Det er i hvert fall interessant at jeg er blitt blokkert fra Facebook-siden MQA developments and reviews etter en post jeg la ut klokka 19.45 ikveld.
Håvard Holmedal, redaktør i Stereo+ , hadde skrevet at Coca Cola i motsetning til MQA ville stilt opp med brus til test mot andre, og da svarte Peter Veth, administratoren på den Facebook-siden at det jo var enkelt. Det var bare å smake seg fram til hvem man likte best.
Jeg kommenterte da at problemet var at Coca Cola ville sendt inn sin oppskriften sin til produsenten, som så hadde gjort den om til Pepsi, uten uten å gi beskjed til Coca Cola på forhånd, men likevel ville påstått at de laget Coca Cola, til tross for at brusen nå inneholdt mer vann enn det originaloppskriften til Coca Cola tilsier.
Hvis man bytter ut Coca Cola med Neil Young i den historien, oppskriften til de originale filene fra Neil Young, og Pepsi til MQA-filene, så har du egentlig årsaken til at en del av oss begynner å bli litt skeptiske til argumentasjonen til MQA om kring Master Quality Authenticated. For det første er det jo ikke masteren de kommer ut med i andre enden, for det andre er jo kvaliteten ikke slik den var før MQA behandlet filene, og for det siste er jo ikke denne endringen godkjent av den opprinnelige opphavsmannen til filene. Så skrev jeg også noe om at selvsagt mange likevel vil synes at Pepsi smaker bedre enn Coca Cola, men jeg husker ikke nøyaktig ordlyden på dette. Siden jeg er blokkert, finner jeg heller ikke igjen det jeg skrev.
Nå finner jeg ikke en gang igjen den gruppen på Facebook, siden jeg er blokkert. Jeg vil vel anta at innlegget mitt også er slettet. Personlig gjør det meg svært lite, og en administrator på en FB-side kan selvsagt gjøre nøyaktig hva han eller hun ønsker, men det styrker jo ikke troverdigheten MQA når "fansen" oppfører seg slik. Det var jo ingenting i innlegget mitt som var ufint på noen måte.
Roy