Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Når det gjelder kabler til naim, skal jeg være så freidig å si at jeg tror mange er av den oppfatning at det er livsfarlig å teste i det hele tatt. Det står spikret på n-forum at man MÅ bruke naims egne, og derfor er det slik.
    Seriously: tror mange ville fått seg en liten overraskelse over å f.eks teste litt Chord-kabler.

    Nå sier jeg ikke at Naims egne ikke er bra. Men, hvorfor mener man at Hi-Line er så svingende god, hvis originalen er mer enn adekvat? Eller for den saks skyld PowerLine?

    Så fort det står på n-forum at de nye kablene til naim er knallgode, så er det oppe og vedtatt. Så fort det står om noen andre merker, så er det automatisk omvendt.

    Litt åpent sinn kan gi god lyd ;)
     
    S

    Steinar O

    Gjest
    MaHa skrev:
    Når det gjelder kabler til naim, skal jeg være så freidig å si at jeg tror mange er av den oppfatning at det er livsfarlig å teste i det hele tatt. Det står spikret på n-forum at man MÅ bruke naims egne, og derfor er det slik.
    Seriously: tror mange ville fått seg en liten overraskelse over å f.eks teste litt Chord-kabler.

    Nå sier jeg ikke at Naims egne ikke er bra. Men, hvorfor mener man at Hi-Line er så svingende god, hvis originalen er mer enn adekvat? Eller for den saks skyld PowerLine?

    Så fort det står på n-forum at de nye kablene til naim er knallgode, så er det oppe og vedtatt. Så fort det står om noen andre merker, så er det automatisk omvendt.

    Litt åpent sinn kan gi god lyd ;)
    Kan være enig i dette, men man kan fort gå seg vill også. Min mening er at dette er det gode ved Naim.
    Om man vil fortsette å eksperimentere så vær så god, sjøl synes jeg visse "sannheter" er til det gode.

    Det er f. eks en sannhet at CD5X hos meg vil gi ubalanse. Nå går jeg ned i musikkrommet og prøver ;)
     

    Carter

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.08.2003
    Innlegg
    245
    Antall liker
    52
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    C. Alshus skrev:
    AR Sounden er mer organisk, kjappere enn Snaic. Snaicen er mer livløs og grå i forhold.

    Et godt alternativ.

    (Testet på CDS2/52)
    Takk for svar. Erik B foretrekker også denne framfor "Lavender"-kabelen til Naim. Koster 600 kr alt inkludert, så ikke den store sjansen å ta...
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Carter skrev:
    C. Alshus skrev:
    AR Sounden er mer organisk, kjappere enn Snaic. Snaicen er mer livløs og grå i forhold.

    Et godt alternativ.

    (Testet på CDS2/52)
    Takk for svar. Erik B foretrekker også denne framfor "Lavender"-kabelen til Naim. Koster 600 kr alt inkludert, så ikke den store sjansen å ta...
    Hvor kjøper du AR?
     

    leon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Innlegg
    1.597
    Antall liker
    179
    Sted
    Trondheim
    Steinar O skrev:
    MaHa skrev:
    Når det gjelder kabler til naim, skal jeg være så freidig å si at jeg tror mange er av den oppfatning at det er livsfarlig å teste i det hele tatt. Det står spikret på n-forum at man MÅ bruke naims egne, og derfor er det slik.
    Seriously: tror mange ville fått seg en liten overraskelse over å f.eks teste litt Chord-kabler.

    Nå sier jeg ikke at Naims egne ikke er bra. Men, hvorfor mener man at Hi-Line er så svingende god, hvis originalen er mer enn adekvat? Eller for den saks skyld PowerLine?

    Så fort det står på n-forum at de nye kablene til naim er knallgode, så er det oppe og vedtatt. Så fort det står om noen andre merker, så er det automatisk omvendt.

    Litt åpent sinn kan gi god lyd ;)
    Kan være enig i dette, men man kan fort gå seg vill også. Min mening er at dette er det gode ved Naim.
    Om man vil fortsette å eksperimentere så vær så god, sjøl synes jeg visse "sannheter" er til det gode.

    Det er f. eks en sannhet at CD5X hos meg vil gi ubalanse. Nå går jeg ned i musikkrommet og prøver ;)
    Hei
    Er du ferdig med cdspillere ?
     

    Brian7500

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    433
    Antall liker
    4
    Hej,

    Jeg kan se på Naims hjemmeside at Fraim findes med 3 forskellige hyldeafstande.

