Hmmmm. Og du fikk samme beskjed som meg? Vel, jeg bestilte vel en dag senere enn deg tror jeg, eller samme dag; så da er vel min rett rundt hjørnet da. Gleder meg! Jeg har faktisk flere hundre cd'er i bestilling, så nå får jeg nok å holde fingrene i en stund!Mbare skrev:Jeg fikk min Mahler-syklus av Gielen i posten i dag. Ingen toll eller noe tull, så det funket bra, det. Nå må jeg bare få lyttet meg gjennom alt. Er jo pokker ta meg 13 cd'r i den boksen. Godt at jeg (forhåpentligvis) har et langt liv foran meg.
Det betyr at den er sendt, og Vidar melding betyr at den blir sendt etter den 9.9 en gang, min er sendt for en ukes tid siden men ikke mottatt enda. Trekningen i postens lotteri faller litt forskejllig ut her og der.Mbare skrev:Jeg fikk en mail 2. september (jeg la inn en bestilling 29. aug eller no sånt trur eg) hvor det sto:
Monsieur M.,
Nous avons le plaisir de vous informer que, les articles suivants vous ont été expédiés à l'adresse ci-dessous :
Som betyr, hvis fransken min ikke er heeelt borte, at de hadde sendt den. Jeg tror, uten å være sikker, at din beskjed mer er langs linjene om at de så for seg å sende pakken 9. september, men som sagt: fransken min suger.
Hehe. Kom igjen når du har hørt den 6. Helst i tomt hus med god guff og gjerne en whisky under vesten......Mbare skrev:mens i andre deler høres det ut som det største, mest hårete monstret jeg har sett er på vei inn i stua mi. Heftige greier,
Ja, det gjør de. Både 1, 6&7 er spilt inn der og jeg synes ikke den tekniske kvaliteten er god nok. I den 7. så sammenligner jeg med Gielen og Barenboim og begge disse er bedre rent teknisk og etter min mening er de også bedre fremført. Hør f eks Nachtmusik I til Barenboim&Gielen og deretter spill Gergiev. Mvh.erato skrev:Jeg tror de spiller inn i Barbican Hall (men dette kan du sikkert sjekke i booklet'en) - i så fall en notorisk vanskelig hall.
Hehe. Mine gjester pleier å få sekseren når de vil jeg skal "spille noe". Stakkars folk, helt uvitende om at de er i ferd med å stille seg i veien for det tunge kavaleriet.erato skrev:Hehe. Kom igjen når du har hørt den 6. Helst i tomt hus med god guff og gjerne en whisky under vesten......Mbare skrev:mens i andre deler høres det ut som det største, mest hårete monstret jeg har sett er på vei inn i stua mi. Heftige greier,
*Mbare finner fram Gielen-boksen sin og stiller seg i veien for det tunge kavaleriet*Valentino skrev:Hehe. Mine gjester pleier å få sekseren når de vil jeg skal "spille noe". Stakkars folk, helt uvitende om at de er i ferd med å stille seg i veien for det tunge kavaleriet.
Fransken min er like dårlig som din. Prøv Babelfish?Vidar P skrev:Din ramp. Her er postkassa stadig like tom for Mahler fra Frankrike; men jeg fikk da visserlig denne beskjeden nylig;
Monsieur P. Nous avons le plaisir de vous informer que, les articles suivants vous ont été expédiés à l'adresse ci-dessous :
Hva nå enn det måtte bety (for de som lurer; fransk er heller ikke blant mine sterke sider)
Mvh Vidar P
Måtte bare prøve: maskinen foreslår oversettelse for meg:Mbare skrev:Fransken min er like dårlig som din. Prøv Babelfish?Vidar P skrev:Din ramp. Her er postkassa stadig like tom for Mahler fra Frankrike; men jeg fikk da visserlig denne beskjeden nylig;
Monsieur P. Nous avons le plaisir de vous informer que, les articles suivants vous ont été expédiés à l'adresse ci-dessous :
Hva nå enn det måtte bety (for de som lurer; fransk er heller ikke blant mine sterke sider)
Mvh Vidar P
Forøvrig syns jeg ikke så synd på deg, det ville overraske meg om du ikke hadde en eneste versjon av Mahlers 6. i hyllene dine.
