Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.963
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    RM skrev:
    Må bare få sagt at det er deilig med positive reaksjoner for en gangs skyld. Nyter det så lenge det varer.
    Roar
    Må bare få sagt at det er hyggelig å ha deg tilbake her på sentralen.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1
    val skrev:
    Da bestiller jeg to stk MI Mosfet monoblokker stående på høykant (som ML 33) Minimum 300 W og 3000 VA strømforsyning pr stk.
    Hvis det var "Daisy-chain" -dvs. rca ut på MI Mosfet slik at man kunne bi-ampet, så trenger det ikke være 2xRCA ut på MI 11 eller MI 12...

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1
    SaltyDog skrev:
    RM skrev:
    Må bare få sagt at det er deilig med positive reaksjoner for en gangs skyld. Nyter det så lenge det varer.
    Roar
    Må bare få sagt at det er hyggelig å ha deg tilbake her på sentralen.
    Veldig hyggelig.

yel

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2006
    Antall liker
    1
    RM!!

Det varmer at du er i form! Keep up the good work m8!!
    Prossesor inganger.... dac i pre...... egen dac....... husker du lange samtaler RM,? med en det koker mer i hodet på en de fleste når hifinevrosen klner til.... det er ikke få ganger du har fått meg ned fra hifi raketten, og sagt, "JODA, DET ER KLART VI KAN LAGE DET!" Eller " selvfølgelig... hvorfor ikke?" Og "jada, de gjør vi!" He he. Helt Kongeå ha en sånn resurs blant oss.

Ring De store og spør om det samme...

Bra Roar! Bra!! :)

I aller beste mening!

-Y

RM

Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    1.507
    Torget vurderinger
    2
    Mao, en "lettvekter".

Roar

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.963
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Hehe, ingen lettvekter nei... Ryggen min forteller noe annet.
    Og når det kommer til lyden, så er MI 9 definitivt ingen lettvekter.

Petre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Antall liker
    1.291
    Sted
    Siggerud
    Torget vurderinger
    1
    SaltyDog skrev:
    I svar #977 oppga jeg feilaktig at MI 9 veier rundt 30 kg. Riktig vekt er 25 kg. Her er en link til Fidelity nr 42, der MI 9 får glimrende omtale (og er en av årsakene til at den nå står i racket mitt). MI 9 er omtalt på side 72:
    http://www.audiofidelity.no/comlete_mags/Fidelity42.pdf
    Testen i Fi fyra godt oppunder ha-begjæret, sammen med omtalen fra andre misbrukere. I mitt tilfelle ble likevel den hårreisende opplevelsen av MI 11 det avgjørende; dette MÅTTE jeg bare ha mer av. Sterkt vanedannende, og verd hver krone. Siden Fidelity nå nevnes, blir det noen test av MI 11, evt settet 9/11?
    Eller er man tilbakeholden for ikke å tråkke på noen tær, i og med knock-out'en dette nødvendigvis resulterer i?

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1
    Fidelity kan ikke bare teste MI-forsterkere. Men de kunne jo kjørt en "round-up" med saker og ting. Men de kommer nok aldri til å tørre å si at Mi knuser alt! ;D

Lieng

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    94
    Nå har jeg venta lenge på monoblokkene mine! Er de ferdige snart?

RM

Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    1.507
    Torget vurderinger
    2
    De er allerede avsendt. Det var til Val d`Isere de skulle, n`est-ce pas? ;D ;D ;D

Roar

yel

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2006
    Antall liker
    1
    Mono blokker...HM,,?
    Jeg ønsker meg en svær jævel jeg, en som er på 200++ MI klasse a watt. Dønn kontroll på alt... headroom og tjo-hoiii så man ble blek... 70 kilo++ og et helvete for kona å kaste ut, med alle MI egenskaper, men ennå mer av alt. En ALL OUT MI.... men tør ikke tenke tanken på hva noe sånt vile kostet..

En dag skal det stå en sånn en her... "MI Ultimate NNPA"

-Y

Lieng

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    94
    YEL skrev:
    Mono blokker...HM,,?
    Jeg ønsker meg en svær jævel jeg, en som er på 200++ MI klasse a watt. Dønn kontroll på alt... headroom og tjo-hoiii så man ble blek... 70 kilo++ og et helvete for kona å kaste ut, med alle MI egenskaper, men ennå mer av alt. En ALL OUT MI.... men tør ikke tenke tanken på hva noe sånt vile kostet..

En dag skal det stå en sånn en her... "MI Ultimate NNPA"

-Y

Men det blir jo så varmt på sommertid med så store klasse A forsterkere ;)

yel

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2006
    Antall liker
    1
    Jo jo... men setter inn en bryter med mulighet for ab drift... og evt noe ala LC Audio Patriot , med mulighet for å skrubbe ned til , tja 50 watt klasse a i perioder, med en switsch... Joda sånn må jeg ha. Norsk tipping.. hører dere..????

-Y

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1
    50W kl. A? Jammen, det får du jo og litt til i MI 9..? 60W Kl. A til og med...

Det du tenker på en en 90-100W Kl. A, med switching til A/B drift, som i den tilstanden yter omtrentlig minst det dobbelte. Men det vil nok bli dyrt.

Det hadde kanskje vært enklere å ta en MI 9, og lage en A/B switch på den og kalt den MI 9.1?

Lieng

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    94
    bjornh skrev:
    50W kl. A? Jammen, det får du jo og litt til i MI 9..? 60W Kl. A til og med...

Det du tenker på en en 90-100W Kl. A, med switching til A/B drift, som i den tilstanden yter omtrentlig minst det dobbelte. Men det vil nok bli dyrt.

Det hadde kanskje vært enklere å ta en MI 9, og lage en A/B switch på den og kalt den MI 9.1?

Sikkert enklere, med det skal være STORT!

uansett så blir det mye billigere enn MF Titan

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1
    La oss si at MI 9".1" hadde vært en versjon boosted til 85W Kl. A med switch til Kl. A/B. det hadde funket. Eller så hadde man kunne gjort om MI 9".1" til monoblokker, og gitt 100+ Kl. A med switch-mulighet til Kl. A/B.

Jeg for min del tror personlig at ting skal relateres litt til salg, derfor hadde jeg "helst" sett at MI 10.1 kunne kommet i en "MI 10 Mono" på f.eks. 50W med switch mulighet til Kl. A/B, kanskje balansert også -det hadde uansett blitt kraftige saker.

Jeg mener dette fordi at ting skal være betalbart for "folk flest". Det er noe med at når ting bikker over ett eller annet kritisk nivå, så vurderer folk om de skal ta seg råd, eller kjøpe ny firehjuls-trekker. Men for all del, jeg skulle likt å se og høre et monoblokk-sett med 100W Kl. A fra Musical Innovation. Men det vil nok koste litt flesk, ja. ;D

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1
    Hører dere på musikk? ;D

Lieng

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    94
    bjornh skrev:
    La oss si at MI 9".1" hadde vært en versjon boosted til 85W Kl. A med switch til Kl. A/B. det hadde funket. Eller så hadde man kunne gjort om MI 9".1" til monoblokker, og gitt 100+ Kl. A med switch-mulighet til Kl. A/B.

Jeg for min del tror personlig at ting skal relateres litt til salg, derfor hadde jeg "helst" sett at MI 10.1 kunne kommet i en "MI 10 Mono" på f.eks. 50W med switch mulighet til Kl. A/B, kanskje balansert også -det hadde uansett blitt kraftige saker.

Jeg mener dette fordi at ting skal være betalbart for "folk flest". Det er noe med at når ting bikker over ett eller annet kritisk nivå, så vurderer folk om de skal ta seg råd, eller kjøpe ny firehjuls-trekker. Men for all del, jeg skulle likt å se og høre et monoblokk-sett med 100W Kl. A fra Musical Innovation. Men det vil nok koste litt flesk, ja. ;D

Virker spennende det der, dersom prisen ikke forsvinner langt utover MI-nivå bør dette være mulig å selge med tanke på hva som selges av konkurrerende utstyr. Mye kostbare forsterkere i de norske hjem. Men få de opp på høykant som ML og Gryphon Colosseum. Ser flottere ut, lettere å plassere og tar mindre gulvplass. Blir også mere flater på kabinettet som kan kjøles.

Switch fra A til AB, var det ikke Plinius som hadde denne muligheten på en av sine store forsterkere?

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1
    Med tanke på den sokkelen eller "foten" så ser det kabinettet ut til okkupere godt med plass den også. Men den trenger ikke avvike i "buer og vinkler" fra hverken MI 9 eller MI 10.1 eller MI Mosfet. Behold det industrielle designet derfra.

Men den idéen er god. Noe slikt som er kanskje heftigere enn dagens MI 9? Switchbar for å "spare" strøm?

Lieng

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    94
    Så bra ut den, men du kan jo ha mer MI-design på den!

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    denne tråden har vært svært interesang å følge med i det siste. har ett par forte som skal i ett eget oppsett
    og nå går tankene i retning av en mosfet fra Roar .......bor jo tross alt ikke langt unna og liker å handle lokalt når jeg kan
    spessiellt artig når ting er av høy kvalitet

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1
    SaltyDog skrev:
    val skrev:
    Enig. Eventuelle monoblokker fra MI bør beholde sitt enkle, industrielle design. F. eks noe ala dette:
    Lag en monoblokk-løsning av MI 10.1, som kan switches med bryter bakpå til A/B drift. Av/På-knapp bakpå slik som f.eks. MI Mosfet. MI 10 Mono i et litt høyreist design? Eller noe liknenede som SaltyDog her viser et eksempel på.

Lieng

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    94
    bjornh skrev:
    SaltyDog skrev:
    val skrev:
    Enig. Eventuelle monoblokker fra MI bør beholde sitt enkle, industrielle design. F. eks noe ala dette:
    Lag en monoblokk-løsning av MI 10.1, som kan switches med bryter bakpå til A/B drift. Av/På-knapp bakpå slik som f.eks. MI Mosfet. MI 10 Mono i et litt høyreist design? Eller noe liknenede som SaltyDog her viser et eksempel på.

En monoblokk utgave av denne ville vel da kunne lages med 100Watt klasse A? Og mer enn nok AB..... Enkelt høyreist design ville vært fint, og ikke noe glorete/skinnende fjolleri eller sterkt lysende dupeditter

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1
    Nei, den må være i design-klasse med MI 9, MI 10.1 og MI Mosfet. Det industrielle og kraftige no-nonsense uttrykket virker mer tillitsvekkende enn diverse acryl, plastikk og bøyd blikk-stål som er ganske så gjengs innen Hi-Fi.

Mono-blokker er kanskje noe å tenke på for Mr. Malmin? -interessen er der, og faller de innen relativt riemlige økonomiske rammer er det trolig liv laga for disse.

Forslag til Navn: MI Reference Mono Amplifier -det høres ut som en skikkelig statement..! :D

Mvh. Bjørn

Lieng

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    94
    Men monoblokkene må ikke være en brokoblet stereoforsterker som en del produsenter benytter for å få mer watt. Bedre med en stor strømforsyning som takler vanskelige impedanser

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.791
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    jokris skrev:
    denne tråden har vært svært interesang å følge med i det siste. har ett par forte som skal i ett eget oppsett
    og nå går tankene i retning av en mosfet fra Roar .......bor jo tross alt ikke langt unna og liker å handle lokalt når jeg kan
    spessiellt artig når ting er av høy kvalitet
    Hei!

Merker meg at du er rørinterisert og det er jeg også :) Jeg kan love deg at Malmin sine forsterkere er svært gode og de vil ikke skuffe deg! Ikke at jeg har hørt så veldig mange transistoramper, men jeg tør hevde at MI ligger helt i toppen av ytelse i den betalbare klassen. Også er det som så mange sier - det er et 100% norsk produkt. Kortreiste kvalitetsprudukter er ikke hverdagskost i dag. Lydmessig heller de mot det mørke uten på bekostning av oppløsning. MI Mosfet, som jeg selv spiller på, har et hav av mikrodynamikk og et stort 3D-perspektiv.. jeg bruker rørpre, hos meg syntes jeg det gav det beste resultatet, også opp mot MI 11 og 12. Skyldes nok at mitt anlegg er ganske tunet opp møt rørutstyr som det har bestått av de senere år. Likevel måtte jeg prøve meg frem med litt forskjellig høyttalerkabel før jeg var i mål. Audioquest sin gamle Midnight II satt som et skudd..

mvh
    lassemann

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Høres knallbra ut :) ja blir forsatt rør i 1 oppsettet men en malmin sak frister dog allikevel, får legge meg i selen og spare så snart oppgraderingen på L2 er i boks ;D

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1
    Det blir ingen separat DAC.

Det eneste det har vært snakk om, er å integrere DAC i forforsterkere.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1
    Her er en ny greie som er på vei til meg denne uka:

Guess what..! ;D

Vedlegg