Originale Slukaoka ølmager er ca. 3,6 m. lange, som forøvrig er oppunder maks, av hva som egentlig er tilrådelig mht. faseproblematikk osv. De fleste standard Nagaoka horn er gjerne under 3 m. lange.
Alle disse passer, identisk chassis på de. FE208SS har dobbelmagnet (ferrit) og er en værsting i horn, FE206-ES-R er med Lanthanium-Cobalt magnet og spiller fenomenlat bra (har prøvd ut mine også i ølmaga)
Mitt stalltips er FE206ES-R, det ligger et par til salgs som noen bør kjenne sin besøkelsestid på.... Selv er jeg godt forspent med den modellen. MEN, de er vanskelige å få tak i.
Skal spille i løpet av helgen. Pussemaskinen er ladet så jeg år løs i morgen, ikke bestemt meg ennå for finish. Går for liberon eller et annet annet produkt de hadde i jernvaren. Ønsker mest mulig bjørkefinish, da vi har litt bjørk fra før av i stua.
Hva het rampa som ikke er jallavarianten, sk eller skd?
Nei, blir ikke det. Litt for mye jobb til det. Fikk litt problem da den ene siden hadde glidd under liming. Så jeg måtte jukse litt idag.
Ellers blir ikke baksiden veldig pen da bakveggen ikke stemte helt med bunnplaten. Altså det blir pent, men ikke supert
Synes du har vært kjapp siste uka Håvard. Elementene trenger kanskje og litt tilspilling ? Blir spennende å høre de. Regner med at du lar de gamle stå rett ved så vi kan lett switche?
Jeg handler direkte fra Rampa som bedriftskunde, med rabatter, men, du må kjøpe hele esker og da går vinninga opp i spinninga med mindre du egentlig trenger et så stort antall.
Takker Johoo
Og dette spiller bra med 300b til og med, kremt kremt
Aldri har monoblokkene spilt bedre. Aldri har jeg hatt bedre lyd i stua, og kona er strålende fornøyd, iallefall etter jeg spratt plasten på Scott Matthew cd'en.
Orker ikke å si så mye om lyden, det er sagt nok før. Keep it simple stupid gjelder ennå, en diskant på toppen nå, så tror jeg at jeg gir meg.
Kjempelekkert,gratulerer, skjønner at kona ikke klager på de, langt mere waf en tradisjonelle store sorte apekister.
hva for noe spennende står i midten der uten lokk?
Det går mye i japansk om dagen, er hekta på Murakami og leser mye av han. Bygger Nagaoka, og alle mine forforsterkere har japanske navn, HAYTO (Hay2) og Aikido. Den på bildet er en DIY Aikido bygget av en kompetent fyr her inne. Låter ganske fett. Nesten like gjennomsiktig som HAYTO.