Medeski
Overivrig entusiast
- Ble medlem
- 24.01.2003
- Antall liker
- 96
Litt i meste laget vel ??? Spesielt hvis prisen på £4 stemmer...Tor antydet 250,- stk
Litt i meste laget vel ??? Spesielt hvis prisen på £4 stemmer...Tor antydet 250,- stk
FC2 opplevelsen din stemmer tildels med min. Damestemmer roet seg ned og fikk mer varme. Mer kropp i hele lydbildet.For å gjøre en kort historie enda kortere så stemte desverre ikke dette. Med FC2 koblet inn var det som om musikken hadde flere lag med detaljer og rytmer. Vokaler kom klarere fram, piano var mye naturligere og det hele hang plutselig veldig godt sammen. PRaT faktoren virket å øke en god del faktisk.
Edit: Hvilken feilkobling SO? Ingenting ødelagt håper jeg?
Hei!Kunne Naim være noe å sette foran høyttalerne mine?
Stemmer vel bra det ja. Min erfaring er at Naim er veldig følsom for underlag, strømkabler, høyttalerkabler, strøm, jording...og selvsagt fra lydkilde ogsåSer at endel på HFS etterhvert har fått erfaring med Naim, og jeg vil bli forbauset dersom ikke de fleste kan underskrive på at Naim's musikalitet er følsom på lydkildekvalitet..
Mvh Vidar P
Var litt banning det der ja... Går ikke å ha samme opplevelse og erfaring med alt. Kanskje er man litt forutinntatt når man lytter, men tror ikke det i dette tilfellet.....blir kanskje som å banne i kirken, men jeg synes ikke naim er noe mer kilen på partnere og oppsett enn andre merker. tror naim-frikerne liker å dyrke frem myter om sitt elskede naim.
derimot er jeg enig med vidar om at lydkilden bør være bra.
men dette gjelder jo for andre merker også...
naim har (eller rettere sagt hadde) sin helt spesielle lydsignatur: det velkjente PRaT.Var litt banning det der ja... Går ikke å ha samme opplevelse og erfaring med alt. Kanskje er man litt forutinntatt når man lytter, men tror ikke det i dette tilfellet.....
Opplevelsen min var betydelig mer fart og rytme i et komplett Naim oppsett.
SPL=sound pressure level.Noen som kan hjelpe med denne? Totem Forrest har oppgitt dette.
"Max SPL's In average size listening room (4 m x 5 m):
110 dB peak from pair at 2 m "
I tillegg
"Impedance 8 ohms (6.4 minimum)
Sensitivity 87 dB "
Sistnevnte sier vel at dette er en relativt grei last, men hva med det første? SPL?
Takker, da var det avklartHar selv den linkede HT forsterker. Fungerer fint med rca ut fra cd, til line in X-can, uten å koble via forsterker forøvrig.
Har kun benyttet X-Can med en separat cdspiller. Aldri koblet den til Naim oppsettet. Allikevel vil jeg mene at din løsning skulle være ok.Takker, da var det avklart
På min CD5i kan man velge DIN eller RCA eller begge samtidig. Leste i en test at det ikke var lurt å bruke begge utganger samtidig, da det førte til redusert lydkvalitet. Har ikke testet dette selv, men ser ikke dette som noe stort problem. Skal jo ikke bruke høyttalere sammen med hodetelefon...Har kun benyttet X-Can med en separat cdspiller. Aldri koblet den til Naim oppsettet. Allikevel vil jeg mene at din løsning skulle være ok.
Har under testperiode hatt både din og rca ut fra cdp tilkoblet...og det gikk jo fint når disp. knappen benyttes
Dette med begge utgangene samtidig er modus hvor både din og rca er innkoblet samtidig (at en kan veksle kilde mellom din og rca uten å endre via fjernkontrollen).På min CD5i kan man velge DIN eller RCA eller begge samtidig. Leste i en test at det ikke var lurt å bruke begge utganger samtidig, da det førte til redusert lydkvalitet.
Dette med begge utgangene samtidig er modus hvor både din og rca er innkoblet samtidig (at en kan veksle kilde mellom din og rca uten å endre via fjernkontrollen).
Velg den ene store nullen ved spilling fra din og de 2 små nullene ved rca. Siste modus er begge. Er ikke hjemme og får ikke sjekket, men stemmer ikke dette da?
Om trent som jeg skulle sagt det selv
8)
Bare å spørre! Jo, jeg liker dem, men jeg har et vanskelig rom. Har Også tidligre hatt problemer med spesielle bass frekvenser. Forsøkt nesten ti par siste to år. Det ser ut til at jeg må gå får stativ-høyttalere. Det er med denne typen ht jeg har hatt minst problemer med i dette rommet..
Tar sjansen på å spørre deg hva som er galt med Arivaene. Liker du dem rett og slett ikke?
Litt konkurranse kan vel ikke skade? Ikke forbrukerne i alle fall...Nå ser det ut til at Naim har fått ny importør i Norge ??? Ljudtema Norway ? Noen som vet noe om dette?
Litt spennende og litt foruroligende. Kan dette gi konsekvenser mht garanti o.l? Ligger garantiansvaret hos Lyric eller hos Naim forhandler framover?Det ser ut som om Tor (T.A.A. Import) har mistet agenturet. Det er i hvert fall bare Ljudtema som er listet opp på Naim-siden. Mon tro hvilke konsekvenser dette kan gi. Det er jo Ljudtema som har agenturet i Sverige også (hvor Naim er store).
Dette lurer jeg på også, og er vel også litt bekymret for dette. Lyric var absolutt på god vei med å bygge opp Naim som merke i butikken og har et bra lager med high-end Naimprodukter. Kan ikke se at noe i Ljudtema's utvalg er særlig godt distribuert.Jeg er mer engstelig for tilgjengeligheten og for demo-mulighetene...? Noen som vet om engstelsen er velbegrunnet?
Mvh Vidar P
Det var akkurat det jeg så som potensielt problematisk også...Kan ikke se at noe i Ljudtema's utvalg er særlig godt distribuert.
Mvh
Ja det forklarer jo saken. Det verste med å selge er jo å tape penger. Håper du finner deg en stativare som vil fungere. Sett deg ut noe allerede kanskje?Det ser ut til at jeg må gå får stativ-høyttalere. Det er med denne typen ht jeg har hatt minst problemer med i dette rommet..
Ja det forklarer jo saken. Det verste med å selge er jo å tape penger. Håper du finner deg en stativare som vil fungere. Sett deg ut noe allerede kanskje?
Ljudtema har overtatt agenturet.Det må være noe som ikke stemmer her.Sist jeg snakket med Tor, før nyttår, nevnte han at Ljudtema skulle begynne å selge Naim. Ble ikke sagt mye om det, men oppfattet Ljudtema som en konkurrent, mer enn at de skulle ta over agenturet.
En annen ting er satsingen Lyric har gjort mot nettopp Naim de siste månedene....det gjør meg enda mer i tvil om det dreier seg om en overtagelse.
Håper Lyric fortsetter å selge Naim, sunn konkurranse.
Tap blir det ja ...Og det har blitt ganske mye penger ut av vinduet de siste åra..
Ang .stativht har jeg ikke bestemt meg, men det må være noe jeg kan prøve hjemme først!!!
Response blir vel for tregt med Naimelektronikk?
Totem er absolutt interessant, vurderer Hawk el. Forest selv. Men har intrykk av at "bokhyllehøyttalerene" til Totem er litt tungdrevne.
Ellers virker det som Respons lager bra saker. Baby Grand er jo blitt rost opp i skyene, men har en følsomhet på 85dB. For min del hadde det vært fristende å sjekke ut Grand Artist.
Totem får, som tidligere nevnt, norsk distribusjon i løpet av vinteren.
mvh