Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• D

dtddiver

Gjest
    Dette er snakk om NAS'er, ikke diskene isolert sett. Ingen harddisker på markedet idag vil ha problemer med å avgi tilstrekkelig datastrøm mht streaming av lyd, uansett om det er enorme 24/192 WAV-filer eller regulær 16/44 FLAC. Variabler mht streaming vil utelukkende ha å gjøre med NAS'en sitt interface; dvs effektiviteten av nettverkstilkoblingen dens, eller - for vanlige eksterne diskers vedkommende - hvor bra USB/Firewire-kontrolleren som sitter i dem er og hvordan disse fungerer opp mot hardware på mottagersiden.

Eksempel på konkrete målinger av en vanlig SATA-disks ytelse:
    http://www.anandtech.com/storage/showdoc.aspx?i=3161&p=4

Minimum overføringshastighet ved ekstremt intensiv bruk ligger på ca. 35 MB/s. Det sier seg selv at å påstå at en harddisk i seg selv ikke er "optimalisert" for streaming av lyd er regelrett tullball. Imidlertid kan det være aspekter ved en ekstern harddisks Ethernet/USB/Firewire-interface som kan gi dropouts i øverføringshastighet.

Man må skille mellom harddisk i boks og harddisk på bord, for å si det sånn. Når Naim skal utgi en liste over eksterne disker som egner seg for streaming av audio, er dette i realiteten en liste over hvor godt kommunikasjonsinterfacet på den eksterne disken er; dette har ingen verdens ting med selv disken å gjøre, der er alle bra nok.

Når det gjelder hva de putter inni HDX, vil alle disker produsert etter 1990 være raske nok. Det som blir viktig der, er vesentlige ting som varmeutvikling, lesestøy og platestøy, så der skjønner jeg godt at Naim var påpasselige med hva de dyttet inni boksen sin. Men hvor bra disse interne diskene streamer data, har absolutt null og niks med saken å gjøre.

DB35-serien til Seagate er rett nok optimalisert for streaming - men for streaming av ukomprimert video, hvor datastrømmen godt kan bikke 20 MB/s. Men dette har da som sagt ingen verdens ting med audio å gjøre.
    http://www.seagate.com/www/en-us/products/consumer_electronics/db35_series/

/Frederik

D

dtddiver

Gjest
    Vidar P skrev:
    dtddiver skrev:
    Dette er snakk om NAS'er, ikke diskene isolert sett.
    Sitatet var "don't scrimp on the drives you use in your NAS...".

Mvh Vidar P
    Ja, og det eneste vesentlige i så måte er varmeutvikling og levetid på diskene. Alle kan streame audio tilstrekkelig raskt nok, det er målbart og verifisert. Hadde sitatet vært "don't scimp on the quality of the NAS interface" så hadde det gitt mening. Samme med "don't scimp on the drives you use in your HDX" - med hensyn til varmeutvikling, levetid og lesestøy. Men altså ikke lesehastighet.

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Dene affekten skyldes vel at "hokus pokus" fra hifi-verdenen overføres til computerverdenen nå som tradisjonelle hifi-firmaer og journaliser begynner å snakke om musikkservere. Denon har lansert en stump med ethernetkabel til flerfoldige tusen, forumdebattanter diskuterer hvilken NAS som er mest musikalsk.

Malcolm Steward sitt utsagn kan jeg umulig vurdere ettersom han ikke byr på noen som helst informasjon om hvilke egenskaper en "egnet" harddisk må ha, bortsett fra at han sier "don't scrimp". Dette siste gir heller ikke noen mening: Harddisker koster stort sett omtrent det samme for en gtt størrelse, grensesnitt og rotasjonshastighet, med unntak av de aller raskeste diskene finnes det ikke noe premium-segment. Seagate DB35 skal være spesielt egnet for bruk i harddiskbaserte videoopptakere, men fremstår med helt ordinære spesifikasjoner. Du kan kjøpe den på amentio for kr 509,- Video er jo også mye mindre diskintensivt enn audio, men alvorlig talt klarer miniharddisken i macbooken min å levere HD-video uten hikke mens jeg multitasker med masse andre åpne vinduer. Jeg kan spille flere ukomrimerte sanger samtidig uten konsekvenser. Så jeg vet ikke hvilke disker Steward mener er tvilsomme. Men så tar jeg heller ikke datatips fra en audiojournalist, like lite som jeg tar vinanbefalinger fra Anne-Kat Herland

leon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Antall liker
    191
    Sted
    Trondheim
    Hei. Ny box i hus Headline med DIN kontakt, strømforsyning er NAPSC.
    Jeg har cd spiller med RCA og linto med RCA utgang, hvordan kan jeg
    koble headline opp mot min Nac112x ? Eller lar det seg ikke gjøre ?
    Finnes det overganger til RCA plugger som kan kobles i mellom
    Headline`s DIN kontakt og cd spiler,eller mot linto`s RCA utgang ?

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Leon; enten vi liker det eller ei; Headline trenger en egen separat psu for å gi lyd. Napsc er en framifrå mulighet, som du jo har. Fra Napsc går en fast psu-kabel (med DIN i enden) og den må selvsagt inn i Headline; og fra Headline går nok en fast kabel ut, og den har også DIN i enden. Det er signal INN til Headline, fra preamp. Så må du koble denne fra Headline til en tape-inngang/utgang (monitor) på 112x. Da vil du kunne bruke alle dine kilder til Headline via 112x så langt jeg husker. Jeg er litt rusten på innganger på 112x, men det fins da sikkert en slik tape-inngang der? Har ikke tid å snuse opp manualen nå, men "Connections guide" har vel sikkert du også?

Om ikke så er det jo plenty andre wizards her i tråden som kanskje kan berette i mer detaljer omkring Naim's audiodesigner.

Mvh Vidar P

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Vidar P skrev:
    Om ikke så er det jo plenty andre wizards her i tråden, etter de siste innleggs høye profil å dømme, som kanskje kan berette i mer detaljer omkring Naim's audiodesigner.
    Vidar P skrev:
    Nå er dette et tema jeg ikke vet mye om, men slik jeg forstår så er det ikke slik at en harddisk er en harddisk i audio-sammenheng;

Mvh Vidar P
    Sarkasmen din er malplassert. Ser egentlig ikke så mye som handler om Naim i hardisk-temaet som nettopp ble diskutert, bare en selverklært uvitenhet omkring emnet som ble fulgt av noen svært vage videreformidlete påstander. Da bør du tåle at andre kan mene noe annet enn deg.

Om ikke jeg selv har noen autoritet kan du se hva Linn skriver om NASer. Jeg antar at et såpass anerkjent firma de har gjort hjemmeleksen:

http://docs.linn.co.uk/wiki/index.php/NAS

Ikke noe sted i denne artikkelen er det noe mumbo-jumbo om harddisker som ikke egner seg til streaming, bare en gjennomgang av softwarekompatibiltet, konstruksjonsdetaljer og egenskaper. Jeg vil også rette opperksomheten mot følgende setning:

"Linn only test and recommend a small number of NASes, but there are many which nonetheless make excellent companions for the DS products."

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Krangel kan du legge opp til andre steder. Her får du fint lite respons på det. Fra meg iallefall.

Hva NAS angår så har jeg referert til uttalelser fra Paul Stephenson og Malcolm Stewart; for de som er interessert i å lese; jeg mener lite om det selv; men om du er så uenig i det de skriver om det, så ta det opp med andre enn meg.
    Et eller annet sier meg at Paul Stephenson (sjef på Naim) vet hva han snakker om, siden de ikke bare teoretiserer men faktisk lytter mye til slike ting under R&D av produkter; men meg om det. Det er ikke en mening, bare en "hunch".

EDIT; hva er det med denne Naim-tråden om dagen? Kan man ikke nøkternt opplyse om hvilke harddisker Naim bruker, og sitere deres argumentasjon for det, uten å bli forsøkt hudflettet gjennom flere sider for sin inkompetanse?
    Skal man helst holde munn om man sitter med noe info om Naim-relaterte ting? Er det slik vi vil ha det?

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Jeg legger da ikke opp til noen krangel, mensiden du måtte legge inn noen billige og unødvendige slengbemerkninger i et urelatert innlegg fikk jeg inntrykk av at du ikke var helt ferdig med saken.

Lyttetest til harddisker er greit nok det, men ikke akkurat noen rocket science. Enten kommer det lyd, eller så gjør det det ikke. Hvis Naim får en moderne disk til å fungere dårlig til audiostreaming så har de bygget et dårlig system, men det tror jeg ikke. Jeg tror heller at de kvalitetssikrer ved å teste at utvalgte komponenter fungerer sammen med HDX slik at de kan gi anbefalinger til sin kresne kundekrets som forventer plug and play.

Jeg har heller ikke noen grunn til å tro at Stephenson eller Stewart går inn for å villede publikum, men på den annen side har jeg foreløpig ikke hørt dem si noe teknisk interessant om temaet, spesielt ikke Stewart som tilsynelatende bare anbefaler Naim sin harddisk.

Det er mitt syn på saken.

EDIT: Og jeg kan godt si meg ferdig med denne saken nå.

leon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Antall liker
    191
    Sted
    Trondheim
    Vidar P skrev:
    Leon; enten vi liker det eller ei; Headline trenger en egen separat psu for å gi lyd. Napsc er en framifrå mulighet, som du jo har. Fra Napsc går en fast psu-kabel (med DIN i enden) og den må selvsagt inn i Headline; og fra Headline går nok en fast kabel ut, og den har også DIN i enden. Det er signal INN til Headline, fra preamp. Så må du koble denne fra Headline til en tape-inngang/utgang (monitor) på 112x. Da vil du kunne bruke alle dine kilder til Headline via 112x så langt jeg husker. Jeg er litt rusten på innganger på 112x, men det fins da sikkert en slik tape-inngang der? Har ikke tid å snuse opp manualen nå, men "Connections guide" har vel sikkert du også?

Om ikke så er det jo plenty andre wizards her i tråden som kanskje kan berette i mer detaljer omkring Naim's audiodesigner.

Mvh Vidar P
    Det virker! Når jeg forsto hva "mon" knappen skulle brukes til løsnet det :)
    Takker nok en gang for glimrende tilbake meldinger.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    BachMan; om du hadde gløttet opp så ville du ha sett at dette innlegget mitt (#5327) som du mener er så "billig og unødvendig" dreier seg om kobling av Headline til 112x.

Som alle kan se av innlegget så er dette velment. Nå må jeg si min ærlige mening, og det er at jeg er møkka lei av å forsøke å dele det jeg snapper opp om Naim når slike personlige angrep er de eneste resultater, og jeg er en smule irritert på at det slik i tråden for øyeblikket, for å si som sant er. Er det virkelig slik denne tråden skal utvikle seg? Jeg synes ikke det.

Vidar P skrev:

Mvh Vidar P
    Leon; glad det var til hjelp for deg. Det var slik det var tenkt.

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Det virker jo mer velment etter at du i stillhet redigerte innlegget etter mitt svar (jeg har jo lagt merke til at du har gjort lignende manøvrer i andre diskusjoner også). Opprinnelig versjon av siste setning var

"Om ikke så er det jo plenty andre wizards her i tråden, etter de siste innleggs høye profil å dømme, som kanskje kan berette i mer detaljer omkring Naim's audiodesigner."

Det virker sarkastisk på meg, men kanskje jeg feiltolket fullstendig.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    leon skrev:
    Det virker!  Når jeg forsto hva "mon" knappen skulle brukes til løsnet det :) 
    Ja, "mon" på 112, 122 og 202 er monitor, ikke mono :)

Eneste forskjell på dette hos de preamper med to rekker (282 og opp) er at de kan kjøre "monitor" på tape-utganger parallellt med "line"-utganger til effekttrinn, slik at man kan høre en kilde på monitor (f.eks hodetelefon) samtidig med en annen kilde på høyttalere.

Mvh Vidar P

draapen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.02.2007
    Antall liker
    9
    Ser ar fidelity skal teste supernaiten i # 35
    Det blir moro å lese :)

leon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Antall liker
    191
    Sted
    Trondheim
    Vidar P skrev:
    leon skrev:
    Det virker! Når jeg forsto hva "mon" knappen skulle brukes til løsnet det :)
    Ja, "mon" på 112, 122 og 202 er monitor, ikke mono :)

Eneste forskjell på dette hos de preamper med to rekker (282 og opp) er at de kan kjøre "monitor" på tape-utganger parallellt med "line"-utganger til effekttrinn, slik at man kan høre en kilde på monitor (f.eks hodetelefon) samtidig med en annen kilde på høyttalere.

Mvh Vidar P
    Hei. Ok, bruksanvisning har aldri vært min sterke side :) Dette er mitt første
    strøm/forsterker/hodetelefon oppsett, da blir det litt knoting før det sitter :)
    Det skal bli spennende og morsomt å teste ut litt i helgen..

draapen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.02.2007
    Antall liker
    9
    Nå i uka byttelånte jeg og min bror høyttalere for moro skyld og jeg hadde lyst til å prøve om stativhøyttalere hold mål i min stue...det er noen søte små greier som heter Mission M71 med følsomhet langt ned på 80 talet et sted og jeg tenkte at dette kom til å kræsje...

Gjorde det det?

Niks,dette spilte helt fantastisk med tanke på prisen på de lille små og at de er en vanskelig last...bror min hadde aldri hørt sånn bass fra desse høyttalerene før og han bruker de med en 100+watter til daglig.

Jeg kommer ikke over hvor strømsterk og spillekåt denne lille naiten er,vist er det entry level forsterker men f... naim viste hva de drev med når de lagde denne :D

Nå drømmer jeg bare om å prøve litt større stativ høyttalere av bedre klasse for dette spiller musikk så det griner av...

God helg til dere alle.

Mvh

balthar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    12
    hvorfor ikke prøver en ariva ( brukt )...selv skulle jeg også prøver en credo eller sbl...sel vis de er ikke drivet til sin ekstrem....

:)

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Det er moro draapen, når man hører alt sammen pga. sympatiserende høyttalere. Da faller liksom alt på plass, og alt blir så mer forståelig. Spør broren din om dere ikke kan byttelåne litt til, så kobler du tilbake til egne, og finner ut hva du synes mangler. En glimrende anledning til å finne ut hva man ser etter i nye høyttalere, spør du meg ;)

Det er forøvrig helt utrolig at ingen kjøper det kuppet av en Cdx som har ligget ute en stund. Sitter man på olive eller chrome eller tilsvarende ting fra før, og vurderer oppgradering av kilde, så er jo dette naim olive i et nøtteskall. Det spiller kanskje litt for mye musikk for enkelte?

draapen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.02.2007
    Antall liker
    9
    Ja dette byttet ga mersmak så jeg kommer til å prøve en del høyttalere fremmover...

Både KEF og Spendor står høyt på lista men desverre er Spendor for dyrt for meg i øyeblikket men artig å prøve lell ;)

Får vel holde et godt øye på brukten og håpe at det dukker opp noe snacks som kan bli en julegave til meg selv...

balthar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    12
    leon skrev:
    Hei. Er det lydmessige forskjeller på cd5 og cd5x ?

ja det er det...en cd5x lydder mer måt cdx2...noe mener 80% av en cdx2.med andre ord en veldig bra pris/kvalitet...cd5 er lit mer måt s serien fra naim...men selfølgelig utten aller finesser av en cds2 eller cds3...synst cd5 er en meget bra player

jeg skulle fortrekker den foran cd5x...( men jeg liker alså mer s serien fra naim...ikke alle gjøre det. noe fortrekker cdx2 / xps2 foran cds3 )

balthar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    12
    draapen skrev:
    Ja dette byttet ga mersmak så jeg kommer til å prøve en del høyttalere fremmover...

Både KEF og Spendor står høyt på lista men desverre er Spendor for dyrt for meg i øyeblikket men artig å prøve lell ;)

Får vel holde et godt øye på brukten og håpe at det dukker opp noe snacks som kan bli en julegave til meg selv...

hvorfor ikke prøver en ariva fra naim ..draapen ?...akurat nå er den ganske rimelig 2 nd hånd...den kommet ja ut sammen med cd5i og nait 5i...jeg hørte den hele sette..utrolig mye musik for penger..og utrolig mye moro :)

balthar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    12
    det skjønner jeg også ikke...hvorfor kjøper ingen cdx for 6200 kr ?

leon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Antall liker
    191
    Sted
    Trondheim
    balthar skrev:
    leon skrev:
    Hei. Er det lydmessige forskjeller på cd5 og cd5x ?

ja det er det...en cd5x går mer mot cdx2...noe mener 80% av en cdx2, soå en veldig bra pris...cd5 er lit mer mor s serien fra naim...men selfølgelig utten aller finesser av en cds2 eller cds3...synst cd5 er en meget bra player

jeg skulle fortrekker den foran cd5x...( men jeg liker alså mer s serien fra naim...ikke alle gjøre det. noe fortrekker cdx2 / xps2 foran cds3 )
    Ok, Takk Balthar.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.769
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    er det lydmessige forskjeller mellom de ulike cdx'ene? (altså ulike årganger av cdx, ikke cdx kontra cdx2).
    tror jeg leste et eller annet sted at naim gjorde noen forbedringer på laseren til cdx etter hvert.