Mahler 3 er for meg kanskje den fineste av dem alle. Den har alt, inkludert herlige effekter som offstage post-horn ! Hvordan løser de den i Oslo tro, web-kamera eller speil ? Kornett ?Mbare skrev:Det gikk fint det. Seilte gjennom det med et stort glis. ;D Jeg skjønner dog hva du mener med at kavalariet. Jeg har en liten mistanke om at HT mine som ruller bratt av rundt 40hz nok ikke fikk vist fram all moroa som er i den symfonien. Mektige saker, må sies. Og enda en plata jeg må høre mer på Nå skal jeg kjøre meg gjennom Mahlers 3. i påvente av konserten på fredag, etter at Billie Holliday er ferdig i stua.
Har ikke kommet så langt i Gielens boks, men skjønner godt de to første høydepunktene dine achri-d! De skiller seg virkelig ut fra det "gjengse"!. Spent på å høre hans 7. og 8., de synes å være litt vanskelige å få til.achri-d skrev:19. september var 100 årsdagen for premieren til M7. Hvilken M7 hørte jeg på? Det burde vært Gielens, men det ble Gergiev siden den dukket opp i dag. Not quite my cup of tea - but OK.
Gielen - dere som er på vei gjennom boksen har mye å se frem til. Mine høydepunkter er som følger
M1 - 3. sats
M2 - 1.&3. sats
M5 - 2.&3. sats
M6 - 2. sats
M7 - 2&3 sats
M9 - 1. sats
Mvh.
Edit- Jeg satte på Gielens 7. og ble slått av hvor mye bedre opptaket er sammenlignet med Gergiev. Det er litt eiendommelig at LSO ikke oppnår en bedre produksjon - jeg skulle tro at de har mulighet til det.
Som legmann kan jeg ikke se noe særlig galt der. Temirkanov og Leinsdorf er vel de mest problematiske. Du har f eks en av mine absolutte favoritter i den 9ende.Lyngen skrev:Det er altfor lenge siden jeg var i full klassisk modus, men jeg kommer tilbake helt sikkert. Kanskje ekspertisen her kunne si noe om mine plater? Jeg kom ikke så langt at jeg kjøpe flere ulike tolkninger. Men Mahler var en av mine foretrukne etter russerne.
Jeg har ikke no 7 men dere kan sikkert anbefale en utgivelse til meg?
Gielens 7. er veldig god. Men det er da Barenboims også - liker du den kan jeg ikke tenke meg at Gielens versjon ikke skulle falle i smak. De utfyller hverandre godt. Ny sal høres fornuftig ut.Vidar P skrev:Har ikke kommet så langt i Gielens boks, men skjønner godt de to første høydepunktene dine achri-d! De skiller seg virkelig ut fra det "gjengse"!. Spent på å høre hans 7. og 8., de synes å være litt vanskelige å få til.
Ellers er jeg jo begeistret for Barenboims nyeste M7, hørte den igjen nettopp, men Gergiev fikk strålende kritikk i BBC MM, noe mer moderat i Gramophone var det vel.
LSO skal få seg ny sal etterhvert, den de har idag er ikke spesielt god. Om jeg ikke husker helt feil. Det sto en artikkel om det i et av de nevnte bladene. Det forklarer vel mye lyden i innspillingene deres i det senere.
Mvh Vidar P
Kondolerer.Mbare skrev:Jeg skulle jo vært på konsert med Oslo Filharmonien og hørt de spille Mahlers 3. i kveld, jeg. Men det var helt til NSB bestemte seg for at de skulle være 1 time forsinka, så da rakk jeg ikke det. :'( Det er nå en ærlig ting å være forsinka og de hadde jo opplyst om at de skulle være "litt forsinket" på hjemmesidene. Men på en togstrekning som tar i overkant av 1 time, må vel 1 times forsinkelse på toppen sies å være litt mer enn "litt forsinket"? Så da blir det ikke noe Mahler på meg, da. Sukk...