Jeg fikk Mosfet'en i hus en uke før jeg fikk MI 11. I denne tiden brukte jeg en forforsterker fra Xindak: XA3200 MkII. Dette er en betydelig billigere forforsterker, noe som gjenspeilet seg i spillegleden. Da MI 11 avløste den, fikk jeg den åpne, lettflytende musikken, kombinert med den fyldige "deiligheten" som tiltaler meg. (Og ja, jeg snakker om lyd... ;D )bjornh skrev:Er det noen som har koblet Mosfet'en på andre forforsterkere?
Tull, det er ikke forskjell på sånne ;D ;D ;Dbjornh skrev:Jeg har i alle fall erkjent at jeg må skaffe meg en bedre CD-spiller her...
Ja. Med M2 Line. Den har ca 23 volt ut etter det jeg kan huske. Rognlien skriver at sakene til Malmin "må drives". Fungerte veldig bra. Gravde ut ekstra dypbass av Klipschene mine f eks i sammelingning med McIntosh MA6300.bjornh skrev:Er det noen som har koblet Mosfet'en på andre forforsterkere?
I og med at du egentlig ønsker en Yamaha CD-S1000 eller CD-S2000: Ser i en annen tråd at Espen_R har kjøpt en CD-S1000. Han har allerede bestilt oppgradering med nytt analogtrinn. Denne oppgraderingen vil jeg anbefale; min Sony ble en helt annen (og bedre, imho) spiller. Espen_R oppgraderer sin i Sveits, men tilsvarende operasjon kan også utføres i Norge.bjornh skrev:Nei, dette med CD-spiller. Det er forskjell, på mange spillere uten tvil. Billig Denon'en min yter nok ikke fullrettferdighet (i det hele tatt) til oppsettet her. Men jeg må likevel si at dagens rimelige CD-spillere er enormt mye bedre enn tilfellet var for 6-8 år siden. Mulig at drivverk og digital-siden er såpass bra at jeg kan oppgradere med ekstern DAC eller liknende. Men egentlig ønsker jeg meg nok en CD-S1000 eller CD-S2000 fra Yamaha igjen. Men Salty-Dog har jo fått oppgradert en ganske interessant spiller også.
Enig.bjornh skrev:Jeg ble sittende å lure i natt om vi egentlig burde slå sammen denne tråden med den andre her inne?
Gratulerer med "ny" spiller, Ole G! ;Dolisn skrev:Har ikke med MI-forsterkeri å gjøre dette, men like fullt arbeid utført av Malmin:
Min Opera Consonance Reference 2.0 SACD har fått bygd inn nytt analogtrinn (kfr Saltys egne tråd om dette), og dermed vekk med den rørbaserte utgangen og høyspenningen, den har vært i hus siden mandag. Har hatt to kvelder hjemme alene og spilt mye forskjellig og så høyt som jeg ville - Buddy Holly, Genesis, Jackie Leven, Yascha Heifetz, Esbjörn Svensson Trio, Stan Getz, for å nevne noe.
Operaen var i utgangspunktet en spiller med varm og behagelig lyd, med bra trøkk, men akk så uengasjerende i lengden. Nå har den våknet til liv. Luftig, åpen lyd, så levende og nærværende mellomtone at en nesten ser artisten i rommet, og bass så bra som en kan ønske. Mye mer dynamikk og gøy, samtidig uanstrengt og ørevennlig. Joda, dette var verd innsatsen!
Ellers har begge MI-enhetene mine fått blank front, som er ekstra pusset og gnukket opp med Autosol (har alltid hatt sans for fronten på EAR-forsterkerne), det ble bra!
Prøvde å laste opp Malmins egne bilder av den nye innmaten på spilleren, men fikk ikke godkjent formatet her. Men egentlig er det bare bunnen av noen svære kretskort som fyller opp halve spilleren og som lyser mot deg når du tar av topplokket. "Opera Audio - Main Power Supply. Design and layout: R. Malmin".
Ole G
Godt!bjornh skrev:OK -vi prøver med sammenslått emne. Kan hende rekkefølgen på ulike innlegg har kommet i litt "usammenheng" men det er bare å identifisere overskriften.
Fram med målebåndet, Lagga!bjornh skrev:Hvor bred er MI 8? Som MI 11 / MI 12?
Hei Lagga, det er nå halvannen uke siden du fikk MI 9, MI 12 og MI Mosfet i hus. I "Liv Lagga"-tråden din fortalte du at de umiddelbart ble satt til oppvarming. Du har vel ikke glemt dem - de skulle være gjennomvarme nå...? ???Lagga skrev:Kunne ikke dy meg jeg heller, det ble en liten kjøretur i går gitt, bagasjerom:
Stuegolvet fylles.....
Spennende dager!
Vennlig hilsen Morten
Aha...! Så JanR er også blant de "medskyldige"! ;DJanR skrev:MI 12 og Mosfet står her
Må desverre medele at Mosfet ikke lever opp til forventningen, ikke etter å hatt den lille gode 10 watteren på besøk.
Kanskje den trenger noe mere tungdrevent å bryne seg på ???
/jan
Jeg har hørt flere rose Malmins 10-watter MI 10 opp i skyene, så den er helt sikkert svært god. Men den trives nok best med lettdrevne høyttalere. Derfor har jeg slått den fra meg, selv om den har en attraktiv pris. Med sin lave følsomhet på ca 86 dB/W/m blir nok mine Usher Be 718 for vanskelige. Her vil nok MI 9 med sine 60W kl A gjøre en bedre jobb, imo.JanR skrev:Ikke hørt 60 watteren men iflg informerte kilder er den slettes ikke gal
10 watteren ble jeg meget imponert over her hos meg.
Regner med at det ramler en innom igjen om ikke så altfor lenge.
/jan
Helt klartSaltyDog skrev:Jeg har hørt flere rose Malmins 10-watter MI 10 opp i skyene, så den er helt sikkert svært god. Men den trives nok best med lettdrevne høyttalere. Derfor har jeg slått den fra meg, selv om den har en attraktiv pris. Med sin lave følsomhet på ca 86 dB/W/m blir nok mine Usher Be 718 for vanskelige. Her vil nok MI 9 med sine 60W kl A gjøre en bedre jobb, imo.JanR skrev:Ikke hørt 60 watteren men iflg informerte kilder er den slettes ikke gal
10 watteren ble jeg meget imponert over her hos meg.
Regner med at det ramler en innom igjen om ikke så altfor lenge.
/jan
Bilder av 10 watteren ?bjornh skrev:Har dere bilder av den? -jeg liker Mosfet'en veldig godt. På mine GS20 så spiller den sammen med MI 11 og MI 12 opp til dans så det holder.