balthar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    12
    joaquin skrev:
    er det lydmessige forskjeller mellom de ulike cdx'ene? (altså ulike årganger av cdx, ikke cdx kontra cdx2).
    tror jeg leste et eller annet sted at naim gjorde noen forbedringer på laseren til cdx etter hvert.

jeg hørte, at en sent cdx ( 2002 ) er bedre en de, som bir produsert før 2000...min forhandler tar bare cdx etter 2000 i byte med nye naim cd player...

men mange sysnst cdx2 var bedre i første versjon...( naim bytet transport 2 års siden på grund av ikke tillenglihet. nye cdx2 har transport fra cd5x men en mer avansert elektronik å kompensere dette )

S

Stover

Gjest
    balthar skrev:
    joaquin skrev:

jeg hørte, at en sent cdx ( 2002 ) er bedre en de, som bir produsert før 2000...min forhandler tar bare cdx etter 2000 i byte med nye naim cd player...

men mange sysnst cdx2 var bedre i første versjon...( naim bytet transport 2 års siden på grund av ikke tillenglihet. nye cdx2 har transport fra cd5x men en mer avansert elektronik å kompensere dette )
    Jeg er også forundra over at ingen prøver CDX til den prisen. Svein beskriver den som vanskelig å få til, men jeg har tro på at det kan løses med litt eksperimentering med føtter/ underlag.
    Min DIN- DIN kabel som er til salgs, kan også dra en CDX i riktig retning....til en rimelig penge IMO.

Har eid begge versjoner av CDX2, gamle drivverket og siste tilsvarende CD5x.
    Den siste og nyeste ga meg mest positiv opplevelse. Årsaken kan være ulike oppsett, ulike rom og sist men ikke minst et begynnende dårlig minne ;)

Mitt forslag er å koble til en kilde, uansett hvilken du måtte ønske eller ha økonomi til, og høre på musikk.
    Anleggets kvalitet ligger som sagt mye i ens egen innstilling.

balthar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    12
    stover...hvordan spiller superline ?..du driver den med hicap ?

hilsen b

S

smog

Gjest
    Stover skrev:
    balthar skrev:
    joaquin skrev:

Jeg er også forundra over at ingen prøver CDX til den prisen. Svein beskriver den som vanskelig å få til, men jeg har tro på at det kan løses med litt eksperimentering med føtter/ underlag.
    Min DIN- DIN kabel som er til salgs, kan også dra en CDX i riktig retning....til en rimelig penge IMO.

Den siste og nyeste ga meg mest positiv opplevelse. Årsaken kan være ulike oppsett, ulike rom og sist men ikke minst et begynnende dårlig minne ;)

Mitt forslag er å koble til en kilde, uansett hvilken du måtte ønske eller ha økonomi til, og høre på musikk.
    Skjønner ikk dette snakket om at CDX er vanskelig å få til. Her spiller den med en med futt og fart og med meget god tyngde i bassen. Synes den plasserer instrumentene meget bra også. Grunnen til salget er at Dacèn i Supernaiten spiller på høyde med CDX en minus litt i bassen og jeg trenger penger til noen andre investeringer. Er også inne på tanken om å bare beholde den og gå få tak i en nait2 eller olive pre/power til et anlegg nr 2. Det må jo spille musikk som gjør det vanskelig å sitte stille.

Mvh

nilsen64

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Antall liker
    89
    var det ikke fin test av supernait i siste nummer av fidelity?

S

smog

Gjest
    nilsen64 skrev:
    Det var vel ingen overraskelse ;), men savnet i testen en vurdering/test av den innebygde dacèn med ulike kilder.

Mvh
    Even

S

Stover

Gjest
    smog skrev:
    Stover skrev:
    balthar skrev:
    joaquin skrev:

Skjønner ikk dette snakket om at CDX er vanskelig å få til. Her spiller den med en med futt og fart og med meget god tyngde i bassen. Synes den plasserer instrumentene meget bra også. Grunnen til salget er at Dacèn i Supernaiten spiller på høyde med CDX en minus litt i bassen og jeg trenger penger til noen andre investeringer. Er også inne på tanken om å bare beholde den og gå få tak i en nait2 eller olive pre/power til et anlegg nr 2. Det må jo spille musikk som gjør det vanskelig å sitte stille.

Mvh
    Det er vel det jeg også prøver å si. Jeg har aldri hørt den, men sier at det umulig kan være så vanskelig å få den til å spille bra.
    Pris og ytelse tatt i betraktning er den antakeligvis en bombe!

I tillegg kan den oppgraderes.

nilsen64

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Antall liker
    89
    smog skrev:
    nilsen64 skrev:
    Det var vel ingen overraskelse
    hvorfor ikke :eek:

sparegrisen er tom og cdx2 og exps2 (brugt) er på veg over dammen. ;D

blir jo spenende å teste den ut mot cd5 (uten psu).

kanjohende at nap150 blir flaskehalsen, men har forstått at kildenførst er v(r)iktig

S

Stover

Gjest
    balthar skrev:

hilsen b
    Jeg har kun Stageline og sammenligne med.
    Hos meg spiller SL med stor realisme/ naturlighet og involverer meg følelsesmessig i musikken. En distinkt, rein og kontant gjengivelse. Den flytter lytteren frem på stolen med sin direkte og kommuniserende spillestil. Som når jeg hørte lp12 1. gang. Det er ingenting mellom lytteren og musikken.

Den tvinger meg til å høre musikk og det er godt nok for meg.
    Vidar kan sikkert beskrive dette mer inngående da han har lang erfaring med ulike riia og har levd en stund med SL.

Jeg foretrekker hc2 fremfor 252/sc2, men har ikke testet inngående.

Ser i Naimtråden at du ønsker demo. Hva med å spørre Ljudtema? De må da ha SL stående i Sverige som du kan låne/ deponere?

K

Kaarelars

Gjest
    CDX

Synes fortsatt CDX, som jeg hadde glede av å eien i 2 1/2 år, er god spiller og den som er på bruktbørsen nå er et godt kjøp. XPS roer ned spilleren en god del og forbedrer spilleren betraktlig, men den beholder mye av samme karakter. CDX/XPS er fantastisk og helt klart det beste jeg har hatt av cd-gjengivelse. Etter min mening og smak kan det uansett bli litt vilt med enkelte preamper og integrerte forsterkere.
    Jeg fikk godlyd med den første utgaven av Nait5, Nac42-5, 72 og 202. Effektforsterkeren er av mindre betydning. Litt tilbakelente høyttalere er også en fordel med denne spilleren, igjen etter min mening ;)

balthar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    12
    Stover skrev:
    balthar skrev:

hilsen b
    Hos meg spiller SL med stor realisme/ naturlighet og involverer meg følelsesmessig i musikken. En distinkt, rein og kontant gjengivelse. Den flytter lytteren frem på stolen med sin direkte og kommuniserende spillestil. Som når jeg hørte lp12 1. gang. Det er ingenting mellom lytteren og musikken.

Vidar kan sikkert beskrive dette mer inngående da han har lang erfaring med ulike riia og har levd en stund med SL.

Ser i Naimtråden at du ønsker demo. Hva med å spørre Ljudtema? De må da ha SL stående i Sverige som du kan låne/ deponere?

takk stover...:)

jeg vil oppgradere lit i retning vinyl...jeg har ja en veldig bra riaa, men er selv. lit fristet å høre på SL...men jeg foretreker å høre på den hjemme og ikke i sverige...tror du at, di fra Ljudtema, sedner en SL med hicap vis man deponere ?

er ja en forsøk vert :)

S

Stover

Gjest
    balthar skrev:
    Stover skrev:
    balthar skrev:

hilsen b

takk stover...:)

jeg vil oppgradere lit i retning vinyl...jeg har ja en veldig bra riaa, men er selv. lit fristet å høre på SL...men jeg foretreker å høre på den hjemme og ikke i sverige...tror du at, di fra Ljudtema, sedner en SL med hicap vis man deponere ?

er ja en forsøk vert :)
    Forsøk en henvendelse direkte til Ljudtema Sverige.

Synd det er avstand Trondheim- Oslo, ellers skulle du få lyttet til min SL/HC.

balthar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    12
    takk for tillbud stover..veldig hyggelig...ja i norge er det desverre altid store avstand :eek:

..men darfor har vi en av de peneste landscap i helle verden :)

jeg er ja lit forsiktig med sl , fordi jeg var ikke fan av stageline. vis sl er lit mer av stageline..mer,mer,mer så vet jeg ikke vis jeg faller for den..min forhandler elsket stageline med supercapen...

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn