Har hørt at veiledende pris på dette nye sluttrinnet vil ligge rundt 15K, muligens litt i overkant.bjornh skrev:Snakket med Roar Malmin i dag. De nye MI 10.2 25w Kl. A forsterkerne kommer snart. Han venter bare på kabinettene nå, sa han.
Syntes var snakk om 18K. Men kan den selges direkte for 15 000,- så er det jo en kolossalt bra pris da..! Tror jeg må få prøvd en så. Men tror ikke jeg tør, for lommeboka har fått så tyntslitt skinn i det siste... ;DSaltyDog skrev:Har hørt at veiledende pris på dette nye sluttrinnet vil ligge rundt 15K, muligens litt i overkant.bjornh skrev:Snakket med Roar Malmin i dag. De nye MI 10.2 25w Kl. A forsterkerne kommer snart. Han venter bare på kabinettene nå, sa han.
Roar Malmin har uttalt at MI 10 (15W klasse A) var den beste forsterkeren han har konstruert,
så oppfølgeren MI 10.2 (25W klasse A) bør selge i bøtter og spann...!
Interessant observasjon - Mosfet på 97db høyttalere kunne i teorien lyde hardt. Men teori og praksis er to forskjellige ting... Hyggelig å lese dette, hel. Jeg sier som lassemann: "Hallo Norge! Våkn opp!"hel skrev:Da har jeg hatt en liten lytteseanse på MOSFETen på mine Klipsch RB75 som har en følsomhet på 97db:
Jeg bruker ikke subwoofere, og det trengs heller ikke da MOSFETen gjengir bassen dypt, stramt og artikulert. Matchen til Audio Note preampen er svært god. Med 23 volt ut så stemmer alt fordi MOSFETen skal drives. Det låter varmt, oppløst og med en vanvittig kraft. Jeg vil si at AN / MI komboen er bedre enn McIntosh MA6300 (2x100 watt) og Sugden A21SE (2x30 klasse A watt) som jeg har kjørt på de samme høyttalerne før.
En liten advarsel, hel:hel skrev:Fikk plutselig lyst til å prøve 60 wattern med preamp nå jeg :
De korrigerer baffelstepbjornh skrev:hel, hvorfor har du en spole og en motstand høyttalerterminalene?
Jeg vil så absolutt underskrive på at MI 11 er en utrolig god pre-amp! Imo, selvfølgelig...AB1 skrev:Jeg har spillt på MI 11 en stund nå og dette er en meget god forforsterker som låter mye bedre enn f.eks. AR SP17, Conrad Johnson ET2 og Lector Zoe. Disse er bestykket med rør, men MI11 synes jeg har mer tredimensjonal, detaljert lyd enn disse. Utklinging og plassering av instrumenter i lydbildet er også meget bra. Det er ikke tvil om at Malmin har lagd noe meget bra her. MI 9 har jeg ikke prøvd pga. tungdrevende ht.
Og enkelte ting vil seg ikke hos noen. Sånn er det med alt, ikke bare MI amper/pre's.SaltyDog skrev:En saklig og grei rapport om MI 12, lassemann. Takker for det! ;D
Som du sier, vi har alle forskjellige preferanser, og derfor forskjellige anlegg. Og sånn skal det være...
Selvfølgelig, JanR. Match/mismatch er viktig her. Bidrar til å gjøre ting vanskeligere, men er uansett interessant, imo. ;DJanR skrev:Og enkelte ting vil seg ikke hos noen. Sånn er det med alt, ikke bare MI amper/pre's.SaltyDog skrev:En saklig og grei rapport om MI 12, lassemann. Takker for det! ;D
Som du sier, vi har alle forskjellige preferanser, og derfor forskjellige anlegg. Og sånn skal det være...
Skal sies at jeg fikk en liten lytt hos lassemann før vi hastet videre i går og Mosfet leverte, må sjekkes ut nærmere det der *hint hint* *
/jan
Jeg håper det!bjornh skrev:Nissen kommer tidlig i år..? ;D
Hva betyr dette, .retteP? Har du også fått lov til å titte oppi sekken...? ???.retteP skrev:Jeg håper det!bjornh skrev:Nissen kommer tidlig i år..? ;D
Edit: En manifestasjon i god tid før jul, denne ene gangen.
Jeg har vært fryktelig snill i år, og har derfor tillatt meg en henvendelse direkte til nissen himself med ønske om en hard pakke.SaltyDog skrev:Hva betyr dette, .retteP? Har du også fått lov til å titte oppi sekken...? ???.retteP skrev:Jeg håper det!bjornh skrev:Nissen kommer tidlig i år..? ;D
"Nissen himself" er i godlune for tiden. Så det er god grunn til å forvente harde pakker i år... ;D.retteP skrev:Jeg har vært fryktelig snill i år, og har derfor tillatt meg en henvendelse direkte til nissen himself med ønske om en hard pakke.SaltyDog skrev:Hva betyr dette, .retteP? Har du også fått lov til å titte oppi sekken...? ???.retteP skrev:Jeg håper det!bjornh skrev:Nissen kommer tidlig i år..? ;D