Har Dynaudio Focus 140 på lån i helgen, og jeg må si jeg godt skjønner at det finnes mange tilhengere av denne tassen der ute. Er noe vanvittig forføreisk over måten de spiller på. Blir ikke utpreget hifilyd med Naim kilde/amp, men vil karakterisere de som snillere enn f.eks Elite.
Heller ikke like utpreget tørre i lyden med Naim som med f.eks Hegel cdp2a, p2a, h2a som jeg tidligere har fått en kjapp demo på.
Foten går, men de har ikke like mye leading edge som Neat'ene, ikke like levende? Ihverfall ikke på lave nivåer. Betydelig mindre bassproblemer i rommet enn med Elite dog, så lenge de har nok pusterom bakover, og dette er noe som taler sterkt i deres favør. 50 naim-watt er nok til å fylle et 22kvm rom til respektabelt nivå, og det da det blir virkelig gøy.
Disse holder på alvor å snike seg inn under huden på meg og tanken på å levere dem fra meg i neste uke blir bare værre og værre og akseptere. Det er noe spesielt med monitorlyd, som man mister på gulvstående i denne prisklassen.
Naim eller ikke, "upgadetitus'en" har innhentet meg så jakten på julegave til meg selv har begynt. Har vært på butikkdemo med 5i'ene og hørt på MA GS20, en vanvittig bra høyttaler som jeg også virkelig kunne tenke meg.
Hmm... Men til prisen av et nytt sett høyttalere får jeg en brukt CDX, samt SE-elementoppgradering til Elitene mine. What to do, what to do...