Salty Dog
Hi-Fi freak
Må bare få sagt at det er hyggelig å ha deg tilbake her på sentralen.RM skrev:Må bare få sagt at det er deilig med positive reaksjoner for en gangs skyld. Nyter det så lenge det varer.
Roar
Må bare få sagt at det er hyggelig å ha deg tilbake her på sentralen.RM skrev:Må bare få sagt at det er deilig med positive reaksjoner for en gangs skyld. Nyter det så lenge det varer.
Roar
Hvis det var "Daisy-chain" -dvs. rca ut på MI Mosfet slik at man kunne bi-ampet, så trenger det ikke være 2xRCA ut på MI 11 eller MI 12...val skrev:Da bestiller jeg to stk MI Mosfet monoblokker stående på høykant (som ML 33) Minimum 300 W og 3000 VA strømforsyning pr stk.
Veldig hyggelig.SaltyDog skrev:Må bare få sagt at det er hyggelig å ha deg tilbake her på sentralen.RM skrev:Må bare få sagt at det er deilig med positive reaksjoner for en gangs skyld. Nyter det så lenge det varer.
Roar
Testen i Fi fyra godt oppunder ha-begjæret, sammen med omtalen fra andre misbrukere. I mitt tilfelle ble likevel den hårreisende opplevelsen av MI 11 det avgjørende; dette MÅTTE jeg bare ha mer av. Sterkt vanedannende, og verd hver krone. Siden Fidelity nå nevnes, blir det noen test av MI 11, evt settet 9/11?SaltyDog skrev:I svar #977 oppga jeg feilaktig at MI 9 veier rundt 30 kg. Riktig vekt er 25 kg. Her er en link til Fidelity nr 42, der MI 9 får glimrende omtale (og er en av årsakene til at den nå står i racket mitt). MI 9 er omtalt på side 72:
http://www.audiofidelity.no/comlete_mags/Fidelity42.pdf
YEL skrev:Mono blokker...HM,,?
Jeg ønsker meg en svær jævel jeg, en som er på 200++ MI klasse a watt. Dønn kontroll på alt... headroom og tjo-hoiii så man ble blek... 70 kilo++ og et helvete for kona å kaste ut, med alle MI egenskaper, men ennå mer av alt. En ALL OUT MI.... men tør ikke tenke tanken på hva noe sånt vile kostet..
En dag skal det stå en sånn en her... "MI Ultimate NNPA"
-Y
bjornh skrev:50W kl. A? Jammen, det får du jo og litt til i MI 9..? 60W Kl. A til og med...
Det du tenker på en en 90-100W Kl. A, med switching til A/B drift, som i den tilstanden yter omtrentlig minst det dobbelte. Men det vil nok bli dyrt.
Det hadde kanskje vært enklere å ta en MI 9, og lage en A/B switch på den og kalt den MI 9.1?
bjornh skrev:La oss si at MI 9".1" hadde vært en versjon boosted til 85W Kl. A med switch til Kl. A/B. det hadde funket. Eller så hadde man kunne gjort om MI 9".1" til monoblokker, og gitt 100+ Kl. A med switch-mulighet til Kl. A/B.
Jeg for min del tror personlig at ting skal relateres litt til salg, derfor hadde jeg "helst" sett at MI 10.1 kunne kommet i en "MI 10 Mono" på f.eks. 50W med switch mulighet til Kl. A/B, kanskje balansert også -det hadde uansett blitt kraftige saker.
Jeg mener dette fordi at ting skal være betalbart for "folk flest". Det er noe med at når ting bikker over ett eller annet kritisk nivå, så vurderer folk om de skal ta seg råd, eller kjøpe ny firehjuls-trekker. Men for all del, jeg skulle likt å se og høre et monoblokk-sett med 100W Kl. A fra Musical Innovation. Men det vil nok koste litt flesk, ja. ;D
Enig. Eventuelle monoblokker fra MI bør beholde sitt enkle, industrielle design. F. eks noe ala dette:val skrev:Så bra ut den, men du kan jo ha mer MI-design på den!
Lag en monoblokk-løsning av MI 10.1, som kan switches med bryter bakpå til A/B drift. Av/På-knapp bakpå slik som f.eks. MI Mosfet. MI 10 Mono i et litt høyreist design? Eller noe liknenede som SaltyDog her viser et eksempel på.SaltyDog skrev:Enig. Eventuelle monoblokker fra MI bør beholde sitt enkle, industrielle design. F. eks noe ala dette:val skrev:Så bra ut den, men du kan jo ha mer MI-design på den!
bjornh skrev:Lag en monoblokk-løsning av MI 10.1, som kan switches med bryter bakpå til A/B drift. Av/På-knapp bakpå slik som f.eks. MI Mosfet. MI 10 Mono i et litt høyreist design? Eller noe liknenede som SaltyDog her viser et eksempel på.SaltyDog skrev:Enig. Eventuelle monoblokker fra MI bør beholde sitt enkle, industrielle design. F. eks noe ala dette:val skrev:Så bra ut den, men du kan jo ha mer MI-design på den!
Hei!jokris skrev:denne tråden har vært svært interesang å følge med i det siste. har ett par forte som skal i ett eget oppsett
og nå går tankene i retning av en mosfet fra Roar .......bor jo tross alt ikke langt unna og liker å handle lokalt når jeg kan
spessiellt artig når ting er av høy kvalitet