Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med super-komboen MI 10.1 og MI 11, slartibartfast. Jeg er på "ferie" i Harstad, og savner anlegget mitt. Til og med jeg er på tanker om ny spiller, kanskje en ny Denon spiller eller Audiolab sin nye, siden den gir noen digitalinnganger på kjøpet. Kanskje bare en DAC...

Hørte hos Roar Malmin i dag at Håkon Rognlien har vært å plukket opp et sett med MI 10.1 og MI 11. Det blir spennende å høre hva han synes.

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.963
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    bjornh skrev:
    Gratulerer med super-komboen MI 10.1 og MI 11, slartibartfast. Jeg er på "ferie" i Harstad, og savner anlegget mitt. Til og med jeg er på tanker om ny spiller, kanskje en ny Denon spiller eller Audiolab sin nye, siden den gir noen digitalinnganger på kjøpet. Kanskje bare en DAC...
    Hørte hos Roar Malmin i dag at Håkon Rognlien har vært å plukket opp et sett med MI 10.1 og MI 11. Det blir spennende å høre hva han synes.
    Superspennende!! ::)
    Da er sjansen tilstede for å få dette settet vurdert i bladet...

slartibartfast

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    4.816
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    bjornh skrev:

takker for det!

er kjempefornøyd! det er bare rett og slett fantastisk hva denne komboen klarer å hente ut av resten av anlegget!

var nettopp hos Roar Malmin og hentet CDspilleren - jeg skal ikke sier noe om lyden enda, tenkte jeg la den spiller noen dager først.
    hadde egentlig tenkt å kjøpe kun en DAC, jeg også. men i etterkant syns jeg det er greit å slippe å rippe alle CDne mine. jeg har tenkt å prøve meg på databasert avspilling, men det er kjekkt å ha noe i bakhånd hvis det ikke skulle funker. ;)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    slartibartfast skrev:
    bjornh skrev:

takker for det!

er kjempefornøyd! det er bare rett og slett fantastisk hva denne komboen klarer å hente ut av resten av anlegget!

var nettopp hos Roar Malmin og hentet CDspilleren - jeg skal ikke sier noe om lyden enda, tenkte jeg la den spiller noen dager først.
    hadde egentlig tenkt å kjøpe kun en DAC, jeg også. men i etterkant syns jeg det er greit å slippe å rippe alle CDne mine. jeg har tenkt å prøve meg på databasert avspilling, men det er kjekkt å ha noe i bakhånd hvis det ikke skulle funker. ;)
    Gratulerer med nesten nytt oppsett BigD! Skal en tur til mannen på onsdag. Er litt i tenkeboksen å teste ut 10.1. Tipper jeg får minst like mye kontroll som jeg har nå, men usikker vedr klangfarger. Men det må testes ut. Konstruktøren er en hyggelig mann men klare meninger så blir trivelig å se han i sin egen hule :)

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.597
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    bjornh skrev:
    Aaahh, det er morsomt! Rognlien kan man med fordel låne øre til. ;)

HCS skrev:
    Konstruktøren er en hyggelig mann med klare meninger så blir trivelig å se han i sin egen hule :)
    Det er meget hyggelig i Roars hule, spennende å se trollmannen i arbeid og.... ::)

Vennlig hilsen

Morten

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1
    Forhåpentligvis er også Audiophile.no interessert i å teste MI 10.1 samt MI 11.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1
    Enten har dere dratt på ferie eller så hører dere bare på musikk... ;D

Heldigvis skal jeg hjem i morgen til anlegget..!

Petre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Antall liker
    1.291
    Sted
    Siggerud
    Torget vurderinger
    1
    Hæ? Man reiser da ikke på ferie når man har MI i heimen??
    Jeg jobber hardt hele sommeren så holder jeg varmen den stunden også, og drar heller 5 uker til gakk-gakkland, sol, varme og billig øl når vinteren er på sitt kjipeste.
    I mellomtiden blir det mye musikk, og en halvkompis som eplekjekt var innom forrige dagen med sine medbragte monoblokker for en kjapp sammenligning, ble så skuffet på egne vegne at vi koblet de fort ned igjen. Nok en påminnelse om MI9s mektige og uanstrengte spillestil. Knock-out seier, denne gangen også. Riktignok ikke klasse A motstandere, men likevel...

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1
    Det ryktes nå at MI 10.1 er den beste forsterkeren Roar Malmin har designet til nå. Det er gjort flere endringer som gjør den forskjellig fra den eldre modellen MI 10. Roar er tilbakeholden om hva disse består i, men det er mer enn selve effektøkningen.

Det vil trolig komme MI 9 til gode utover høsten også, i neste versjon som helt sikkert får navnet "MI 9.1." Det dreier seg om endringer i kretsløpet mm. men effekten blir nok lik MI 9.

