Lyngdorfs Venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.560
    Torget vurderinger
    10
    Jeg spurte kundeservice om analogutgangen på 1120:

Det skal ikke være støy på utgangene til en 1120 i noe grad som skal være veldig merkbart forutsatt at det ikke kommer støy fra andre steder. Noe støy vil det alltid være på en analog utgang, men det skal ikke være hørbart under bruk. Det er i så fall kun når man har skrudd opp volumet og man stopper lyden. Da kan man nok høre det. Det er for så vidt også alltid viktig å bruke en skjermet kabel for å unngå dette, men utover det skal det ikke være noen grunn til at man skulle oppleve noen veldig grad av støy. Hvis du gjør det så må du inderlig ta kontakt med oss slik at vi kan se på det. Da er det nok noe feil en plass!

Beretta67

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.09.2024
    Antall liker
    233
    Sted
    Østfold

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.560
    Torget vurderinger
    10
    Fungerer nok ok på «vanlige» hi Fi talere. Driver’n med talere med høy følsomhet, uten dele filtere så er det lite som skal til før det suser litt. Så lyngdorfen er nok godt innafor alt mulig annet.
    høy følsomhet
    Ingen delefilter

der har du svaret 👍

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.560
    Torget vurderinger
    10
    Er det nødvendig med HDMI modul på TDAI-3400 hvis jeg kun skal sende lyd fra dekoder og Blu-ray spiller inn? Vi snakker jo «bare» stereo og Dolby True HD og DTS Master vil bli konvertert til PCM stereo et eller annet sted i kjeden uansett?

Violinisten

Medlem
    Ble medlem
    03.04.2006
    Antall liker
    1
    Sted
    København
    Jeg har et par Millenium mk 3. Jeg tænker på at købe mk 4. Er der nogle her som har prøvet dem begge? Jeg ved at mk 4 er lidt kraftigere, men bortset fra det?

Venlig hilsen
    Violinisten

Harry Stoteles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Antall liker
    3.052
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Jeg bruker en TDAI-2170 med HDMI-kort og har følgende inputs: AppleTV, Playstation, og en Node 2i. Skal jeg se på tv, trykker jeg bare på AppleTV-fjernkontrollen og velger riktig input på forsterkeren, så er alt klart. Skal jeg spille playstation, velger jeg bare riktig input. Skal jeg høre på musikk, velger jeg bare riktig input. TV-en står permanent på riktig kilde (Lyngdorf), så det blir mye mindre greier.

Lydolf

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.07.2008
    Antall liker
    142
    Noe helt annet: Lyngdorf 3400 fikk en firmware (software) oppgradering i begynnelsen av desember. Den viste seg å inneholde noen feil vedrørende MQA rendering. Tidal har som kjent ikke erstattet alle MQA filene med Flac ennå, så f.eks 2L filer ser ut til fortsatt å være kun tilgjengelig som MQA. Og Qobuz som aldri har likt MQA, har lagt ut 2L filer som Flac, men som 3400 mener er MQA.

Med sw 3.4.0 lar det seg ikke gjøre å spille MQA filer mer enn et par minutter før filen blir korrupt og låter som fullstendig kaos. Lyngdorf erkjenner dette og er i gang med en fix. I mellomtiden anbefaler Lyngdorf å reinstallere versjon 3.3.0. Den er nå gjort tilgjengelig på lyngdorf.com.

Viktig å være klar over at restore av en tidligere backup hjelper ikke, backup inkluderer ikke softwareversjonen som var installert på det tidspunktet backup ble foretatt, bare oppsettet med RP, Xover osv.

Feilen gjelder bare 3400, ikke 1120 eller MP serien.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn