Med rør og stativhøyttalere skal Bjørns Hi-Fi land bygges

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1
    ...kanskje jeg burde kalle meg Stabssersjant?

Fikk kjøpt en subwoofer på spleiselag her, som nissen gir bort..!

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1
    Den snakker ikke med nettverket uten LAN kabel..?

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.283
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Har ikke noe kabler i min... wifi only... men jeg kjører kun streamingtjenester da.. har ikke noe nas eller harddisk noen plass..

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1
    Vault 2 må tilkobles med LAN kabel, det er det eneste store minuset så langt, og at appen godt kunne vært mer innholdsrik.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.283
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Hmm.. står da på hjemmesiden at den har wifi slik som node 2... appen er ok, men klart der finnes forbedringer :)

Rettelse, ser nå på bluesound sine sider at det bare er oppgitt ethernet.. det var jo kjedelig.. vurderte en stund å erstatte node 2 med denne og fjerne cd spilleren, men har ikke kabling til anlegget :)

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.295
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    For å slippe å legge nettverkskabel kan du prøve et par powerline-adaptre, evnt en wifi-repeater for å få nett til boksen.

Johan-Kr

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1
    Det er kanskje en løsning. Prøvde switch her, men lyktes ikke å oppnå kontakt med Vault'en da.

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.295
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Litt avhengig av hvordan strømnettet er. Hvis kursene er fordelt over flere faser, så funker det dårlig med powerlineadaptre.

Hvis du legger kabel selv, så må du være obs på koblingen, slik at parene fordeles rett. Par en: Pinne 1+2. Par to: Pinne 3 og 6. Par tre: Pinne 4 og 5. Par 4: Pinne 7 og 8. Hvis du kobler bare 1-8 i rekkefølge med fortløpende par, så får du dårlig signal/støyforhold på pinne 3-6 og pinne 4-5.

Johan-Kr

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1
    Skjønner den. Men jeg refererte til en switch og det er jo en litt annen løsning.

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.295
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    En løsning med switch innebærer da kabel...

Johan-Kr

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1
    Da foq..?

Selvsagt, jeg tenkte på pr'en i veggen, ikke nettverkskabelen. Du har naturligvis helt rett.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1
    16 timer igjen før fristen er ute på Massdrop x HiFiMAN HE-350 til $99 går ut. HiFiMAN-HE-350 koster $199 hos Amazon.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1
    Hmm... Julegavetid igjen.

På mine vandringer der ute i Hi-Fi ødemarka (eller er det en urskog der ute av lydprodukter?) så prøver jeg jo å følge med i tiden. Jo, det har blitt noen (overraskende?) oppgraderinger i år -men det får jeg komme tilbake til i årskavalkaden.

Med tanke på skrytet Geneva har fått for sin radio, eller reiseradio så tenkte jeg jeg å ta en titt på denne saken de kaller "Touring S". På meg høres det litt sånn sportsbil-aktig ut, men det er kanskje meninga? Liten er den i alle fall og Lyd og Bile har jo tatt den med i årskavalkaden sin og gitt den status som "Spesielt anbefalt". Lyd og Bilde skriver om radioen at den "... kombinerer retrodetaljer med minimalistisk design i kunstskinn og aluminium, og minner om en moderne utgave av en B&O- eller Tandberg-radio."

Touring_782-1024x836.jpg

Siden den var å finne hos SpaceWorldSoundGarden, eller var SpaceSoundWorldGarden? så tenkte jeg at det kunne være på sin plass å ta turen innom i SWSG (StaticWhisperSatanicGarbage?). Joda, jeg fant Geneva Touring S i rødt utstilt sammen med noen Tivoli DAB radioer. Ganske retro-aktig og mindre enn jeg trodde. Den er uansett pen å se på.

