Bra start, Ludo! ;DLudo skrev:Vel, hva skal jeg si... Jeg er nok ikke like flink med ord som du er Bjørn, men dette spiller virkelig bra! Jeg opplever et lydbilde som er detaljert og nærværende uten at det blåser opp noe. Må tygge litt mer på et innlegg som beskriver lyden litt bedre... Undertegnede er imponert, for jeg er lissom et rørhue. Men nå må jeg gå noen runder med meg selv gitt...
Her var det mange godbiter Bjørn! Har mange av de samme skivene som testplater selv, vel, ikke bare testplater, langt ifra. :bjornh skrev:Da blir det en liten musikk time igjen snart her. Her har vi forresten et bilde av noe av det jeg hører på. Det innbefatter selvsagt ikke alt, eller nødvendigvis akkurat de platene jeg hører på. Men det gir kanskje en liten pekepinn.
Prøv å gi den skikkelige strømbaner du Bjørn så vil du oppdage hva forsterkeren er god forbjornh skrev:------------------------
Da gjenstår det bare å konstatere at MI Mosfet er "kabelsensitiv" på høyttalerkabler, og dermed gir gode muligheter for å tilpasse lydbildet til det rom brukeren måtte ha. Jeg har i kabeldebatter ingen særskilte formeninger om "hva som er de facto referanse-kabling", snarere at ulike kabler kan fungere bra, bedre eller mindre heldig i ulike oppsett i forskjellige rom. Og det er nok en tilnærming som kan være sunn når ulike meninger brynes opp mot hverandre. Så til slutt vil jeg bare si: det er forskjell på kabler. Og det gir seg også utslag på MI Mosfet, noe som er særdeles positivt.
Mvh. Bjørn
Er det Solid Core du tenker på, RS? -jeg skal ha et sett liggende med det her et sted.R.S. skrev:Prøv å gi den skikkelige strømbaner du Bjørn så vil du oppdage hva forsterkeren er god forbjornh skrev:------------------------
Da gjenstår det bare å konstatere at MI Mosfet er "kabelsensitiv" på høyttalerkabler, og dermed gir gode muligheter for å tilpasse lydbildet til det rom brukeren måtte ha. Jeg har i kabeldebatter ingen særskilte formeninger om "hva som er de facto referanse-kabling", snarere at ulike kabler kan fungere bra, bedre eller mindre heldig i ulike oppsett i forskjellige rom. Og det er nok en tilnærming som kan være sunn når ulike meninger brynes opp mot hverandre. Så til slutt vil jeg bare si: det er forskjell på kabler. Og det gir seg også utslag på MI Mosfet, noe som er særdeles positivt.
Mvh. Bjørn
Mvh. RS
bjornh skrev:Er det Solid Core du tenker på, RS? -jeg skal ha et sett liggende med det her et sted.R.S. skrev:Prøv å gi den skikkelige strømbaner du Bjørn så vil du oppdage hva forsterkeren er god forbjornh skrev:------------------------
Mvh. Bjørn
Mvh. RS
Mvh. Bjørn
Takk for det. Det er vel både underholdende og et forsøk på å beskrive nerve-faktoren som skapes, og hvilke egenskaper som kommer fram.Lagga skrev:Her var det mange godbiter Bjørn! Har mange av de samme skivene som testplater selv, vel, ikke bare testplater, langt ifra. :bjornh skrev:Da blir det en liten musikk time igjen snart her. Her har vi forresten et bilde av noe av det jeg hører på. Det innbefatter selvsagt ikke alt, eller nødvendigvis akkurat de platene jeg hører på. Men det gir kanskje en liten pekepinn.
Levende beskrivelser, underholdende lese, i beste opplysningsånd, dette settes pris på!!
Vennlig hilsen
Morten
Til neste uke regner jeg med å få tilsendt den nye MI pre-amp'en, som gir et sett pris med MI Mosfet på under 30 000,- og det burde gjøre ting betalelig for flere. Jeg blir å teste MI's pre-amp'er og da skal jeg avgi rapport, med bilder..!.retteP skrev:Blir nødt til å prøve å ordne hjemlån av MI9 og/eller Mosfet, hvilket ikke så usannsynlig ender med kjøp av en eller gjerne begge.
Bra, Bjørn! ;Dbjornh skrev:Til neste uke regner jeg med å få tilsendt den nye MI pre-amp'en, som gir et sett pris med MI Mosfet på under 30 000,- og det burde gjøre ting betalelig for flere. Jeg blir å teste MI's pre-amp'er og da skal jeg avgi rapport, med bilder..!
Mvh. Bjørn
Ja, blir interessant å høre hva du synes nedskaleringen har medført...bjornh skrev:Takk for det. Det er vel både underholdende og et forsøk på å beskrive nerve-faktoren som skapes, og hvilke egenskaper som kommer fram.Lagga skrev:Her var det mange godbiter Bjørn! Har mange av de samme skivene som testplater selv, vel, ikke bare testplater, langt ifra. :bjornh skrev:Da blir det en liten musikk time igjen snart her. Her har vi forresten et bilde av noe av det jeg hører på. Det innbefatter selvsagt ikke alt, eller nødvendigvis akkurat de platene jeg hører på. Men det gir kanskje en liten pekepinn.
Levende beskrivelser, underholdende lese, i beste opplysningsånd, dette settes pris på!!
Vennlig hilsen
Morten
Til neste uke regner jeg med å få tilsendt den nye MI pre-amp'en, som gir et sett pris med MI Mosfet på under 30 000,- og det burde gjøre ting betalelig for flere. Jeg blir å teste MI's pre-amp'er og da skal jeg avgi rapport, med bilder..!.retteP skrev:Blir nødt til å prøve å ordne hjemlån av MI9 og/eller Mosfet, hvilket ikke så usannsynlig ender med kjøp av en eller gjerne begge.
Mvh. Bjørn
Noe å melde?Ludo skrev:Var en liten tur innom den røde stuen på landet, hentet en artig 'liten' sak - Mi9. Har stått til varming i hele dagen sammen med pre og dac. Skal straks sette igang en lengre lyttesesjon - gleder meg stort
Det er søndag kveld, og kampen er vel i full gang...?Ludo skrev:Shootout mellom Mi9 og AN L4 på søndagskvelden
Hei Ole, hva er status her? Har Operaen din fått noen analoge godsaker...? ???olisn skrev:Det er ikke langt mellom tanke og handling her i gården heller :.
For i morgen ettermiddag innfinner også jeg meg hos Malmin med min Opera,
klar for ombygging og foring med analoge godsaker.
Går visst noen laaaange dager i møte... ;D
Ole G
Har desverre ikke fått testet Mi11 - kjørte kun med AN/BP-pre her. Vet ikke hvorvidt en Mi11 ville gitt et bedre resultat sånn sett for det låt jo slettes ikke dårlig! Men det blir jo en del kroner om man skal bytte ALT bare fordi man finner en amp man liker særs godtbjornh skrev:Jeg regner med at du brukte MI 11. Fikk du testet med litt ulike kabler? -min erfaring er at det kan være avgjørende for slutt-resultatet.