingo II, og hva kan jeg regne med å oppnå lydmessig med sistnevnte?
    Hercules blir regnet som nesten like godt som et "friskt" Valhalla kort og Lingo2 på linje med Armageddon.
    Armageddon er MYE bedre enn ett "friskt" Valhalla kort (etter service hos Class A i UK). Jeg sjekket dette for noen år siden og da jeg byttet tilbake til Valhalla hørtes det ut som om det var noe galt med spilleren. Så stor var forskjellen.......
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    352
    Torget vurderinger
    3
    ottone skrev:
    For oss med stadig uforløst potensiale (oppgraderingsplaner), går det an å si noe om hvilke pickuper som går greit å montere på en Ekos arm?
    Eller nevne noen som er helt utelukket?
    Det kommer an på hva du mener med greit. Men hvis du bøyer kontaktene på ledningene får du plass til det meste med litt fikling.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    FZ skrev:
    K.H. skrev:
    En annen ting jeg har lurt på. Har i dag Hercules II som ble valgt fordi jeg av plasshensyn ikke ønsket flere utvendige bokser. Hadde allerede todelt riaa i racket under LP12. Hva er egentlig forskjellen på dette Hercules-kortet og f.eks en Lingo II, og hva kan jeg regne med å oppnå lydmessig med sistnevnte?
    Hercules blir regnet som nesten like godt som et "friskt" Valhalla kort og Lingo2 på linje med Armageddon.
    Armageddon er MYE bedre enn ett "friskt" Valhalla kort (etter service hos Class A i UK). Jeg sjekket dette for noen år siden og da jeg byttet tilbake til Valhalla hørtes det ut som om det var noe galt med spilleren. Så stor var forskjellen.......
    At Hercules II er så dårlig som du vil ha det til var i alle fall ikke min opplevelse da den erstattet Valhalla hos meg. Jeg synes også det er litt rart at Valhalla nedvurderes i slik grad nå, tatt i betraktning alle godord den fikk i sin tid. Greit nok at du snakker i store bokstaver, men dette blir vel for drøyt, eller?
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    FZ skrev:
    K.H. skrev:
    Var innom ebay og kom over en annonse fra Green Street Audio som selger aluminium subshassis for LP12 til $875.00. Leveres til Linn, Aro og Rega, men kan også lages til andre 9' armer på bestilling. Ser interessant ut. Synspunkter?
    Green Street har jo bare prøvd å lage en Keel klone. Har aldri sett den utenom bilder med det sies at finishen ikke er i nærheten av en Keel. Den har forøvrig heller ikke integrert armfeste som Keel har.
    Kom en del kritikk av Green Street for Aro. Hullet var vistnok ikke boret på riktig sted!
    Ellers har jeg hørt noen god ord angående RubiKon som koster ca. halvparten av Keel. Sjekk ut på Linn forum. Står masse der om både RubiKon og Green Street.
    Kanskje litt rart, men Linn Forum er nytt for meg. Var så vidt innom der og leste om RubiKon nå. Interessant. Takk for tipset om begge deler...
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Spørsmålet er om Kontrapunkt vil ta seg bryet med å justere enn LP12 med Rubikon eller liknende uorginalt utstyr.

    McLaren
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    McLaren skrev:
    Spørsmålet er om Kontrapunkt vil ta seg bryet med å justere enn LP12 med Rubikon eller liknende uorginalt utstyr.

    McLaren
    Om jeg investerer i f.eks Rubikon regner jeg med å klare justeringen selv.
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Har man enn brukbar jigg, så er det sikkert greit.

    om denne Rubikon koster 12 000 ca + 3000 i moms+ 500 i frakt ca så er man fort oppe i 13-14000.

    Da er det fortsatt 10.000 i mellom Keel og Rubikon.

    Jeg hadde nok ikke hørt forskjellen på en Keel og en Rubikon men jeg hadde nok ikke slått meg helt til ro med en LP12 i stua som ikke var hel orginal.

