Er ved at være lidt træt af den holdning som udvises fra både professorer og mange her i forumet.
De logiske argumenter der fremføres tages simpelthen ikke alvorligt, de argumenter som fremkommer hvis man analyserer hele hi-fi branchen, deres kunder, anmelderne, Diy folket, fabrikanterne , og jeg har kendskab til alle gruppe.
Disse grupper har uafhængigt af hinanden oplevet de samme forskelle , og undret sig på samme måde.
Et eksembel er forskellen på lyden af eksempelvis kobber og sølv , Et andet eks. er lydforskellen på forskellige dialektrika, og et utal af andre ting, hvor det er vanskeligt eller umuligt at forklarer disse lydforskelle fyldestgørende Via målinger eller teori.
Jeg er selv gået såvidt at jeg har skrevet til DTU og sidst til Niels Bohr instituttet for at beskrive mine eksperimenter, jeg har ikke bedt om total forklaring, for det vidste jeg sikkert var umuligt, men bare et kodeord til en evt løsning ville være fint, så jeg selv kunne studerer viderer.
Hvilke højttaler-ledninger er bedst? – Niels Bohr Institutet - Københavns Universitet
Som det ses overser/overhører den som svarer alle de argumenter jeg kommer med, faktisk virker det som han overhovedet ikke har læst mit indlæg og spørgsmål.
Han kører bare løs i sin egen verden, han har i hvert til fælde ikke taget det jeg skrev alvorligt.
Han lire bare et standardsvar af , med oplysninger som jeg naturligvis kender til bunds, og har efterprøvet, og jeg havde naturligvis ikke spurgt hvis jeg mente at svarende lå der.
Jeg talte iøvrigt efterfølgende med ham, hvor jeg gav yderlige eksempler bl.a teminering af modstande med henholdsvis sølv og kobber som giver eksakt den samme forskel i modstandens lyd som ved brug af sølv eller kobber i højtalerkabler , men han blev bare mere mere skarp og afvisende når hans argumenter ikke holdt , så jeg afbrød forbindelsen til sidst.
Sådan føles det iøvrigt også tit her i forummet når man kommer med argumenter som naturligvis ikke kan bevises teoretisk, men kun er observationer, men hvis teori og observationer hang sammen var der jo ingen grund til at hverken at forske eller diskutere.
Så kunne vi bare gå i gang med at lave det perfekte anlæg.
Vi har set det samme i denne tråd, nogen har agendaen at næsten lige meget hvad som bliver fremlagt omkring kabler så har det ingen lyttemæsige konsekvenser, og at bevise dette er hovedopgaven/agendaen for disse forum-deltagerer.
Jeg fatter simpelthen ikke den holdning, men man ser den samme holdning i det svar som jeg fik fra Niels Bohr institutet.
Vi søger vil alle bedst mulig HiFi.
Jeg var naturligvis ikke så vedholdene, hvis det jeg mener og siger ikke var afprøvet praksis, ved eks.v at lave et anlæg med standart mid-fi komponenter til en pris af under 10000 Kr..
For derefter at modificerer osv for måske 5000 med alle de ting som her i forummet af objekttvisterne betegnes som snake-olie ,hokuspokus, magi, religiøst osv.
Resultatet af modifikationerne er et anlæg som sætte plus en million anlæg til vægs lydmæsigt, og som er bedre på nogle punkter end alt andet jeg har hørt.
Jeg undre mig , og har simpelthen ikke forklaringerne på at det kan lade sig gøre.
Men da jeg også er elektronikmand så er jeg naturligvis meget interesseret i teoretiske forklaringer.
Jeg selv synes at diskussionen her har været interessant, og jeg er slet ikke færdig med den endnu.
På grund af Hedde's vedholdenhed og holden fast i at der er noget her, har diskussionen faktisk givet forklaringer på et par fænomener, og givet et par overraskelser, og inspiration til praktiske lytteforsøg ,for at klarlægge den praktiske betydning af dette.
Det mener jeg er langt mere konstruktivt , end det udgangspunkt som ses fra nogen hvor hoved-agendaen er at der ingen forskel på noget overhovedet, fordi det siger teorien.
På trods af at alle i virkeligheden kan opleve kæmpe forskelle som man tit bare kan undre sig over.