Dette er en interesant hoyttaler! Den bruker en 4 ohms variant av ScanSpeak mellombassen jeg har brukt i mine hoyttalere. De er helt fantastisk til aa lage lydtrykk og aa gaa mye dypere enn man tror er mulig fra et 5 tommers element. Og diskanten er og fra Revelator serien til ScanSpeak - lover bra! Hvor kan man teste disse i Norge? Soundgarden?Har i grunnen lite erfaring med Wharfedale. Vet de kan by noe de også, men klarer ikke sånn i farta å huske hva jeg har hørt fra dem.
Derimot har jeg hørt disse:
Vis vedlegget 470101
Vis vedlegget 470102
Vis vedlegget 470103
System Audio SA Pandion 20 har vært på tilbud hos SGSW tidligere. Jeg har aldri vært helt sånn förtjust i SA tidligere men disse gir litt for pengene og spiller stort.
Får man et tilbud på denne så mener jeg at den godt kan konkurrere med f.eks. PMC i samme prisklasse. En smule dyr til 50K, men la oss si ti tusen billigere så er den et godt alternativ. Går dypt, har bra med dynamikk og er bedre enn mye av det andre rælet til System Audio som jeg synes låter litt mørkt og lukket. Med Pandion begynner å likne litt god High End.Passerer man 20-30k begynner man å få alvorlig mye fantastisk hifi. Tror jeg ville slitt med å bestemme meg om jeg skulle ut med de summene akkurat nå. Men Focal Sopra no1 som har blitt solgt for under 40k på bruktmarkedet ville nok kommet veldig høyt på min liste i min stue.
Merkelig nok har jeg aldri hørt Pandion, er det konkurransedyktig med tungvekterne i samme prisklasse?
Soundgarden har disse. Bortsett fra prisen, liker jeg Pandion 20 godt. Skulle ikke forundre meg om de Totem høyttalerne likner i lyd signatur.Dette er en interesant hoyttaler! Den bruker en 4 ohms variant av ScanSpeak mellombassen jeg har brukt i mine hoyttalere. De er helt fantastisk til aa lage lydtrykk og aa gaa mye dypere enn man tror er mulig fra et 5 tommers element. Og diskanten er og fra Revelator serien til ScanSpeak - lover bra! Hvor kan man teste disse i Norge? Soundgarden?Har i grunnen lite erfaring med Wharfedale. Vet de kan by noe de også, men klarer ikke sånn i farta å huske hva jeg har hørt fra dem.
Derimot har jeg hørt disse:
Vis vedlegget 470101
Vis vedlegget 470102
Vis vedlegget 470103
System Audio SA Pandion 20 har vært på tilbud hos SGSW tidligere. Jeg har aldri vært helt sånn förtjust i SA tidligere men disse gir litt for pengene og spiller stort.
Lurer paa hvordan denne er sammenlignet med Totem Hawk, som er veldig lik.
https://totemacoustic.com/en/hawk
Helt rett, men årsaken til at den ikke spilte høyt var ikke størrelsen.. elementet virker rett og slett dårlug dempet slik at det bunner lett uten mye lydtrykk.Pandion 20 er i alle fall en betydelig større høyttaler.
Jeg lurer på om Pandion 2 og Pandion 30 er utgående modeller. Pandion 5, 20 og 50 har et annet formspråk og de fartsstripene på toppen som er med på å understreke detaljer ved kabinettene.Helt rett, men årsaken til at den ikke spilte høyt var ikke størrelsen.. elementet virker rett og slett dårlug dempet slik at det bunner lett uten mye lydtrykk.Pandion 20 er i alle fall en betydelig større høyttaler.
Stemmer nok det. Kassen var nok den største "svakheten" på pandion 2.. eller bassporten..Jeg lurer på om Pandion 2 og Pandion 30 er utgående modeller. Pandion 5, 20 og 50 har et annet formspråk og de fartsstripene på toppen som er med på å understreke detaljer ved kabinettene.Helt rett, men årsaken til at den ikke spilte høyt var ikke størrelsen.. elementet virker rett og slett dårlug dempet slik at det bunner lett uten mye lydtrykk.Pandion 20 er i alle fall en betydelig større høyttaler.
Fortell mer.Blir spennende å lese litt tester å inntrykk av s400.. er vistnok 2 modeller til på vei.
Hvor dypt i bassen går denne, mon tro?For meg virker det som om s400 prøver seg på samme akustiske prinsipp som feks Kii Three og Dutch & Dutch 8c, med en kansellering av lydenergien som går bakover. Tanken med det er å eliminere en del av lyden som reflekterer i frontvegg (bak høyttaleren) slik at man ikke får tilsløring av den direkte lyden.
Hvis dette er tilfelle kan man regne med at s400 vil låte betydelig klarere og tydeligere i normale rom enn s300. Det blir som å få dempet frontvegg ganske kraftig.
Tipper dette vil bli modellen å slå under 20-30 000 kr