    Er der nogen der kan fortælle mig hvad højderne er i centimeter?
     
    K

    Kaarelars

    Gjest
    Leste testen i Hificritic ang SuperLine. At den fikk god omtale er en underdrivelse. Testerne mente det sannsynligvis er det beste MC phonotrin som finnes, i eller utenfor et reint Naimanlegg. Og til prisen mener de det er et meget godt kjøp. Den ble testet med 552 som strømforsyning (uten eksepsjonelt resultat akkurat der), Hicap og Supercap.
    Gratulerer til dere med SuperLine, dere har sannsynligvis phonopreamp som holder resten av vinylkarrieren.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Svein skrev:
    Leste testen i Hificritic ang SuperLine. At den fikk god omtale er en underdrivelse. Testerne mente det sannsynligvis er det beste MC phonotrin som finnes, i eller utenfor et reint Naimanlegg...
    Testerne har visst etter alt å dømme veldig rett. Noe de fleste SuperLine-eierne allerede har skjønt, tror jeg :)
    Jeg har svære vansker for å forestille meg hvilken riaa som skulle være like god, langt mindre noen som er bedre. Fins denne omtalen på nett?

    Mvh Vidar P
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Står helt på nippet til å bestille en Dual Teddycap som skal jobbe som hc og napsc, noen som har erfaringer med denne boksen?
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Svein skrev:
    Leste testen i Hificritic ang SuperLine. At den fikk god omtale er en underdrivelse. Testerne mente det sannsynligvis er det beste MC phonotrin som finnes, i eller utenfor et reint Naimanlegg. Og til prisen mener de det er et meget godt kjøp.
    Prisen inkluderer vel ikke strømforsyning. Hicap eller supercap må vel til for å få ytelsen opp i verdensklasse?

    Jeg synes forresten den er utrolig tøff på innsiden, med den opphengte kobberblokken.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    HC eller SC trengs for å i det hele tatt få lyd. Dersom du ikke har en Naim pre med psu ut da.

    Kvalitativt sies det å være slik; HC -> 552PS -> SC.  Jeg kan bekrefte at jeg (etter en rask lytt) synes det låter bedre med 552PS enn med HC, men har ikke hørt SC med den, som sies (antakelig med rette!) å være enda bedre enn 552PS. Dog til et urimelig prispremium kanskje, iallefall for de som har 552PS... eller iallefall har jeg tenkt det slik så langt.

    Mvh Vidar P
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.101
    Antall liker
    503
    Jeg ser at det tidligere i denne tråden snakkes om en innbytteordning på Naimprodukter. At man kan oppgradere til større modell og kun betale mellomlegget, eller misforstår jeg her? Noen som kan fortelle litt om dette?
     
    S

    Steinar O

    Gjest
    SOEDAL skrev:
    Jeg ser at det tidligere i denne tråden snakkes om en innbytteordning på Naimprodukter. At man kan oppgradere til større modell og kun betale mellomlegget, eller misforstår jeg her? Noen som kan fortelle litt om dette?
    Stemmer. Kjenner ikke detaljer, men vi befinner oss fremdeles hos UK forhandlere
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.101
    Antall liker
    503
    Steinar O skrev:
    SOEDAL skrev:
    Jeg ser at det tidligere i denne tråden snakkes om en innbytteordning på Naimprodukter. At man kan oppgradere til større modell og kun betale mellomlegget, eller misforstår jeg her? Noen som kan fortelle litt om dette?
    Stemmer. Kjenner ikke detaljer, men vi befinner oss fremdeles hos UK forhandlere
    Da så. Mente at det stod noe om at dette var tilfelle også her i landet, men jeg finner ikke innlegget hvor dette stod nevnt.
     
    S

    Steinar O

    Gjest
    Jeg rydder og selger unna det som ikke benyttes.

    Nå skal det stå 1 hovedanlegg i huset og det er Naim.

    Det er f. eks en sannhet at CD5X hos meg vil gi ubalanse. Nå går jeg ned i musikkrommet og prøver
    Både sant og ikke helt sant. CD5X er ikke i klasse med CDS3 (110K) selvfølgelig, men det overrasker meg hver gang hvor gode disse Nam produktene er, uansett prisklasse.

    Den får stå og spille til noen bestemmer seg for å kjøpe. Skal sammenligne med SB3 etterhvert

    EDIT: Kjøpte meg et Manfrotto stativ, hode med etthåndsgrep til kameraet. En virkelig god investering.
     

    Vedlegg

    K

    Kaarelars

    Gjest
    Bach_Man skrev:
    Prisen inkluderer vel ikke strømforsyning. Hicap eller supercap må vel til for å få ytelsen opp i verdensklasse?

    Jeg synes forresten den er utrolig tøff på innsiden, med den opphengte kobberblokken.
    Den låter ifølge testen meget godt allerede rett fra en Supernait eller en Naim forforsterker egnet til formålet. Superline er selvsagt også rettet mot entusiaster som vil ha det absolutt beste som finnes. Hicap og spesielt supercap tar den visstnok til utrolige gjengivelsesnivåer.
    Det nevnt at Superline kanskje er det beste produktet Naim har lagd noensinne.
    Den blir testet i 4 forskjellige systemer og flere mulige konfigurasjoner.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.311
    Antall liker
    3.796
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Carter skrev:
    C. Alshus skrev:
    AR Sounden er mer organisk, kjappere enn Snaic. Snaicen er mer livløs og grå i forhold.

    Et godt alternativ.

    (Testet på CDS2/52)
    Takk for svar. Erik B foretrekker også denne framfor "Lavender"-kabelen til Naim. Koster 600 kr alt inkludert, så ikke den store sjansen å ta...
    Den ligger i skuffen her?

    Låne noen måneder?
     
    K

    Kaarelars

    Gjest
    Siden aktiv drift er uaktuelt i overskuelig framtid har jeg anskaffet et nytt delefilter til SBL. En god oppgradering i forhold til det gamle med serienummer 90xxx. Alle parametre blir bedre og lyden blir mindre skarp.
    Anbefales til SBL-eiere som ikke planlegger å gå aktivt med det første.
    Det eneste jeg har å utsette er at kabelen til diskantenheten er noen cm for kort så det blir vanskelig å sette dem opp, mail er sendt til forhandler.

    Svein - Mullet Audio Ltd.

    Bilde det forrige delefilteret:

     

    Brian7500

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    433
    Antall liker
    4
    Jeg overvejer at anskaffe mig et Naim setup som skulle bestå af en Nait XS og en CD5x.

    Jeg kan forstå at både forstærkeren og cd-afspilleren kan opgraderes med ekstern PSU.

    Men nu er mit spørgsmål: Hvis jeg så anskaffer en Flat-Cap 2x. Kan jeg så anvende den som ekstern PSU til både forstærker og cd-afspiller eller skal jeg have to separate?
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    FC2x kan vel forsyne begge såvidt jeg vet (XS er helt ny, har aldri sett en slik, men dog). Den har iallefall 2x24V ut.

    Mvh Vidar P
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.101
    Antall liker
    503
    Må bare si at jeg er veldig fornøyd med NAC122X/FC2X/NAP150X. Dette forsterkersettet får fram det beste i Autograph mini/Mondial sub. Akkurat nå står høyttalerne plassert der i rommet hvor de gir best resultat, dvs en ganske fri plassering. Lyden er åpen og frisk. Naim forsterker de gode egenskapene i disse høyttalerne. Dette er nok ikke lyden for alle. Mange vil nok savne noe fylde i området rundt 2-300Hz, men jeg hygger meg veldig. Musikken svinger og jeg hører mange detaljer i lydbildet som hever lytteopplevelsen for min del. Naimsettet skal bli stående lenge. Det er sikkert.

    Mulig jeg ser etter noen andre høyttalere til sommeren, noen som er litt større. Får se.
    Ellers så ser jeg at Naim Stageline kun koster 3000,- ? Min Flatcap2X kan jo drive denne i tillegg til 122X. Er det noe å vinne her i forhold til min Dino+ mon tro?
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Jeg har savnet noen inntrykk fra deg Soedal, og her kom de. Godt du er fornøyd.
    Å bytte ut Riiaen din er jeg ikke sikkert er nødvendig. den du har er jo mildt sagt oppegående iflg omtaler i Britiske og andre magasiner. Jeg prøvde dog min stageline mot vesentlig dyrere riiaer, og Naimen dro det lengste strået. Ikke på typiske hifi termer, men mye på hvordan musikken ble presentert helhetlig...Det lille ekstra på en måte. Min Riia har tatt seg en kunstpause mens jeg venter på å få meg en m.c pickup til min nyerverdede Pro-ject spiller.

    Og igjen grattis med flott utstyr.

    Thomas
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.311
    Antall liker
    3.796
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Dino+ (altså med separat PSU) er knallbra. Tviler på at Stageline er noe bedre.
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Prisen på Stageline er jo på en måte villedende, siden PSU ikke er inkludert. Den er ikke så billig dersom man ikke har en Naim pre eller PSU fra før. Det samme gjelder jo forøvrig for Superline. Grei pris for Naimbrukere, men dyr for andre.
     
    K

    Kaarelars

    Gjest
    Stageline er så og si identisk med phonokortene til forforsterkerne i oliveserien. Fordelen er eget kabinett og kan oppgraderes med egen PSU.

    Alshus,
    Nye delefiltere til SBL er en suveren oppgradering for en rimelig pris. Koster rundt 2000 inkludert frakt fra UHES.
     

    toriamos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Innlegg
    2.255
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    5
    C. Alshus skrev:
    Dino+ (altså med separat PSU) er knallbra. Tviler på at Stageline er noe bedre.
    Nei, Stageline er verre. Eller kanskje "verre." Har hatt begge og Dino med powersuply er et godt RIAA-trinn. DET er forsåvidt Stageline også, men på en annen måte. OM man har huset fullt av Naim så kan man kanskje vurdere Stageline før Trichord Dino grunnet fordelene ved synergi og sånt, spesielt om man har en ekstra Hicap liggende - men det har man gjerne ikke.
    På den andre siden så solgte jeg min Dino. Jeg solgte også min Stageline.

    Dino gjengir i mine ører musikken mer hifi-aktig enn Stageline, som ved direkte sammenligning kan virke litt mer grumsete i presentasjonen. Men den (Stageline) er samtidig mindre "klinisk" og mer "organisk" - da må det tas i betraktning av Dino egentlig ikke kan oppfattes som klinisk eller kald.
    Stageline er en hyggelig RIAA. Dino er en bedre RIAA. I dag hadde jeg nok valgt Stageline, gitt at jeg ikke hadde hatt muligheten til å A/B-sammenligne disse to.
    Tror likevel jeg hadde savnet en del i framførelsen om jeg skulle byttet fra Dino til Stageline - OG - ditto om jeg hadde byttet fra Stageline til Dino...
    I dag har jeg Audiolab, og savner ingen av disse to.
     

    Carter

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.08.2003
    Innlegg
    245
    Antall liker
    52
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    C. Alshus skrev:
    Carter skrev:
    C. Alshus skrev:
    AR Sounden er mer organisk, kjappere enn Snaic. Snaicen er mer livløs og grå i forhold.

    Et godt alternativ.

    (Testet på CDS2/52)
    Takk for svar. Erik B foretrekker også denne framfor "Lavender"-kabelen til Naim. Koster 600 kr alt inkludert, så ikke den store sjansen å ta...
    Den ligger i skuffen her?

    Låne noen måneder?
    Takk for det, har en i skuffen selv :). Noe må jeg jo drive med mens jeg venter (en liten evighet, synes det) på Guru QM10 (har ingen ht overhodet for øyeblikket). De kommer etter det jeg har forstått en av de nærmeste dagene - Guru skal visst på demo-runde i Oslo.
     

    Carter

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.08.2003
    Innlegg
    245
    Antall liker
    52
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Brian7500 skrev:
    Jeg overvejer at anskaffe mig et Naim setup som skulle bestå af en Nait XS og en CD5x.

    Jeg kan forstå at både forstærkeren og cd-afspilleren kan opgraderes med ekstern PSU.

    Men nu er mit spørgsmål: Hvis jeg så anskaffer en Flat-Cap 2x. Kan jeg så anvende den som ekstern PSU til både forstærker og cd-afspiller eller skal jeg have to separate?
    FC2x kan brukes med begge samtidig, ja.
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    ER DET LOV Å SPØRE HVOR GAMEL DIN 552 ER VIDAR ?...HA DET VERT NOE FORANDRINGER I HISTORIEN AV 552 FRA 2002 TIL NÅ ?

    HILSEN B
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    dET ER LOV Å SPØRRE, OG DET ER LOV Å... slå av "Caps Lock"en også  :)

    Min 552 er fra 2007 (2006?) om jeg ikke husker feil. Jeg har aldri hørt at det skulle være noen forskjeller på 552'er fra år til år.

    Mvh Vidar P
     
    S

    Steinar O

    Gjest
    balthar skrev:
    ER DET LOV Å SPØRE HVOR GAMEL DIN 552 ER VIDAR ?...HA DET VERT NOE FORANDRINGER I HISTORIEN AV 552 FRA 2002 TIL NÅ ?

    HILSEN B
    Om jeg ikke tar mye feil vil en 552 minst fordre en NAP300 balthar, bare så du vet det ;)
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    300 matcher iallefall 552 som en drøm; makan til skala, åpenhet og ektehet har jeg aldri hørt fra noen forsterker, uansett hvor fancy. SuperLine, om man betrakter den som del av forsterkningen (som kanskje er naturlig) er heller ikke akkurat noen hemsko i dette fabelaktige settet, iallefall for vinyllyden!
    Har fortsatt håp om å høre 500 hjemme, men ikke hell så langt... sukk; men jeg er ikke overbevist om at den nødvendigvis vil være bedre enn 300; så langt må jeg bare si at 552/300 er de beste forsterkerne jeg noensinne har hørt. Uansett pris, og selv om andre gode jeg har hatt gleden av å bli kjent med har kostet flere ganger mer.

    Man skulle tro at 552's dramatisk gode lydkvalitet ville komme med i lytteopplevelsen selv sammen med mindre NAP'er enn 300 også (har ikke hørt selv), men kjenner jeg Steinar rett, så har han som alltid belegg for å mene det han mener.

    Mvh Vidar P
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    takk for svar...jeg fikk tilbud på en av de første fra 2002...jeg hørte , at naim gjøre noe endringer i løpet av serien ( ikke nødvendig 552 ) uten å nevne det...fex min forhandler mente nyere cds3 lyder bedre en de fra 2002...vet ikke


    hos han hørte jeg en komplett 500 serien... han fortreker 300 foran 500....han mente det var mer en smakksak..men 500 er mer souvereign...well well...
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.311
    Antall liker
    3.796
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Svein skrev:
    Alshus,
    Nye delefiltere til SBL er en suveren oppgradering for en rimelig pris. Koster rundt 2000 inkludert frakt fra UHES.
    Du har mk1, mine SBL er mk2. Har det noe å si? Eller er det helt nye delefiltre du har kjøpt? SL2?
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Har lest at Naim kjører balansert signalføring i sine DIN'er, er det mulig å gjøre om kablene fra min NAC102 til XLR for å bruke den sammen med et ekte balansert ikke-Naim sluttrinn? (Forsterkeren har kun dette alternativet)
     

    bruce

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2005
    Innlegg
    291
    Antall liker
    0
    Hei!
    Her kommer en kort rapport etter å ha byttet ut cd5x/flatcap med cdx2.

    Først: cd5x er en super spiller til prisen. Denne kombinert med 200/202 gir spilleglede i massevis. Verdien av å oppgradere med flatcap2x er jeg usikker på. Flatcap gjorde mest ugagn med NAC202, synes jeg. Som oppgradering til cd5x, derimot gir den litt ekstra åpenhet og innsikt. Men det er ikke snakk om store endringer, etter min mening.

    CDX2 har hevet spillegleden et nivå for meg. Men det skulle vel bare mangle. den koster jo det dobbelte av cd5x. Jeg er ikke lenger i tvil om hvor mye kilden betyr for helheten. Gevinsten er nok i overkant av hva jeg hadde forventet :)

    Den første platen jeg spilte med kald cd-spiller låt ullent og overlesset i bassen. Jeg begynte umiddelbart å flytte rundt på høyttalere ??? Det viste seg å være unødvendig. Etter å ha latt den stå med strøm på i noen timer, var lyden på plass. Dette har jeg ikke opplevd på denne måten tidligere.

    Etter dette, har jeg spilt og spilt. Gamle plater har fått ny interesse. cdx2 tilfører litt mer detaljer, men det er ikke det viktigste. Den gjør musikken levende! Stemmer høres enda mer ut som stemmer. Ulike instrumenter like så. Den gir også et dypere lydbilde med mer ro. Det er fortsatt gøy å spille høyt, men det er ikke nødvendig for å få med seg hva som skjer. CDX2 tilfører også en økt dynamikk. PRAT blir enda sterkere. Jeg skjønner de som sier at CDX2 er litt frempå. Dette passer min smak helt ypperlig!

    Det er deilig med NAIM! Man kan oppgradere, og vite at man får valuta for pengene, så lenge man følger suggested systems.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    hifiguru skrev:
    Har lest at Naim kjører balansert signalføring i sine DIN'er, er det mulig å gjøre om kablene fra min NAC102 til XLR for å bruke den sammen med et ekte balansert ikke-Naim sluttrinn? (Forsterkeren har kun dette alternativet)
    Hvor har du lest at Naim er balansert? Det er de iallefall ikke, så det der du foreslår går neppe. Sorry.

    Mvh Vidar P
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn