Om Apex A10 kan det sies at de har arvet veldig mye fra den nå utgåtte GS-serien til Monitor Audio. Apex kom på tampen da GX-serien overtok. A10 går ikke veldig dypt i bassen, men hvis man likte f.eks. GS10 vil man nok bli overrasket over lyden i A10. Kombiner dem gjerne med subwooferen i serien.Noen som har erfaring med Apex A10 høyttalere alene i et stereo oppsett ?
Skal innrede et lite tv-rom på 7-10 kvm. Tenkte å montere høyttalerne på vegg og pare med en liten Nad D3020 forsterker.
Du sammenlikner to helt ulike prisklasser her. Apex 10 er overlegen på kvalitet.Hva med Argon audio alto5wall vegghøyttaler ? Selges på hifiklubben. Hvordan er de sammenlignet med Apex 10 ?
Rommet er såpass lite at det lar seg gjøre. Hvis du vil ha mer med tida, så er det nok å kjøpe en fin liten 8" sub av ett slag å supplemere.Ja ser på prisene at jeg tok ganske så feil. Trodde Apex 10 prisen på Swsg var per par.
Har nå sett meg ut et par Bronze 1 til å henge på veggen på et lite 7 kvm rom. Hva tenker folk om de høyttalerne ? Skal brukes til tv, film og playstation. Nok trykk fra de alene uten sub ?
Litt forskjell ute og går her da, med tanke på diskanten spesielt.Noen som kan si noe om Gx 50? Hørt på silver 6 eller no sånt, de falt ikke i smak.
Det er mange år siden, da jeg solgte Electra 936 med tilhørende senter og subwoofer. Jeg var uten anlegg en stund, men etter å ha solgt MA Gold GS20 fant jeg ut at de representerte veldig mye høyttalere for pengene. Electra 936 var nok bedre på en del områder, men GS20 var et kupp sett i forhold til prisen de ble solgt for. GS20 er også de høyttalerne jeg har hatt lengst, lette å plassere og enkle å ha med å gjøre i forhold til forsterkerlasten med en viss fun-faktor i forhold til størrelsen.Ot: Ok, hvorfor gikk du fra Focal til MA? Prøver å samle litt inntrykk da det er lite å lytte på før kjøp her..
Og hvilken forsterker + rom ble disse spillt på/i ?Mulig jeg er for godt vant med varm Dali lyd, men opplevde MA som veldig tørr, klinisk men korrekt. Kan du ta en kort sammenligning MA/Focal?
Jeg syntes at GS20 var varmere i lyden enn det Electra 936 var, som i sin tur var luftigere i toppen. GS20 var mer engelsk i mellomtonen, mens Electra 936 med doble 8" hadde en del mer spark i mellombassen. Nå var jo Electra 936 dobbelt så dyr og vel så det. Ingen av dem er tungdrevne, men begge profitterer på forsterkere som innehar mye kraftreserver.Mulig jeg er for godt vant med varm Dali lyd, men opplevde MA som veldig tørr, klinisk men korrekt. Kan du ta en kort sammenligning MA/Focal?
Tillater meg å være litt uenig her. Ikke mange andre hifi komponenter med avvik på +/- 3db. I verste fall kan en peak på +3db gå rett ned i en dipp på -3db (målt anekoisk). Spredningen har blitt jevnere på en del nye høyttalere heldigvis så rommet har mindre effekt over 600 - 800hz. Selv tok jeg sjansen på MA i håp om at de levde opp til navnet. Silver 10 gjorde definitivt en god jobb med en plugg i den ene refleksåpningen.Egentlig har jeg en oppfatning av at den beste løsningen sannsynligvis vil innebære en litt kostbar og heldigital pre-amp med effektforsterker(e) for å få i pose og sekk. Jeg har eid produkter fra Meridian, og de var akkurat det -men til en pris godt over det folk flest tar seg råd til.
Høyttalerne er som regel ikke flaskehalsen nå for tida (men det er vel lett for meg å sitte å si...).
Det er skal ikke være noe problem . Mk1 dipper heller ikke under 4 ohm såvidt jeg kan huske [emoji2]Hei, noen som vet hvor lavt i Ohm en Pl300(I) går?
Jeg ser at Pl300(II)) går ned i ca 4, men ikke mye lavere.
Grunnen til at jeg spør er at jeg kikker på en forsterker med laveste ohm 2.7 og lurer på om det er innafor på mina elskede Pl300
Det er denne jeg sitter og vurderer:Skal ikke kimse av effekbehovet til PL300 MKI..
Handlet inn MA W10 I Bronze serien tidligere i år men denne ble sendt raskt i retur, grei nok lyd men til prisen blir den grust av andre merker lett, grei finish osv men ikke nok til at den var verdt 6k, kjører idag en stk XTZ Sub 10.17 Edge of ja litt høyere pris men finish og lydmessig overlegen.Lurte vel på om noen har prøvd subwoofer fra MA?