Petre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Antall liker
    1.291
    Sted
    Siggerud
    Torget vurderinger
    1
    bjornh skrev:
    Det ryktes nå at MI 10.1 er den beste forsterkeren Roar Malmin har designet til nå. Det er gjort flere endringer som gjør den forskjellig fra den eldre modellen MI 10. Roar er tilbakeholden om hva disse består i, men det er mer enn selve effektøkningen.

Det vil trolig komme MI 9 til gode utover høsten også, i neste versjon som helt sikkert får navnet "MI 9.1." Det dreier seg om endringer i kretsløpet mm. men effekten blir nok lik MI 9.
    Oj, da får jeg håpe 'gamle' MI9 lar seg oppgradere til 9.1 innenfor en noenlunde betalbar ramme.
    Hvis ikke, blir det nyanskaffelser igjen. Jeg får jo ikke fred i sjelen ellers.

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.963
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    .retteP skrev:
    bjornh skrev:
    Oj, da får jeg håpe 'gamle' MI9 lar seg oppgradere til 9.1 innenfor en noenlunde betalbar ramme.
    Hvis ikke, blir det nyanskaffelser igjen. Jeg får jo ikke fred i sjelen ellers.
    Den må jeg bare underskrive på, .retteP. Det blir jo ikke fred i sjelen ellers... ;)

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.963
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Bjørns bilde av MI 10.1 og MI 11 fortjener enda en visning. Nydelig. Et vakkert par.

Sitat bjornh: "Du skylder deg selv å prøve en MI 10.1 og en MI 11."

Vedlegg

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    SaltyDog skrev:
    Bjørns bilde av MI 10.1 og MI 11 fortjener enda en visning. Nydelig. Et vakkert par.

Sitat bjornh: "Du skylder deg selv å prøve en MI 10.1 og en MI 11."
    Ja, det der slår meg som usedvanlig smukt i sin klasse. De har en renhet i designet som mange i klassen prøver å oppnå, men ikke like vellykket som dette. Kanskje mangel på tilgang til masseproduksjon av fronter må det gjøres så rent og enkelt for å ikke få for unødvendig fordyrende design. De er jo ikke så fryktelig dyre, og da utgjør plutselig et par høvdinger en viss forskjell.

Eller kanskje de hadde sett slik ut hvis de ble masseprodusert som Elcomp også? Ikke godt å si, men jeg er ikke i tvil om at jeg synes de er best slik de er. Dette er lekker minimalisme, og oppleves ikke som pretensiøst for meg. Form følger funksjon med en liten touch av estetikk. Noe sier meg at bilder ikke yter dem full rettferdighet.

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.963
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    bjornh skrev:
    Hjemme igjen, Bjørn...?

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    SaltyDog skrev:
    bjornh skrev:
    Hjemme igjen, Bjørn...?
    Sist sett i kilpisjärvi, ustødig gange og retning norskegrensen :p

/jan

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.791
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Etter en liten hvile lar jeg MI Moset ta over kommandoen i kveld.. Quicksilver på sin side har en aura i sin presentasjon og tilfører følelser og illusjoner i sin spillestil og dette liker jeg spesielt godt.. Dette er rørlyd. Mosfet på sin side er dønn ærlig ;D Jeg lar meg fortsatt stadig imponere over ærligheten og kraften/dynamikk i spillestilen til MI Mosfet. Ella Fitzgerald/Count Basie "On the sunny side of the Street" overbeviser med en voldsom kraft og detaljering. Mikrodynamikken er der bare med sin oppløsning oppover, bassen med sin kraft. Så folkens: Ikke glem at Malmin også lager rimeligere forsterkere som nok konkurrerer langt opp i prisklassen, eksempelvis mot Electrokompaniet, Sugden, Hegel og hva det måtte være.. Og prismessig kan jeg ikke skjønne at det er noe konkurranse i det hele tatt ??? ??? Så folkens.. LØP OG KJØP ;)

mvh
    lassemann

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1
    JanR skrev:
    SaltyDog skrev:
    bjornh skrev:
    Hjemme igjen, Bjørn...?
    Sist sett i kilpisjärvi, ustødig gange og retning norskegrensen :p

/jan
    Jada, har kommet meg hjem fra Harstad. Er bare en liten kjøretur fra Tromsø på 30-31 mil så det er ikke rare kjøreturen. Masse regn -er ganske høye temperaturer for tida.

Vært utpakking i går kveld og film, siste av Clint Østskog. Thereafter eller noe. Nå jager småen meg opp, no mercy. Var på post 06.25 i dag. Blir musikk i dag. MI 10.1 og MI 11 står klare..!

Blir ikke Kilpisjärvi-tur riktig enda...

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1
    Regner med til uka. I dag er vi mest ute og det blir vi i morra hvis været holder seg.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1
    Etter en bratt fjelltur med tungt barn på ryggen er man hjemme igjen.

I kveld blir det musikk igjen.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1
    Nå har jeg vært uten internett siden forrige søndag. Blir litt amputert med en liten smart-telefon. Men det er litt liv i tråden her? Nå må folket våkne til liv!