    McLaren
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    352
    Torget vurderinger
    3
    K.H. skrev:
    FZ skrev:
    K.H. skrev:
    En annen ting jeg har lurt på. Har i dag Hercules II som ble valgt fordi jeg av plasshensyn ikke ønsket flere utvendige bokser. Hadde allerede todelt riaa i racket under LP12. Hva er egentlig forskjellen på dette Hercules-kortet og f.eks en Lingo II, og hva kan jeg regne med å oppnå lydmessig med sistnevnte?
    Hercules blir regnet som nesten like godt som et "friskt" Valhalla kort og Lingo2 på linje med Armageddon.
    Armageddon er MYE bedre enn ett "friskt" Valhalla kort (etter service hos Class A i UK). Jeg sjekket dette for noen år siden og da jeg byttet tilbake til Valhalla hørtes det ut som om det var noe galt med spilleren. Så stor var forskjellen.......
    At Hercules II er så dårlig som du vil ha det til var i alle fall ikke min opplevelse da den erstattet Valhalla hos meg. Jeg synes også det er litt rart at Valhalla nedvurderes i slik grad nå, tatt i betraktning alle godord den fikk i sin tid. Greit nok at du snakker i store bokstaver, men dette blir vel for drøyt, eller?
    Det er riktig at Valhalla fikk god kritikk da den kom i 1982, men det er tross alt 29 år siden og mye har skjedd siden da. Det betyr ikke at Valhalla nedvurderes, men tvert om at de nyere strømforsyningene er MYE bedre.
    Hercules er en Valhalla klone med to hastigheter. Linn lagde også en Valhalla med to hastigheter, men den låt dårligere enn den med en hastighet så de droppet den. Har aldri hørt Hercules selv, men f.eks. Peter Swain, hevder at en "frisk" Valhalla låter bedre.
    Grunnen til at mange opplever Hercules som bedre er at de sammenligner med en sliten Valhalla. Etter flere-og-tjue års bruk er den moden for recapping etc.
    Jeg synes ikke det er for drøyt å hevde at en "frisk" Valhalla låter som om det skulle vært noe galt med spilleren når den sammenlignes med Armageddon. Og siden jeg har to temmelig identiske spillere har jeg sammenlignet fram og tilbake og konklusjonen er at det er utrolig mye mer å hente ut av en LP12 med Armageddon enn Valhalla.
    Jeg er ikke så glad i Lingo, har hatt en, men Lingo2 skal ifølge sikre kilder være på nivå med Armageddon.....
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    352
    Torget vurderinger
    3
    McLaren skrev:
    Spørsmålet er om Kontrapunkt vil ta seg bryet med å justere enn LP12 med Rubikon eller liknende uorginalt utstyr.

    McLaren
    I følge Flatpopely på Linn-forum vil han bare selge RubiKon gjennom forhandlernettet til Linn for å sikre at montasjen og oppsettet blir korrekt.
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Da får vi krysse fingre for at Konteapunkt tar dette inn.

    McLaren
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    352
    Torget vurderinger
    3
    Tviler på det. De vil nok heller selge Keel, men kanskje hvis flere etterspør den.
    Ellers gikk det dårlig med første produksjonsbatch av RubiKon. Elokseringen ble ikke bra nok så de må på'n igjen.
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Det tryggeste er å velge Keel. Radikal kommer før Keel for min del iallefall
     

    toriamos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Innlegg
    2.255
    Antall liker
    24
    Torget vurderinger
    5
    btolli skrev:
    Beklager, men vi har våre dillemaer! Jeg har en LP-12 fra 1988+Ittok, og er svært tifreds. Likevel har jeg begynt å tenke på oppgraderinger, spesielt etter at Linn han så mye mer å by på! Er det lurt å oppgradere denne spilleren med Keel (og beholde Ittok), for senere å oppgradere strømforsyning osv.?
    Mye der jeg har vært. Satt med en gammel LP12 (den jeg fortsatt har) og en Ittok. Jeg kjøpte Naim ARO og Armageddon. Keel kommer ikke inn i mitt hus. DET har banken sagt.
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Er det noen der ute som har gått fra Lingo 2 til radikal?

    Jeg har akkurat bestilt meg Radikal og har Lingo 2.

    McLaren
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    352
    Torget vurderinger
    3
    Har gått fra Armageddon til Radikal. Regner med at forskjellen blir minst like stor fra Lingo2. Pass på at du får den siste Radikal med Dynamik strømforsyning og Akurate kasse hvis du bestiller nytt.
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Jeg køpte en demo de hadde på Kontrapunkt. Den er ikke betalt enda, bare holdt til når de får inn de nye.

    Hva er forskjellen her?

    McLaren
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    352
    Torget vurderinger
    3
    Den nye har Dynamik strømforsyning. Det koster 470 pund i England å oppgradere en eldre Radikal med den nye strømforsyningen. Dessuten har den nye fått den nye Akurate kassa som ble introdusert nylig på DS-spillerne og Akurate forsterkerne.
    Har lest at det vil koste ca. 1000 pund å oppgradere med ny strømforsyning og ny kasse, den må vistnok også gjøres på fabrikken.
    Oppgradering av strømforsyningen kan gjøres av forhandlerne.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn