Rørmannen lassemann har nettopp foretatt en test av sluttrinnet MI Mosfet.
Jeg tar meg den frihet å sakse fra lassemanns egen tråd:
Musical Innovation Mosfet, test 3:
Sånn, da har lassemann brukt et par timer av fridagen til litt finlytting av MI Mosfet OG MI12(sånn til og fra). I dag er det torsdag, fikk sakene på søndag og har siden da stått påslått hele tiden (begge produkter).
Ingen tvil om at Mosfet har utviklet seg i riktig retning og at den nok ikke var innspilt da jeg fikk den, ei heller MI12. Fortsatt opplever jeg et ørlite trykk i øvre mellomtone. Kan jo selvfølgelig være fra et annet ledd i anlegget mitt, men her er Quicksilver snevert vassere, les mere behagelige og "ørevennlige". Benytter til opplysning to forskjellige høyttalerkabler, siden jeg kun benytter 1m sett Dual Connect (NLE) solid core sølv fra monoblokkene. Disse blir for korte til Mosfet. Highwire 703LS 3m sett blir benyttet til Mosfet og det er klart at slike forhold kan spille inn..
Vel, uten at jeg sitter på et dusin transistorforsterkere til sammenlikning liker jeg Mosfet veldig godt. Den kryper inn på deg og har alle de egenskaper en god forsterker skal ha. Den spiller med en kraft jeg ikke er vant med og kaster opp et stort rom med masse detaljer og luft. Stemmer står frem med karakter og en følelse av "å være til stede med artisten" er til å ta og føle på. All musikk funker bra, så en nøytral forsterker er Mosfet. Den tilfører lite eller ingenting til musikken, er bare dønn ærlig. Jeg mener bestemt at Mosfet må være et meget godt kjøp for tiden, og at flere bør kjenne sin besøkelstid i forhold til disse produktene til Roar Malmin. Hatten av for den mannen! Har en følelse av at et slikt produkt, Mosfet eller MI9? 60 watteren, kan bli til et varig vennskap hos lassemann, men vil nok ikke erstatte QS Mid Mono, litt Ole Brum her; "ja takk, begge deler.."
Kommer snart tilbake med min vurdering av MI12 opp mot min rørpre Audio Experience..
Men nå er det bare slik at den hersens familiebilen skal inn til et slikt regrem skifte og der svidde vi av en foreløpig drøm, men alle stener skal snus..
mvh
lassemann