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.963
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Det merkes på tråden når du er borte, bjornh... ;)
    Vi andre kan godt være litt mer aktive. Det er jo blitt flere MI'ere i det siste; hva med noen inntrykk...?
    @slartibartfast: Hvordan låter cd-spilleren med nytt MI analogt utgangstrinn? Noen flere inntrykk av superkomboen MI 10.1 / MI 11?

olisn1

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.11.2004
    Antall liker
    4
    Det er liksom ikke tiden å sitte klistret til anlegget nå, til det er det for mye sommer og ferie, og andre gjøremål. Akkurat nå sitter fruen og jeg på ja-benken i haven med kveldssol og en Soler-Jove Brut Reserva. Men det betyr jo ikke at MI ikke er verd å lytte til.
    Heldigvis går det an å kombinere aktiviteter, f.eks sette TV og Tour de France på mute, og anlegget på full guff - hvis kone og hjemme-ferierende datter er opptatt med sitt.

Lyden fra Malmin-moddet SACD, gjennom MI 11/9, og ut via MonoPulse 82 A er bare så luftig transparent, og samtidig engasjerende og behagelig. Bassen er ikke til å tru mange ganger.

God sommer fra Larvik

Ole G. :)

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.963
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    olisn skrev:
    Lyden ... gjennom MI 11/9 ... er bare så luftig transparent, og samtidig engasjerende og behagelig. Bassen er ikke til å tru mange ganger.
    Godt formulert, olisn. Dette er en opplevelse som jeg deler fullt ut.

slartibartfast

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    4.816
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    olisn skrev:
    Det er liksom ikke tiden å sitte klistret til anlegget nå, til det er det for mye sommer og ferie, og andre gjøremål.
    skulle ønske det var sommer og ferie -

her går det i full fart på jobb og 10timers arbeidsdager... klarer å lytte til en, to låter og sovner på sofaen :p

(kommer snart nye høyttaller i huset)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    SaltyDog skrev:
    olisn skrev:
    Lyden ... gjennom MI 11/9 ... er bare så luftig transparent, og samtidig engasjerende og behagelig. Bassen er ikke til å tru mange ganger.
    Siden jeg er anal-fabet når det kommer til det som skjer etter analogiseringen så morer det meg hver gang jeg leser om DIY-ere med stor tro på seg selv kaller dette fjøs-mod. Ikke vet jeg helt hva de mener med det, men det virker ikke som en positiv karakteristikk. Men så leser jeg om de som har sendt spilleren sin ut i fjøset sine erfaringer, og lurer litt på om de som har kommet med fjøs-bemerkningene har hørt en fjøs-spiller, eller om det bare er teoretiske motforestillinger?

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1
    SaltyDog skrev:
    olisn skrev:
    MI 9/11...?? -høres ut som noe heeelt annet..! ;D

Jeg har brukt litt tid i natt på MI 10.1 og MI 11. Bassen blir stadig mer nyansert, og jeg merker at både økt transparens og bedret detaljering i mellomtonen. Det blir rett og slett stadig bedre. Men selv om det ikke har vært spilt musikk, så er ting koblet opp og står påslått. Hjelper sikkert godt på. Skal se om jeg får imponert en rør-ekspert her i dag, hvis det blir tid.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1
    Hadde BerntJ innom i ettermiddag. Ble dessverre ikke tid til å lytte noe, men han fikk sett Drømmehagen på barne-TV, og den ble servert i surround! ;D -kjekt med unger. ;)

-vel, da ble det mest prat om rør-forsterkere og en liten titt på prosjektet mitt. BernJ var litt bekymret over levetiden til kondensatorene i MI 10.1. Men den høres uansett helt fantastisk ut. It's better to burn out, than to fade away...! ;D

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1
    Tenkte litt på: hva slags DAC løsninger bruker dere? -er det kun rene CD-spillere/LP det går i?

olisn1

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.11.2004
    Antall liker
    4
    Ren Malminifisert SACD i hovedanlegget.
    Abrahamsen V 6 DAC i "vintage-anlegget" (Sansui) her.

Ole G :)

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.963
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Ren Malminifisert SACD i hovedanlegget her også.
    Moddingen består av et nytt analogt utgangstrinn, ny strømforsyning, pluss nye wbt terminaler. Anbefales!
    Analogtrinnet benytter kretsløsninger fra forforsterkeren MI 11, ifølge Roar Malmin.
    I anlegg nr 2 bruker jeg en standard Usher CD-7.

Petre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Antall liker
    1.291
    Sted
    Siggerud
    Torget vurderinger
    1
    En Malmininfisert..nei, malmifisert! MusicalFidelity Tri-Vista DAC ( den kom seg mange hakk på modden ) som fores fra Squeezebox. Det er hovedkilden ( forsåvidt gitt, da den nå er den eneste ) men bare minstemann blir litt større kommer nok platespillere og annet gøy frem fra glemselen igjen.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1
    Hmmm. Veien å gå kanskje. Malmifying things...

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1
    Musical Innovation, og et glass vin, samt god musikk..! Mhm. 8)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn