nilsen64
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 17.06.2007
- Antall liker
- 89
gamle dager het de at NAIM er for snobber.
...og de går fremdeles kledd i Saville Row, Bowler og så bærer de paraply. Helt sant.nilsen64 skrev:gamle dager het de at NAIM er for snobber.
For mye kooperativ-vin fra Rheingau i kveld?Valentino skrev:...og de går fremdeles kledd i Saville Row, Bowler og så bærer de paraply. Helt sant.nilsen64 skrev:gamle dager het de at NAIM er for snobber.
Pythons Ministry of Funny Walks er egentlig en naimistparodi.
Får håpe at England klarer å holde på "last call"-tidspunktene sine (er det ikke 11 PM fortsatt?); for oss som ikke liker tømmermenn, men er desto mer begeistret for bitter.Valentino skrev:Bitter, Sir! Last call!
Så stygt som Naim var i gamle dager så må det da tvertimot ha vært et merke for ekte gentlemen.nilsen64 skrev:gamle dager het de at NAIM er for snobber.
Høyst sannsynligMan skrev:Er det andre merker pr. idag som benytter seg utelukkende av klasse-B konstruksjoner?
Date: March 29, 1998 03:55 AM
Author: julian vereker
Subject: Bias
All Naim power amps are class B and they have as low a bias as we can
manage, just a few milliamps.
There are two reasons for doing this, in order to make a good
push/pull power amp, the two halves need to match very closely since
there is only one common feedback loop - this applies whatever the
'class' of the amp. If one achieves this degree of precision then one
only needs a very small bias current.
Also it is extremely wasteful of resources making class A power amps,
since they use large amounts of electricity even when they are not
playing music, this means the waste heat has to be dissipated into the
atmosphere without overheating the components and thus shortening
their lives, which implies large heatsinks, big heavy and expensive in
terms of resources pieces of equipment.
There are quite a few power amps about, that are called class A for
marketing reasons, but are in fact to all intents and purposes, class
B. (Save the planet - buy class B).
Naim har vel mer moderne design (WAF) for dagens kvinnfolk nå. Hvordan Naim så ut for dem som levde når Olive kom osv vet ikke jeg. Noen som har tanker om det? Vanskelig å dømme over noe som ble designet før man var født, men vet at jeg ikke hadde fått Olive inn i huset uten noen stygge kommentarerC. Alshus skrev:Stygt?
Hva har du røyka?
Makan til gjennomført design skal man lete lenge etter.
Hvor kommer innmaten fra da ?Inspirert av en annen heit tråd her om det innvendige innholdet i dyre komponenter, så passer det seg kanskje å legge ut noen bilder fra innsiden av Naim-produkter. Her er det iallefall ikke tatt innmaten fra billigapparater og satt inni disse boksene iallefall, såpass er sikkert
1 base og to hyller er korrekt.e-h skrev:Hei,
Nærmer seg styggfort innflytting på mine kanter og lurer derfor på hvor mange Fraim-deler jeg trenger for å huse 3 enheter, hvor 1 står på toppen. Blir det 1 base + 2 hyller? Det er nok ikke lenge til jeg bestiller og det skader jo ikke å være forberedt.
Mvh
Eivinn
Forstod det slik at du tok Edge for å ta innmaten fra billigapparater jeg.Her er det iallefall ikke tatt innmaten fra billigapparater
Har ikke noe imot Edge jeg; jeg fikk bare inspirasjon fra den tråden til å legge ut noen bilder fra innsiden av noenav mine tidligere og nåværende Naim-produkter her i Naim-tråden, som er av interesse for naimister.sonicfrontiers skrev:Forstod det slik at du tok Edge for å ta innmaten fra billigapparater jeg.Her er det iallefall ikke tatt innmaten fra billigapparater
Da misforstod jeg bare
Beklager.
Sonicfrontiers
Base og 2 hyller for SuperNait?e-h skrev:Takk for info Vidar!
Det er nok noen dager å overbevise meg til å kjøpe noe annet enn maple/silver også om noen har noen gode argumenter mot lakkert eikeparkett og maple høyttalere. Andres meninger er alltid morro selv om jeg mest sannsynlig har bestemt meg
Har du Maple høyttalere liker du sannsynligvis den finishene-h skrev:Takk for info Vidar!
Det er nok noen dager å overbevise meg til å kjøpe noe annet enn maple/silver også om noen har noen gode argumenter mot lakkert eikeparkett og maple høyttalere. Andres meninger er alltid morro selv om jeg mest sannsynlig har bestemt meg
Sitter du og ser på elektronikken når du spiller?Man skrev:Ikke for å sverte NAIM, men:
Printene gir meg ikke frysninger akkurat, jeg får mest lett vintage rats nest vibes av innmaten jeg. Allikevel setter jeg pris på det, og liker det, selv med overkill av plaststrips Jeg har sans for funksjon over form, men som du selv har sagt (dog i en litt annen kontekst), det er ikke cutting edge.
Noen produkter har både form og funksjon (og cutting edge i tilleg i noen få tilfeller) , det er sær ting å sette pris på, det innrømmer jeg gjerne.
Det var en på Naim forumet som hadde et glimrende forslag til Naim: Ta HDX og fjern cd-skuffen og de to interne harddiskene, behold displayet og UI og sett prisen ned 50%.Stover skrev:HDX. For tidlig etter min mening. Sjøl har jeg langt på vei tenkt pc/ dac som en løsning.e-h skrev:Takk for info Vidar!
Har en SB3 som er koblet direkte i 252. Til prisen spiller den uforskammet bra, men har aldri sett den som et alternativ til CDS3.
Godt forslag! Mao for tidlig.Bach_Man skrev:Det var en på Naim forumet som hadde et glimrende forslag til Naim: Ta HDX og fjern cd-skuffen og de to interne harddiskene, behold displayet og UI og sett prisen ned 50%.Stover skrev:HDX. For tidlig etter min mening. Sjøl har jeg langt på vei tenkt pc/ dac som en løsning.e-h skrev:Takk for info Vidar!
Har en SB3 som er koblet direkte i 252. Til prisen spiller den uforskammet bra, men har aldri sett den som et alternativ til CDS3.