JA ikke sant. Dessuten ofte med dårligere lydmessig ressultat som faktum. Økt forvregning mere enn undertrykt støy, som vel er målet (i tillegg til økt effekt)val skrev:Har du tekniske data på det?SvenArne skrev:Blokkene bare smiler og ler av lave impedanserval skrev:Hvordan klarer disse blokkene lavere impedanser?
Sven Arne
Er nyskjerrig ettersom brokoblede forsterkere normalt ikke er gunstig på lave impedanser
bjornh skrev:Hehe. Tror ikke det er noen om helst problemer med det på de mono-blokkene der.
RM skrev:Til de fryktsomme som tilsynelatende er redd for at MI 9 SE skal lide av akutt åndenød, kan det nevnes følgende; Jeg benytter 2SA1943/2SC5200 som drivere. Dette er transistorer som typiske japanske forsterkere i 100W/kanal benytter som utgangstransistorer. De kjører med nok strøm til at de ALDRI forlater klasse A området. Videre benytter jeg fire par med 2SA1216/2SC2922 som utgangstransistorer. Disse har en total effekttålighet på 68A/1600W pr fase. Med totalt 3200W pr forsterker skulle det være nok. Det er også benyttet to 500VA ringkjernetrafoer med dobbel likeretting. Lave impedanser er ikke denne forsterkers største problem. Slewrate på over 100V/uS, SN på bedre en -100dB. Forvrengning ligger lavere en 0.1%, UTEN tilbakekobling.
RMalmin
Han fnyser vel egentlig av problemstillingen.val skrev:bjornh skrev:Hehe. Tror ikke det er noen om helst problemer med det på de mono-blokkene der.
Hva er grunnen til det? Har konstruktøren funnet en smart løsning som gjør at de takler lave impedanser til tross for brokobling eller er det kun to stk brokoblede stereotrinn?
Hvem fnyser? Og hvorfor?bjornh skrev:Han fnyser vel egentlig av problemstillingen.val skrev:bjornh skrev:Hehe. Tror ikke det er noen om helst problemer med det på de mono-blokkene der.
Hva er grunnen til det? Har konstruktøren funnet en smart løsning som gjør at de takler lave impedanser til tross for brokobling eller er det kun to stk brokoblede stereotrinn?
Vurderer flere forskjellige, bl.a DIY.bjornh skrev:Hva er det du vurderer siden de er nede å dipper i 2 Ohm?
Jeg tror virkelig at du har grunn til å glede deg, oisteinth! ;Doisteinth skrev:Roar skal ombygge min MI7 til MI9 denne uka, gleder meg som et lite barn
MI11 pre og MI7 effekt låter egentlig utrolig bra, så jeg er veldig spent på MI9...
val skrev:RM skrev:Til de fryktsomme som tilsynelatende er redd for at MI 9 SE skal lide av akutt åndenød, kan det nevnes følgende; Jeg benytter 2SA1943/2SC5200 som drivere. Dette er transistorer som typiske japanske forsterkere i 100W/kanal benytter som utgangstransistorer. De kjører med nok strøm til at de ALDRI forlater klasse A området. Videre benytter jeg fire par med 2SA1216/2SC2922 som utgangstransistorer. Disse har en total effekttålighet på 68A/1600W pr fase. Med totalt 3200W pr forsterker skulle det være nok. Det er også benyttet to 500VA ringkjernetrafoer med dobbel likeretting. Lave impedanser er ikke denne forsterkers største problem. Slewrate på over 100V/uS, SN på bedre en -100dB. Forvrengning ligger lavere en 0.1%, UTEN tilbakekobling.
RMalmin
Har du målt hva den leverer i 2 ohm?
Er det noe å hente ved å benytte større trafoer i disse blokkene, f.eks det dobbelte av det du bruker nå?
Er det mulig å lave en klasse A/B versjon av disse blokkene for å unngå for mye varme?
YEL skrev:val skrev:RM skrev:Til de fryktsomme som tilsynelatende er redd for at MI 9 SE skal lide av akutt åndenød, kan det nevnes følgende; Jeg benytter 2SA1943/2SC5200 som drivere. Dette er transistorer som typiske japanske forsterkere i 100W/kanal benytter som utgangstransistorer. De kjører med nok strøm til at de ALDRI forlater klasse A området. Videre benytter jeg fire par med 2SA1216/2SC2922 som utgangstransistorer. Disse har en total effekttålighet på 68A/1600W pr fase. Med totalt 3200W pr forsterker skulle det være nok. Det er også benyttet to 500VA ringkjernetrafoer med dobbel likeretting. Lave impedanser er ikke denne forsterkers største problem. Slewrate på over 100V/uS, SN på bedre en -100dB. Forvrengning ligger lavere en 0.1%, UTEN tilbakekobling.
RMalmin
Har du målt hva den leverer i 2 ohm?
Er det noe å hente ved å benytte større trafoer i disse blokkene, f.eks det dobbelte av det du bruker nå?
Er det mulig å lave en klasse A/B versjon av disse blokkene for å unngå for mye varme?
Få satt inn en velger, mellom klasse a og a/b, i front. Da kan du kjøre de etter utetempratur og strøm priser. Og... ingen tilbakekobling? ME LIKE!
Mangler bare penga.. sånne står nå på min ønske liste!! Sikker på du kan få de speced almost like you want Val... mtp 2R..
I beste mening
-Y
Bra å høre, SaltyDog Kabinettet på MI7 har riktignok ikke tilstrekkelig kjøling, så min MI9 vil kun kjøre 30W i 8R i ren klasse A og øvrige 30W i klasse AB. Normalt lyttenivå trekker jo uansett ikke så mange watt, så tror det skal gå bra.SaltyDog skrev:Jeg tror virkelig at du har grunn til å glede deg, oisteinth! ;Doisteinth skrev:Roar skal ombygge min MI7 til MI9 denne uka, gleder meg som et lite barn
MI11 pre og MI7 effekt låter egentlig utrolig bra, så jeg er veldig spent på MI9...
Har hatt fornøyelsen av superkomboen MI 9/11 i 4 måneder nå, og det har vært en sann fryd.
Jeg har riktignok aldri hørt effekttrinnet MI 7, men oppgraderingen fra MI Mosfet til MI 9 var merkbar, for si det mildt.
Amademus skrev:Driver å kjører inn min nye MI 10.1.... Lover godt dette selv etter bare få timer ;D
Takk for det SvenArne. Roar lager likanes ting jaSvenArne skrev:Oi oi morro Gratulerer med ny forsterker Amademus
Sitter her i god stolen med mine mi 9 SE og digger det
Amademus skrev:Driver å kjører inn min nye MI 10.1.... Lover godt dette selv etter bare få timer ;D
Har ventet en god stund jeg også, og kan bekrefte at ventetiden fort blir glemt når lyden sildrer ut av høyttalerene....... Katten var ikke sen om å finne godplassen, så jeg måtte sette en liten dings oppå slik at katten måtte finne andre avslappings-steder, heheolisn skrev:Nå må det da snart se å komme en MI 10.1 til Tromsø,
ellers kan jeg ikke skjønne annet enn at bjørnh bør bli
tildelt en "veteran-vente-medalje" i gull for lang og tro
innsats. ;D
(venting på MI er gull verd)
Ole G
;Dolisn skrev:Nå må det da snart se å komme en MI 10.1 til Tromsø,
ellers kan jeg ikke skjønne annet enn at bjørnh bør bli
tildelt en "veteran-vente-medalje" i gull for lang og tro
innsats. ;D
(venting på MI er gull verd)
Ole G
Takk for det. Tror nok denne kommer til å selge godt jaSaltyDog skrev:Da er MI 10.1 sluppet! ;D
Gratulerer med en kjempeforsterker, Amademus!
Denne fortjener å bli solgt i bøtter og spann, imo...
Det er billig spraylakk på BiltemaSannaX skrev:Gratulerer Amademus! Blir spennende å høre lytteinntrykk etterhvert. Roar, hvis du leser dette: Hvite fronter hadde vært utrolig bra..den er iallefall jeg med på ;D
Ja jeg synes den er en del bedre på flere parametere, så blir veldig spennende å få spilt den mere innbjornh skrev:Virker som at du er av den oppfatning av MI 10.1 er en vesentlig forbedring fra MI 10.