musicus stereo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    M

musicus

Gjest
    Som nevnt i en annen tråd fikk jeg endelig surret meg innom Sarpsborg og Retro vinyl, en liten oase den sjappa der med en særs hyggelig innehaver (på bildet) 😊
    Fikk med meg Déjà Vu MMXXII på både signert vinyl og cd for bilen 😎

840606C9-01A1-485A-809B-5E1B156C95E9.jpeg

mvh

Sist redigert av en moderator:
    M

musicus

Gjest
    Det kan vel ikke kalles en hobby, men heller en liten interesse ved siden av ur...før skrev man brev, mye og mange, för man elektrifiserte også den kommunikasjonen, men nostalgikeren i meg holder alikevel litt liv i det 🤭

Denne estetiske og "piece of art " pennen har jeg hatt i Filofaxen i snart 25 år, den er fortsatt i daglig bruk! Ser at den nu er ute av sortimentet og har steget til en avsindig pris i Uniten...

Montblanc Boheme Ballpoint...

Denne er igjen er for stor å dra med seg rundt om så den får jobbe hjemmefra, de gangene det er påkrevd! Den har vært i tjeneste i 20 år

Montblanc LeGrand Meisterstück Ballpoint...

Men, juvelen ville vært 30 år i tjenesten snart om ikke det hadde vært for ett stygt uhell for noen år siden, den har vært dypt savnet og gjør nu comeback i stallen, lett, hendig og ett vakkert & elegant instrument, for de som fortsatt bruker penn og papir 🤓

Montblanc Classique Meisterstück Rollerball...

...mye rart en kan få seg til å bruke tid og resurser på 🧐

mvh

M

musicus

Gjest
    Ett par bestillinger til man er hjemme igjen :)

Norwegian bassist Arild Andersen, an ECM musician for more than fifty years, is a masterful player who has always welcomed a challenge. His first recording with his new quartet – including rising stars Marius Neset and Helge Lien (both bandleaders in their own right)– is almost entirely improvised. The players make the leap of faith together and find and develop forms in the moment, an object lesson in spontaneous group creativity. Affirmation was recorded in November 2021 at Oslo’s Rainbow Studio.

The Bobo Stenson Trio’s ability of covering far-reaching idioms and wide-ranging repertoire within the scope of their personal diction has become both hallmark and custom, inspiring the New York Times to say the pianist “makes sublime piano-trio records without over-playing. It's pulsating, lumpy with long improvised phrases; it's alive.” Charting an equally subtle and idiosyncratic path through originals and melodies derived from various Scandinavian composers, the distinguished group proves of a particularly supple alchemy on Sphere. Here, a variety of musical tenets coexist in the unique blend, which the Swedish pianist has wrought, developed and refined over decades of collaboration with ECM and Manfred Eicher, who, as Bobo says “brings out the musicians’ best qualities” and produced the record. The pianist’s cohorts, Anders Jormin on bass and drummer Jon Fält, together accompanying the leader since Cantando in 2008, are more than ideal musical partners to Bobo’s soft touch and infinite appetite for interplay. Bobo: “We don't have a way of playing ‘ready-made’. Things crystallise in the moment and we adjust to that. And that's the quintessence. That's the joy of playing together, to never do the same thing twice and to be determined about that.” The album was recorded at the Auditorio Stelio Molo in Lugano, in April 2022.

mvh

M

musicus

Gjest
    Det er hyggelig å komme hjem fra jobb, ofte venter det pakker på en, i tillegg til noen spennende CD-er med jazz så kom endelig en David Sylvian skive til på vinyl, for første gang på formatet!

David Sylvian & Stephan Mathieu "Wandermude"

IMG_7091.jpeg

mvh

M

musicus

Gjest
    Etter ett par rolige jazz skiver, skrus tempo og stil opp litt, fantastisk bra skive, bra produsert/lyd også, vinylen er ikke spretta ennå så det spinnes cd :cool:

Déjà•vu "MMXXII"

IMG_7093.jpeg

mvh

Sist redigert av en moderator:
    M

musicus

Gjest
    Plukket med meg denne Ltd 50th anniversary utgaven igår 1500/1089 ex i red vinyl...

180 gram audiophile vinyl / THE ONLY STUDIO ALBUM BY THE SUPERGROUP CONSISTING OF GUITARIST JEFF BECK, BASSIST TIM BOGERT AND DRUMMER CARMINE APPICE / FEATURES BECK’S VERSION OF STEVIE WONDER’S “SUPERSTITION” / 50TH ANNIVERSARY RELEASE / LIMITED EDITION ON TRANSLUCENT RED COLOURED VINYL

og selvsagt måtte denne også inn...

og på cd kom det med ett par synthrock skiver...

fra gamle dagers minne slang jeg med denne...

mvh

M

musicus

Gjest
    Klarte ikke holde löftet om begrensning helt ennå...disse ble bestilt på vinyl idag 🤭

..var litt i tvil om denne, liker bedre den som kom etter...men den har ett par låter som sitter hardt fra ungdommen av...

mvh

M

musicus

Gjest
    Tre plater ble med videre hjem fra Bengans i Gøteborg idag, gamle klassikere to av dem, har vært innom samlingen i tidligere tider, og en jeg har spilt på cd siden den kom ut i 2002, fikk jeg endelig tak i på vinyl 😊

IMG_7101.jpeg

IMG_7102.jpeg

mvh

M

musicus

Gjest
    Det handles friskt vinyl om dagen, har og hatt disse en årrekke men.... :cool:

Dette er vel den DS skiva jeg har mest sansen for, har hatt den på cd siden den kom, men nå også på vinyl...

...i tillegg var det salg hos Bengans (nettbutikken) slengte på disse to jazz klassikerene hhv 149,- & 99,-....

mvh

M

musicus

Gjest
    Det finns låter, og så finns det låter som bare henger seg på gjennom livet...Jonas Fjeld er ikke en jeg normalt lytter så mye til, men låten "Engler i sneen" sammen med Lynni Treekrem og en anstendig dyktig gjeng musikere er en slik, fra dette albumet "svært nok for meg" fra 1989 (innspilt da iaf)...

mvh

M

musicus

Gjest
    Ble litt inspirert av Lynni Treekrem´s vokal med Jonas...så jeg plukket fram denne skiva igjen fra 1995 som ofte ble brukt som hifi testskiva av undertegnede i de dager, den står seg forholdsvis godt musikalsk og lydmessig på cd ennå vil jeg nå si :cool:

mvh

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    4.925
    Sted
    Sunnmøre
    Det finns låter, og så finns det låter som bare henger seg på gjennom livet...Jonas Fjeld er ikke en jeg normalt lytter så mye til, men låten "Engler i sneen" sammen med Lynni Treekrem og en anstendig dyktig gjeng musikere er en slik, fra dette albumet "svært nok for meg" fra 1989 (innspilt da iaf)..
    Høyrde mykje på heile albumet då eg var 12-13 år gamal. På originalkassett, som eg ikkje akkurat kan svara for kvifor eg kjøpte. Likte det utruleg bra, men skjøna fort at det ikkje gav særleg streetcred. Faktisk negativ streetcred; av ein eller annan grunn rekna alle kompisane Lynni Treekrem som det døllaste av det dølle.

M

musicus

Gjest
    Høyrde mykje på heile albumet då eg var 12-13 år gamal. På originalkassett, som eg ikkje akkurat kan svara for kvifor eg kjøpte. Likte det utruleg bra, men skjøna fort at det ikkje gav særleg streetcred. Faktisk negativ streetcred; av ein eller annan grunn rekna alle kompisane Lynni Treekrem som det døllaste av det dølle.
    Hehe kan se den, men hun har en hat/elsk stemme, har ingen soloskiver med damen, men det funker i andre konstellasjoner 😁

mvh

M

musicus

Gjest
    Fant plutselig ut at jeg ville høre på den gullrekke igjen :cool: .

Av disse tre gullkorna er vel Lodger den jeg først begynte høre på, en glemt avbestilling fra SMC i 79-80 gjorde at den dumpa ned i postkassa, vilken flaks...

mvh

M

musicus

Gjest
    Ett par kjappe på lørdagen med en kar jeg kan synes hadde fortjent litt mer oppmerksomhet...

Lauded singer-songwriter Richard Hawley (a former touring guitarist for Pulp, no less) made his commercial breakthrough on 2005s remarkable, Mercury Prize nominated Coles Corner - his fourth solo album and one that oozed nostalgic balladry, old fashioned lyrical sentiment and cinematic soundtracks in equal measure. Ladys Bridge the name is yet another ode to his native Sheffield mines the same seam as Coles Corner, with 11 eloquently charming songs that switch between the romantic strains of opener "Valentine" and "Roll River Roll" and more uppity numbers such as the rhythm & blues infused "Serious" and the countrified twang of tracks like "Tonight the Streets Are Ours" and the Johnny Cash inspired "Dark Road". Hawleys lyricism retains its coruscating, retro feel, his vibrant baritone again matched to rousing orchestral strings, climbing chord sequences and background harmonising, creating atmospheres of dreamy fireside warmth and heartfelt melancholy (see "Lady Solitude"). Its as hopelessly alluring as it sounds: when songs are this timeless, you really could listen to them for the rest of your life.

As well as being universally critically acclaimed and having a Mercury Prize nomination to his name, Sheffield singer-songwriter Richard Hawley received praise from hugely influential acts including Coldplay , Radiohead and REM. On Truelove's Gutter, his sixth solo album, Hawley experiments with unusual instrumentation, with the album featuring a waterphone, megabass and cristal baschet, amongst others. These unusual sounds add even more depth to what is already Hawley's darkest album.

" Truelove´s gutter"

(bilde lånt av amazon)

mvh

M

musicus

Gjest
    Plutselig rotet en seg inn i dette igjen, synth fra gamle dager :cool:

Owing on the strong emphasis on rhythm, in combination with those twittering and rising synthesizer sounds, "Pictue Music" gains excitement and a sublimal agressivity, so the listener never gets demanding. ("Sounds"/Germany, May 1975) A British journalist wrote about "Pictue Music": "...hypnotic quality. Klaus' first true synth album." What you actually hear is mostly just one synthesizer, the (today historic) EMS VCS 3, which was shortly later exchanged for the EMS Synthi A, which is in fact the same instrument but just smaller and very handy for transportation. After all, Klaus started already in 1973 to give concerts, and he was - as his old pals from Tangerine Dream - for many years the only electronic music artist who travelled a lot to give concerts all over Europe.

mvh

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.693
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    En liten klassiker, den Leftism.
    Skal snurre den på CD i kveld, tenker jeg.
    Snart helg også!

M

musicus

Gjest
    Ramla innom litt electronica som traff så godt att denne samlingen ble bestilt....kombinasjonen Röyksopp & Susanne Sundför er förförande 😊

Röyksopp "Profound Mysteries (Complete Set) 6 lp"

mvh

M

musicus

Gjest
    Hmmm...ikke bare vinylen som fikk seg en oppgradering...gikk på en digital oppgradering også, fra DP-430 til DP-570 :unsure: fra minste til mellomste i one box cd spiller serien deres :cool:

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.803
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er kanskje roligere i båten enn det var for noen år siden, men det er jaggu urolig nok i Strømstad også 😊 Grattis!

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn