Med rør og stativhøyttalere skal Bjørns Hi-Fi land bygges

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• U

utgatt25555

Gjest
    Make america great again ;)

Endelig blir all amerikansks hifi made in amerika igjen ;)
    jeg har nettopp bestillt meg pick up som er Made in America iaf ;) ( og det tror jeg den hadde blitt uansett resultat av valget)...

mvh

t-roten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Antall liker
    12.687
    Sted
    London
    Harstad mangler tydeligvis en Hi-fi forretning. Elkjøp skapte ikke akkurat vinner i dag.
    Husker i min ungdom at både Neby Hifi Concept og Ness & Lind hadde godt utvalg av hifi.
    Begge er vel forsvunnet siden sist jeg var der. Må ta meg en tur til Harstad igjen....

grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    I frustrasjonen over at min MI 21 lar vente på seg og ikke kommer i november, har jeg gått til innkjøp av mer øl. Det er så trist, atte..!

Vis vedlegget 408752
    Kom over denne først nå, Bjørn. Jeg synes du bør sende tomflaskene til Hokksund og få Roar til å erstatte dem med fire nye hver gang de er drukket opp - inntil han er ferdig. Det blir litt postgang frem og tilbake, men da kan du alltid se frem til fire friske øl så lenge den pinefulle ventetiden varer. :)

Jeg har jo (som du sikkert vet), ventet i snart to år på min forsterker. Forbannet at jeg ikke kom på denne ølordningen for lenge siden.....;)

• Liker
    Reaksjoner: oct

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.280
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Harstad mangler tydeligvis en Hi-fi forretning. Elkjøp skapte ikke akkurat vinner i dag.
    Husker i min ungdom at både Neby Hifi Concept og Ness & Lind hadde godt utvalg av hifi.
    Begge er vel forsvunnet siden sist jeg var der. Må ta meg en tur til Harstad igjen....
    Hadde neby sjappe i harstad? ness og lind finnes enda, men det er jo expert i dag så begrenset med morro desverre :)

t-roten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Antall liker
    12.687
    Sted
    London
    Hadde neby sjappe i harstad? ness og lind finnes enda, men det er jo expert i dag så begrenset med morro desverre :)
    De hadde en liten butikk oppe i Strandgata. En kompis kjøpte høyttalere der en gang på seint 80 tall (tror jeg - lenge siden :))

Og Ness & Lind solgte Cyrus - Var nær ved å kjøpe en Cyrus 1 :)

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1
    I frustrasjonen over at min MI 21 lar vente på seg og ikke kommer i november, har jeg gått til innkjøp av mer øl. Det er så trist, atte..!

Vis vedlegget 408752
    Kom over denne først nå, Bjørn. Jeg synes du bør sende tomflaskene til Hokksund og få Roar til å erstatte dem med fire nye hver gang de er drukket opp - inntil han er ferdig. Det blir litt postgang frem og tilbake, men da kan du alltid se frem til fire friske øl så lenge den pinefulle ventetiden varer. :)

Jeg har jo (som du sikkert vet), ventet i snart to år på min forsterker. Forbannet at jeg ikke kom på denne ølordningen for lenge siden.....;)
    Hehe. Ja det var egentlig ikke et dårlig forslag. Spørs om man får leverandøren med på laget der.

Men det virker som at Roar skal ta tak i greiene sine nå, ligger en del ting på vent for tiden etter hva jeg hører.

U

utgatt25555

Gjest

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1
    Born in the USA, artisan made, and state-of-the-art - always.

Ingen dårlig reklame det. Soundsmith ser ut til å vektlegge kvalitet, i alle fall.

U

utgatt25555

Gjest
    hehe, og skulle man slite den ut så att re-build er nödvendig, så fixer de det også, for 450$, in the US (Rebuild Price? $450 - Less than 20% of MSRP !).... ;)

mvh

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tror jeg hadde kjøpt en ny.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1

jarlerik

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    266
    Sted
    Tromsø

Vis vedlegget 408752
    Neimen i svarte, jeg låner deg en vellagret reserveforsterker så du ikke blir sittende i stillhet med trøstepilsene :)
    Er ikke fri for forsterker, jeg får bare ikke doblet effekten.

Ja det er jo irriterende nok. Men så har du jo en brukbar løsning med noen ventepils

U

utgatt25555

Gjest
    Jeg tror jeg hadde kjøpt en ny.
    ...og betalt 2800$ for en ny istedenfor 450$ for re-building av den gamle?? vel, der er ikke jeg økonomisk, at jeg ville valgt det :cool: ...

mvh
    Tror jeg misforstod noe her: trodde MSRP var 20% mer enn $450, og ikke $2800. Da rimer det litt mer.
    Regnet med det, men ett godt tilbud er det iaf å gi mindre enn 20% av MSRP ved re-building :) Håper det løser seg snart med ampen for deg, men den som venter på noe godt osv...

mvh

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.293
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Jupp, visst har vi det. Litt moderat size på den, der de er klemt inn på et av kjøpesentrene, så et voldsomt stort utvalg i hai-fai har de ikke plass til. Må kanskje luske meg innom å se om de har platebørste på lager....

Johan-Kr

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.280
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1
    Jupp, visst har vi det. Litt moderat size på den, der de er klemt inn på et av kjøpesentrene, så et voldsomt stort utvalg i hai-fai har de ikke plass til. Må kanskje luske meg innom å se om de har platebørste på lager....

Johan-Kr
    hehe, da jeg dreiv butikk i Tromsø, solgte Elkjøp ut sitt restlager av Hama platebørster til 5,- kr. stykket. Kjøpte opp alle og solgte dem videre til 100,- kr. som var standard utsalgspris på den tiden.

En annen type jeg også kjøpte opp for 5,- kr. hos Elkjøp var denne: https://hifistasjonen.no/index.php?..._id=28&zenid=f89eb399d10ab11e0914184d93402859

Clas Ohlson har fortsatt den fra Hama: Hama Platebørste - HAMA | Clas Ohlson

Sistnevnte gjør jobben veldig greit, og har vært solgt under ulike merkenavn inkludert mange "dyre" produsenter slik som Audioquest, Project, Thorens, Tonar mfl.

Gå for den med lavest pris, alle er laget av samme produsent, og er anti-statiske og i karbonfiber...

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1

Vis vedlegget 408752
    Neimen i svarte, jeg låner deg en vellagret reserveforsterker så du ikke blir sittende i stillhet med trøstepilsene :)
    Er ikke fri for forsterker, jeg får bare ikke doblet effekten.
    men.... trenger du dobbelt??
    Trenger man dobbelt så mye øl..?

grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum

Vis vedlegget 408752

Hehe. Ja det var egentlig ikke et dårlig forslag. Spørs om man får leverandøren med på laget der.

Men det virker som at Roar skal ta tak i greiene sine nå, ligger en del ting på vent for tiden etter hva jeg hører.
    Et hovedproblem i mitt tilfelle er at de digitale strømforsyningskortene til forsterkeren hadde gått til h...., og han trengte nye - som han måtte ta fra en "deleforsterker". Men nå tror jeg han skal ha hatt alt han trenger i en del måneder, så da er det egentlig bare å starte ølstafetten. :)

Du tar forresten veldig bra bilder, så det er bare å krydre tråden med anleggsbilder og annet snacks. Flott at du holder liv i månedens bilde-tråden. Tror jeg slutter med mer skryt, ellers går det vel til hue ditt og blander seg med ølrusen. Det kan være en farlig kombinasjon.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1
    Skolten er full av ting. Litt sjølopptatt, det må det være lov å være. :cool:

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.280
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Donbelt så mye øl er legit.. men dobbel power i blokkleilighet? ;)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.280
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Svart fredags tips...

Elkjøp blir å selge philips fidelio x2 for 995kr...

kjøpte ylig et hifi og musikk fra sverige med stor hodetelefon test... de holder enda x2 som en serdeles god sak uansett prisklasse.. :)

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1
    Med de sommerlige temperaturene vi har så må man jo nyte været mens man kan.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1
    Det var fanden til kø-system Hi-Fi Klubben har laget seg på årets Black-Friday. Irriterende opplegg.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Du er nå i kø.jpg

Fuck this shit! Er ikke så nysgjerrig, men ungdommen som tror de er med i en klubb sitter sikkert i åndeløs spenning nå. :rolleyes: Kan du forresten kalle deg menigmann nå som du er en del av politikorpset her på sentralen?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn