Cd 3.5 uten Hi står og spiller hjemme. Dette er utvilsomt den litt "styggere" lillebroren til Cdx. Litt mindre av det som er bra, litt mer av det som ikke er bra. Litt stygt sagt, men den forteller så enkelt og greit hva den byr på. Skal huke på Hicap ved første anledning, alltid moro å bli en erfaring rikere på dette med psu'er. Men, her venter jeg meg ingen mirakler. Uansett; i et godt balansert naim-oppsett, er jo dette en høyst underholdende spiller som går rett på poenget, og spiller musikk flat-out.
Exposure er på plass. Et vidunderlig no mambo - jambo design. Spesielt preen er helt rå i finish, har ikke funnet et eneste bilde som gir noe inntrykk av hvor flott denne boksen er. For en byggekvalitet på disse sakene
Alt for tidlig for noen seriøse inntrykk, men utvilsomt er det mye mer av alt. Mye mer fylde, høyttalerne blir umiddelbart mye større og mer avslappede. Mer skala, mer gnist og alt er så mye mer selvfølgelig. Dette lover meget bra. Alt for mange nye faktorer samtidig, riktig nok. Ukjent cdp, et par ukjente kabler osv. Men, alt i alt så langt et røverkjøp av de meget sjeldne.
Exposure er virkelig i samme sjangeren som Naim, her er det ingen tvil om hvordan musikk er bygd opp. Bittelitt mer round-earth kanskje, men på ingen måte i veien for det vesentlige, bare en naturlig dimensjon.
Edruelige inntrykk kommer etterhvert. I mellomtiden river jeg meg i håret over at folk ikke kjenner igjen en suveren integrert til salgs når den stirrer de i hvitøyet
Edit: Så for første gang Spendor S5e i levende live. Sort askefinsish. Utrolig lekre og nette, et møbel nærmest.