IMG_20161210_174404_edited.jpg

Det var selvfølgelig ikke lyd i radioen, pga. flatt batteri. Jeg fikk kikket litt på knapper og volumhjulet, som også fungerer som av/på-knapp. Eller litt småprat med betjeningen, skulle det vise seg at radioen egentlig har et lite problem:

IMG_20161210_174416_edited.jpg

Den lille USB Micro-B kontakten fungerer som lader for radioen. Det er ikke nødvendigvis et problem, men kan fort bli en svakhet, ettersom betjeningen kan fortelle meg at det nok har vært mange som har dradd i radioen slik at kontakten trolig er blitt dårlig. En liten kikk bekreftet at stikket er både slakt og dårlig, og selve USB-støpselet er også bøyd. Det ble i alle fall kontakt, men med flatt batteri ble det ingen lyd-demo. Litt skuffende egentlig. Men jeg skjønner tanken: når du er på tur trenger du bare en lader. Da kan du lade både radioen og mobiltelefonen, eller nettbrettet. Litt rosin i pølse er det ettersom Geneva radioen har Blåtann, og dermed kan du strømme f.eks. Tidal, Spotify mfl.

IMG_20161210_174434_edited.jpg

DAB-radioen fikk i alle fall nok strøm til at jeg trykket på knappene og vridd på volumhjulet. Et forsøk på å oppnå kontakt med telefonen min ved hjelp av blåtann ga ingen resultater, og DAB-sendinger fikk jeg heller ikke hørt. Volumhjulet var litt sånn "sensitivt" om man har litt fart når man skrur lyden opp eller ned, og ikke spesielt presist dersom man prøvde å finjustere volumet. Dette fikk jeg inntrykk av via displayet som viser lydstyrken "digitalt", eller ved hjelp av sifre. Kan hende at nettopp denne radioen har blitt fiklet mye med av kundene og derfor har blitt sånn.

IMG_20161210_174429_edited.jpg

Alt i alt var det en pen radio, som egentlig er en reiseradio som ikke veier mye. Ankepunktene mine, USB Micro-B kontakten og manglende kvalitets følelse i volumhjulet gjør at jeg for min del ville stått over denne modellen og ventet på neste versjon der dette forhåpentligvis blir utbedret. Lyden, kan jeg dessverre ikke si noe om denne gangen.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1
    Trur straffen fra DIY blir mye tøffere enn det DEA måtte finne på..!

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1
    Jah, men de er nå byttet ut med siste modell.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1
    Julereingjøring, åh fader det skal bli mye å gjøre.

CfFCuNAXEAAjWmu.jpg

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jepp! Her har den yngste vært tenåringen baluba junior, og de eldste to runder snart 80. I morgen kommer min nevø med kone og tre grandonkelbarn, hvorav en jeg er gudfar for. Da blir det Lego utover gulvet og full barnesjau, slik jeg liker det i alle fall en dag hver jul. Det blir automatisk litt roligere når yngste mann er 16. Men smilet når han pakket opp Ingrid Bjørnovs pianobok var ubetalelig for meg, for han visste at da kommer det en mye større pakke opp fra kjelleren eller ned fra loftet. Noe det selvsagt gjorde. Uten litt barnlig glede er det ikke skikkelig jul, men jeg er redd jeg går inn i en periode der det blir mindre av det framover til jeg blir bestefar... :rolleyes: Så e' det på 'an igjen.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1
    Da ble det siste jul med George Michael.

Stort mannefall av dyktige artister dette året.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.283
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Desverre har hun vandret henn og er nå en del av the force.. :(

Men jeg forventet dette år jeg leste om hjerteinfarktet.. hun har ikke vært snill med seg selv over en lang periode pga sin bipolaritet og enormt missbruk av ulike stoffer.. :(

Det har vært litt av et år for å miste ikon... og året er ikke over... tørr keg påstå vi vil miste et ikon til før klokken siger 00:00 om oen dager?

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1
    Ja det har gått unna på kjendisfronten i år: Prince, Muhammed Ali, Carrie Fisher, David Bowie, Leonard Cohen, Alan Rickman, Gene wilder, Andrew Sachs, Zsa Zsa Gabor for å nevne noen.

2016 er i det hele tatt et år jeg tror vi kommer til å huske: terror i Tyrkia, i Brüssel på flyplassen, terror i Orlando på en nattklubb, terror i Tyskland med skyting på lkjøpesentre og julemarkedet i Berlin, tragedien i Aleppo, Donald Trump velges til president i USA, Brexit, Therese Johaug blir tatt for doping etter å ha smurt inn leppa, flysturt i Russland, jordskjelv i Italia og Zika-virus.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.283
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Du må ikke glemme at prinsesse mææærtha ble singel ;) ;) ;) ;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn