Kanskje disse?
Vedlegg
-
4.5 KB Visninger: 543
-
3.1 KB Visninger: 561
Spinner videre på dette: En nedmikser fra multikanal til stereosignal?hel skrev:Er det noe med multikanal?
Selvfølgelig! Det burde jeg ha sett... :-[Lydfreak skrev:Om vi tenker litt logisk her nå...heh
3 innganger
1 utgang
Inngangsvelger
Volumpot
Hva blir det???
Tipper noen kjenner seg igjen om de tar en titt inni MI11/MI12 Om jeg ikke skulle ta helt feil...heh
Så langt er dette saken: Jeg er ikke sikker på om inngangsvelgeren er direkte sammenliknbar med MI 11 eller MI 12. Men dette skal være er passiv sak, lyden går gjennom rele og volum-pot mener jeg. Volumpot er motorstyrt (ALPS, Blue), men ikke inngangsvelger.SannaX skrev:Aha! Er du i gang sjøl også nå ;D Fortell litt mer da...
Artige bilder, SannaX!SannaX skrev:Her kommer noen bilder av Mr.Konstruktør fra jeg var der sist trygt forankret på arbeidsstolen
Edit: hvordan legger jeg forresten tekst under hvert bilde?
Nydelig bilde!tost-ha skrev:Ville bare delet et bilde jeg tok for noen år siden:
Hva/hvor skal denne brukes?bjornh skrev:Så langt er dette saken: Jeg er ikke sikker på om inngangsvelgeren er direkte sammenliknbar med MI 11 eller MI 12. Men dette skal være er passiv sak, lyden går gjennom rele og volum-pot mener jeg. Volumpot er motorstyrt (ALPS, Blue), men ikke inngangsvelger.SannaX skrev:Aha! Er du i gang sjøl også nå ;D Fortell litt mer da...
Blir dette bra, kan det hende det blir mulig å skaffe seg denne fra Roar Malmin.
Jeg så komponentene dine i gårbjornh skrev:Lurer på om komponetene ble skippet opp i dag da. Mens jeg venter på MI 10.1..!
Bra skrevet syns jeg, forståelig ikke minstLagga skrev:Hei guttær, og takk for reaksjoner.
Det er mye jeg hadde måttet lære meg om "faguttrykk" og presentasjonsmåte, før jeg hadde kunnet skrive noen "ordentlig" anmeldelse, så dere får ta det for hva det er....
Morten
Som om jeg skulle skrevet det selv.Lagga skrev:Takket være Malmins store generøsitet, har jeg hatt gleden av å å ha MI11 og MI12 stående hjemme noen uker nå,
det har vært spennende å sette disse opp mot hverandre, og få lov å oppleve dem hjemme i ro og fred.
For å gi flere muligheten til å få Musical Innovation i hus, gitt at vi er forskjellige med hvordan vi prioriterer stereoanlegget
vårt, det være seg av interesse, økonomi, husfred eller andre grunner, konstruerte jo Malmin en "slanket" utgave av MI11,
som altså er MI12.
Min lytting begynte med den. Jeg valgte å bruke kun CD som medium, samt et definert utvalg album - greier ikke å konsentrere
meg om ALT for mange ting på en gang 'se..... ;D
Tar like godt konklusjonen først jeg: MI 12 er i mine ører et funn til prisen, selvfølgelig er det masse utstyr jeg aldri har hørt, men allikevel: Jeg skulle like å høre en pre- i den prisklassen, som er i stand til å prestere hva MI 12 kan.
Den håndterer all musikk jeg har mater den med forbilledlig, og tegner opp et tydelig lydbilde med god dybde.
Sant å si, er det ikke så mye man hører til den, den er flink til å forsvinne, slik en god pre- skal.
Men, bassen sitter godt i mellomgulvet, den er luftig og fin med masse detaljer, i det hele tatt, MI 12 har styr på det hele!
Etter mange hyggelige lyttedager med MI 12, var det såklart forventninger til MI 11 - og de innfridde den, her var det mer av "alt".
Større og dypere lydbilde, og en forsterker som "puster" ennå friere med mere luft i toppen, detaljer som trer ennå tydeligere frem,
alt ved hvordan den presenterer er tillitsvekkende og troverdig, i min bok er MI 11 i referanseklasse, enkelt og greit.
I mine ører spiser MI 11 kirsebær med de store, og derfor er det på sin plass å sammenligne den med husets referanse; min egen
ARC LS26.
Atter igjen; konklusjonen først; nei, jeg bytter ikke ut LS26 med MI 11. Det var forsåvidt ikke noen overraskelse for meg, overraskelsen lå heller i hvor tett MI 11 følger LS 26 på de fleste parametre, den er skremmende nær, så nær at prisen til en LS 26,
blir vanskelig å forsvare.
MI 11 er i mine ører et knepp mer "hifi-riktig", og dermed blir LS 26 et knepp mer "musikalsk" - i min verden er det slik.... :
Malmin og jeg har diskutert akkurat dette før, og vi er rørende uenige. ;D
Ser veldig godt at mange nok vil faktisk foretrekke MI 11 for dens egenskaper, og har ikke noe problem med det, så har de jo også spart en trillebårlast med penger.
Med tanke på hvor MI 11 plasserer seg i Hifilandskapet (Grand Cru), er den ganske enkelt et røverkjøp, og så MI 12 da.... Champagnelyd til ølpris
Vennlig hilsen
Morten
Det er sånn Morten at JanR har noe på gang i kveld.. Tenkte meg en tur dit og da kan jo jeg ta turen innom deg på veien.. Slenge deg med kanskje? Kjenner jeg har lyst til å gi MI 11 en sjans til etter alt dette skriveriet :Lagga skrev:Takk for korrigeringen Lassemann, så var det jeg som
rotet med hukommelsen min, ikke første gang det....... ;D
MI 11 står og spiller nå, og flott er det; Sinatra er på gjenvisitt, og Fru Lagga
sitter her og knipser takten - joda, det er absolutt en "in the house"-stemning her.
Men utover at jeg koser meg med dem, kan jeg vel ikke beholde dem, om de er ønsket annensteds.
Svinge innom med de i morgen?
Vennlig hilsen
Morten